Produkty

15.6.2022 13:05 - Šaman
Píše:
Třeba je tam proto, když se GM hráč nečekaně zeptá na jméno nějaké bezejmenné postavy a on už použil názvy všech léků, které v místnosti viděl.

Tak je má dát pozpátku :)
Nelarap, Ed Nimativ, Nef Orpubi, Kadoz, Troc Ibmys
15.6.2022 13:30 - LokiB
Merlin: jo, asi to pro někoho je. já jsem za 30 let neměl jedinej problém s vymýšlením jména čehokoli ad-hoc. ale to je moje schopnost, zas mi nejdou jiný věci, který jdou ostatním snadno.
celý to bylo o tom, že mě osobně by nenapadlo dávat na zástěnu jména, ale když to někdo má za užitečné, tak to tam je, že bych kvůli tomu zástěnu trhal, to fakt ne

přijde mi to málo reusabilní, což bych od věcí na zástěně očekával
15.6.2022 14:07 - ShadoWWW
Šaman píše:
Tak je má dát pozpátku :)


Aby to nedopadlo jak v Harry Potterovi, kde na to nepřišel ani překladatel a Mirror of Erised přeložil nesmyslně jako Zrcadlo z Erisedu místo Zrcadlo bežut.
15.6.2022 22:17 - sirien
imago z většiny vyčistilo sklady, takže zítra končí cool velko-sleva... jen tak pro info :)
22.6.2022 10:12 - cyrasil
Chci se zeptat, u bojvnika chodce, co vas k vedlo k tomu vyberu kouzel u arktidy? Konkretne Sadlo, stvor jidlo (to je v knizce, v srd mate dobruvku), a trny (ty predevsim)? Je to jen z duvodu vyvazenosti mechanik, nebo ja za tim i nejaka stylizace, ktera mi unika?
22.6.2022 11:57 - sirien
cyrasil: To je až nepříjemně trerfná otázka

Výběry kouzel pro povolání byly pain a přiznávám že jejich korekce byly zmatečné a přehlédnuté (v PDF už by to mělo být vychytané... snad :/ ). Ta kouzla v tabulce měla (stylizací i efektem) odrážet ono prostředí a neměla se opakovat. Pak jsme narazili na omezení SRD výběru kouzel (ještě než jsme začli vytvářet vlastní kvůli černokněžníkovi) a pak se kdeco zbordelilo postupnými změnami, kdy do toho šahali minimálně tři lidi paralelně :( .

Co bylo zrovna za Sádlem a za Trny... už zpětně nevím. U Sádla možná šlo o efekt, který je podobný ledové ploše (plus sádlo je v arktidě významná surovina s mnoha užitími). Trny... netuším, možná představa že při poměrně se nabízejícím přefluffování z toho budeš mít past sestávající se z ledových bodců?

Nicméně kritické omezení té tabulky je, aby to prostě byla právě dvě konkrétní kouzla (po celou dobu hry identická) a aby jejich výběr byl žánrově moderovaný (tj. nemá to být power-play, má to odrážet nějakou užitnost chodci jako postavě spřízněné s cestováním a "prací" v krajině). Klidně se to dá změnit, i když bohužel ten výběr není nekonečný (v rámci JaD - nic Ti nebrání si tam naházet DnD kouzla z libovolných zdrojů, to pak budeš mít mnohem pestřejší možnosti, ale my to do ofiko JaD udělat nemohli).

Jen tak od pohledu na ty výběry, takhle zpětně když se mě ptáš... co vidím že by tam případně šlo dát za alternativy:

Arktida:
- 1.: Barevná sprška (Aktida a její třpyt a odlesky ledu a sněhu... ve dne.)
- 2.: Najdi zvířata a rostliny

...nicméně tohle teď střílim od boku, ber to opatrně prosím - možná tam přehlížím něco co není úplně zjevné, ale co měl nějaký spoluautor (nebo možná já sám) před očima, když to tvořil původně. Tím neříkám, že ta tabulka je udělaná dokonale - spíš není - jen že to že tu něco pálim od boku neznamená hned že to je dobrý nápad a máš to hned nekriticky vzít.


Jakože když na to koukám jako generál po bitvě, tak co jsme asi měli udělat bylo sepsat si kouzla na papírky a prostě si zahrát na stole škatulata s pozicemi v tabulce dokud nám to nesedlo - a tam kde by to bylo marný sme si měli vymyslet nějaká vlastní. Ale bohužel jsme to tak neudělali (a 2. vydání je už na cestě k tiskařské mašině, takže to nemá smysl hrotit - i kdyby tam byl prostor pro to to nějak domýšlet, ono sazba kouzel je už tak dost nahňácaná, i když se možná nezdá...)
22.6.2022 12:31 - cyrasil
Diky za odpoved.

Jo to sadlo asi celkem smysl dava... kdyz si ho prefluffujes na nejakou ledovou plochu (je trochu skoda, ze je to v DnD az tak specificky co se fluffu tyce a neni to jen "kluzka plocha").

U toho stvor jidlo/dobruvky mam trochu problem v tom, ze tady tyhle tabulky napojene na prostredi si spis vykladam stylem "tohle prostredi tenhle efekt nejak podporuje" nez "v tomhle prostredi tohle potrebuji". Ale to je asi spis muj subjektivni problem.

Jako to ze to musel byt docela pain stvorit si dokazu predstavit, a stejne tak az moc dobre znam tady to zpetne upravovani (zvlast kdyz to dela vice lidi) a jaky bordel z toho pak vznika;-) [edit 1] Ale kdyz jsem si to procital (zvlast ty trny), tak jsem si musel kontrolovat, jestli tam nedoslo k nejake copy/paste chybe a nema to byt treba hvozd.

Jinak me jeste k tem tebou zminenym kouzlum napada teba slepota/hluchota (ciste fluffove, mechanicky to nedokazu posoudit).

Jinak jake mate pak plany s dotisky/rozsirujicimi priruckami/whatever, co se nejakych mechanickych zmen tyce? Planujete opravovat jen zjevne preklepy/nejasnosti, nebo planujete i nejake vetsi zmeny, ktere by vedly k nekompatibilite (ve smyslu bojovnik z 1. vydani ma trochu jine schopnosti nez bojovnik z 5. vydani)?

[edit 1]: Navic mi prijde, ze je az prekvapive slozite, najit v DnD vubec dostatek tematickych kouzel aniz by ses musel uchylovat k nejakemu preflfuffovani/zmene elementu (napr. kdyz tvoris ciste bourneho/kyselinoveho/ledoveho/... maga, tak mi prislo, ze moc velky vyber nemas...)
22.6.2022 13:45 - Šaman
cyrasil píše:
Ale kdyz jsem si to procital (zvlast ty trny)

Tak to ber, jako přefluffované rampouchy.
7.7.2022 16:38 - sirien
7.7.2022 17:38 - York
Pěkný kostky. Docela hodně ornamentální, ale přitom pořád čitelný.

Kdo dělal design?
8.7.2022 11:05 - sirien
York: Josef Kratochvíl. Grafik co spolupracuje s imago a který dělal i JaD loga použitá např. na obálce.
8.7.2022 11:24 - Gergon
Já mám jen jeden problém s tímhle designem, což nehraje žádnou roli, ale třeba se nad tím příště někdo zamyslí =)
A to, že jako největší číslo je tam používané to stylizované písmeno A. Jenomže to není logo Jeskyní a Draků. Když tohle používá DnD, tak používají sice symbol & ale mají ho stylizovaný do draka a ten symbol používají jako logo na mnoha dalších produktech, jenže JaD na plackách nebo jiných produktech zase používají jinou formu tohoto loga, stejně jako různé formy nápisů... Je to prostě takový zmatek a pro mě zakroužkované A není logo Jeskyní a draků a proto mě ten design moc nezaujal.
8.7.2022 11:38 - Aegnor
Gergon: No jo, ale ono to logo JaD je. I toho draka tam máš.
8.7.2022 12:00 - Corny
On má Gergon Trochu pravdu v tom smyslu, že na ostatním Merchu je skoro všude ta JaD 20stěnka. Na druhou stranu to "A" je na každý obálce knížky i přímo na obalu těch kostek, navíc stylizované do Draka. Mě se možná to A jako logo úplně nestrefuje do vkusu, ale ta spojitost je tam docela jasná.
8.7.2022 12:09 - LokiB
Je to z hlediska "logologie" oříšek.
Třeba D&D má hezky možnost použít to "&" ze skratky i v logu.
JaD to tak hezké nemají, ve zkratce je "malé a" uprostřed, v tomto logu pak "velké A" stylizované. Což není graficky tak čisté, jako kdyby ta zkratka byla JAD, což zas není z jiných důvodů.

Fakt neříkám, že v tomto znám správnou cestu ven a je také otázka, kolik lidí tyhle "nečistoty" vlastně zajímají (asi málo :))
8.7.2022 12:22 - Gergon
To já chápu že většinu lidí to netrápí - to je pouze moje profi deformace designéra a první co mě napadlo když jsem viděl ty kostky. =)
Na koženém zápisníku mají zase úplně jinou formu loga. Ani "A" a ani tu "K20".
8.7.2022 12:44 - LokiB
Gergon: tak na zápisníku A je ... protože je tam prostor, tak to logo je "plné". To by se na kostku nevešlo, takže v tomhle problém nevidím. Že je "velká" a "malá" verze loga. To má konec konců DnD taky.

8.7.2022 12:46 - sirien
Gergon: jako profi designer bys měl chápat koncept dynamického loga :) Drakem obtočené A je logem JaD stejně jako logem obtočená kostka ;)
8.7.2022 13:29 - Gergon
Měl jsem na mysli tento zápisník:
Zápisník
A koncept dynamického loga bych chápal u nějaké jednotné grafiky, ale ono to A má taky pokaždé jiný font =)
podle mě je kvalitní logo takové, které se dá právě použít i ve velkých i v malých formátech a není potřebo ho měnit v několika různých variantách.
Ale nechci se pouštět do nějaké logodesignové konverzace =) jen jsem řekl proč mi design kostek nepřijde lákavý, ale věřím že jiným ano, takže no problém =)
8.7.2022 13:48 - York
Logo a prezentace produktu je pro mě docela aktuální téma. Jestli to tu někdo děláte profesionálně, nechtěl byste o tom napsat článek, nebo aspoň stručný "jak na to" sem do diskuze? Nebo třeba dát odkaz na nějakej už existující článek nebo video?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086037874221802 secREMOTE_IP: 3.145.50.83