Log 1=0 píše:
V DH nastane problém nenastane... nechápu, proč se toto pořád směšuje, je k diskusi, jestli to je problém, osobně bych totiž řekl, že není, mému stylu hry to vyhovuje, jsem s tím zcela srozuměn a vítám to. Nemůže každý uspět ve všem, nějaké alespoň mizivé šance na úspěch u kohokoliv nemají na hru žádný zásadní vliv, mohou přinést "zajímavý zvrat", ale v principu nejsou příběhotvorné, pokud máš na něco mizivou šanci, "můžeš se pokusit", ale je to loterie a ve většině případů se jedná o zbytečný pokus, rozhodně na tom nemůžeš vystavět nějakou vlastní dějovou linku prostě proto, že v rozhodný okamžik je mnohem větší šance, že to selže, takže cíleně směřovat k tomuto řešení (aniž bys řešil i přípravu a získání Výhody a dalších bonusů z jiných schopností) nedává příliš význam. Když máš na úspěch odemčení zámku 10%, tak to "zkusíš", protože/přestože víš, že to vzápětí vyrazí válečník, působí to trapně, nepodporuje to roleplay atd. Tento pochybný nešvar (zde z naprosto nepochopitelných důvodů nejen neustále nejen vyzdvihovaný, ale i dávaný do podivných souvislostí) jsme v Dračí Hlídce naprosto vědomě a cíleně odstranili, jako designovou chybu, která nepodporuje hru založenou na hraní charakteru, ale vybízí k "loterii" Tonda zkusí tohle, Franta tamto, Lenka tohle, protože si na to "jde hodit" a když to všem nevyjde, teprve začneme pracovat na racionálním řešení, o které by se v reálu postavy skutečně rovnou pokoušely. Pokud tento pochybný přístup v jeho hře někomu vyhovuje, budiž, ale DH touto cestou opravdu nesměřuje :P
Log 1=0 píše:
tj. vlastně určovaly, kdo co může zkoušet nejsou, lze se pokoušet i o věci mimo svou specializaci, ale šance tomu odpovídají, navíc závisí na okolnostech, protože to není hod postava vs "svět" ale hod postava vs konkrétní NCP s jeho statistikami, takže vesničana může zkoušet přesvědčovat i válečník, ale u nějakého bosse (pokud to není třeba jen brutální primitiv, který vládne právem silnějšího) to bude už doména specializovaných... a ti nespecializovaní to nemusí ani zkoušet, pokud důvody nebudou dávat smysl z hlediska fikce - např. válečník nemusí být zrovna ideální adept na pokus o přesvědčování, ale ví klíčovou informaci o prvním rádci, která dodá jeho slovům váhu a pak se nemusí ani házet, nebo se bude házet za prvního rádce který chce použít přesvědčování na svého silného, ale hloupého šéfa, se kterým stejně už delší čas jako zdatný psionik manipuluje.