Slaan3sh píše:
Ano to mluvíš, byť nechápu přesně proč, protože to není chyba, nýbrž cílená vlastnost DH, DrD a mnoha dalších, DnD nevyjímaje
Ach jo ... vždyť o tom už dobrých 17 stran mluvím.
Znovu to zopakuju. Tvrdím, že nemá smysl, abych dělal v Akademii přednášku o vedení hry jiným (= svým) způsobem, protože tento způsob je pro hráče DH nepoužitelný. Pravidla s ním nepočítají, nepodporují ho, ani nevidím místo a způsob, jak by se tam nějaké takové postupy daly dostat bez překopání stávajících pravidel. Na rozdíl od takového DnD, kde bych si to díky pevnějšímu ukotvení systému dokázal představit, že by nějaké mechaniky stačilo přidat.
Slaan3sh píše:
Tento výrok není validní, je to prostě jenom tvůj vlastní předpoklad, který tu tlačíš proto, abys podpořil svůj narativ...
Klidně mě vyveď z omylu, a řekni mi, kolikrát jsi ty nebo lidé ve tvém okolí hráli scénu, ve které bylo přítomno několik různých důležitých NPC s vlastní osobností, a ve které by postavy hráčů byly pod tlakem. A pak bys mohl říct, kolikrát se někdo v takové scéně pokusil proti sobě postavit NPC, u kterých PJ při přípravě hry ani během ní žádný rozpor nezamýšlel.
Slaan3sh píše:
Nechápu, jak se toto liší v DnD a DH.
Je ti jasné, že je to argument "V USA zase bijou černochy"?
Nicméně odpovím ti. DnD se liší třeba jen tím, že má několik stupňů náročnosti testů, které lze použít v širokém spektru postav, úrovní a situací. Konkrétně náročnosti 10 - 15 - 20 - 25, které zajišťují, že prakticky každá postava na úrovni cca 1 - 12 má šanci v testu uspět a selhat, takže by šlo pracovat s nějakým nastavováním nezávisle na GMmovi.
Slaan3sh píše:
Je možné, že bys to takhle hrál ty (protože to za tebe vyřeší Omega? Myslím, že nevyřeší.
Omega za mě vyřeší, jak se tento pokus projeví a ty vztahy mi případně pomůže vytvořit. Nicméně i pokud budeš mít tahle NPC kompletně navržená z hlediska vlastností, budeš mít vyřešené i vztahy mezi nimi? A pokud ten počet NPC bude narůstat, budeš řešit i všechny vzájemné vazby, čistě pro případ, že by jich chtěl nějaký hráč využít v nečekané situaci?
Protože ve velmi jednoduchém dobrodružství budu mít tři NPC, což bude šest vztahů. A pak to roste. 4 NPC - 12 vztah, 5 NPC - 20 vztahů. 6 NPC - 30 vztahů. Moje průměrné dobrodružství má sedm NPC, to je 42 vztahů a to je celkem spolehlivě nad možnosti drtivé většiny GMmů připravit dopředu, navíc jen proto, že by to jeden hráč mohl zkusit. I kdyby to někdo zvládl, je to strašně neefektivní.
Jenže tím to nekončí, protože můžeš mít třeba i nějaké události ve hře či v minulosti, a vztahy NPC k těm událostem. Můžeš mít tři a více NPC, což pořád není žádná davová scéna, ale stačí věta "madam, proč synovi tajíte, že váš manžel zkusil svést nevlastní dceru?" a máš do situace vtažené čtyři NPC a jejich vztahy, které můžou jít řadu let do minulosti - a které nebudeš mít vytvořené, pokud jsi neplánoval hrát hru s tématem incestu. A dost pochybuju, že ti v takové situaci pomůžou vlastnosti a schopnosti u těchto čtyř NPC. Navíc mi to přijde i zbytečné, pokud bude mít hráč záměr postavit tři NPC proti čtvrtému, nebo dva proti dvěma, nebo očernit celou rodu před okolím.
Že to bude na úvaze PJ je můj leitmotiv od začátku této nabobtnalé odbočky, protože tvrdím, že v DH to vždy musí být na úvaze PJje a nejde do udělat jinak, nezávisle na jeho okamžitém rozhodnutí. Protože to rozhodnutí bude u většina PJjů a speciálně u nováčků celkem předvídatelné - "všichni si věří a na tohle ti neskočí, nemá ani smysl si házet / hoď si, ale stejně jsem si řekl, že to nehodíš, protože se mi to nechce vymýšlet".
A klidně tomu říkej "předpoklad".