Jerson píše:
znát alespoň šanci můžeš v systému, který pravidly popisuje a řeší celé scény, ne jednotlivé dílčí kroky...
Aegnor píše:
Jen tak, nemá k tomu žádný důvod.
To je prostě věc situace, pokud nebude mít důvod, nikdo NPC neobklíčí, pokud bude mít důvod, tak ano. Nepíšu o tom, že si PJ vymyslí nějakou berličku, aby "vyjebal" s hráčem a jeho hodem, jak se neustále předpokládá. Hodnotím celý kontext situace, pokud si hráč dobře hodí a já tam nevidím žádnou překážku, nebudu vymýšlet "logické důvody" jak mu to rozbít. Pokud ale všichni strážní povinně podávají osobně hlášení druhém rádci, který je vyhlášený psionik, tak tam prostě problém objektivně je a bude zase na situaci, jestli je či není možné, aby NPC riskovalo, hodilo se "marod" nebo já nevím co... (když ho postavy přesvědčí o tom, že pokud je nepráskne, do druhého dne se tyrana úspěšně zbaví, tak to spíše zkusí - zase jsou to věci mimo rámec pravidel - asi je to tím, že preferuju přístup ke hře, který se zřejmě nazývá simulacionismus, věřím, že určitě existují i jiné, stejně dobré cesty).
Aegnor píše:
ústup z boje vlastně sebevražda což je občas pravda, protože to tak je (například prchající vojsko je vždy v nevýhodě a někdy je ten ústup a útěk nebezpečnější cesta, než kdyby zůstali ve formaci a dál zuřivě vzdorovali), v "základním soubojovém systému" to holt vždy bude věcí nějakého popisu situace a úvahy, tam pro to nejsou tak přesné vyhodnocovací nástroje, což je cíl, protože to má být cesta jak řešit boj jednoduše, pokud se mu nemůžu vyhnout, ale ve své hře mu chci přikládat malou váhu (pak asi bude menší tlak na to, aby boj byl výzva apod.) v rámci rozšířeného soubojového systému, která je sice už v pokročilé fázi, ale pořád ve vývoji, toto řešíme už podrobněji a rozhodně proběhnou testy a simulace právě i na toto téma (možná i díky Jersonovi, který mě donutil se tím více zaobírat) a vidím to pozitivněji, protože máme dosti rezervovaný přístup k akci zvané "útok z příležitosti" a nepovažujeme ji za příliš realistickou. Ale ať už tak či onak, stejně nikdy nebude známá šance, protože se nevyhodnocuje celá scéna, nýbrž jednotlivé akce.... to se navíc bavíme o šarvátce bez speciálních schopností, pokud dá Rytíř v rámci Velení bonus k iniciativě alchymistovi, který si pod nohama odpálí dýmovnici, aby se celá družina na patě otočila a začala utíkat, tak to je něco jiného, než když chcou z boje jen tak odejít a nevidím úplně důvod, proč by to nešlo...