Byl to samozřejmě příklad narychlo, ale když u něj chvíli zůstaneme...
100 % by znamenalo neházet. Můžeš hrát vyprávěcí hru stylem "Dobře, získáš arcikam, ale drak si tě všimne". Buď je to volné vyprávění nebo možná Stellaris vytváří strukturované vyprávění větami jako "ale" "a navíc" atd. Je to zábava, ale není to "game". Neřešíš schopnosti, jejich výši, nemáš tam gamistické prvky. V pořádku, je to zábavné, ale jen jako RP"G".
Házíš. 66 % na ukradení arcikamu bez následků, je, přiznám se, asi moc. Takže spíš by to bylo: "66 % že nevzbudíš draka, ale budeš u pokladu (=loot). 66 % že najdeš arcikam, aniž by se drak probral... 66 % že draka ukecáš, nebo napadne město... 66 % že najdeš slabinu... 66 %..." a z toho, by se poskládala scéna, kdy draka vzbudíš, ale máš arcikam, vyjednáváš s ním, ale on napadne město...
Dá se to řešit šesti hody a postupně nabalovat; dvěma hody, kdy to máš nastavené tak, že výstupem bude nejspíš "ano, ale"; bez hodu...
Zábava ale prostě vznikne tak, že něco se povede a něco se pokazí. Nu a ten poměr je trochu subjektivní věc, trochu otázka žánru (i toho, že film není hra), toho, co je "neúspěch" a jak velká je cena, aby byla zábavná a ne flustrující (fakt, že Bilbo nepřímo způsobil zkázu Jezerního města a smrt spousty lidí může být pro někoho docela nepříjemné).
Pokud jde ale o hody, je doporučovaný základní poměr 66 %. Ostatní věci to ale mohou hodně vychylovat, s tím souhlasím.