Kultura

sirien
23.12.2020 23:38
Akademie vypravěčů
7.5.2021 23:02 - Gergon
Xeth píše:
mnoha mýlil

Rád si někdy přečtu seznam věcí, klidně v sz v čem jsem se mýlil, protože "mnoho" to nebude. Neznal jsem účel dopisu na začátku ,takže jsem jej kritizoval neoprávněně to ano, ale jinak většina věcí co mi někdo psal jako protiargumenty a že v DnD je to stejně nebo podobně byly spíš mýlky a neznalost DnD toho kdo mi to psal, než že bych já říkal věci špatně. Viz výhoda nevýhoda, používání obratnosti v boji a mnoho dalších, které mi někdo napsal, ale když jsem mu vysvětlil znovu jak je to v DnD a proč je to špatně v Dh, tak už to pochopili a dál neargumentovali. Protože většina těch hlasů DnD nikdy nehrála.
Navíc jsem se těžko mohl mýlit ve svém dojmu z toho co jsem četl. Nebo snad chceš říct, že moje pocity po přečtení pravidel byly mylné a měl jsem se cítit jinak?
Ano není to nejvhodnější formát pro udělování rad, ale chtěl jsem ke každému, nebo aspoň většině věcí o kterých jsem řekl že jsou podle mně špatně nabídnout lepší variantu, protože tomu říkám konstruktivní kritika - nejenom říct co je špatně, ale také jak by to šlo udělat jinak. Možná lépe.
Co se týká propagace DnD produktů vs. mých rad PJům, tak ono toho prostě není tolik, aby se to dalo dělat furt. Sirien napsal rpg scénáristiku a má prsotě 21 dílů, obsáhl ta základní témata a tím je vyřešeno, stejně jako já jsem probral všechny důležité oblasti pjování a pak už nebyl materiál na další díly, tak než abych něco plácal z vody, začal jsem zase dělat jiné věci, ale občas když mě něco dobrého napadne, tak přidám další díl jako nedávno kolem roleplayování, který se setkal s velmi dobrým ohlasem, ale s dalším radši zase počkám až bude něco zajímavého, než plácat na prázdno, nebo dávat rady jako v Akademii =)
navíc ani ty recenze produktů nejsou podle mě prázná výplň, ale docela slušná přehlídka všeho co vychází, protože věřím, že mnoho nováčků se v tom ztrácí - co je rozšíření pravidel - xanathar tasha, co je setting - sword coast, theros, co je dobrodružství - stomr kings thunder, co jsou jiné settingy než FR - ravenloft atd .... a může to mnoho lidí ušetřit zklamání(peněz), kdyby si zbytečně koupili něco co jim k ničemu nebude. navíc u některých produktů rovnou přidávám rady jak to používat a jak s tím pracovat, aby to mělo smysl.
7.5.2021 23:18 - Xeth
sirien píše:
Ty účty primárně působí na Facebooku, kde je DH naopak aktivní velmi.

Ano, DH je aktivní na FB. Stejně jako spousta jiných lidí. Co to přesně dokazuje?

sirien píše:
Výmluvy o tom jak "by na to určitě neměl čas" jsou směšný - zvlášť s tím kolik energie do propagace pálí obecně a jak jednoúčelové a přitom odfláklé ty profily byly; těch 10 minut by na to určitě měl.

Jistě, ten čas by si nejspíš mohl udělat. Stejně tak by mohl strávit čas prohledáváním internetu, aby našel místa, kde by se s nimi mohl ukázat. Proč tím časem ale plýtvat, když ho nejen může, ale musí využít efektivněji, než se snažit minimálně ovlivnit nějaké skóre DH na místě, které ho nezajímá (není jeho cílová skupina)?
A opět, co to, že by měl možnost, dokazuje?

sirien píše:
Ale díky žes přiznal že o nich ví.

To jsem psal už dřív. Nejen já jsem o nich s ním mluvil. A proč Markusivi nenapsal? Nevím. Možná nemá pocit (nebo čas nazbyt), aby honil co kde o DH někdo špatně napíše nebo s v souvislosti s DH provede. Stejně tak neřeší tvá nařknutí ve tvých recenzích tam. Dělá na plný úvazek pravidla + věci kolem a některé věci mu za to věnování drahoceného času třeba prostě nestojí.
7.5.2021 23:44 - Xeth
Gergon píše:
Navíc jsem se těžko mohl mýlit ve svém dojmu z toho co jsem četl. Nebo snad chceš říct, že moje pocity po přečtení pravidel byly mylné a měl jsem se cítit jinak?

Ne, psal jsem že z velké části bylo to tvé video dojmové. V některých věcech jsi řešil fakta. A tam ses mýlil. Jak jsem psal, ne všude, v některých jsi vypíchnul věci, k opravě.

Gergon píše:
Ano není to nejvhodnější formát pro udělování rad,...

Jak jsem psal, to video je o pravidlech DH. Ne o hraní RPG. Proto podle mne to video neslouží dobře k radám jak hrát. Nemluvě o jeho délce a pokrytí celých pravidel.

Gergon píše:
Co se týká propagace DnD produktů vs. mých rad PJům, tak ono toho prostě není tolik, aby se to dalo dělat furt.

Někdy ke konci své pravidelné produkce toho druhu ses vyjadřoval naopak tak, že toho materiálu máš hromady na spoustu videí dopředu. Tak jsem čekal, že v tom duchu budeš pokračovat. Ale pak přišla několikaměsíční pauza a nakonec jsi začal představovat DnD produkty (hlavně) a radám ses přestal věnovat skoro úplně. Škoda ten materiál nemáš. Plácat naprázdno určitě smysl nemá.

Gergon píše:
...ani ty recenze produktů nejsou podle mě prázná výplň

To si taky nemyslím. Je to jen jiný produkt. Pro spoustu lidí to má význam. Kromě toho ses v tom od počátečních dílů dost zlepšil.
Pokud jde o spojení s Dračákem 4, které jsem zmínil, tak to mi prostě jen přijde, jako téma, které s tím nemá moc společného. Ty rady a předchozí Dračáky jsi prostě dělal před dlouhou dobou a tak teď máš v tomto směru malou propagaci. Videa o JaD jsou sice fajn, ale to je spíš o JaD a ne o Dračáku 4. Co tím chci říct je to, že lidi v poslední době nevidí nic moc, co by jim říkalo "D4 bude dobrý protože." V tomto ohledu je teď daleko lepší tvé nedávné video o vizi.
7.5.2021 23:46 - LokiB
Gergon píše:
Sirien napsal rpg scénáristiku a má prsotě 21 dílů, obsáhl ta základní témata a tím je vyřešeno


To není moc šťastně uchopený argument :(
Jako mně se sirienova práce v tomhle punktu líbí, ale říc, že tím je to vyřešeno, je absurdní.
1. jestli je obsaženo vše ze "základních témat" je otázka, asi jak pro koho
2. sirien prezentuje jen některé pohledy a v některých případech jen jeden pohled na danou problematiku (kvalitní pohled, vyargumentovaný pohled), ale rozhodně ne "jediný možný"

takové přesvědčení, jakože už je napsána Scénáristika, takže není třeba k tomu něco dodávat, imho spíš celé věci škodí.

stejně tak je absurdní sirienův požadavek, aby se Tirus omluvil za facebookové účty. chápu sirienovu potřebu Tiruse ponižovat, ale ten požadavek je absurdní, protože zcela bez důkazů pomíjí možnost, že Tirus s nimi neměl nic společného. a důkazní břemeno tady není na Tirusově straně, protože jaksi nejde mít důkaz, že někdo o něčem nevěděl.
a kdyby se Tirus omluvil, tak jsem přesvědčen, že by to bylo používáno proti němu ve smyslu "omluvil se, takže o nich věděl a je to jeho práce, jinak by se neomlouval"

stejně absurdně by působil požadavek na to, aby se vydavatel JaD omluvil za sirienovy útoky na Tiruse, s argumentem, že je sirien dělá jen a pouze proto, že vyvíjí konkurenční produkt a tak na DH útočí, a že o tom vydavatel JaD ví a možná za to, aby na Tiruse útočil, siriena i platí.

Tiruse neznám, a popravdě připouštím, že je klidně možné, že všechny ty facebookové profily a jejich příspěvky naťukal sám osobně (a to by bylo dětinské a trapné). ale chtít po něm omluvu bez důkazů o jeho osobní vině, je taktéž dětinské a trapné.

V tomhle ohledu věřím, že se karma projeví. Ať již DH nebo JaD, respektive jednotlivým účastníkům.
8.5.2021 00:11 - sirien
Xeth: Ty obhajuješ Tiruse tím, že se o RPG F nezajímá, já poukážu na to že ty účty byly primárně na Facebooku o který se zajímá a Ty se zeptáš, co to dokazuje - srsly? To je už ubohý. Pro pořádek to dokazuje, že tvůj úvodní argument byl irelevantní.

Xeth píše:
Proč tím časem ale plýtvat, když ho nejen může, ale musí využít efektivněji

Mě se líbí ta představa Tiruse jako nějakého Time-Management Master Gurua co do mrtě využívá svůj čas jedině efektivně a produktivně a ani vteřinu jinak. Bullshit.

Založení fake FB účtu trvá minutu, jeho "nastrojení" dalších deset. To zvládne každej během svačiny. Použít takovej účet stojí otevřít anonymní okno, lognout jeho v prohlížeči uloženej login profil a kliknout potřebnej like a share. Pocestě friendnout nějaký náhodný lidi co vidim v diskusi okolo. Použito trochu chytře impact neni malej.

Tvrdit že někdo kdo investuje nejen hromadu úsilí a času ale i vlastních peněz do své propagace by tohle neudělal "protože na to nemá čas" je fakt bullshit level demagogie.


Xeth píše:
A proč Markusivi nenapsal? Nevím.

Třeba jako protože napsat 3 řádkovej mail ho vůbec nic nestojí a bylo by to nějaké smířlivé gesto nemalému množství lidí okolo.


Loki: napsal sem jestli se omluvil, ale ve skutečnsoti by bohatě stačilo se od toho distancovat. Věta "Hej, ohledně těch fake účtů co propagujou DH - není to naše práce, nelíbí se mi to a byl bych rád, kdybyste to nedělali a ty účty smazali" by ho nic nestálo a celou věc by to uzavřelo.

Teda, stálo by ho to 3 vteřiny jeho drahoceného dokonale zužitkovaného času, což chápu, že si nemůže dovolit, protože by mu pak scházely v jeho rozpočtu času na záchranu světa před dobrejma předpřipravenjema dobrodružstvíma nebo tak něco.

Místo toho nad tím mlčí - čímž i pokud s těma účtama nemá nic společného těm kdo je vytvořili a používají dává velmi jasný tichý souhlas.


A upřímně, Xethovy (...nejen Xethovy...) trapný omluvy toho že to Tirus neudělal, "protože by to stálo moc času" and shits sou snad ještě víc iritující, než fakt, že to neudělal.


Gergon píše:
Sirien napsal rpg scénáristiku a má prsotě 21 dílů

...jen pro pořádek, další díly jsou rozpracované, Scénáristika určitě není uzavřená.
8.5.2021 00:47 - Xeth
sirien píše:
Ty obhajuješ Tiruse tím, že se o RPG F nezajímá, já poukážu na to že ty účty byly primárně na Facebooku o který se zajímá a Ty se zeptáš, co to dokazuje - srsly? To je už ubohý. Pro pořádek to dokazuje, že tvůj úvodní argument byl irelevantní.

Ano, nezajímá se o něj, stejně jako o d20, protože je to mimo jeho cílovou skupinu. Má velmi málo času nazbyt (respektive spíš žádný) a proto si nemyslím, že by ho věnoval tomu, aby si zakládal nějaké falešné účty na FB, aby mohl na RPGF několikrát zahlasovat ve prospěch DH. Je to zbytečná zttráta času, který nemá. Nerozumím tomu, co je na tom pro tebe nepochopitelné. Ale lépe to nejspíš nevysvětlím.

sirien píše:
Mě se líbí ta představa Tiruse jako nějakého Time-Management Master Gurua co do mrtě využívá svůj čas jedině efektivně a produktivně a ani vteřinu jinak. Bullshit.

Všimni si, že jsem nic takového nepsal. Psal jsem, že se svůj čas snaží využívat efektivně, tedy že se nesnaží jím plýtvat na věci, které ho nezajímají.

sirien píše:
Tvrdit že někdo kdo investuje nejen hromadu úsilí a času ale i vlastních peněz do své propagace by tohle neudělal "protože na to nemá čas" je fakt bullshit level demagogie.

"Protože nemá čas jím plýtvat na věci, na kterých mu podle něj nezáleží," je přesnější. Mně to přijde jako rozumný přístup. Pokud tobě ne, je to tvá věc, kterou ti asi nevyvrátím, ani na to nemám chuť. :)
A je to podle mne jeden z důvodů, ne jediný. Nicméně ho považuji za takový, kterému bys byl schopen rozumět. Holt jsem se zdá se zmýlil. To se stává.

sirien píše:
Třeba jako protože napsat 3 řádkovej mail ho vůbec nic nestojí a bylo by to nějaké smířlivé gesto nemalému množství lidí okolo.

To samé můžeš říct o kterémkoliv případě, kdy by někde někdo něco podobného udělal. Ale honit takovéb věci a řešit je rozhodně není něco, co by nic nestálo. A jak se říká, stokrát nic umořilo osla.
Každopádně Tirus o své území - např. na discordu DH - ne o kdeco, co může někde jinde někdo provést.
A smířlivé gesto? Vážně? Pověz, jaké smířlivé gesto přišlo například od tebe? Protože jsem si jistý, že i na druhé straně je nemalé množství lidí, kterým bys ho mohl udělat, v čele s Tirusem. ;)

Ale myslím si, že jsme se zde opět zacyklili a dostali se pěkně OT, takže to za sebe ukončuji.
8.5.2021 01:07 - sirien
Xeth píše:
To samé můžeš říct o kterémkoliv případě, kdy by někde někdo něco podobného udělal.

Škoda, že se za celou existenci DH bavíme o dvou věcech celkem. Hotová záplava, fakt. Jak hydra, na každou bullshit výmluvu zopakuješ nebo přidáš jinou.

Xeth píše:
A smířlivé gesto? Vážně? Pověz, jaké smířlivé gesto přišlo například od tebe?

Pepíček rozdupává pastelky a v USA mlátěj černochy, takže lživý profily sou ok, chápu.
8.5.2021 01:09 - Aegnor
Prosím, přestaňme tady už mlátit tohohle mrtvýho koně. Obě strany jsou krásně zakopaný a neplánují svoji pozici změnit, tak jakej je smysl? :-)
8.5.2021 08:48 - Jerson
LokiB píše:
Jerson: proc?

Loki, potřebuju víc slov, abych pochopil, na co se ptáš. Pokud jsem náhodou neodpověděl v některém dalším příspěvku.

Xeth píše:
Tirus dává v akademii méžnost všem lidem, kteří chtějí nějakou takovou přednášku provést, aby to udělali. To mi přijde jako názorově/přístupově docela otevřené.

Zcela narovinu - nemám ten dojem. Tirus říká, že v akademii dává možnost všem, ale přitom část lidí aktivně odrazuje. Názory lidí z D20 a RPGF ho podle jeho vlastních slov nezajímají. Ono totiž není dost dobře možné představit jiný styl vedení hry a přitom se vyhnout tomu, že s pravidly DH se tento styl nedá použít.
8.5.2021 10:40 - Xeth
Jerson píše:
Názory lidí z D20 a RPGF ho podle jeho vlastních slov nezajímají.

Ne, tato místa nejsou jeho cílová skupina, takže se na ně nezaměřuje. To je rozdíl.

Jerson píše:
Ono totiž není dost dobře možné představit jiný styl vedení hry a přitom se vyhnout tomu, že s pravidly DH se tento styl nedá použít.

Jak jsem psal výše, v akademii nejde primárně o DH, byť jsou některé díly s ní přímo spjaté. Jde tam o rady, jak hrát RPG. Mezi posluchači jsou i lidé s jiným RPG pozadím, což jsem již také psal. Ale pokud nemáš představu, co bys tam radil, pak samozřejmě nemá smysl, abys to dělal. Stejně tak, pokud tam lidem radit vyloženě nechceš.
8.5.2021 10:44 - Log 1=0
Xeth píše:
Nerozumím tomu, co je na tom pro tebe nepochopitelné. Ale lépe to nejspíš nevysvětlím.

Tak jo, naposledy.
Ta argumentace, co píšeš, je jasná a dává smysl, ale je to strawman, který polemizuje s něčím, co protistrana nezastává.

Někdo, ať nikoho konkrétně neobviňuji, tak ho nazvu PPDH (podvodný propagátor Dračí hlídky), chce propagovat DH.
PPDH ví, že většina cílovky je na FB.
Rozhodne se tedy propagovat DH na Facebooku.
Usoudí, že dobrý způsob, jak to udělat, je založit si několik falešnýc FB účtů.
To stojí dost času a energie, musí minimálně vytvořit hromadu falešnýc emailů atp. možná obejít nějaké ocrany, co já vím, ale to se mu možná vyplatí, protože Facebook je vhodný propagační nástroj.
Když má tento robustní fake-aparát, vzpomene si,že existuje Databáze RPG. Sice je mimo cílovku, ale zase na druhou stranu, když si tam jednou něco nakliká, tak to tam zůstane a nezmizí za pár dnů.
Samozřejmě by se mu absolutně nevyplatilo kvůli této v podstatě trvalé propagaci, o kterou už se nemusí dál starat, ale která míjí publikum, vytvářet nějaký aparát falešných účtů.
Ale on nemusí, protože už ho má z doby, kdy hackoval Facebook, kde se mu to vyplatilo.
Tím se výrazně změní poměr cost/benefit, a tak si řekne, že to udělá.
A udělá to.
Make perfect sense.
8.5.2021 11:22 - Xeth
Log 1=0 píše:
Usoudí, že dobrý způsob, jak to udělat, je založit si několik falešnýc FB účtů.
To stojí dost času a energie, musí minimálně vytvořit hromadu falešnýc emailů atp. možná obejít nějaké ocrany, co já vím, ale to se mu možná vyplatí, protože Facebook je vhodný propagační nástroj.
Když má tento robustní fake-aparát, vzpomene si,že existuje Databáze RPG.

Toto je asi hlavní kámen úrazu, který v tom vidím, že pouhé "lajkování" je velmi ubohá a neefektivní propagace. Lidé lajkují kde co, i jen aby tam nechali stopu, že tam byli. Je to nevypovídající a bezobsažné. Navíc to, aby to byl opravdu robustní (jak píšeš) nástroj, tak by toho musela být opravdu kopa, což bude dost náročné na zřízení. Nemluvě o přelogovávání se na cílových místech za účelem udělení onoho lajku, tím spíš, pokud to bude pak i mimo FB (a že těch míst je dost).

Daleko rozumnější propagace je podle mne vytvořením nějakého obsahu, z kterého budou potencionální zákazníci něco mít a ten pak někde předvést. Případně aktivním prezentováním již vzniklého obsahu.
Něco udělat a nechat to někde ležet bez další pozornosti je cesta k zapomenutí. A prosté olajkování je jen jiná varianta takového přístupu.

Když se podívám na RPGF nadatabázi a hodnocení pravidel DH, je tam nějakých skoro 40 hodnocení. Údajné falešné účty byly tuším 2? To podle mne není moc robustní. Průměr hodnocení je tam 3,6 z 5. Jak moc velký vliv to v takovém množství hodnocení udělá?
8.5.2021 11:39 - Aegnor
Víc lajků znamená větší dosah, zobrazení více lidem -> větší reklama.
8.5.2021 11:45 - sirien
Log 1=0 píše:
To stojí dost času a energie, musí minimálně vytvořit hromadu falešnýc emailů atp. možná obejít nějaké ocrany

Ne, můžeš permutovat jeden email a ochrany tam nejsou žádné. FB má zájem na super easy tvorbě účtů.

Založit fake trvá doslova míň jak minutu a je to easy - vyplníš 4 pole, zadáš kód z mailu, done.

Xeth píše:
že pouhé "lajkování" je velmi ubohá a neefektivní propagace

Ty profily aktivně sdílely a komentovaly, jak moc dobře víš*, což je u ženských profilů v majoritně mužské cílové skupině efektivní velmi.

A na RPG F DB jsou opět i s komentáři plus tam přibyly v době kdy měla DH hodnocení značně méně a průměr vyšší - ten počet hodnocení byl i reakce na objevený fake. Jinak když někdo něco prokazatelně dělá, tak tvrdit jak by to nedávalo smysl dělat je taky dobrá demagogie.

* to tvoje opakování frází bez ohledu na jejich dřívější vysvětlení nepůsobí ani trochu účelově. když jsme u frází...

Xeth píše:
tato místa nejsou jeho cílová skupina

...ve skutečnosti se k nim několikrát vyjádřil negativně ve smyslu že na ně ani nemá smysl chodit.
8.5.2021 11:51 - shari
Xeth píše:
A smířlivé gesto? Vážně? Pověz, jaké smířlivé gesto přišlo například od tebe? Protože jsem si jistý, že i na druhé straně je nemalé množství lidí, kterým bys ho mohl udělat, v čele s Tirusem. ;)

Takže když Sirien* udělá nějaké smířlivé gesto, pak ho udělá i tebou zmíněná druhá strana?

* A musí to nutně být Sirien, nebo stačí kdokoliv, koho "druhá strana" považuje za součást Kostky?
8.5.2021 11:57 - Jerson
Nešlo by tu diskusi o fake účtech po přenést do vlastního tématu? Asi se bude ještě dlouho vracet a tady to trochu překáží.
8.5.2021 12:06 - Kirael
sirien píše:
Ty obhajuješ Tiruse tím, že se o RPG F nezajímá, já poukážu na to že ty účty byly primárně na Facebooku o který se zajímá a Ty se zeptáš, co to dokazuje - srsly?


Já od tebe už rok všude čtu, jak je fakt, že Tirus osobně vyrábí účty "prokazatelný", ale nevidím u toho nic víc, než tvoji domněnku, že tomu tak je. Tak máš DŮKAZ nebo ho nemáš? A neptám se na tvůj názor, ptám se na důkaz.

Protože pokud ne, tak je v pohodě, když budu všude šířit, že Sirien si PROKAZATELNĚ vyrobil účty na FB a D20, které jsou fejkové a fotky jsou foto bank, jen aby mohl vytvořit tuhle kauzu, která ho baví a je jediný, kdo se o ní zajímá? Já si to myslím, takže je to PROKAZATELNĚ tak.

A abych použil tvoje slova z tohoto vlákna : Pokud ne, tak si to můžeš sežrat. .)
8.5.2021 12:11 - Kirael
Jerson píše:
Nešlo by tu diskusi o fake účtech po přenést do vlastního tématu? Asi se bude ještě dlouho vracet a tady to trochu překáží.Jerson píše:



Nebo se na ni vykašlat, když stejně není žádná šance, jak to rozseknout. Jen názory a domněnky, nic víc.
8.5.2021 12:13 - Aegnor
Kirael: odsud dál se to řeší.
8.5.2021 12:56 - sirien
Kirael: viz Aegnor, existence fake účtů je jasně prokázaná, jejich vazba na PR tým DH je zjevná. Jestli je vytvořil Tirus osobně nebo nějaký jeho PR minion s jeho explicitním nebo implicitním souhlasem (vč toho že o nich ví a nic k nim neřekne) nevím a popravdě mi to je jedno, představa že si šéf týmu meje ruce nad tím co tým v jeho (i finanční) prospěch dělá je naprosto alibistická.

EDIT: ale vytrvalá snaha fanoušků tvářit se že prokázané neexistuje taky docela dokresluje obraz komunity DH - lhaním a fake účty vpřed, dobro DH nade vše. To určitě Tiruse k nápravě taky velmi motivuje.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098220825195312 secREMOTE_IP: 3.237.91.98