Kultura

sirien
13.12.2020 16:19
[DnD 5e] Působení kouzel (dotazy)
Dotazy k detailům působení jednotlivých kouzel

Diskuse ohledně procesu sesílání kouzel (pravidla, výjimky, komba atp.)
Diskuse o nejhorším DnD kouzle

Konkrétní kouzla
.

Obecné principy:
24.3.2021 20:19 - malkav
Po poradě se Sirienem chci ještě otevřít už uzavřené.

Otázka působení více kouzel na jeden cíl:
Pokud na postavu působí dvě kouzla - neznám anglický originál, ale z českého překladu se to dá pochopit i tak, že kouzla musí uspět a pokud jich uspěje více, působí jen to nejsilnější. Takže cíl by si měl hodit vícekrát, ale účinek bude je jeden, i když těch kouzel "projde" pět. Nemůže to být myšleno i takto?
24.3.2021 20:26 - Gergon
Může na něj působit víc kouzel a účinky se normálně sčítají. To že působí nejsilnější platí jen u kouzel se stejným názvem/u stejných kouzel.
Pokud na něj sešlou dva různí klerici požehnání, platí pouze účinky jednoho požehnání. Pokud na něj ale sešle jeden Štít AC +5 a druhý Štít víry AC + 2 tak má celkem AC +7.
24.3.2021 21:00 - malkav
Gergon: Ano, tak jsem to myslel. Padlo tu, že když více kouzelníků sesílá to samé kouzlo na cíl, má si cíl házet jen proti nejvyššímu SO. To ale nemusí být pravda, viz můj předešlý příspěvek.
24.3.2021 21:18 - Gergon
Pokud na něj někdo něco sesílá, pak to dělá ve svém tahu a dělají to tedy postupně, tak si hází postupně při každém pokusu o seslání na něj, ne? Každé kouzlo je sesláno samostatně a hází si proti každému když je sesíláno. to že se určuje nejvyšší SO platí teprve ve chvíli kdy na něj účinkují nějaké magické prvky. Ale při záchranném hodu jde pouze o jedno seslání a ne víc seslání najednou.
Možná jen špatně chápu co máš na mysli a na co se vlastně ptáš.

EDIT - pokud se ptáš jestli na někoho účinkuje víc kouzel najednou, stejného názvu a on si musí házet záchranný hod protože jejich trvání je delší a překrývají se, pak nejspíš ano, hází si jen proti tomu nejvyššímu. A pokud se toho nejvyššího zbaví, pak asi prolomil i všechna nižší spolu s tím. Protože překonal jejich SO.
23.4.2021 19:13 - Gergon
Jak chápete pravidlo u kouzla Rychlost? "Útok (jen jeden útok zbraní)"
Znamená to že v této akci útok nemůže udělat vícenásobné útoky, ale normálně ano? nebo že nemůže použít druhou zbraň? Nebo že nemůže jako útok seslat kouzlo?
23.4.2021 19:42 - Log 1=0
Může jednou zaútočit zbraní, takže žádné vícenásobné útoky ani kouzla (to by ostatně byla akce Seslání kouzla).
Jestli to umožní spustit za bonusovku (kterou musíš mít, kouzlo ti ji nedá) útok druhou zbraní, nevím, ale myslím, že se málokdy někdo dostane do situace, kde by na tom záleželo.
23.4.2021 20:30 - Gergon
Může tedy mít ve svém tahu akci útok standardní, v ní použít vícenásobný útok a zaútočit dvakrát nebo třikrát a potom v akci z Rychlosti zaútočit ještě jednou.
23.4.2021 20:33 - sirien
Gergon: znamená to, že můžeš provést právě jednu Akci navíc, ale musí jít právě o Odpoutání / Použití předmětu / Skrytí / Běh / Útok (ale pouze 1x)

Tzn. v této dodatečné Akci dané Rychlostí nemůžeš použít Vícenásobný útok.

Útok druhou zbraní je Bonusová akce, kterou můžeš provést navíc k Akci Útok - tzn. s Kouzlem Rychlost to použít můžeš, ale pouze, pokud jsi dané kolo ještě žádnou Bonusovou akci ještě neprovedl. Pokud jsi už udělal jeden Útok a k němu Útok druhou zbraní jako Bonusovku, tak Útok druhou zbraní už znovu použít nemůžeš.

EDIT: tzn., přijatelné kombinace (např.)
- Útok, +Útok(1x)
- Útok(vícenásobný), +Útok(1x)
- Útok(vícenásobný), Útok 2. zbraní(bonusovka), +Útok(1x)
- Seslání kouzla, +Útok(1x)
- Cokoliv, +Útok(1x)
- Cokoliv, jakákoliv bonusovka, +Útok(1x)

...ale i:
- Seslání kouzla, +Útok(1x), +Útok 2. zbraní(bonusovka)
- Cokoliv, +Útok(1x), +Útok 2. zbraní(bonusovka)

...+Utok(1x) lze zaměnit za jinou povolenou Akci z Rychlosti, ALE pak už na ní nemůžeš navázat Útok 2. zbraní (protože to je Bonusovka co se musí vázat na Akci Útok).


Explicitně nemožné kombinace:
- Útok(vícenásobný), Útok 2. zbraní(bonusovka), +Útok(1x), Útok 2. zbraní(bonusovka)
- Útok, Útok 2. zbraní(bonusovka), +Útok(1x), Útok 2. zbraní(bonusovka)
(byly by 2 bonusovky)
- Seslání, +Cokoliv co není Útok, Útok 2. zbraní(bonusovka)
- Cokoliv co neni Útok, +Cokoliv co není Útok, Útok 2. zbraní(bonusovka)
(Útok 2. zbraní se jako bonusovka musí vázat na Akci Útok, která zde není provedená)
23.4.2021 22:08 - Gergon
Díky za tak podrobný rozbor a názorné příklady =) já si jen nebyl jistý, jestli to kouzlo nějak neomezuje i standardní akci, ale sám uznávám, že to byla hloupá myšlenka =)
24.4.2021 15:18 - Necromancer
Můžeš jako akci seslat ohnivou střelu a pak jako bonusovku seslat mlžný krok?
24.4.2021 15:29 - shari
Pokud je Ohnivá střela trik (cantrip), pak ano.
5.5.2021 12:37 - Tarfill
Hej hola ve spolek.

Mám dotaz a prosím o Váš názor / správný výklad pravidel:

Kouzlo Leomunidova chatka (Leomund's tiny hut)
http://dnd5esrd.d20.cz/grimoar/grimoar-jmen.html#leomunidova-chatka

říká, že skrz ochrannou kopuli se nemohou šířit kouzla ani jiné magické účinky.
Mí hráči toto kouzlo seslali mimo Materiální sféru, konkrétně ve Stínopádu. Jsou však v oblasti, kde je jisté působení prostředí na psychiku tvorů a nejsem si jistý, jak moc ta chatka chrání před vlivy okolí.

Všeobecně by mě tedy zajímalo, jak si vykládáte volitelné pravidlo působení těchto a jiných astrálních sfér, jako je třeba Stínopádové zoufalství, Ztráta paměti ve Vílí divočině, Šílené větry v Pandemoniu, Propastná zkaženost v Propasti apod.

Berou se účinky těchto cizích sfér jako magické, nebo spíše jako přirozené? Budou dobrodruzi ukrytí v Leomunidově chatce chráněni před těmito škodlivými vlivy?

Pokud budou vystaveni třeba něco jako "radiaktivnímu záření," které je sice přírodní, avšak v magické sféře, bude na chatku působit nebo ne?

Jak moc byste tu ochranu dovolili a jak si to vykládáte Vy? Díky!
5.5.2021 15:30 - RoVan
Hej hola,

já bych to posuzoval case by case na základě konkrétních efektů - chatka tě uchrání např. před větry Pandemonia (v chatce nefouká), nebo před přeměnou v Příšeří (magický efekt).

Konkrétně u Stínopádu je to asi komplikovanější, ale myslím, že je šílenství způsobeno pochmurnou atmosférou sféry, ne nutně magickým efektem, Chatka je 100% neuchrání; nicméně to, že si dobrodruzi jsou schopni v bezpečí odpočinout na tak nehostinném místě by jim určitě mělo dodat trochu optimismu (oddálit záchranné hody/ dát jim výhodu).

Stínopádové šílenství je volitelné pravidlo (stejně jako další působení sfér), takže bych to moc nepitval.
18.8.2021 12:23 - Necromancer
Ahoj, mám dotaz.

U kouzla Záplava negativní energie je napsáno, že tvor zabitý tímto kouzlem povstane jako zombie. Znamená to, že pokud zabiju zlobra nabo třeba zřícího, dostanu jejich zombie-varianty?
Protož třeba u Prstu smrti je jasně napsáno, že povstane jen humanoidní zombie, tady je ale napsáno Cíl/Tvor.
Jako pro mě a ostatní mého druhu by to bylo super, ale nevím, jestli by DM bral třeba zombie draka, nebo tak.
Díky za odpověď.
18.8.2021 12:46 - sirien
Vážně myslíš, že potom co sundáš draka, což určitě nebylo zadarmo, je dobrý nápad nechat ho povstat jako jeho nemrtvou variantu, která není pod Tvou kontrolou a kromě Přání ani nemáš, jak nad ní kontrolu získat a která ve své plné síle ihned útočí na nejbližší cíl(e)?

Nech mě hádat - jsi velmi hrdý na to že víš, že Frankenstein nebyl monstrum, že?
18.8.2021 15:12 - Jonáš (=efram)
sirien

To jsi mu, ale moc neodpověděl.

Necromancer
podle mě se to stane, a vytvořit draka zombii není až tak složité. V GM příručce je část věnovaná tvorbě nestvůr a není to neřešitelný problém.
18.8.2021 15:33 - Necromancer
sirien píše:
Nech mě hádat - jsi velmi hrdý na to že víš, že Frankenstein nebyl monstrum, že?

Frankensteinův výtvor byla oběť. Myslíš, že je fér někoho soudit, a říct že je monstrum, jenom proto, že byl sešitý z různých částí těl a pak oživen blesky? Jak by bylo tobě, v jeho kůžích? Taky bys byl maličko rozrušený.

Stranou toho.

Můj dotaz byl čistě akademický, a.tys mi na něj ani neodpověděl. Ale já budu tak hodný, a odpovím tobě. (Čistě akademicky XD a bez neprátelství)
Kouzelníci-nekromanti mají na čtrnácté úrovni schopnost Ovládni nemrtvé, která by byla v této situaci velmi užitečná. A co se záchraného bodů týká, sice to jednou mohl být superinteligentníacharismatický drak, ale teď je to jen horda masa (kostí, chrupavky, šlach, vnitřností...) s hnijícím mozkem, kterou vede k pohybu jen podlá magie. EasyTarget
18.8.2021 17:09 - LokiB
Necromancer: sirienovym testem Moudrosti jsi neprosel :)

sirien píše:
Inteligence je vědět, že Frankenstein nebyl monstrum.
Moudrost je vědět, že Frankenstein byl monstrum
18.8.2021 17:54 - sirien
Necromancer píše:
ale teď je to jen horda masa

S tímhle naivním optimismem to na tu čtrnáctou úroveň nedotáhneš.
18.8.2021 18:09 - shari
Necromancer:
V originále je jak u Negative Energy Flood tak u Finger of Death odkaz přímo na staty stejného monstra - zombie. Tedy povstane stejná zombie (=se stejnými staty, vypadat může, jak chceš) jak z humanoida tak z draka.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17935490608215 secREMOTE_IP: 35.153.166.111