Kultura

Autorská citace #41
1.10.2020 12:50 - sirien
Jerson píše:
máš zbraně bez elektroniky, které jsou horší

Jersone? Vem tužku. Vem papír. A tisíckrát opiš "přestanu si plést hry s realitou, zejména ty žánrově stylizované, a přestanu komentovat žánry, které nedoceňuji".

Shadowrun je cyberpunk. Pokud nemáš rád Neuromancera a Snow crash a pokud neholduješ Ghost in the Shell, tak nemá smysl, abys řešil otázku elektroniky ve zbraních v Shadowrunu.

(Zejména GitS ukazuje žánrové výhody elektronizace velmi jasně - co pamatuju tak tahle otázka je dokonce v pár dílech přímo i řešená vedlejší linka; Jedinej kdo tam odmítá kyberizaci je top-level sniper, jehož intuice přesahuje analytickou schopnost nabídnuté AI tak moc, že mu její "kompenzace" škoděj - nicméně ta postava je všechno, jen ne běžnej nebo třeba i "jen dobrej" střelec - je to týpek kterého podle jeho vlastní story nedokázal za celej život sundat nikdo kromě Motoko osobně. Případně myslim že něco bylo ukázané i v cinematic traileru na Cyberpunk 2077. Atd.)

York píše:
Nevim teda, jak v šestý edici.

Co mě potkalo tak to vypadá že vcelku normálka. Fyzáda šáhne po nějaký neelektrický zbrani s fyzickejma addonama (plynový kompenzace zpětnýho rázu, laser...)

Šaman píše:
Technomancer

NEURO-mancer. Neuro.
Au.
Autorská citace #42
1.10.2020 12:51 - Lethrendis
Mi nějak vypadl příspěvek pro Jersona: Jde to a dokonce i bez magie. Sice s bídou, ale jde, musíš všechno rvát do atributů, dovedností a kvalit a nasbírat dost karmy. Nicméně ve společnosti, kde má alespoň nějaký kybáč kdekdo, je zkoušet jít válčit bez něj docela anachronismus.

V 6E dokonce vzrostla důležitost atributů a dovedností - situační věci a vybavení se většinou promítá do hrátek s Hranou, která sice může být zásadní (ve vyrovnaných střetnutích), ale není základem.
Autorská citace #43
1.10.2020 13:06 - Jerson
sirien píše:
Shadowrun je cyberpunk. Pokud nemáš rád Neuromancera a Snow crash a pokud neholduješ Ghost in the Shell, tak nemá smysl, abys řešil otázku elektroniky ve zbraních v Shadowrunu.

No právě - Snow crash neznám, ale Ghost in the Shell se mi líbil moc. Jen mám rád víc cest.

Lethrendis píše:
Jde to a dokonce i bez magie. Sice s bídou, ale jde, musíš všechno rvát do atributů, dovedností a kvalit a nasbírat dost karmy.

Takže jde tímhle stylem dosáhnout stavu, že když bych tuhle postavu udělal, tak ji cyberwarem s napojením na zbraň už nelze zlepšit co do schopnosti střílet?
Autorská citace #44
1.10.2020 13:07 - sirien
Jerson píše:
lidi, kteří se k ní dostanou ne tak úplně vlastní vinou

V pořádku. Žádné výjimky - získají velmi důležitou zkušenost (jak o zbraních, tak o užívání vlatního rozumu) a stane se z nich společensky užitečný příklad.

Jerson píše:
Na straně 17 obrázek nevidím

Prvních 5 stran je samostatná "sekce" která je "číslovaná" jako ABCDE. Tím dosahuju, minimálně pro rozumné prohlížeče, zarovnání mezi číslem e-stránky a číslem fyzické stránky (tj. když pak např. do "go to" funkce napíšeš "17, enter", tak Tě to hodí fakt na stranu 17 a ne na stranu 12, která je ale 17. v PDFku)

Je možný, že pokud používáš nějakej primitivnější viewer nebo něco co neni primárně na PDFka (např. webbrowser) tak tohle neumí přečíst a prostě natvrdo počítá stránky v souboru. V tom případě tam máš posun -5 a orientuj se podle čísel stránek v horním vnějším rohu.

Jerson píše:
Protože mi přijde, že ti skutečně nejlepší střelci právě potřebují co nejméně doplňků

Protože současné doplňky nenabízí skutečnou výhodu.

SR smartlink Ti přímo do mozku do center vidění, pohybu a eye-hand koordinace a) projektuje informace, vč. gun-sight (tzn. Tvůj mozek neustále vidí dokonale přesně kam zbraň míří) a b) provádí faktickou kompenzaci, kdy si někde z okolí vizuálního centra bere info o tom co vlastně chceš zasáhnout a následně napřímo kompenzuje pohyb Tvojí ruky aby jí na cíl navedl. A součástí té technologi je i to, že Ti to všechno přijde relativně přirozené (včetně toho vidění skrz zbraň) (Ano, je to nechutně rozsáhlej a invazivní hardware - taky Ti strhne nechutnejch 0.5 essence, což je 5x víc než pouhé rozšíření zraku o jiné vlnové délky nebo možnosti zoomu - za přesná čísla v 6. edici teď neručim, ale pointa určitě zůstala)

Jasně, při střelbě na terč se to asi neprojeví, ale v přestřelce kde střílíš v pohybu na pohyblivé cíle, mnohdy reflexivně nebo bez většího míření, je tohle prostě výhoda jak svině.

Můžeš to nemít a bejt dobrej. Můžeš se rozhodnout jít cestou fyz áda a prostě to kompenzovat vnitřní magií. U ádů je magie natolik přirozená, že si toho postava ani nemusí být vědoma (ale settingově to pořád je adept). Nebo můžeš jít cestou old-school postavy co fakt jede bez techu i bez magie - vykopávka starově... dvacátýho století, ale budiž. Naboostíš si příslušné atributy a skilly na hranu (pun not intended... ale vyšel dobře) a... nebudeš tak dobrej jako někdo kdo udělá totéž a navíc bue mít ten tech nebo magii. Ale pořád budeš dost dobrej.

Ale prostě sorry, esenciálním námětem cyberpunku, stejně jako transhumanismu, je, že technologie Tě prostě učiní lepším, tečka. Je to podstata toho žánru. Je to základní a výchozí téma, které ten žánr prozkoumává. Pokud to nevíš nebo se Ti to nelíbí, tak si ten žánr tak nebo onak minul.
Autorská citace #45
1.10.2020 13:11 - Lethrendis
Tak jinak: Můžeš udělat postavu, která bude bez kybáče i bez magie lepší než valná většina ostatních s kybáčem, mohl bys patřit ke špičce v oboru. Nicméně bude to stát dost karmy a minmaxování při tvorbě postavy. Když bys pak narazil na někoho, kdo je stejně zkušený, ale technologii využívá, zase bys byl horší.
Autorská citace #46
1.10.2020 13:18 - Jerson
OK, mě šlo jen o odpověď na tohle. Btw. androidi se v SR hrajou také?
Autorská citace #47
1.10.2020 13:26 - Lethrendis
Sirien: Co se týče smartgunu, tak je to trošku přívětivější, než to bývalo. Zaprvé si ho můžeš implantovat do jiných kusů waru (kyberočí), takže nebere Esenci, nýbrž Kapacitu waru (což je super, břitváka můžeš opravdu napěchovat), zadruhé lze využívat i brýle. Je tam posun i ve fluffu - zatímco ve starších edicích to byl s velkým písmenem Smartgun TM, už v 5E je to relativně běžné zařízení, které je u zbraní standardní (má to každý) - takže jeho výhody byly sníženy. A v opravě CRB, co Ti teprve pošlu, jsem změnil i to velké písmeno.

Smartgun sám má více výhod, ale hlavně zvyšuje HÚ zbraní (takže solidně vzroste šance, že získáš za útok Hranu), a zároveň když ho využíváš na max a máš ho připojený k Matrixu, přidává jednu kostku. Což je na úrovni opravdu špičkových střelců, o kterých mluví Jerson, ekvivalent desítek bodů karmy navíc.

Ergo když ho používáš, jsi na tom lépe, než když ne, ale samo o sobě to přestřelky nevyhrává.
Autorská citace #48
1.10.2020 13:31 - Lethrendis
Přímo androidi ne, ale podle 5e (nevím jak to bude v 6E) můžeš hrát AI. Zároveň může uživatel Matrixu (typicky rigger, ale třeba i to AI) skočit do nějakého (klidně humanoidního, alespoň může do schodů) drona. To by pak byl fakticky android.

Takže v novějších edicích riggeři nechávají svoje masité tělo spát, zatímco ťapají s partou do akce v tělech bojových robotů.
Autorská citace #49
1.10.2020 13:42 - sirien
Jerson: ne, ten svět androidy nezná. Resp. nejspíš existují nějací humanoidní roboti na úrovni o hodně lepší Siri, ale nic, co by mělo cokoliv blížícího se skutečné AI - asi bych si to představil jako "dolls" v True Humans (což, btw., je fakt boží seriál kterej ROZHODNĚ doporučuju - resp. jeho zkrácená BBC adaptace/remake tohoto jména je super, minimálně, na originální švédské "Humans" sem nenašel odvahu - 20 dílů skandinávské názkorozpočtovější produkce mi znělo příliš děsivě)

Nějaké "skutečné" AI v tom světě existují, ale jde o "gigantické" konstrukty v Matrixu, které jsou velmi unikátní a velmi divné - a v podstatě svou mocí to jsou Matrixové obdoby Velkých draků, takže nic v dosahu hráčské postavy. Asi by mohlo jít hrát něco takového ve stylu "uteklo sem z laboratoře, sem downloadnutý do tohodle těla" nebo tak něco, ale nevim, jestli pro to je systémovej support.

Obecně máš celé spektrum kyborgů, ale v čistě cyberpunk stylizaci (viz i Encyklopedie heslo kyberzombie). GitS kyber-mozky a androidi s ghost within jsou příliš transhumanistickej koncept a kyberpunkovej SR tenhle koncept nezná.

Leth: hm. To je trochu opruz. Jakože nic proti tomu že to je obecná záležitost - ale to že to můžeš dát do brejlí z toho dělá jen další "vision" na úrovni lepšího laser sight a ne skutečně integrovanej systém ovlivňující koordinaci a tak :/

Jinak to že ovládneš humanoidní loutku z Tebe nedělá androida - dělá to z Tebe riggera androidí loutky. Abys byl android, tak tim se myslí fakt něco jako sou ty postavy z True Humans.
Autorská citace #50
1.10.2020 13:46 - Jerson
Takže pokročilý Atlas je v roce 2060 nebo kolik se píše ještě pořád moc velké sci-fi?
Autorská citace #51
1.10.2020 13:51 - Lethrendis
Jo, jde to do brýlí. Takže se ti to promítá proti očím a přes packy to zároveň pouští nějaké vlny do mozku. Ostatně podobně lze elektrodovou sítí nahradit datajack, abys mohl vybavení ovládat mentálními příkazy (stojí to pak jen menší akce, což je hodně velký bonus).

A k těm androidům - ano, ty staré AI popsané třeba ve Streetpedii jsou takové, jak to popisuješ. Ale s Matrixem 3.0 postaveným na rezonanci se vyrojila kvanta "malých" AI, což jsou hratelné postavy. Vznikly buď uměle, nebo jako kopie lidských vědomí (třeba duše těch, kteří tam uvízli při zhroucení druhého Matrixu). Jsou asi jako ekvivalenty volných duchů v astrálu nebo spritů v Matrixu. Takže mohou být silní, ale také nemusejí. Ty pak opravdu mohou "žít" v nějakém humanodním robotovi.

EDIT: Btw máš od nich vzkaz na straně 112 :)
Autorská citace #52
1.10.2020 14:20 - LokiB
Jerson píše:
No právě - Snow crash neznám, ale Ghost in the Shell se mi líbil moc. Jen mám rád víc cest.


To si přečti.
A od stejného autora pak taky Diamantový věk (to si myslím, že by se ti mohlo líbit)

Neal Stephenson má pár dobrý knih
Autorská citace #53
2.10.2020 19:54 - efram
Sirien

Souhlas tím jak popisuje jádro cyberpank. Zároveň bych Jersonovi jeho přístup úplně nevyčítal. Postavy bez augmentací jsou v cyberpankových románech a i v samotném GITS celkem běžné. Sama majorka z Gist ma v teamu jednoho z poldu co nemá žádné vylepšení. Jakkoliv to ve filmu možná je okrajová postava, kterou prostě tam autor chtěl mít, tak si nemysliím, že by se taková PC nedala hrát. To, že bude někdo s werem lepší je pro hru ve malé skupině do určité míry irelevantní.
Autorská citace #54
2.10.2020 20:05 - Corny
efram píše:
Sama majorka z Gist ma v teamu jednoho z poldu co nemá žádné vylepšení.

Ono to není Tak úplně pravda, jestli myslíš Togusu.
Autorská citace #55
2.10.2020 20:29 - efram
Corny¨

jmeno si nepamatuji, ale tusim, mohu se milit, ze prave major několikrat odkazuje na to, že je proti vylepšením. Že nic nepouziva.
Autorská citace #56
2.10.2020 20:48 - Corny
Efran: Ono se to o něm právě docela zmiňuje, ale cybermozek má.
Autorská citace #57
2.10.2020 20:55 - sirien
Kybermozek má, protože v tom světě to je detail a má ho každej. Jinak ale nemá nic - v některém díle přemýšlí, že by si něco pořídil, právě protože je prostě horší než všichni ostatní v týmu. A někdo mu řiká, že důvod proč je v týmu je právě ten, že nemá ware, protože do týmu přináší alternativní úhel pohledu, který by tam jinak chyběl.
Autorská citace #58
2.10.2020 21:00 - efram
ok, to jsem nevedel cerpal jsem jen ze základního filmu. Ale zeduvodnil jsi siriene tím "jiným uhlem pohledu" vlastne to proc takovou postavu hrat ?
Autorská citace #59
2.10.2020 21:10 - sirien
efram: já s takovou postavou problém nemám, já jen Jersonovi psal že v kyberpunku z podstaty žánru taková postava prostě bude horší v dělání věcí (běhání, střílení, hackování, pozorování...), protože premisa cyberpunku je, že technologie Tě dělá lepším. V nějakých premisách hry (vyšetřovací tým, leverage subžánr...) samozřejmě může být "jiný styl myšlení" přínos sám o sobě. V jiných stylech (akčně bojový...) to fungovat nebude.
Autorská citace #60
2.10.2020 21:14 - sirien
ADD, efram: jinak ve skutečnosti tohle je hezké zdůvodnění do autorské tvorby (film, knížka), ale přenést "moje postava má jiný - analogový - úhel pohledu na věci a to je přínos pro tým" do něčeho hmatatelného ve hře bude myslím dost problém. V systémech jako Fate to ještě možná zvládneš tím že si to dáš jako aspekt, který půjde vhodně vyvolávat a třeba v GUMSHOE na to možná zvládneš navázat nějaké pátrací dovednosti, ale zrovna třeba Shadowrun žádné mechaniky které by Tě v tom podpořily nemá.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055864095687866 secREMOTE_IP: 44.203.219.117