Kultura

York
2.8.2020 11:30
Ilustrace a grafika
Všechno o tvorbě grafiky a ilustrací.
Autorská citace #81
25.8.2020 22:25 - kin
Spousta super a free-to-use ilustrací ze starých historických knih:
https://www.flickr.com/photos/39231654@N04/galleries
Možná by se někomu mohl hodit :)
Autorská citace #82
27.8.2020 13:34 - York
Pár náhledů - ten rámeček na pozadí asi nakonec opustím, abych mohl mít obrázky třeba přes celou dolní část stránky.







Autorská citace #83
27.8.2020 13:41 - LokiB
Do homemade produktu jsou to obrázky zcela Ok
Autorská citace #84
27.8.2020 17:12 - Gergon
Do Homemade a publikované zdarma.
Autorská citace #85
27.8.2020 20:24 - kin
Hele, výrazné zlepšení Yorku. I styl vypadá dost jednotně :)
Autorská citace #86
27.8.2020 22:47 - York
kin píše:
I styl vypadá dost jednotně :)


Nedaří se to zdaleka u všech, záleží na originálu. Holt to pak budu muset probrat. Každopádně to předčilo moje očekávání, mám z toho radost.
Autorská citace #87
8.12.2020 00:09 - York
Eh, tak jsem týpky z Adobe poněkud přechválil. Do psdčka se očividně savujou liknutý soubory - sice teda bez layerů, ale v plnym rozlišení souboru, do kterýho jsou vložený. Takže když do prázdnýho psdčka s velkym rozlišením (7k na 5k pixelů) vložím soubor o velikosti 1,3 MB, výsledný psd má 160 MB! A to jsem, prosím, povypínal všechny přepínače, který to nabobtnaly přes 300 MB. Jako WTF?

Tady to někdo popisuje detailně.
Autorská citace #88
8.12.2020 05:31 - ShadoWWW
Proč k tomu linkování nepoužiješ InDesign (který je k tomu určen)?
Autorská citace #89
8.12.2020 09:37 - York
ShadoWWW: Protože linkování psdček je boží nápad* a jeden z hlavních důvodů, proč stojí za to používat Photoshop místo Gimpu. Tady je k tomu popis a krátkej video tutoriál, kterej to dobře vysvětluje.


* Respektive něco, co se v computer science používá od pravěku, ale konečně to napadlo i grafiky.
Autorská citace #90
8.12.2020 09:48 - Log 1=0
ShadoWWW: Proč pro X nepoužiješ raději nástroj A?
York: Protože X je úplně skvělá věc (viz hlášky a odkazy) a kvůli tomu používám nástroj B místo nástroje C.

Jsem jediný, komu to nezní jako odpověď na otázku?
Autorská citace #91
8.12.2020 10:01 - York
Log: Dejme tomu, že chceš nakreslit několik map, a používat v nich stejný ikony měst, vesnic atd. Můžeš je buď všude rozkopírovat, nebo je tam vložit jako linked smart objecty, což v praxi znamená, že si je dáš do separátních souborů a ty pak do jednotlivých map linkneš. Obrovská výhoda je, že když pak chceš na ikonce cokoliv změnit, stačí to upravit v jednom souboru. Druhá obrovská výhoda by byla, že bys mohl jeden mamutí soubor rozdělit to víc menších - což ale Adobe zabilo tím, co jsem psal. A chceš to dělat v Photoshopu, ne v InDesignu, protože v InDesignu by se zbytek mapy kreslil fakt blbě.
Autorská citace #92
8.12.2020 10:06 - York
Podle tohohle videa srovávajícího Gimp a Photoshop toho Gimp umí mnohem víc, než jsem si myslel - měl by taky mít nástroje na retušování, chytrý selekce a tak. Takže v Gimpu oproti Photoshopu nejsou jen dva zásadní nástroje: smart objecty a adjustment layery (tj. nástroje na nedestruktivní editaci).
Autorská citace #93
8.12.2020 10:09 - Log 1=0
York píše:
protože v InDesignu by se zbytek mapy kreslil fakt blbě.

Tohle je podle mě to, na co se ShadoWWW ptal. A zní to legit.
Autorská citace #94
8.12.2020 10:20 - sirien
Zkoušel si upravit formát? Linkovat png nebo rovnou psd?
Autorská citace #95
8.12.2020 10:21 - York
Sirien: Zkoušel, nepomohlo.
Autorská citace #96
8.12.2020 10:45 - Bouchi
York píše:
A chceš to dělat v Photoshopu, ne v InDesignu, protože v InDesignu by se zbytek mapy kreslil fakt blbě.

Já bych vzal mapu nakreslenou v Photoshopu (bez ikonek), tu načetl do InDesignu a pak na ni v tom InDesignu umístil ikonky. Přijde mi to praktičtější.
Autorská citace #97
8.12.2020 10:49 - ShadoWWW
Bouchi +1
Autorská citace #98
8.12.2020 10:52 - Aegnor
To jsem jedinej, kdo by u kresby mapy uvažoval o Illustratoru?
Autorská citace #99
8.12.2020 11:01 - ShadoWWW
Aegnor: Záleží, jakou mapu chceš. Většinou jde o kombinaci vektorové grafiky (mapových značek) a bitmapové grafiky (podklad, barevné skvrny apod.). Ideální je obvykle specializovaný soft, např. Campaign Cartographer, ale pokud máš volit v rámci Adobe, pak je nejlepší bitmapové části vytvořit ve Photoshopu, vektorové v Illustratoru a celek poskládat v InDesignu.

Takto to dělají i Wizardi nebo třeba Cubicle 7. Výhodou třeba je, že Některé mapové značky nebo názvy můžeš mít ve vrstvách, které pak PJ může podle potřeby v Adobe Readeru zapínat/vypínat.
8.12.2020 11:11 - York
Aegnor: S tím jsem teď celej tejden experimentoval a jsem pořád nerozhodnutej. Na Ilustrátoru se mi strašně líbí možnost cokoliv překreslit bez gumování, super je taky malá velikost souborů. Když ale chceš něco vystínovat, tak je to strašnej pain - v Ilustrátoru máš v podstatě jen čáry, plochy a gradienty. K čárám sice můžeš přiřadit brushe, ale jak s tím začneš pracovat jako s tužkou a třeba něco vyšrafuješ, tak pokud to není plná, jednobarevná výplň, vypadá to příšerně. Barvení výpní vypadá dobře a dá se to vylepšit gradientama (gradient mesh je super), ale je to neúměrně pracný.

Pravděpodobně ale stejně začnu v Ilustrátoru, na hrubý rozvržení mapy mi přijde lepší.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098696947097778 secREMOTE_IP: 44.212.26.248