ShadoWWW píše:
rvní roky to ale i ve vvydávaných dobrodružstvích bylo hlavně o boji. Strád ale udělil jasnou lekci: nejoblíbenější 5E dobrodružství je víc o atmosféře a sociálních interakcích než o boji. Nové dobrodružství The Wild Beyond the Witchlight má být mnohem méně bojové než všechna předchozí.
Nevypadnul ti Icewinddale? :-) Ten není zrovna přehlídkou sociální interakce a nebojových řešení, i když o atmosféru se snaží... A Descent into Avernus jsem nehrál, ale předpokládám, že ty nám povyprávíš, jak cool bylo uzavírat smlouvy s ďábly v systému, který umí sociální interakci jen o trošku líp než "dle úvahy GM".
Nicméně líbí se mi, že vydávané moduly jsou opravdu každý dost odlišný, a souhlasím s tebou, že právě to, jak budou přijímány se odrazí do budoucna. Strád vážně zabodoval. Pokud to zvládne i ten nový (který jsem zatím moc neviděla, ale jehož mapy vypadají, jako že jsem je kreslil já :-/), možná se vážně DnD zaměří i na jiné věci než na bojově vyvážená povolání.
Což by byl paradox až na půdu, mimochodem, kdyby tradičně "deskově bojová hra", která nemá na odehrávání sociálních interakcí žádné pořádné mechaniky, šla cestou "vykecávacích" modulů :-)
Možná přijde doba, kdy začnu DnD moduly odehrávat v DrD2 nebo rovnou ve Fate :-D Ale třeba Wizardy v tomhle směru spasí JaD, pokud vím, ty se tam po téhle stránce o něco pokouší.