Kultura

gibner
17.4.2020 11:20
Dungeons & Dragons 5e armor
Chcel by som sa opýtať že keď mám leather armor: 11+dexterity ale kúpim si chain mail:16 armor tak by ma zaujímalo že keď mám silnejší armor tak je ma ťažšie trafiť alebo dostávam menší demage v boji ?
a o koľko
Autorská citace #61
20.4.2020 16:21 - sirien
efram píše:
Tady se krásně střetávají dva přístupy

ne, tady se opět opakuje Tvůj neustálý přístup "já bych to tam nějak dokázal kdybych chtěl = ta pravidla to umí / obsahují / popisují a není s tím žádný problém".

Což je přístup, který kdykoliv s ním přijdeš:
- drtivá většina lidí odmítne
- Ty se o to začneš přít
- skončí to hádkou EDIT: v níž budeš někomu podsouvat jak Ti něco podsouvá a celé se to zacyklý do nejprve pasivní, pak otevřené agresivity z obou stran /EDIT
- prohlásíš, že ostatní nemají DnD rádi, protože ho pomlouvají


malkav: hej nejsem expert, fakt ne. Tipnul bych, že v Evropě byly běžné dřevěné štíty, protože štít je užitečný a štít ze dřeva je pořád užitečný a navíc levný a relativně snadný na výrobu.

Nicméně když dojde na kovové štíty, tak jejich zastoupení v Evropě bych tipnul na výrazně vyšší, než jinde ve světě, protože Evropa byla celosvětově místem, kde:
- byl kovů největší dostatek
- byla technologicky nejvyspělejší v jejich dobývání i zpracování
- byla nejpokročilejší v užívání kovu ve zbraních i zbrojích

tj. netvrdím, že byly kovové štíty běžné, tvrdím, že když jde o kovové štíty, tak v Evropě bys jich našel nejvíc. Resp. za starověku ve Středomořské oblasti obecně (jih Evropy, sever Afriky, blízký východ), později pak v Evropě. Kdo si takový štít mohl dovolit je už pak otázka odlišná. (Nicméně co vím tak ani za starověku bronzové nebo bronzem pobyté štíty nebyly neobvyklé - ale dost možná se pletu.)
Autorská citace #62
20.4.2020 16:21 - Corny
malkav píše:
Kdosi tu vyčítal eframovi, že by si mohl nejdřív zjistit, jak se bojuje se štítem.


Si myslím, že takhle výčitka byla hlavně v reakci na srovnávání obrany se štítem a schovávání se za stůl, což je asi stejný nesmysl jako počítat zranění se srážky s telegrafním sloupem podle toho, kolik dmg dává úder palcátem.

Sirien: Nechci tvrdit, že jsem sám expert, ale co vím, tak bych s tebou souhlasil s tím, že jestli někde bylo hodně kovových štítů, tak k tomu měla určitě Evropa nejlepší podmínky co se kultury, materiálu a technologií týče.
Autorská citace #63
20.4.2020 16:33 - efram
sirien

tak si to zrekapitulujeme
- napsal jsem se způsob jak bych to řešil, dohledal v pravidlech z čeho jsem vycházel
- pak mi "vstřícně a argumentačně čistě" odpověděl Aegnor
* no a tady bychom mohli skončit
- dal už se hledají důvody jen proc ne :)
- obhajoba DND nenastala
- obvinění, že tu někdo nemá rád DND taky ne

Corny

rozhodně to není mimo mísu protože i ten štít lze tímto statickým způsobem použít. Je to asi tak stejně validní jako tvrdit, že každej kdo vzal do ruky štít ho používá tak jak se používat má.A ne jen jako prekazku mezi sebou a útočníkem. Hledal jsem nejbližší , por mě uchopitelné pravidlo. ale vím, že vytrhavat z kontextu je tak lákave, ze ?
Autorská citace #64
20.4.2020 16:34 - Log 1=0
efram píše:
.. postava přistupuje, dupe a seka do štítu

Eframe, děláš si z nás srandu?
Jo, to je ta situace, ke které slouží to pravidlo, cos našel.
To tu nikdo nerozporoval.
Co se tu celou dobu rozporuje, je, že by se tohle pravidlo mělo používat během boje.
K tomu neslouží a není na to stavěné.
Což potvrdils tím, že sis to zkusil, a šel od toho pryč. Super.
Autorská citace #65
20.4.2020 16:37 - efram
Log 1=0

Ty jsi to moc nečetl viď
goto #60 read
repeat

Log 1=0 píše:
Což potvrdils tím, že sis to zkusil, a šel od toho pryč. Super.


Jak jsem psal uz na zacatku pravidlo nepouzivam protoze v jednoduchosti je krasa. ale umim si predstavit tuhle implementaci treba v pripade, ze druzina bojuej s nejakým nepritelem co ma fakt masivní maga bum kyj/palcat atd. A samozrejme nez ybhc to pouzil musel by ybt soulad druziny s tim ze to pro tento souboj pouziju.
Autorská citace #66
20.4.2020 16:43 - shari
efram píše:
Už vidím tu magickou scénku ležícího dřevěného štítu (o zed opreneho), který chce postava zničit.... postava přistupuje, dupe a seka do štítu - a ted se musíme rozhodnout mezi variantami
1. ...
2. ...
3. ...

Nu, efram opět potvrdil, že zas akorát trollí. Že ti to trvalo...
Autorská citace #67
20.4.2020 16:44 - efram
shari
Na tehle scence jsem jen ukazal nesmyslnost toho jak tu nekteri sverepe oddeluji dve veci. Protoze presne k bodu 3 vede logika jejich argumentace.
Autorská citace #68
20.4.2020 16:46 - shari
efram píše:
Protoze presne k bodu 3 vede logika jejich argumentace.

No... ne.
Autorská citace #69
20.4.2020 16:48 - sirien
efram: ano, Aegnor do své odpovědi přihodil trochu jízlivosti. Tys to mohl ignorovat - nebo mu do své odpovědi dát té jízlivosti o něco víc. Bohužel přidávání jízlivosti je spirála, která pak vede k tomu, že všechny posty v diskusi začnou být ostřejší, než by bylo třeba.

Tys navrhl nějaké řešení, které by podle Tebe šlo pro danou situaci využít. Podle mě je tohle řešení třeba špatné - našel si nástroj, co vypadá na pohled podobně, ale používáš ho k něčemu, k čemu vůbec není určen. Ani fikčně (štít se fakt nechová jako kryt) a hlavně a především ani herně (DnD prostě neuvažuje, že by štíty byly takto ničitelné - a pokud ano, tak tahle mechanika není vhodná k tomu to zobrazit, je moc těžkopádná a má hrozné účetnictví).

Pokud bys chtěl řešit ničení štítů (zbrojí, zbraní...) v rámci běžného boje, tak by to mohl být zajímavý efekt pro krity (namísto zvýšení zranění bys mohl vyrazit zbraň nebo štít, poškodit štít, poškodit zbroj...) nebo jedničky popř. jako dodatečný efekt zranění (např. "pokud způsobim zásah za X a víc..." nebo naopak jako "cena útěchy" jako "když na damage kostce padne "1"...) atp. Mám dost pochybnost o tom, že by taková pravidla učinila hru zábavnější, ale z game-designového pohledu by to bylo rozhodně čistší řešení než to Tebou navržené.

Čímž btw. rovnou i rozporuju Tvoje tvrzení, že DnD takové pravidlo obsahují. IMO to pravidlo cos našel k tomuhle fakt není určené a jeho použití k tomuhle účelu je proti srsti těch pravidel. Možná si hledal nejbližší pravidlo, ale nenašels ho - jen si podlehl povrchní, ale zavádějící podobnosti.


Jinak ono je taky v rámci diskuse dost důležité rozlišit, jestli "se jen hledají důvody proč ne" (což je přesně co sem předeslal - že v tom uvidíš nějakou snahu něco zatlouct se záměrem, což a) IMO fakt neni a b) to diskusi taky moc neprospívá) nebo jestli "lidé prostě říkají důvody proč ne, které prostě vidí". IMO to je ten druhý případ, tedy nejde o to, že by někdo hledal nějaký důvod proti Tvému řešení, ale prostě Tvé řešení od pohledu není shledáváno vhodným.
Autorská citace #70
20.4.2020 16:59 - malkav
sirien, Corny: Souhlasím s tím, že podmínky pro kovové štíty tu nejspíš byly nejlepší (zdroje, technologie). Nicméně budu se odvolávat jak na pár osobních zkušeností a na závěry lidí, kteří se věnují reenaktmentu a které jsou mi známé ... pokud se budeme bavit o středověké Evropě, kovové štíty více-méně jen malé puklíře a možná sem tam nějaká rarita. I Římské scutum a parma jsou/byly ze dřeva, takže s tím starověkým středomořím bych byl také opatrný.

Pardon za výrazný odklon od tématu.
Autorská citace #71
20.4.2020 17:10 - LokiB
malkav: a mluvíte o celokovových štítech, nebo o štětech, které měly třeba základ ze dřeva, ale byly pobité nebo celkově potažené kovovými pláty? to bylo v evropě celkem běžné, obojí.

+ jiný post:

řekl bych, že lidí, kteří vidí stejný mechanický přístup k ničení štítu při obraně v boji a při snaze ho rozšlapat v koutě, nebude mnoho.
Autorská citace #72
20.4.2020 17:14 - Log 1=0
efram píše:
Na tehle scence jsem jen ukazal nesmyslnost toho jak tu nekteri sverepe oddeluji dve veci. Protoze presne k bodu 3 vede logika jejich argumentace.

Myslím, že už jsem tedy pochopil, kam tím míříš.
A myslím, že je z hlediska ničení štítů rozdíl, jestli ničím štít, nebo bojuji se skřetem. Pokud by se hrdina snažil i nadále ničit štít, místo aby bojoval (třeba je štít portál, který se za chvíli otevře a vpustí něco zlého), tak bych klidně nechal útočit na štít (možná s nevýhodou) a odčítal životy štítu. A skřet by mohl ve svých tazích v klidu útočit.
Ale to je opravdu tak mimořádná situace, že bych neviděl důvod brát na ni zřetel v obecné debatě.
Autorská citace #73
20.4.2020 17:20 - cyrasil
efram píše:

sirien
tak si to zrekapitulujeme
- napsal jsem se způsob jak bych to řešil, dohledal v pravidlech z čeho jsem vycházel
- pak mi "vstřícně a argumentačně čistě" odpověděl Aegnor
* no a tady bychom mohli skončit
- dal už se hledají důvody jen proc ne :)
- obhajoba DND nenastala
- obvinění, že tu někdo nemá rád DND taky ne

Chybi ti tam zacatek:

  • Nekdo pravidel ocividne neznaly (tohle prosim nebrat urazlive) vznesl dotaz ohledne brneni.
  • Tys prisel pomerne nekompromisne s tim, ze stity je mozno rozbijet (pricemz o tomhle ten dotaz vubec nebyl a zbytecne to puvodniho autora plete).
  • Bylo ti ukazano, ze pravidlo, ktere jsi chtel pouzit takhle vlastne nefunguje.
  • Misto "Ok, tohle nefunguje, jak byste to v ramci vlastnich pravidel resili vy?" se stale snazis tvarit, ze rozbijeni stitu je v ramci pravidel jasne definovano.
Autorská citace #74
20.4.2020 18:00 - malkav
cyrasil: Sorry, ale právě liješ naprosto zbytečně olej do ohně ... efram přišel s tím, že se dá štít rozbít a napsal, jaké pravidlo na to podle něj je možné jednoduše aplikovat (po nějaké době i upřesnil, že to ozkoušel, ale kvůli jednoduchosti to nehraje) ... ostatní oponují, že to pravidlo k tomu není určeno a nejde na to použít (opět podkládají vlastními zkušenostmi) ... a tím by to asi mohlo skončit ;)

LokiB píše:
to bylo v evropě celkem běžné, obojí

Pokud to takto kategorický tvrdíš, asi to máš podložené a proto se s tebou o to nebudu dále přít. Stále si pro sebe budu jen tiše pochybovat a držet si představu absolutní a drtivé převahy dřevěných štítů (samozřejmě kovové umbo a sem tam kovový pás).
Autorská citace #75
20.4.2020 18:15 - Corny
Malkav: Jako hele, já vzhledem k tomu , že dřevo je úplně zjevně daleko snažší materiál na opracování, dostupnost, cenu atd., docela nepochybuju o tom, že dřevěný štít byl určitě daleko běžnější, než štít železný (což pořád není to samé, jako stůl, btw). Což neznamená, že železné štíty nebyly běžné, ale prostě jich asi nebylo tolik. To je jak meče a kopí - ano, kopí asi vždycky bylo víc, protože je to docela snadný udělat, dostupnější a umí s tím pracovat každý poleno, ale to neznamená, že meče byly nějaké nedostatkové zboží
Autorská citace #76
20.4.2020 18:50 - efram
sirien píše:
Čímž btw. rovnou i rozporuju Tvoje tvrzení, že DnD takové pravidlo obsahují. IMO to pravidlo cos našel k tomuhle fakt není určené a jeho použití k tomuhle účelu je proti srsti těch pravidel. Možná si hledal nejbližší pravidlo, ale nenašels ho - jen si podlehl povrchní, ale zavádějící podobnosti.



To klidně můžeš, já s touhle tvou tezi taky jednoznačně nesouhlasím.

Log 1=0 píše:
Ale to je opravdu tak mimořádná situace, že bych neviděl důvod brát na ni zřetel v obecné debatě.


Já jsem to tak od začátku bral. Proto jsem i napsal, že bych tohle pravidlo použil jen výjimečně.

Třeba hypoteticky i s tím skřetem, kdyby se postava dobře trefila, klíďo bych popsal jak se ten uz skoro zdemolovanej stit rozleti. No bud bych to udělla na základě kritického úspěchu - třeba kdy za tu jednu kostku navic prste padl ští, pokud by hráč chtěl a nebo bych mel předem ty HP definovány podle uvedeného pravidla a prostě ho nechal rozbít.
Autorská citace #77
20.4.2020 18:51 - malkav
Corny: Nedostatkové zboží ... hezké spojení v souvislosti s mečem a středověkem :) Co na to ceny (data údajně ze 14. století, nemám důvod jim nevěřit, ale beru je s rezervou)?
Denní mzda mistra zednického - 2 až 3 groše
Sekera/krumpáč - 6 grošů
Cena krávy - 46 grošů
Roční plat lovčího - 90 grošů
Meč - od 120 grošů
Autorská citace #78
20.4.2020 18:57 - GOLEM
No asi to opravdu odbočilo úplně někam jinam než byl dotaz směřován ale i tak si zde každý našel něco k zamyšlení a nerad bych skončil výpočtem síly potřebné k vytrženi zaseknuté sekery při snaze rozbít štít.
Autorská citace #79
20.4.2020 19:01 - Lethrendis
Meče byly ve středověku symbolem statusu, drahé zbraně, se kterými se na rozdíl od zbraní plebsu muselo dlouhodobě cvičit, aby se docílil potřebný skill.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092720985412598 secREMOTE_IP: 18.207.240.205