Kultura

ShadoWWW
19.9.2019 13:26
Descent Into Avernus
Rozhodl jsem se vytvořit vlákno, ve kterém by skupiny sdílely své postřehy, rady a zkušenosti s tímto dobrodružstvím, případně i nějaké podomácku vytvořené pomůcky.
1.12.2019 23:46 - Jezus
Pokud je něco nadesignováno výrazně náročněji než IMHO bylo zamýšleno (jakože místo "tvrdé", třeba "přepálené"), jak jinak to mám pojmenovat než jako "chybu" nebo špatný design?

Tak kupříkladu mě viníš z toho, že nesnesu cizí odlišný názor, protože nepřijímám tvoji argumentaci.

Jinak jsem to myslel hlavně tak, že jsi tu vyčítal, že nejsme ve svých hodnoceních "fér", protože příliš dáme na dojmy z "neuspěšného" průchodu tím dungem (takže nejsme objektivní apod.) A přitom se sám držíš čistě svého dojmu, že za naší (respektive mojí a Logovou, protože spolu nemám nic společného kromě určité shody v tom názoru) kritikou je hlavně flustrace z neúspěchu, což je tvůj čistej pocit, pro který není žádný objektivní důkaz (do hlav nám nevidíš) a přesto ti to nebrání mě a Loga takto (neférově a opakovaně) hodnotit.

EDIT: Sorry, zdejší forum neinformuje, že se před odesláním vyskytly nové příspěvky... Takže od teď už mlčím :-)
2.12.2019 20:54 - Xeth
Jezus: Tak to ale přece není, ale PM, ať to tu dále neplevelíme.
11.12.2019 22:06 - ShadoWWW
Dnes byla družina postavena před tak silné morální dilema, že si jeden hráč vzal čas na rozmyšlenou do příštího týdne.
11.12.2019 22:14 - pilchowski
ShadoWWW píše:
Dnes byla družina postavena před tak silné morální dilema, že si jeden hráč vzal čas na rozmyšlenou do příštího týdne.

muzes napovedet nejakym klicovym slovem? staci strana v originalu :)
11.12.2019 22:22 - ShadoWWW
Postavy získaly odměnu v tom oddíle, co začíná na str. 80, a řeší, jestli toho využít na další cestu.
12.12.2019 20:12 - fiska
(zkusim se vyhnout jakymkoliv spoilerum, protoze nevim jestli tu jsou povolene ci ne :D )

ShadoWWW >>
rekl bych, ze to neni uplne presne receno "postav_Y_ resi, jestli toho vyuzit" je to spis "postav_A_ resi, co muze vubec delat" - lidem je dano velke lakadlo, neco noveho, co je s nejvetsi pravdepodobnosti i velka zabava; takze vetsina skupinky (4/6) po tom bez mrknuti oka skocila a jedina jina postava, ktera alespon trosku zavahala si nakonec nasla zpetne svoje oduvodneni

jako hrac bych do toho taky hned sel.. :D

ale pro postavu (pro ostatni: LN grave domain cleric slouzici Kelemvorovi) je to hodne, ale hodne slozite - jestli jsme v Avernu tri-ctyri long resty, tak to neni dost na to, aby (z meho pohledu) zahodila defacto svou viru (budovanou nekolik desitek let) a kdyz pripoctu, ze samotna postava tam nema sanci se kamkoliv dostat, tak chtit reseni ihned na miste (jak tlacili ostatni) by opravdu nejspis znamenalo konec postavy (banishment na sebe pro navrat z Avernu)

obecne tohle nabidnute lizatko s novou svezi chuti mi prijde zkratka dost nestastne, protoze to ma velky potencial zpusobit prave tyhle situace (pokud clovek hraje alespon trochu jako postava a skupina je mixnuta v presvedcenich); nehlede na to, ze se to OCEKAVA (vzdalenost/cas v Avernu a hadam, ze postavy ceka hodne cestovani mezi lokacemi)


zatim jsem trochu hledal, jak nektere veci funguji a sepisuju si moznosti - pak se pres pm zrejme jeste konzultacne poptam, co z toho by mohlo byt jakztakz schudne
13.12.2019 09:17 - exi
Trochu jsme s tím teď pohnuli (hlavně Pilchowski teda) a přehoupli jsme se přes 60 procent. Nadhodím nezávaznou prognózu, že by mohlo být do konce ledna hotovo a během února vysázeno.
13.12.2019 13:30 - Pan Bača
Tak to mám co dělat, sotva jsem začal s druhou kontrolou a to ještě jsou některé termíny dosud neuzavřené (viz kapucíni v D&D).
27.12.2019 21:22 - Pan Bača
řekl bych, že když připočtu dodatek F, který jsou samé malůvky, tak jsme za 3/4 překladu.
23.1.2020 14:30 - MirTur
Naše družina se do toho po krátké přestávce pořádně obula (Vánoce, zkouškové atd.).

Spoilery (ale vážně, kdo nechce vědět nic o Avernu, neměl by sem koukat :)

Z Elturelu se hráčské postavy dostaly leteckou cestou pryč. Využil jsem nabízená pravidla pro cestování a písečná bouře je odvála náhodně na jednu z lokací ze 3 části. Postupně se dokodrcali do fortu Knucklebone. Tam pecka, hodně roleplaye. Kuli pikle mezi impy a kapucíny, pomohli kdekomu. Šišlavý Barnabáš pobavil ("Pofor na fapucíny!).

Snovou sekvenci zmákli levou zadní. Vyfasovali vozejček. Byl jsem docela zvědavý na reakce:
Co se paliva týče - "No vždyť my děláme ještě záslužnou věc. Lepší shořet v peci než být věčně zatracen v pekle". Postavy jsou povětšinou přesvědčením zlé, takže dilema se nekonalo.
Reakce na samotné vozidla - Tady to bylo dost rozpačité. Po vysvětlení jak co funguje pravidlově a jak lórově v Avernu byly reakce spíš ve stulu "Hm a potřebujeme to vůbec?... Mad Max v pekle?...Ach jej, Forgotteny už mají i auta"

Střetnutí s Ragadragou krátce po vyjetí z Knuckleboneu jsem pořešil spíš cinematicky s pár hody na řízení a jendím kouzlem.

A tady bych měl dotaz na ty co to hrají (hráči i DMka nevyjímaje). Jak jste přijali ty vozidla? "Jedete" je podle pravidel nebo spíše light? A celkově jak moc řešíte ty pravidlové záležitosti pobytu v Avernu - jakože únava při cestování, posuny přesvědčení nebo to náhodné cestování?
23.1.2020 14:37 - ShadoWWW
My je jedeme hodně light. Aby ale hráči měli důvod je používat, dal jsem pravidlo, že když jedou na pekelném vozidle, do další lokace (libovolné, kam se chtějí dostat), to na něm trvá 1k20 hodin, zatímco bez vozidla by to šly nebo jely (např. na koni) 1k6 dní. Využívám tak relativního plynutí času v pekle, že to nikdy není stejně časově daleko. Naše skupina je už ale tak velká, že část jezdí v autě a část létá na pegasovi, ale všechny jako skupina jedou 1k20 hodin, protože "to auto kolem sebe vytváří auru, která takto dilatuje ten čas". Kdyby šel ale někdo pěšky, tak by šel 1k6 dní tam, kam zbytek by jel 1k20 hodin. Dává to smysl?
23.1.2020 14:38 - ShadoWWW
Taky na autě jsou chráněni před útoky démonů a ďáblů (není to zaručeno textem dobrodružství, ale mým pojetím).
27.1.2020 11:13 - exi
Přidávám novou počeštěnou mapu Baldurovy Brány (plná kvalita tady, ale bacha, má 5 MB).


Jinak všechno jde podle plánu, do dokončení překladu zbývají dvě stránky, takže v únoru začne sazba a do konce února by měl být finiš.
27.1.2020 12:20 - Pan Bača
exi: pěkně, ale zůstaly ti tam stopy místo sáhů
4.2.2020 16:22 - Pan Bača
Tak za mě hotovo, už to jen vysázet a zkontrolovat sazbu.
8.2.2020 21:30 - Asfi
Na překlad se hrozně těším. Jelikož mi přišla nová 3D tiskárna, tak jsem neodolal a musel jsem si vytisknout Asmodea. :) Snad najdu i skupinu, u které by se dal ve hře využít. :D (Někdo z okolí pardubic?)
https://imgur.com/a/KvGJYJL
Nejspíš ho zkusím i nabarvit.

Kdyby měl někdo zájem o nějaké DnD doplňky z 3D tiskárny, klidně dejte vědět. :)
8.2.2020 21:37 - efram
vypada moc pekne
19.2.2020 23:07 - Log 1=0
Tak jsme dohráli.

Z posledního sezení jsme odešli nadšení, to finále je fakt parádní, kdyby to tak bylo pořád, chrochtal bych blahem.
No, jenže bohužel nebylo. A to je dost škoda, ten potenciál tam byl. Kdyby si s tím Wizardi víc pohráli.

Místo úvodu v BB, který je i zpětně úplně pitomý (krom jedné lokace) dali třeba nějakou mystickou detektivku.
Do Elturelu vymysleli víc zajímavých lokací, než je bezpodmínečně nutné k posunu dál (aby byly volby).
Místo toho místy až frusrujícího kohoutka a slepičky (ShadoWWW má pravdu, přesně takhle to působí) ty místa propojili více volnými linkami, jako to je třeba ve Strádově prokletí nebo Hrobce Anhilace.

Pak by to mohlo být nejlepší dobrodružství. Takhle to sice je pořád docela dobré a asi z těch lepších, ale na čelní příčky to fakt nemá nárok. A to píšu s povznesenou náladou, protože konec se mi opravdu líbil. Promarněná příležitost.

Jo, a ještě jedna věc. Nevím kde se vzalo, že to je modul se zaměřením na silný příběh a momenty, kde se lámou charaktery. Jestli z propagace Wizardů, prvních dojmů po přečtení šířených internetem, nebo falešných očekávání. Ale je to kravina, je to klasické DnD dobrodružství s dobrodruhy, střetnutími a lovením coolness. Což poctivě vzato není kritika, ale pocit nenaplněného očekávání zůstal.
19.2.2020 23:54 - sirien
Log: to zní dost smutně. Skoro jakoby někdo zoufale stíhal deadline a byl nucenej škrtat a místy defaultovat :/ Na jednu stranu soucítim, na druhou stranu to stejně bolí.
20.2.2020 06:25 - ShadoWWW
Také myslím, že to dobrodružství mělo začínat už vstupem do Avernu. Bylo by tam víc prostoru, méně railroadu a více příležitostí. Baldurova Brána je fakt super kapitola, kterou nadšeně využije každý PJ plánující svou domácí hru v Baldurově Bráně, ale takto to působí dost nesourodě a to město (zabírá třetinu knihy, většina z té části se v tomto dobrodružství ani nevyužije) je tam na úkor toho pekla. Přijde mi, že to měly být dva moduly, ale někdo v půlce vývoje rozhodl ty dva moduly spojit do jednoho.

BB je super rozpracovaný setting, ze kterého to dobrodružství ale čerpá minimum a peklo je takové nedotažené. Naštěstí je tu DMsGuild, na kterém je mrtě materiálů pro vylepšení toho dobrodružství – a některé z nich vypadají luxusně – na druhou stranu, pro českého PJe čerpajícího čistě z překladů je to potenciál, který bohužel nevyužije.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10696721076965 secREMOTE_IP: 44.222.175.73