Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
14.7.2019 18:44 - sirien
LKarpianus píše:
Vytrženo z kontextu na jedničku s hvezdičkou, Siriene! :-)

5:14-5:54

Ladislav v rozhovoru píše:
LK: Četl sem Fate, ale vlastně jako nehrál sem ho. Myslim si, že to pro některý lidi může bejt super, ale vlastně mě tam vadí ta jedna jednoduchá mechanika, která je právě na tom Fateu super, a to je že vlastně ty hráči můžou ten příběh jako ovlivňovat jako že řeknou 'ne, to se takhle nestalo, stalo se to jinak'. A mě to jenom osobně vadí, a nechci to nikomu brát, jestli fakoušky - fanoušci Fateu na nás koukaj, protože mě to už hodně připomíná nějakej jako scénáristickej brainstorm nad příběhem a to mám od rána do večera v práci. Takže mám radši když vlastně skrze ty postavy ty ovlivňuješ ten příběh a ne že mi prostě řekneš tohle se mi nelíbí, tohle bude vlastně jako jinak.


Stranou toho, že ta mechanika nefunguje tak, jak si zjevně myslíš a jak si popsal, že funguje (a tak se mi zdá, žes ta pravidla ani moc pečlivě nečet) a stranou toho, že to ve hře nevypadá tak, jak si zjevně myslíš a jak si popsal, že to vypadá - kde přesně že sem co vytrhl z kontextu?
14.7.2019 18:47 - Aegnor
sirien: není to ten ultra-indie výklad, který je v ČR komunitě bůhvíproč tak oblíbenej?
14.7.2019 18:49 - sirien
LKarpianus píše:
ze pokud něco natacis, mas omezeny čas a má to být dynamicke, je to vždycky trochu railroad, sandbox by byla pro takovy formát smrt

a) mezi railroadem a sandboxem je HODNĚ široký prostor, tudíž tohle je učebnicové falešné dilema (ať už si toho seš nebo nejseš vědom). Rozebíral sem to třeba tady.

b) že něco natáčíš nebo ne je v tomhle směru vcelku jedno - klíčová je ona limitace "máš na to omezený čas". Jestli protože musíš natáčet nebo protože máš k dispozici jen 4h blok na GC nehraje moc roli. Jestli máš dojem, že vypravěči na GC co mají ve feedbacku boží hodnocení za ty dohrané, uzavřené příběhy se silnými dramaty nebo příběhovými linkami hrají samé railroady, tak se obávám, že by Tě realita mohla dost šokovat.
14.7.2019 18:49 - LKarpianus
York: O to se nepřu. Jen u natáčení je proste nutné občas popostrcit dej víc dopředu a nejde hrát tak, jak jsem například já zvyklej doma u stolu s kamarády. Čistě osobní názor. Třeba v nové sezóně Critical role Metthew Mercer hodně sandboxoval - vznikla z toho po hodně nepovedeném boji pirátská zápletka, která vyzněla do ztracena a minimálně hodně fandů CR z mého okolí se na to přestalo koukat...
14.7.2019 18:52 - LKarpianus
Siriene, jestli fakt nevidíš ten rozdíl tve první věty a zbytku - teď s celou citací, nemá smysl to řešit. Díky za tu citaci cele odpovědi. Takhle to stačí.
14.7.2019 18:54 - LKarpianus
Jestli máš dojem, že vypravěči na GC co mají ve feedbacku boží hodnocení za ty dohrané, uzavřené příběhy se silnými dramaty nebo příběhovými linkami hrají samé railroady, tak se obávám, že by Tě realita mohla dost šokovat. - to jsem někde taky řekl???
14.7.2019 18:54 - sirien
Aegnor píše:
sirien: není to ten ultra-indie výklad, který je v ČR komunitě bůhvíproč tak oblíbenej?

Je. Bůhvíproč = protože to tak kdysi propagovali indie theory nadšenci na RPG F kteří sem Fate 2e původně přinesli, tzn. je to odkaz počátků Fate u nás (který se už myslím podařilo poměrně vymýtit...)

Určitě to ale není výklad, co bys nezískal ze čtení Fate Core - spíš tak ze čtení prastarých diskusí na RPG F, při letmém střetnutí s náhodným postem o Fate popř. z diskuse s lidmi co Fate poznali právě v oné dávné době skrze ony indie nadšence a dál už to nesledovali.

(Abych byl fér, moje první setkání s Fate bylo právě s podobnými nadšenci v téhle extrémní poloze hry a byla to fakt legendary hra tenkrát. Tzn. jde to, ale není to ani as written ani as intended.)
14.7.2019 18:57 - sirien
LKarpianus píše:
to jsem někde taky řekl

nevidím moc rozdíl mezi "mám na hru 4 hodiny protože natáčíme" a "mám na hru 4 hodiny protože mi skončí blok". K tomu prvnímu jsi napsal, že to je důvod k částečnému railroadingu - abys to v daném čase atd. zvládl mít dramatické a tak. A já říkám že není, protože spousta vypravěčů zvládá vést super hry s časovým omezením aniž by se k RR jen z dálky přiblížili.
14.7.2019 18:59 - York
LKarpianus píše:
Jen u natáčení je proste nutné občas popostrcit dej víc dopředu a nejde hrát tak, jak jsem například já zvyklej doma u stolu s kamarády.


To platí o vedení hry na Gameconu (nebo o jakémkoliv jiném oneshotu) taky.


LKarpianus píše:
Třeba v nové sezóně Critical role Metthew Mercer hodně sandboxoval - vznikla z toho po hodně nepovedeném boji pirátská zápletka, která vyzněla do ztracena a minimálně hodně fandů CR z mého okolí se na to přestalo koukat...


To, že je Matt Mercer dobrej railroadující GM ještě nutně neznamená, že umí stejně dobře vést volnější hru.

A co je ještě důležitější - s hráčema zvyklejma na railroad je to hódně těžký a vůbec se nedivím, že to nedopadlo dobře. Na společnou improvizaci nebo na sandboxovou hru je potřeba výrazně jinej přístup ze strany hráčů.
14.7.2019 19:31 - York
sirien píše:
by bylo mnohem efektivnější kdyby Ladislav&spol zaměřili své úsilí na věci, které umí (produkce a celá "natáčecí" část věci, shánění sponzorů, promo...), ale pro samotnou hru si sehnali lepší (zejm. ve smyslu zahranější, charismatičtější a vzájemně sehranější) hráče a - opět nic ve zlém - zejména lepšího vypravěče. Napadá mě hned několik lidí kteří kdyby si sedli za DM screen by zvládli rozjet větší šou (a mnozí by to zvládli s tím že by dali i ještě víc prostoru hráčům) a hráčů co by se zvládli chytat a dodávat tomu tempo je asi nepřeberně.


Na světě jsou dva druhy lidí: ti, kteří něco reálně udělají a ti, kteří říkají, že někdo jiný by to určitě udělal líp...

Druhá věc je, že ty tady mluvíš o lepších a sehranějších hráčích. Samozřejmě existuje spousta zkušenějších hráčů - už jen díky věku. Ovšem hráčů a Vypravěčů, kteří mají zkušenosti s tím, jak hrát RPGčka tak, aby to bylo zábavné pro externí diváky, zas tak moc není.

Takže kdybys dejme tomu byl ve stejné pozici (což nejseš) a chtěl najít co nejlepší skupinu hráčů, tak fakt nevím, podle čeho bys to rozhodoval. Vybrat si hráče, se kterými se dobře hraje, by asi bylo celkem logické, ale rozhodně ne sázka na jistotu. Spíš bych řekl, že tohle se prostě lidi budou muset teprve naučit (něco se dá odkoukat ze streamů v angličtině, ale jinak praktické zkušenosti téměř nejsou).


edit: Pak je tu ještě jedna věc. Matt Colville opakovaně říká, že jeho cílem není dělat show pro diváky, ale ukázat hraní RPGčka s reálnými hráči u reálného stolu. Je samozřejmě otázka, nakolik je to životaschopné*, ale ten přístup má rozhodně něco do sebe.

* Samozřejmě to musí bejt aspoň trochu zábavná hra, jinak by na to asi nikdo koukat nevydržel.

(Teď jsem teda asi popřel svou předchozí výtku, protože na tohle je samozřejmě naopak žádoucí, aby to byli dobří a zkušení hráči RPGček - což teda Mattovi hráči taky zrovna nesplňujou, minimálně co se týče zkušeností). I když zase ukázat, jak se hraje s úplným nováčkem, má taky něco do sebe.
14.7.2019 19:49 - sirien
York píše:
ti, kteří něco reálně udělají

Musím udělat úplně všechno, co komentuju, nebo stačí to, co sem už doteď udělal?

York píše:
Ovšem hráčů a Vypravěčů, kteří mají zkušenosti s tím, jak hrát RPGčka tak, aby to bylo zábavné pro externí diváky

U "pár" her sem přihlížel a ty množiny mi nepřijdou moc rozdílné. Nějaký rozdíl tam je, ale ten překryv je dost velkej.

York píše:
tak fakt nevím, podle čeho bys to rozhodoval

Třeba podle dojmu z toho jak moc hráči hrají dramatické scény "navenek" a "na efekt".

Nebo bych si třeba přizval někoho aby tu hru zkouknul a dal mi k tomu další feedback.

Rád bych v tomto místě poznamenal, že Krotitelé se dle svých vlastních slov "sehrávali" celý jeden rok. Trochu smutně musím říct, že to tam bohužel moc nevidím.

EDIT: plus teda jako vypravěč co dlouhodobě prosazuje výrazné zapojení hráčů do hry bys měl mít zkušenost s tím že občas to co hráči hrají zatímco jen pozoruješ je fakt zábavné sledovat - a jindy až tak moc ne (a radši je necháš hrát a věnuješ se nějakému GM plánování a řízení herní struktury atp.), takže jako ne že by věci nebyly vidět i z pozice GMa /EDIT

York píše:
Matt Colville opakovaně říká, že jeho cílem není dělat show pro diváky, ale ukázat hraní RPGčka s reálnými hráči u reálného stolu

Tak s mou láskou a respektem ke Colvillovi mi to nedá nepoznamenat, že je od něj velmi rozumné a příkladné dávat si realistické nároky a ne se snažit o něco, co by nezvládl splnit ;)
14.7.2019 19:49 - ShadoWWW
Však i v CR hráč barbara Groga hrál D&D poprvé až v CR.
14.7.2019 19:50 - Jarik
Jerson... To je v těch rozhovorech co videlo max 400 lidi
14.7.2019 19:55 - York
sirien píše:
U "pár" her sem přihlížel a ty množiny mi nepřijdou moc rozdílné.


Je fakt, že za rok přípravy se určitě dá udělat "výběrko", prostě několik skupin natočit (klidně s méně kvalitním hardwarem) a hodit to třeba na youtube a udělat veřejné hlasování...
14.7.2019 19:55 - ShadoWWW
Ty lidi navíc musí být ochotní a schopní se pravidelně setkávat a to těžko zorganizuješ zvenku. I Colville byl frajer na rady pro PJ a hráče, ale jeho hraní u stolu moc nemusím. Ale je jasné, že když to organizoval, tak se posadil do role PJ a jako hráče dal své kámoše. To konec konců udělal i Mercer.

Představa, že budeš celou tu věc produkovat, budeš přemlouvat a objíždět jiné skupiny a pak ještě bude nějaké hlasování... je naivní.
14.7.2019 20:47 - sirien
Naivní mi to nijak nepřijde. Jen to prostě neni formát o kterej lidi co to dělaj stojej - jak sem psal, byla by to úplně jiná záležitost. A nejspíš o dost míň fun a víc job - což asi nebude fungovat "odspodu" jako všechny tyhle věci, ale mohlo by to fungovat jako projekt nějaké internetové televize - kdyby to tam někdo vhodně prodal.
14.7.2019 21:18 - efram
sirien píše:
Ladislav nemá rád Fate, protože "hráči tam mohou měnit příběh". Well...



Tahle věta má poměrně dost možností a ne všechny jsou hned v duchu nemožnosti souboje s parním strojem jak uvádí Jerson.
14.7.2019 21:26 - Vandal
Karpianus si muze rikat co chce, ale videl jsem streamy na youtube delany stylem "parta co sedi u Skypu" co zvladli udelat zabavnejsi show nez tady parta "celebrit" co potrebuje 600 klacku na postprodukci.
Jo, je pekny, ze to chcou mit s profi zvukem a terenama a svetlama, ale kdyz neni obsah tak to fakt nepomuze.

Btw. jsem jedinej, komu prijde uchylny natacet rozhovory v okamziku, kdy za sebou nemam realne nic udelanyho?
14.7.2019 21:35 - efram
Jo to co píše Sirien je do určité části pravda (myslím to skutečně vážně). Na obsahu by se dalo hodně zapracovat. V některých částech kritiky lze vyčíst určitou dávku sarkasmu, řekněme. Nicméně je tu jedno ....ALE. Na rozdíl od většiny hodnotitelů zde, to oni zkusily. Šli do toho. Já osobně se těším na show pod vedením Jersona a Siriena. Vše tam bude super, střechy budou ve správním úhlu, minimální náklady zaručí super obsah. Kdy to vyjde ?
14.7.2019 21:36 - LokiB
Vandal píše:
Btw. jsem jedinej, komu prijde uchylny natacet rozhovory v okamziku, kdy za sebou nemam realne nic udelanyho?


Jedinej určitě nebudeš, ale to o ničem nevypovídá :ú
Ty rozhovory dělají proto, aby přilákali lidi, což dává smysl i před tím, než něco mají.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079439163208008 secREMOTE_IP: 44.193.80.126