Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
27.6.2019 07:45 - sirien
Jerson: Ty se odvážíš vyvracet dojmologii a osobní zkušenost nějakou otravnou faktografií, navíc takovou, co vyvrací obecnou pravdu o morálním úpadku mládeže, a čekáš, že Ti bude někdo věnovat pozornost?
27.6.2019 08:25 - Jerson
Pravda, měl jsem napsat, že 83% učitelů to vidí jinak, jak je mým dobrým zvykem, a mohli jsme se o tom bavit další týden a 300 příspěvků. (Což je možná i důvod, proč psaní tvrdých dat do diskuse by nejspíše stejně nebylo řešení - obvykle pak už nikdo neodpoví, natož aby napsal "Jersone, měl jsi pravdu a já se mýlil." :-) )

___

Nicméně k věci.
Jak jsem si všiml, většina přispěvatelů podporuje jen Krotitele draků a žádný jiný projekt, což vypadá na zajímavou fanouškovskou základnu (jeden člověk přispěl i 11 000 Kč, to fakt koukám.)

Nicméně v diskusi mě zaujala tahle výměna:

Peter Jankovič píše:
Not bad, ale príde mi to až moc niekedy. Všetky tie strihy, animácie, obrázky... až moc postprodukcie. Bez toho by to bolo aj lacnejšie a podľa mňa lepšie.


Tomáš Mikulka píše:
No hele amatérský dračák bez postprodukce v česku vypadá asi takto (odkazuje na Strangers And Dragons
)
a i tady to muselo dát dřinu dobře sestříhat, bez postprodukce by to pro mainstream úplně nebylo a pokud jsem správně pochopil, účelem je dostat roleplay právě k lidem kteří ho nikdy nezkusili :)


Tak jsem se na Strangers And Dragons (dále jen SaD) znovu podíval, a popravdě - nepřijde mi vůbec o nic horší, spíše naopak. Nevypadá to "profi", ale evidentně je to parta kluků, kteří se hraním baví, rekvizity mají na stole takové, jaké sehnali, herní místo nevypadá jako televizní seance, ale nijak neurazí. Rozdíl v nákladech musel být velký a rozdíl v kvalitě mi až tak zásadní nepřipadá - co do roleplayingu tedy ano, ale ve prospěch SaD. A kdyby tahle parta měla místo čtyř kluků dva kluky a dvě holky, mohli by mít sledovanost obdobnou. Ostatně když porovnám počet sledujících SaD (2024) a jejich počet lajků (89) s čísly u KD (3239 versus 129), čísla za půl měsíce mají Krotitelé vyšší než SaD za rok a půl, ale to je dané reklamou - nicméně počet potěšených diváků je obdobný, 4 % - SaD mají i chloupek víc, ale to je zanedbatelný rozdíl. To samé počty nespokojených diváků, zanedbatelné v obou případech, nikdo ani jedné partě nechce házet klacky pod nohy.

Tedy když srovnám pět profíků, kteří se rok sehrávali, mají profesionální produkci a speciálně připravené prostředí a profesionální postprodukci, ve srovnání s partou celkem obvyklých dobrých hráčů, tak mi přínos té profesionální stránky věci a případného půl miliónu Korun vychází jako nulový. Jo, je v tom kampaň a promo, které za dva týdny udělá sledovanost takovou jako mají amatéři za rok - ale na druhou stranu oni nevypadají, že by nějaké promo (a hype) k fungování potřebovali.

Nevím, kolik peněz by parta z SaD dokázala vybrat, když by šli na Startovač, ale osobně odhaduju, že když je za nimi nějaký výsledek vidět, vedli by si možná podobně jako KD, jen by jim možná stačilo sto tisíc, nebo jen padesát, což by podle mě byl lepší začátek. Půl miliónu mi na takový projekt prostě přijde moc ambiciózní plán.
Tedy, vzhledem k tomu, jak k financování LK přistupoval před třemi roky a jaké platby plánoval za věci, které jsou v RPG komunitě tradičně "zadarmo" mě to nepřekvapuje, ale teď ve třetině běhu Startovače jsem přesvědčen, že se můj původní odhad potvrdí a že je to prostě moc peněz za málo (i když dobře vypadající) muziky.
27.6.2019 09:38 - Jarik
Já bych jen Jersona upozornil na to, že SaD (na české poměry) amatéři nejsou.

Většina těch hráčů jsou dlouholetí vypravěči (jeden z nich má kratičký vlog, jeden se mnou dělával léta PJ na GC, a jeden vedl volná RPG). Takže jedou (z mého pohledu) spíš na vlně... tohle je taková standardní reakce, tak to udělám.

Ale jo, souhlasím, že mi tenhle formát vyhovuje víc, než stříhaný, animovaný, propagovaný formát. Ten ať si autor zaslouží, ne předem nabízí :D
27.6.2019 09:57 - Aegnor
Tak za prvních 15 minut Strangers and Dragons se toho odehrálo mnohem víc, než za celou epizodu Krotitelů.
27.6.2019 10:34 - Jerson
Myslel jsem "amatéři" z pohledu dělání profesionálních pořadů, že se tvorbou takových pořadů nijak neživí (nejspíš), ale přitom kvalita mi přijde dobrá a jako ukázka, jak vypadá hraní RPG, mi jejich video přijdou přinejmenším srovnatelné, ne-li lepší než Krotitelé Draků.

To že jde o zkušené a dobré hráče beru jako samozřejmost, přeci jen sledovat při hraní průměrné hráče pro mě nepředstavuje žádný benefit (a předpokládám, že by to většina diváků brala podobně, ale po několika debatách si tím už nejsem tak úplně jistý.)
27.6.2019 14:56 - efram
sirien píše:
co vyvrací obecnou pravdu o morálním úpadku mládeže, a čekáš, že Ti bude někdo věnovat pozornost?


opravdu tu psal někdo něco o úpadku mládeže ??

Efram píše:
Bych nebyl nařčen z vidění nějaké apokalypsy. Nemyslím si, že jsou mladí nějaké tupé stádo, ale je jim v dnešní době poměrně hodně umetána cestička a to v mnoha směrech. nemají ty správné podněty, které by je vedli, řekněme, ke složitějším věcem. Mají kolem sebe mnoho lákadel, která tříští jejich pozornost.


Asi tvoje dojmologie Siriene

mimochodem ty co jsi napsal ty Jersone rozhodně nejsou žádná tvrdá data. Víc to není opravdu potřeba rozepisovat. Jde jen o dílčí data. Dlouhodobý výzkum nikdo neprováděl (v řádech dekád).
27.6.2019 17:09 - Jerson
efram píše:
Dlouhodobý výzkum nikdo neprováděl (v řádech dekád).

Ano, neprováděl. Proto jsem se ptal, na základě čeho činíš své náznaky, že dnešní mladí lidé jsou na tom nějak špatně.
27.6.2019 17:32 - efram
Pokud nikdo neprováděl výzkum, stále můžeš vycházet z nějaké zkušenosti. Osobní, kolegů atd. jistě není to výzkum, má to mnoho chyb, ale pořád to má určitou vypovídající hodnotu (ted nastane flame, jak nemá atd. a nehodlám do téhle nesmyslné debaty zabřednout). Osobní zkušenost je opřena o pozorování a je dána počtem osob (pozorovaných subjektů), s který mi se člověk setká. Plus rozhovory s dalšími lidmi, kteří jsou v obdobné situaci a z podstaty své profese se s tímto "problémem" setkávají.

Mimochodem jsem nepoužil slovo špatně a jasně jsem se vymezil proti tomu, že je mládež (měla by být) hloupá atd. Opakovat celý post nebudu.

Pokud chcete přesná data, udělejte si vlastní výzkum a až nám bude o 30 let víc tak se můžeme o tom výzkumu pobavit.

Jersone podle toho co ted pises nerozumím tomu, proč jsi použil pojem tvrdá data.
27.6.2019 17:37 - Log 1=0
eframe, technická otázka: jakou osobní zkušenost máš s dejme tomu desetiletými dětmi z roku 1960?

Dále, je pravda, že nepíšeš, že je dnešní mládež hloupá. Píšeš, že nemá ty správné podněty. Jaké podněty by podle tebe byly správné, a v čem jsou jiné než ty ostatní ("nesprávné") podněty?
27.6.2019 17:58 - efram
Desetilete děti nejsou v mém portfoliu.

Rozepsat to by bylo opravdu na dlouho debatu a nehodlám tu plodit WofT. Na to jsou tu jiní.
Ohledně podnětu (správný/nesprávný) to příliš stavíš do binarní roviny, ale ono to tak není. Chytáš za slovíčka, přitom je to širší kontext.

Je samozřejmě dobře, že dnešní mládež má mnoho podnětů. Má jich víc než generace kdy dřív. Problém je v tom, že mnohost podnětů vede k tomu, že si leckdy vlastně nic nevyberou. Obecně využití digitálních médií je veden k digitální demenci, což je pojem, který je rozhodně hoden pozornosti. Kdybych to měl shrnout do bodů, které považují za špatné s dalšími negativními vlivy, tak jsou to tyto (samozřejmě mluvím v obecné rovině):
1. vztah k přírodě
2. omezenost pohledu na hranice města
3. digitální demence - zejména ve vztahu k dostupnosti a validnosti informací, využívání techniky, kterou vlastně ani v základních principech nechápou. Nadužívání digitálních technologií vede k omezení slovní zásoby (zkratkovité vyjadřování) a to se pak projevuje v komunikaci s lidmi, písemném projevu a třeba i schopnosti řešit konfliktní situace.
4. vyhledávají instantní zábavu - kdy například hraní RPGT rozhodně instatní zábavou není.
5. pohyb - obrovský problém dnešní mládeže

Mohl bych pokračovat dál, ale spíš se budu věnovat druhé části. Přes to všechno co jsem napsal, jasně pozoruji, že pokud jim dáš podněty, třeba v podobě diskuse, volné práce s jasnými mantinely, sport, několikadenní akce v přírodě, zanechávají v nich tyto podněty pozitivní odezvu a leccos se i přiučí. Například je po one shotu začne téma zajímat a pídí se po tom co to je za hry.

Tohle téma je spíš na diskusi v ústním provedení a ne psanou formou.
27.6.2019 18:02 - Lethrendis
Tahle debata mi přijde jako hodně OT, nicméně dělají se průzkumy čtenářské gramotnosti PISA každé tři roky zhruba v polovině zemí na světě. ČR si nestojí nijak zvlášť dobře, jsme mírně pod průměrem OECD. Z roku 2018 ještě není vydaná celková zpráva, ale zde je rok 2015:

https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vysledky-PISA-2015-uroven-patnactiletych-zaku-ve-v
27.6.2019 18:35 - sirien
efram: zapomněls na videohry.
27.6.2019 18:53 - efram
sirien Proč myslíš? Je to jen výkřik do tmy nebo máš v tomto ohledu nějaký názor?
27.6.2019 20:18 - sirien
efram: jen si naprosto otevřeně utahuju z toho, jak dle svých slov na jednu stranu vůbec nemluvíš o úpadku mládeže a následně vypálíš 5 bodů, co sou opakujícím se motivem všech na mládež nadávajících starců minimálně od doby rozšíření televize, ne-li od vzniku rádia (málo přírody, moc města, moc moderních technologií, instantní zábava, málo pohybu). Teda, body 1 a 2 se obvykle dávají jako jeden, na druhou stranu si vynechal klasickou neúctu popř. obecnou nemravnost.

Ale nenech se rušit, vesele pokračuj v ignorování Jersonových odkazů na alespoň nějaké studie s tím, že nejsou dost dokonalé, zatímco pěješ oslavné ódy na (svou; nepřenosnou) osobní zkušenost.
27.6.2019 20:19 - malkav
Sirien: Díval jsi se na ty odkazy, které postnul Jerson? Dva z těch tří odkazů totiž potvrzují, že mezi lety 2003 a 2013 došlo k relativně velkému poklesu čtenářů. Tedy stoupl počet dětí, které za měsíc nepřečtou žádnou knížku. A píše se tam i o tom, že výrazně ubylo dětí, které přečtou více knih za měsíc. Tedy ty články vlastně eframovu dojmologii potvrzují.
Ale já zapomněl ... učitelé (zejména češtináři) jsou hlupáci a hlavně VIDEOHRY!
27.6.2019 20:28 - sirien
malkav: ano, můj obecný respekt k učitelům si shrnul vcelku trefně, děkuji.
27.6.2019 20:36 - malkav
I když nehodlám hájit plošně kvalitu učitelů, tak osobně s nimi mám spíš dobré zkušenosti a neopovážil bych se je plošně hanit. Když to převedu do roviny zdejší debaty a nutnosti podložit tvrzení o ne/kvalitě (ne/čtení) jasnými čísly, tak na jaké analýze a výzkumu stavíš ty tvou dojmologii ... pardon pravdu o učitelích? :)

Co ty Jersonovy články, co podporují eframovo nepodložené dojmy o klesajícím počtu čtenářů? :)
27.6.2019 20:58 - sirien
malkav: můj názor na učitele by byl ve skutečnosti složitější a nehodlám ho tu řešit.

Co se ne/čtení týče, tak si možná všimni, že se vcelku často stává, že se s eframem shodnu v nějakém závěru, ale absolutně odmítnu způsob, kterým k tomu názoru efram došel (např. když glorifikuje osobní zkušenost nebo když tvrdí, že něco co jsou takřka by definition dojmy, "nejsou dojmy" a jiné perly). Čímž neříkám, že se s ním nějak moc shoduju, mimo jiné protože mi není 100% jasné, co přesně tu vlastně tvrdí (taky častý eframův motiv - to je ta komunikace lidí pracujících s lidmi, nejspíš).
27.6.2019 21:50 - efram
Prosím tě Siriene můžeš trochu faktograficky? Zkus to co jsem napsal rozporovat na základě nějakého výzkumu, třeba, nebo klidně osobní zkušenosti. To co jsi tu kdysi psal o učitelích je fakt úsměvné. Stejně tak to o vysokých školách a školách obecně. Ja neříkám, že je vše ok, le způsob jakým to píšeš je....zvláštní, jako by arogantní... ach so...!

Pokusím se tu shrnout speciálně pro tebe co jsem tím chtěl říct. Jednoduše. Mládež není nikterak blbější než jsem třeba byli my. Jen je v současném světě dezorientovanější než jsem my kdy mohli být.
27.6.2019 21:59 - sirien
Co přesně si mám představit pod slovem "dezorientovanější"?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08940315246582 secREMOTE_IP: 54.160.243.44