Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
15.7.2019 10:42 - LKarpianus
Jerson: “Včetně toho, jak se stavíš k tvorbě příběhu, ať ve Fate, nebo v Krotitelích.
I když taky nevím, jak konkrétně to děláš, z tvých vyjádření vyplývá, že znáš přístupy, kdy příběh vytvoří jeden člověk, nebo kdy vznikne při brainstormingu více lidí. A přijde mi, že nevíš nebo nevěříš v možnost, že by skvělý příběh mohl vzniknout neplánovaně během hry, přičemž by ani jeden z hráčů včetně GMma neviděl dál než na začátek příští scény.” - No, to je právě ono... Pokud se nepletu, viděl si mě hrát jednou - v dvaceminutovém videu. :-D A už víš, jak se stavím k tvorbě příběhu! Ohledně Fatu jsem řekl, že nemám rád, když hráči mění příběh mechanikou, ale mám rád, když ho mění skrz postavy. V dalším pokračování rozhovoru (nebo v jeho prodloužené verzi) s Gergonem mluvím o tom, že miluju, když skončí hra. A všichni na sebe překvapeně koukají ve stylu “wau, tak tohle jsme vůbec nečekali, boží”.
Sirien a efram: Myslím si, že si efram zaslouží, abych se ho zastal, on ten příspěvek opravdu vyzněl stylem - to je děsně moc peněz, to jsou blbci, vždyť podívejte, když to já sepíšu (protože já rozumím všemu), tak to vůbec nevychází... Spletl jsem se někde? A já se pak snažil na tuhle notu raději vůbec nereagovat a jen skutečně vypsat faktický breakdown. Pojďme to už raději neřešit, jen si myslím, že by bylo fér přiznat, že milý a zvědavý dotaz to tedy rozhodně nebyl... :-D
15.7.2019 11:07 - shari
sirien píše:
b) že něco natáčíš nebo ne je v tomhle směru vcelku jedno - klíčová je ona limitace "máš na to omezený čas". Jestli protože musíš natáčet nebo protože máš k dispozici jen 4h blok na GC nehraje moc roli. Jestli máš dojem, že vypravěči na GC co mají ve feedbacku boží hodnocení za ty dohrané, uzavřené příběhy se silnými dramaty nebo příběhovými linkami hrají samé railroady, tak se obávám, že by Tě realita mohla dost šokovat.

Já budu teď na moment trochu off topic, ale pokud bude třeba, založím k tomu speciální diskuzi.
Nevíte někdo o dobrém zdroji rad a doporučení, jak připravit dobrodružství, které je potřeba dokončit během předem určeného časového limitu? Případně neplánuje tu někdo článek/blog? Mně by se to docela hodilo.
15.7.2019 11:09 - LKarpianus
Dobrej nápad... Mimochodem, topic i ohledně rad, jak případně natáčet DnD a na co si dát pozor atd. by možná mohl být taky zajímavý... Ať se třeba pokračování Strangers and Dragons učí z našich chyb a naopak... :-D
15.7.2019 11:23 - OnGe
sirien píše:
Naivní mi to nijak nepřijde. Jen to prostě neni formát o kterej lidi co to dělaj stojej - jak sem psal, byla by to úplně jiná záležitost. A nejspíš o dost míň fun a víc job - což asi nebude fungovat "odspodu" jako všechny tyhle věci, ale mohlo by to fungovat jako projekt nějaké internetové televize - kdyby to tam někdo vhodně prodal.


Fajn nápad. Kdy se do toho pustíš?
15.7.2019 11:23 - York
shari píše:
Nevíte někdo o dobrém zdroji rad a doporučení, jak připravit dobrodružství, které je potřeba dokončit během předem určeného časového limitu?


Moje zkušenost je, že délka připravené hry se odhaduje fakt těžko, když předem nevíš, co se ti sejde za hráče. A pak taky záleží na tom, co je to přesně za dobrodružství.

Jediná jakž takž bezpečná metoda je, něco vytvořit a pak to playtestovat s několika skupinama a měřit si dobu hry. A i tak budeš mít docela rozptyl, Opuštěnou pevnost například nejrychlejší skupina stihla projít za necelých šest hodin a s mojí domácí skupinou jsme to hráli několik večerů (takže řádově tak 12-16 hodin). Rozdíl je hlavně v tom, že na Gameconu tu hru vedu tak, aby se to stihlo.

U Hry bez přípravy to je jednodušší - předem není dáno nic, takže prostě jen průběžně koukám na hodinky a podle toho hru směřuju. Zhruba půlku času nechávám na rozehrání a zbytek na ukončení. Taky se to ale nepovede vždycky, když si například hráči řekli, že budeme hrát v pravěku, tak z toho vylezla storka jen na dvě hodiny za čtyř. Ovšem u hraní bez přípravy je výhoda, že můžeš klidně rovnou střihnout další storku, tak jsme si dali ještě jednu vesmírnou ;-)
15.7.2019 11:31 - Tarfill
shari píše:
...jak připravit dobrodružství, které je potřeba dokončit během předem určeného časového limitu?

Přednášku Ti sice neudělám, ale určitě bude rozdíl v tom, jestli to dobrodružství plánuješ pro skupinu, kterou vůbec neznáš (např. Gamecon), než když jej plánuješ pro svoje domácí hraní s kamarády, se kterýma máš už nějaký ten pátek odehraný... není to jednoduché a vždy tam bude nějaká hodina (nebo dokonce celé sezení) navíc / namíň...
15.7.2019 11:43 - shari
Tak jsem radši tu diskuzi založila vedle. :)
15.7.2019 11:49 - sirien
LKarpianus píše:
Mimochodem, topic i ohledně rad, jak případně natáčet DnD a na co si dát pozor atd. by možná mohl být taky zajímavý

klidně může být.
15.7.2019 11:56 - Jerson
LKarpianus píše:
Pokud se nepletu, viděl si mě hrát jednou - v dvaceminutovém videu. :-D

Ta hodinová ukázka ze zkoušení se nepočítá?

LKarpianus píše:
miluju, když skončí hra. A všichni na sebe překvapeně koukají ve stylu “wau, tak tohle jsme vůbec nečekali, boží”.

Včetně tebe jako GMma, taky jsi to vůbec nečekal? (Opět to není rýpání, ale otázka).

Btw. vyhnul ses odpovědi na tu část, kde všude neminu příležitost pronést uštěpačnou poznámku na vaši adresu. Mám to brát jako tvé nevyslovené uznání, že jsi to trochu nadsadil a souhlas s tvezením, že mimo D20 Krotitele draků nijak nekritizuju? Já jen zda tuhle odbočku můžu uzavřít.
15.7.2019 12:40 - LKarpianus
Ano. I já jako Gm. Především já jako Gm. Já mám rad konstruktivní kritiku, uznávám, ze od tebe se nám dostalo dost dobrých rad (i když to člověk musí občas filtrovat, někdy mi přijde, ze se rypas ve zbytečných detailech - to prosím neber zle). Já měl pocit, ze někde u nějakého našeho propagovaneho příspěvku na fb jsi měl tendenci napsat cca to samé co tady. Právo na to samozřejmě mas a já to ho neberu. Jen mě to překvapilo. :-) Jakoze s nadsázkou, kdekoliv sw sejde víc chvalicich příspěvku, čekám, kdy přijde Jerson se svým názorem, který už znám. :-) Pokud si to ale vzal osobně, tak promiň.
15.7.2019 13:11 - Jerson
No dobře, pokud jsi překvapen i ty sám, pak nemůže jít o vědomý railroad.

Takže se můžeme zaměřit na tu původní podotázku - překvapilo tě tedy, když došlo k souboji s titánem v poli obilí?
Protože tu poznámku o railroadovacím / dobře připraveném GMmovi sis vzal zbytečně osobně. Když mi hráč řekl "Jersone, chtělo by o hru, ve které by se zapojily všechny tvé modely," myslíš, že bych tam měl německého autonomního kráčejícího bojového robota (předělaného z Warhammeru) jen tak na ozdobu? A že ty hromady vojáků a tanků, které jsem měl k dispozici, by sloužily jako kulisy třeba pro plížení?

Dopadlo by to úplně přesně tak jak píše Log0=1 - když mám připravené (jen) takové cool věci, najdu si způsob, jak je nacpat do hry. Něco jiného by bylo, kdybych měl skříň plnou vojáků a tanků, ale taky lodí, letadel, podzemních chodeb, atd - prostě kdybych byl připraven skutečně na prakticky jakoukoliv možnost. Pak bych asi hráče netlačil tak moc do jednoho konkrétního střetnutí, protože bych měl na výběr i jiná. Nicméně bych jistým způsobem railroadoval sám sebe už jen tím, že bych chěl použít nějaké modely. A že modely se dají nejlépe uplatnit v boji, případně v kombinaci s terénem i v tom plížení, zatímco při diplomatickém řešení je to jen nákladně vyrobená kulisa.

Dlouhodobě tvrdím, že to co mají hráči (včetně GMma) k dispozici má vliv na to, co se objeví ve hře. A myslím si, že modely terénu, figurek a bojových prostředků předznamenávají souboje. Unikátní cool modely předznamenávají jejich výrazné použití ve hře.

A Zcela upřímně - hodně bych se divil, kdybyste dostali takové modely od fanoušků, a ani byste se je nepokusili zužitkovat a "prodat" v natáčení. Co jsem pochopil, tak jednak to jsou odměny pro podporovače, a pak děláte reklamu (= zvyšujete prestiž/uspokojení) lidí, kteří vás takhle podporují materiálně. Zrovna na tom nevidím nic špatného.

Odtud pramení i moje poznámka o "připraveném" = railroadujícím GMmovi, u které mě ani nenapadlo, že by sis ji mohl vyložit špatně. Ostatně už dřív jsem zmínil, že u hry určené pro natáčení by mě vedení hry podle určitého scénáře nijak nepřekvapilo.

LKarpianus píše:
Já měl pocit, ze někde u nějakého našeho propagovaneho příspěvku na fb jsi měl tendenci napsat cca to samé co tady.

Tvůj pocit byl správný, tendence jsem rozhodně měl, ale na rozdíl od některých jiných FB a YT kritiků nemám potřebu ani důvod vaši skupinu ani tebe osobně stírat nějak veřejně. Ostatně zda se vám váš záměr podaří a jak bude úspěšný ještě nemůžu vědět, ani nemám žádné zkušenosti s podobnými projekty, abych měl s čím srovnávat, takže prostě čekám, jak se věci vyvinou. To že vyjadřuju pochybnosti nad tím, zda cílová částka, použitá technika a náročnost postprodukce bude činit dostatečný rozdíl proti jiným podobným projektům je pro mě legitimní pochybnost, která se může ukázat neoprávněná.

Osobně jsem si nic nevzal, za poslední rok diskusí na netu jsem zase o kus odolnější, takže omlouvat se nemusíš. Spíše mi přišlo, že ty to bereš až moc jako útok na svou osobu nebo na celý projekt.
15.7.2019 13:16 - LKarpianus
Tady se poustime na osemetne pole “kdyby”. Řekneme, ze hraci obchází Titána. Pokud bych vymyslel během hry zajímavou věc, jak ho tam narvat, klidně ne v příběhu tam, kde jsem zamyslel, šle později s vyloženě by to nervalo, ze já jedu svůj příběh nehledě na rozhodnutí hráčů, udělal bych to přesně kvůli ten argumentum, které jmenujes. Pokud by mě nic takového nenapadlo, měl jsem připravené jiné encountery a jiné bozi battlemapy. Takže bych se asi kousnul a nikam to tam nedal.

Tvoje kritika toho, ze by to šlo udělat levněji a výsledek by byl nejspíš podobný, je na místě a ukazuje se, ze to tak nejspíš skutečně je. :-) Takže to ti neberu vůbec.
15.7.2019 13:26 - York
LKarpianus píše:
Řekneme, ze hraci obchází Titána.


Prostě se s nima domluv předem, že na tenhle encounter máš připravenej model (nemusíš jim ho ukazovat, ať pak můžeš natočit autentickou wow reakci). Vždycky je lepší, když hráči spolupracujou, než když je někam musíš navést, případně to různě přesunovat.

Je to podobný, jako když hráčům řekneš před hrou "Vaše postavy se znají a jsou to kámoši. Tahle hra je kooperativní, neměli byste se vzájemně podrážet".
15.7.2019 13:29 - LKarpianus
Chápu. Já to ale nemám moc rad. Mám pocit, ze tu hru pak o něco okrádam. Ale třeba na gameconu máme jen dvě hodiny. Což je psycho. Takže jsem s jedním hráčem tajne dohodnutej, aby něco udělal (s tím, ze vím, ze je to vlastně v rámci jeho charakteru, možná by to udělal sám, ale chtěl jsem to mít pojištěné), abychom mohli skočit rovnou do děje.
15.7.2019 13:47 - York
LKarpianus píše:
Mám pocit, ze tu hru pak o něco okrádam.


Tím, že připravíš suprovej model, hru fakt neokrádáš ;-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21407914161682 secREMOTE_IP: 18.232.99.123