Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
11.6.2019 22:18 - York
LokiB píše:
Jestli můžeš chytit na titulky cizojazyčné ... no nevím.


Taky mi to přijde jako dost zvláštní představa.
11.6.2019 22:32 - ShadoWWW
Existuje už precedens. Jestli to vyjde s češtinou se uvidí.
12.6.2019 11:16 - sirien
FANTASYMAG: Krotitelé draků – první český seriál z prostředí mrtvých měst, padlých bohů, fantasy, steampunku a hraní RPG přímo od stolu

Pár otázek tam je zjevně na zakázku (aby šlo v odpovědi přímo promovat sponzory a tak; aha tak FANTASYMAG je přímo mediální partner, tak cajk), ale jinak docela normální rozhovor. Příjemná změna. Některé tu možná bude zajímat tahle pasáž:

Ladislav píše:
Jde o první díl, vlastně prolog, kde jsem dal z celého dosud natočeného materiálu hráčům asi nejvíc prostoru, aby reagovali mezi sebou a divák si tak udělal obrázek o charakterech jejich postav a zároveň si udělal i nějaký vztah k samotným hercům
12.6.2019 12:17 - Jerson
Quentin píše:
Souhlasím s tím, že se příliš nestalo, ale díky těm dvaceti minutám se to dalo vydržet (resp. udržel jsem pozornost až do konce).

To nezní jako pochvala, spíše že to bylo špatné, ale naštěstí nepříliš dlouhé.

Aegnor píše:
Bylo to řečeno na začátku, při představování postav.

Už jsem si to pustil podruhé. To že nějaká rasa humanoidních ptáků dokáže napodobovat hlasy a zvuky mi přijde v pohodě, to je reálný prvek. Že současně umí napodobovat i takové věci jako rukopis a vyrábět kopie listin včetně kaněk, to mi už přijde zvláštní, zejména pokud to dokáže i v improvizovaných podmínkách. Ale budiž.

LokiB píše:
To asi záleží na tom, jestli čekáš velký vítr nebo hodně vody. Když velký vítr, je dolíček celkem ok. Když se bojíš záplavové vlny, tak ne.

Zrovna v televizi řeší bouřky a varování před nimi. Nevím jak ty, ale já si pod slovem "bouřka" představím blesky a déšť.

Btw. to že sbírají dřevo v místě, kde nerostou žádné stromy, to nikomu nepřišlo podivné?

shari píše:
Jak sladit autenticitu a zábavnost. Protože aby to bylo sledovatelně-zábavné, to musí být dynamičtější, než je zábavné u stolu, jenže pak to může mít negativní efekt ve formě přehnaných nároků na nové DMy u stolu... No, nemáte to lehké. :)

Hru u stolu jsem sice nenatáčel, ale mám řadu záběrů z našeho dávného larpu, a nejzábavnější a zároveň nejautentičnější scény jsou ty, ve kterých se hráči ponořili do svých rolí, přesněji byli do nich ponořeni díky atmosféře a vyhrocené situaci. Přitom se i v tomto larpu vyskytovalo povídání mimo hru a o pravidlech a všechno tohle je natočené také. Takže si myslím, že pokud se herní sezení prostříhá od hluchých míst, tak lze celkem dobře sladit i tu autenticitu a zábavnost. Ostatně třeba by nikdo ani neprotestoval, kdyby šlo o hru se scénářem, myslím tím víc railroad než v obvyklé hře, ve které by byly autentické hlavně reakce hráčů.

ShadoWWW píše:
Myslel jsem to tak, že hráči, zvláště ti pokročilí, se snaží hrát a držet roli a nastavenou atmosféru hry. Ale i tak občas někdo něco prohodí, co do herního světa či role úplně nepatří. Je to normální. Např. když se hraje hororová hra, je normální, že někdo během dvouhodinového sezení sem tam prohodí nějaký vtip, i když jinak se snaží dodržovat ponurou atmosféru. Není na tom nic špatného.

To chápu - nicméně z tvého povídání vyplývá, že hráči udržují nějakou atmosféru, a jen občas vypadnou z role, nebo zahlásí něco mimo roli. Tady mám dojem, že kromě pár vět jsou mimo roli (postavy) prakticky pořád, i když je to dané i tím, že popisují jen relativně málo akcí.

ShadoWWW píše:
Taky je nutné si uvědomit, že někteří jsou RPG začátečníci.

Viděl jsem mladší začátečníky bez herecké průpravy s lepším roleplayingem, takže to pro mě není úplně směrodatný důvod. A pokud se rok sehrávali, tak mi nikdo z nich nepřijde jako začátečník.

článek píše:
Jde o první díl, vlastně prolog, kde jsem dal z celého dosud natočeného materiálu hráčům asi nejvíc prostoru, aby reagovali mezi sebou a divák si tak udělal obrázek o charakterech jejich postav a zároveň si udělal i nějaký vztah k samotným hercům

Obrázek o charakterech jsem si udělal, jako že jde o partu emotivních puberťáků, kteří se pod postapokalyptického světa hodí asi jako sněhová vločka do vulkánu, ale zase si myslím, že charakter postav se projeví ve vyhrocené situaci, takže to neberu jako směrodatné :-)
12.6.2019 12:31 - Xeth
K tomu stříhání... Například Relics & Rarities je stříhaný formát a funguje velmi dobře. Podle slov autorů se mimo jiné odtud inspirovali. Otázkou je čím přesně.
12.6.2019 12:33 - sirien
Jerson píše:
Btw. to že sbírají dřevo v místě, kde nerostou žádné stromy, to nikomu nepřišlo podivné?

V Končině?

Končina je ze stejné kategorie jako Star wars - jede na rule of cool a o žádnou logiku se nesnaží. Jestli je dost cool na to, aby tu nelogičnost přebyla, už je asi (stejně jako u těch Star Wars) na uvážení každého soudruha.


EDIT: nicméně zrovna v tomhle jednom případě - prostě si chtěli rozdělat na noc oheň kvůli klasické kempovací scéně. Jestli u toho pálej větve, křoví, nějaký postapo-houby nebo magicky zkamenělé dřevo polité naftou mi je asi vcelku jedno - když už tak to neni ani tak problém hry jako spíš odfláklej world-building (což, uznávám, je u hry která mimo jiné promuje ten svět trochu fail, ale jako žíly mi to jako divákovi asi netrhá)
12.6.2019 12:34 - Aegnor
Jerson píše:
dokáže napodobovat hlasy a zvuky mi přijde v pohodě, to je reálný prvek. Že současně umí napodobovat i takové věci jako rukopis a vyrábět kopie listin včetně kaněk, to mi už přijde zvláštní, zejména pokud to dokáže i v improvizovaných podmínkách

High Fantasy. High Fantasy.
12.6.2019 12:43 - LokiB
Jerson píše:
Zrovna v televizi řeší bouřky a varování před nimi. Nevím jak ty, ale já si pod slovem "bouřka" představím blesky a déšť.


Tak za prvé, psal jsi "Hm, tak ta "formující se bouře" přijde až večer. Tábořit v dolíčku, když se schyluje k bouři, mi přijde jako fakt špatný nápad."
Nevím, jak u vás na jihu, u nás bouře nerovná se bouřka

Zadruhé, před blesky a deštěm se klidně "schovám" do dolíčku, pakliže není ve vyschlém řečišti, resp. s kamenným podložím. Jestli ty ne, budiž, máme každý jiné kempovací návyky.
12.6.2019 13:34 - Jerson
sirien píše:
Končina je ze stejné kategorie jako Star wars - jede na rule of cool a o žádnou logiku se nesnaží.

Mluvil jsem o vnitřní logice světa, ale hlavně o konzistenci popisu v RPG, která mi přijde důležitá v jakémkoliv settingu. A ve chvíli, kdy míří do oblasti zasažení snětí, jedna z postav je jí nakažená a další se takové nákazy bojí, tak mi přijde důležité, jestli na oheň našli nějaké klacky z křoví nebo dřevo z mrtvých a rozpadlých stromů.

Aegnor píše:
High Fantasy. High Fantasy.

Munchkin. munchkin. Tedy tak toho hráče označují. Bude příště kopírovat dokument s oficiální pečetí, nebo originální plány vlaku? Nebo třeba zbraně?

LokiB píše:
Nevím, jak u vás na jihu, u nás bouře nerovná se bouřka

Pardon, moje chyba, měl jsem napsat "bouřka". Vysloveně tam mluví o děšti, silně přeháňce, mokru. Nespat v prohlubni, pokud hrozí déšť, radí snad každá příručka pro táborníky, myslel jsem, že je to základní znalost. Ale budiž, když jsem jediný, komu to přijde divné, tak to nechám plavat (a v dolíku to bude plavat hezky).
12.6.2019 13:42 - Aegnor
Jerson píše:
Munchkin. munchkin. Tedy tak toho hráče označují. Bude příště kopírovat dokument s oficiální pečetí, nebo originální plány vlaku? Nebo třeba zbraně?

Takže, ty napíšeš "vlastnost X není reálná", já zareaguju "jde o high fantasy" a ty zareaguješ "ale to je munchkinismus"? Ok. V pořádku, máš pravdu.
12.6.2019 13:49 - Jerson
Aegnor píše:
Takže, ty napíšeš "vlastnost X není reálná",

Až na to, že jsem to nenapsal. Napsal jsem, že mi to přijde zvláštní, zejména když jsem si přečetl popis Kenku, který mluví o tom, že nedokážou vytvářet vlastní věci, jen kopírovat existující - jako že je to omezení. To že nedokážou mluvit, jen napodobovat zvuky asi v Končině neplatí.
A moje reakce s munchkinem znamená, že jsem zvědav, co s takto pojatou schopností bude Matyáš provádět.
14.6.2019 22:32 - Tarfill
Když jsem pročítal tuhle záplavu reakcí, nedalo mi to a taky jsem ten úvodní díl Krotitelů zkouknul.
Vypadá to zatím zajímavě, má to potenciál, ale několik věcí mi tam přímo praštilo do nosu.
Úsměvných situací tam bylo dostatečně, vizuálně a zvukově taky krásně zpracovaný, o tom žádná!
Na druhou stranu mi tam přijde docela nesmysl v tom, na co chce GM házet a na co by postavy mohly / měly házet. Když si uvědomim, že si má někdo házet na usnutí v situaci kdy to vypadá jako úplně příběhově zbytečné, tak mi to přijde zároveň jako zbytečné zdržování příběhu, stejně tak jako hledání tábora. Zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby Valerya skutečně rychle usnula a kdyby kluci žádné místo na tábor nehledali a prostě sebou všichni někam flákli. Jako že by jejich oheň mohl někdo vidět a v příštím díle by je někdo napadnul? Nebo by jim bouřka strhla tábor? Nebo by neviděli přijíždět toho pána na voze?
Ne, toho pána na voze tam potřebuje GM, takže (stejně jako připomínka od Jersona) postava Mikhaila si najednou vůbec nepotřebuje házet a slyší i zdánlivě neslyšitelné pobrukování vozky na voze. To mi přijde dost rozporuplné, ačkoliv jsou to samozřejmě drobnosti.
Pak by mě zajímalo, jak si tvořila postavu hráčka Vegany. Když porovnám její staty oproti ostatním postavám, tak je to pěkně slabá barbarka. To měla takovou smůlu na hody kostkou? Nebo je tam někde chyba, že je tak nevyrovnaná?
A na konci v titulkách, je hlavní busič hlavou do zdi? Nemělo by to být spíš bušič s háčkem?
Každopádně uvidíme další díly, chuť na ně zatím určitě je... ;-)

edit: jo a hned ze začátku se několikrát stalo, že aktéři koukali do jiné kamery, než která je zrovna snímala, nebo to tak alespoň vypadalo... tak na to pozor... ;-)
15.6.2019 08:53 - Jerson
Mně přijde, že je snímá víc kamer současně, takže koukají do té, kterou mají před sebou, ale ne vždy je použit záběr zrovna z téhle.


Pokud jde o hody, zajímalo by mě, co by GM dělal, kdyby Michailo tu vlaštovku netrefil. Taky bylo vtipné, jak měli starost o tu hladovějící rodinu, ale jakmile zprávu znovu poslali, tak je jejich utrpení přestalo zajímat - i když vlaštovka ještě nějaký čas poletí a kdo ví, jak je to s posíláním peněz
15.6.2019 09:06 - sirien
Tarfill píše:
Když si uvědomim, že si má někdo házet na usnutí v situaci

Jo no, tenhle "archaickej dračákysmus" tam je cítit dost, ale upřímně - pokud si čet původní pravidla Končiny, tak co si čekal?

Zatím to je ale spíš na úrovni "neelegantní" než špatný. Uvidíme co dál.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17313694953918 secREMOTE_IP: 18.215.161.19