Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
27.12.2020 21:59 - Necromancer
Good!
28.12.2020 00:05 - sirien
Postava netřeba, goblin se může krčit za štítem zpoza kterýho budou vykukovat jen uši a ruka se sekerou :)
28.12.2020 00:08 - York
Zkuste schválně spočítat, kolik na tom obrázku nevidíte goblinů ;)
28.12.2020 01:21 - LokiB
York: Já tam takhle v rychlosti nevidím 4 gobliny :)

28.12.2020 08:26 - shari
sirien: zajímavý pohled

LokiB: dobrý :D
28.12.2020 10:12 - York
Loki: Solidní výkon ;)
28.12.2020 10:15 - Necromancer
Cool! :)
28.12.2020 11:18 - shari
Na základě podnětů od Siriena a Lokiho byli přidáni goblini:
28.12.2020 11:22 - Log 1=0
Vidím 3, s mečem, kuší a sekrou.
28.12.2020 14:22 - Necromancer
Tři goblini, luk, sekyra , palice.
Čekáme na vyjádření autora.
28.12.2020 18:06 - shari
Jsou tam opravdu tři goblini. Jeden s lukem, jeden se sekerou a jeden se dvěma oštěpy.
28.12.2020 18:13 - York
Shari: Jsou super ;) Mám radost, že tě to namotivovalo zkusit je tam dokreslit.
31.12.2020 17:07 - Pan Bača
šlo by to vyhodit i s vrstvami? přece jen tisknout 44 stran s hnědým pozadím není úplně to pravé ořechové
22.3.2021 19:11 - RoVan
V pátek a dnes jsem odehrál NG s pěti hráči (dva nováčci, dva občasní hráči, jeden veterán), čtyři postavy byly z připravených (Půlčík-barbar, Tiefling-klerik, elf-tulák, půlork-čaroděj + Trpaslík-válečník).

Počet postav: 5
Čas: cca 6 hodin (online)
Výsledek: TPK ve svatyni

První akt šel relativně hladce, goblinům se postavy podařilo jen škrábnout nicméně vyčerpali docela dost zdrojů. Pronásledování goblinů šlo taky dobře, až na incident na mostě (pod mostem). Jeden zajatý goblin postavám pak trochu přitížil na mýtině, (tím že na ně upozornil). Mýtina byla tužší, jedna postava by umřela, pro účely one-shotu jsme to ale přešli jenom bezvědomím. Jeden goblin unikl a upozoornil zbytek ve svatyni.
Po střetnutí na mýtině se hráči rozhodli pro krátký odpočinek.

A pak... Dice happen.

Ve svatyni na ně čekali nachystaní goblini a když si jich všimli, začali je odstřelovat. Jednoho předsunutého střelce hráči sundali, druhý unikl dovnitř. Bitva před hrobkou byla zpočátku vyrovnaná, ale ve chvíli, kdy vyběhli válečníci a kapintán s lušičníky v zádech ven, tak se to ve veklém otočilo.
Velkým závažím na misce vah byl gobliní kapitán, který sice utržil nějaké zranění, ale rozdal mnohem víc a v podstatě sám sundal dvě postavy a ani válečníci nebyli marní (začaly mi padat kostky).

Ve výsledku: tím, že hráči zvolili krátký odpočinek, byli sesilatelé bez pozic kouzel, což je dost možná nakonec stálo životy.

Technické věci/připomínky (nevím jestli to tu už nezaznělo):
str. 31 - prohozené obrázky v chrámu a hrobky
Postava Holg - měl by mít o jeden trik víc
Postavy Dovednosti - je to drobnost, ale novým hráčům by na deníku pomohl celý seznam dovedností i s korespondujícími vlastnostmi (trochu to ve hře zdržovalo)
22.3.2021 19:40 - sirien
Goblinům se koukám daří :D

Jo no, když nedáš Mýtinu bez varování svatyně a pak to (navíc bez Dlouhého odpočinku) vezmeš čelním útokem, tak to je asi dost blbá konstelace.
3.5.2021 15:26 - sirien
SPOILERS

Měl jsem teď o víkendu příležitost znovu odvést Noc goblinů (virtuálně, samozřejmě), s Demonicou, Jersonem, Gladiem a Ugym.

postavy na 1. Úrovni, standard obtížnost, jako minule. Z JaD možností si vybrali Řád, stejně jako moje minulá skupinka, nicméně jako detail zvolili "tajný" a udělali ze sebe členy tajného spolkbu co pátrá po dávných vědomostech. Do hry to šlo zakomponovat hravě.

Odehráli jsme Trable na cestě, asi ok, nabíd sem Campfire, nebyl moc zájem tak sme to skipli. Po příchodu do Kovaříkova Jerson začal sbírat místní storky, dozvěděl se o hodně místech okolo, ale vzhledem ke zvolenému přístupu jen minimum lore v pozadí (zato miliardu historek o tom čí prapradědeček s čí prapratetičkou...) Obecně ok.

Note to self: random tabulka "1k100 zkazek ve vesnické hospodě" by byl dobrej DMG content, stejně jako 1k100 divných míst v okolí.

Na začátek sem mimovolně prohodil že pozítří je Slunovrat. Tenhle hack fungoval dobře, zdálo se mi že hráči tím mají jasnější představu o timeline příběhu. (Zpětně si říkám, že by to mělo být spíš "zítra"; Demonica mě nachytala když se zeptala na slavnosti, které se k tomu logicky asi mají vázat, improvizačně sem to odmáv že budou "o týden později, jako vždycky" - to by možná taky chtělo trošku zabrousit.)

První akt přepadení byl... chaos :) Je cítit že tam docela rozhoduje začátek jak do toho hráči "nastoupí". Nicméně i přes trochu rozhozený průběh mi přijde že to splnění win condition na odražení 10 nepřátel není až tak těžkej, myslim že 10. goblina hitli někde v 8. kole - nicméně projevilo se to na tom že málem minuli kovárnu (nakonec k ní v průběhu boje dorazil jen Jerson, hrdině tam naběh na Sáru unášející gobliny a pak byl sestřelen zálohami, hodil dva faily na death save... a pak tři winy, takže to tak tak ustál. Kovář to samozřejmě nedal.) Tzn. je to o něco jednodušší než sem původně myslel a ten "win" tam fakticky je hlavně o té kovárně - ale asi mi to nijak moc nevadí.

I když se na začátku zdálo že by se mohli zbaběle zabarikádovat v hostinci, tak na to bohužel nedošlo, takže scény obléhání jsem si nevyzkoušel, což je škoda, je tam jedna nebo dvě který bych si rád odehrál :D

Anyway, Jerson tak tak utek smrti, Demonica to ustála s 1 HP. Chvíli uvažovali o tom vrhnout se za goblinama, ale vzhledem ke svému stavu, zdržení danému vzpamatováváním se po boji a k tomu že Jerson vyjádřil pochybnost ohledně možností nočního stopování se rozhodli hodit spíš long rest a gobliny pronásledovat až ráno.

To mi dalo příležitost vyzkoušet si i druhou větev II. aktu pátrání. Moc nezjišťovali o co šlo a co se tam dělo, spíš šli "po stopách" ve smyslu "jak zjistit kam šli". Tím přišli o možnost zjistit background věci (i když nějaký základ o kovářské mytologii atp. vyhrabali). Prohledali okolí, sehnali lovce se psem a dohromady s informacemi o lokacích z úvodu hry se vydali správným směrem. Protože ráno nevyrazili ihned tak narazili na skriptovaných 10 vesničanů co chtěli jít s nimi/sami - po dalších se nesháněli, ale ani je neodrazovali, takže z Kovaříkova někdy za úsvitu vyrazila 15 členná "záchranná/trestná výprava".

To mi dalo možnost scény vesničanů na pochodu. Začal jsem sporem o stopování, který jsem podložil tím že stopař pocestě ztratil odvahu a začal se bát a šel záměrně mimo stopu, aby gobliny nenašel. Hráči byli ale nakloněni věřit spíš stopaři. Protože to nerozsekli rozhodně, tak sem rozvnou rozehrál i variaci na scénu "staré spory" a nechal sem vesničany zle rozhádat - tomu už hráči zabránili a skupiny se rozdělili. 4 vesničani šli po správné stopě, 6 + stopař + hráči po špatné. Toho si po nějaké době všimli, na stopaře si dupli, ten se sesypal, ale nechali ho z toho čestně vycouvat a prostě se rozešli po správné stopě. Bohužel se značným zpožděním + ve snaze dostihnout předchozí skupinu šli rychlým tempem a navíc stále s vesničany - to z příchodu na mýtinu udělalo fakt evil setup, kdy DCčko group-checku na přepadení vyletělo někam ke 20.

Humorně proběhlo staré dobré "Ale mistr zloděj by nikdy...!" - tady je potřeba dopsat do scénáře rovnou info o tom že se předpokládá že postavy prošly během dne X dalších podobných míst kde mohly být teoreticky přepadeny a že se takovým nedá moc vyhnout a že ten check je právě o tom všimnout si, že tohle je to jedno skutečné.

Anyway, postavy v půlce louky narazily na 4 mrtvé vesničany - zrovna když přiletěla sprška šípů. Skupina se rozpadla, Tonny chargenul louku a naletěl do lesa, Jerson to sneaknul plížením po kraji louky, Demonica zůstala uprostřed a zachraňovala padlého Ugyho, který na sebe odlákal pozornost. Tonny a Jerson nakonec odlikvidovali jednotlivé gobliny (jeden na zemi, 4 střelci), Demonica zachránila Ugyho a sejmula jižního střelce.

Tady sem už viděl TPK na ruce. Co postavy zachránilo byl fakt, že dorazily až večer při setmění a hlídka na louce byla slabší než přes den. Tady ten design postupně se měnícího počtu goblinů na různých lokacích funguje myslím velmi dobře. Navíc musim říct že navzdory tomu jak do té pasti vpadli jak čelem proti zdi, tak v momentě kdy to začlo lítat zvolili intuitivně docela dobrou taktiku, Ugy ustál hodně, Demonica pod Mage armorem a s Ugyho štítem ustála taky dost, Tonnyho bojovník a Jersonův rogue pak ty gobliny zvládli vyřešit one-by-one (tak tak že jeden neutek, ale jako jo).

S tím se dostali k hrobce. Před vchodem hlídkovali 4 goblini (postavy věděly jen o 3), uvnitř byli další - tušim že asi 2 + 2 drsňáci + šéf nebo tak něco (to co tam mělo být v nočním před-půlnočním setupu mínus těch pár co zařvalo dřív ve hře). Z překvapení se vrhli na hlídku před vchodem - zdaleka ne tak takticky silně jako předchozí skupina a výsledek byl poněkud rozpačitý (zabili snad jednoho nebo dva? A zbylí dva zaběhli dovnitř a začli burcovat), nicméně narozdíl od předchozí skupiny nezaváhali a rovnou využili momentum, prorazili bránu a místo nějakého šermování se ve dveřích vpadli dovnitř. Tady jsem začal velmi živě podruhé cítit další TPK a měl sem za to že ho mám už fakt na dosah, ale...

...v ten moment hráči použili taktickou nukleárku, když Tonnyho dragonborn ze dveří z ideální pozice vzal celej vnitřek kyselinovym dechem (save na ODL). Pět goblinů zařvalo v rozleptanym aerosolu, drsňák dostal hnusnou tečku. Jerson obratem eliminoval goblina co stál mimo dosah. Drsňák a šéf správně zhodnotili, že tahle linie obrany padla, a vrhli se do podzemí. Jenže hráči bez jakéhokoliv zaváhání z rozvážnosti ihned za nimi. Šéf doběh ke dveřím a failnul hod na okamžité otevření a proběhnutí - a to byl začátek jeho zoufalého konce, protože Tonny zhodnotil že se s nikym bít nebude a že na úzkém schodišti prostě skočí vpřed a oba gobliny k těm dveřím přirazí. Což se mu povedlo, čímž zablokoval i otevření dveří.

Scéna byla: dveře, na nich namáčklej šéf, na něm namáčklej drsňák, na nich ležící Gladius-dragonborn, za dragonbornem Jerson kterej si v klídku vytáh rapír a začal bodat okolo dragonborna a pod dragonbornem do slisovanejch goblinů. Načatej drsňák padnul na první dobrou, šéf dostal tečku, zkusil vyklouznout, failnul, tečku, zkusil vyklouznout, tečku a smrt. Tím zařval boss aniž by použil jedinou ze svých dvou speciálek.

S tím postavy otevřely dveře, uviděli scénu rituální oběti v plném proudu... vpadly dovnitř, zabili dalšího gobliního drsňáka a Demonica ještě ze schodiště smahla Geka elementární erupcí (JaD obdoba chromatic orb) a věnovala mu příjemných 18 dmg - což by ho zrušilo i v nejvyšší moci po dokončení rituálu, takže Gek zařval na první dobrou - ještě než stihl použít jedinou svou speciálku.

Vyčištění zbytku goblinů už byla jen formalita, Gekův pomocník se prostě vzdal a poslední drsňák zkusil zdrhnout, ale neúspěšně.


Celkově ta taktika nebyla všude ideální, ale přijde mi to docela dobře vyvážené - ta finální bitva taky neni tak zlá, velmi dobrý taktický SWAT přepad se dá zjevně nahradit dobře umístěným Area effectem.


// toto je jen gamistický zápis pro potřeby designu, přeskakuju spoustu krásných momentů jako třeba když si Ugy pro svého hobita udělal svojí tabulku náhodného jídla z batohu atp.
3.5.2021 15:29 - sirien
Jinak pokud by někdo z hráčů měl své postřehy tak jak sem řikal je samozřejmě velmi ocenim.


/ Jerson říkal, že by na základě hry dal DnD 1k6-1 hvězdiček - a hodil si 6, takže těch 5* pro DnD 5e od něj Markus může na DB očekávat v dohledné době :D
3.5.2021 15:41 - Aegnor
Hej, z popisu to zní jako naprosto excelentně provedenej plán B.
3.5.2021 15:56 - sirien
...jako... tak trochu jo, no :D
3.5.2021 16:02 - Nachtrose
Ale nebyl tak hezky jak Hrochuv kotoul plavmo vytrazovym oknem :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080991983413696 secREMOTE_IP: 3.238.62.119