Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
Google dokument se Sirienovým nástřelem alternativní verze dobdrodružství a komentáři k němu najdete zde: Google Doc
10.1.2020 13:25 - Aegnor
Já jsem měl tuším jeden až dva komentáře, které se vůbec nepoužili.
11.1.2020 14:26 - Pan Bača
Kontroluju text a mám jeden dotaz: jméno toho běsa jste nevymýšleli? Případně jeho zařazení do Devíti pekel, do Propasti nebo někam úplně jinam?
To druhé asi není nutné, ale se jménem by se pracovalo lépe.
11.1.2020 14:28 - sirien
Zkusili sme ho tam napsat, ale Maelik pak musel spálit harddisk ve svěcenym oleji, což neni úplně levnej vtip, tak sme se nakonec rozhodli to vynechat. Ale jestli myslíš, že by se to mělo zkusit znovu...
11.1.2020 14:58 - Pan Bača
Myslím, že jo. Ta hrozba je taková.. až moc neurčitá, nepřímá. Prostě nějaký běs, je vlastně jedno jaký.
Přišlo mi, že kdyby to byl "hrozivý vichr z hor", něco jako "Ertu" v Magickém krystalu nebo "Acererak" v ToA, stala by se jeho hrozba osobnější a možná vyzývavější?
11.1.2020 17:23 - sirien
Jako jasně, když tam to méno dáš, tak to je takový návodnější pro DMa aby ho pak moh hráčům hodit do xichtu ve finále. Ale je to spíš taková malá třešnička než samotnej dort.
11.1.2020 17:35 - Pan Bača
No zvažte to. Proč se té třešničky vzdávat, když může ten dort ještě vylepšit?
Jsem zatím cca ve čtvrtině, tak uvidím až po přečtení celého textu a dám vědět.
14.1.2020 16:43 - Pan Bača
Tak jsem to dojel celé a nemůžu si pomoct, jméno toho běsa mi tam prostě chybí. Nebo aspoň o jakého vlastně jde? Jednou se tam objeví démon, jednou ďábel, jindy běs. Tak aspoň tohle by chtělo sjednotit.
14.1.2020 17:11 - sirien
Má to být Ďábel. A klidně nějaké jméno navrhni :)
14.1.2020 17:56 - Pan Bača
V první chvíli mě napadl Trepifajxl. Ale to moc na nějakého mocného běsa neodkazuje.
Tak by to mohl být Corniger. Což znamená...? ;-)
14.1.2020 23:47 - Naoki
Zjištění jména může taky být součásti navazujícího dobrodružství, nejsem si jist zdali to nutně potřebuje být odhalené v intru
12.2.2020 16:11 - Maelik
Menší update: Kovářova dcera je vysázená, prošla prvním kolem korektur, nastoupila do druhého, dočišťovacího kola.
27.2.2020 13:02 - Naoki
pokud všechno půjde dobře budu dobrodružství v sobotu testovat - nějaké změny či návrhy co se do gdocu nedostali a jsou až v připravované finální verzi?
28.2.2020 07:45 - Naoki
Procházel jsem čísla a něco mi trklo:

Goblini mají 7-11 HP a zraňují za 1k6 +2 - 1k8 + 2 podle ranku.
Postavy ze starter setu mají 8-12 HP a zraňují za 1k6 + 2 - 1k12 + 3.

Vzhledem k tomu, že postavy často stojí proti znatelné přesile (hlavně v mítince a v nultým patře hrobky) tak je velmi reálná šance TPK (kor když je nenulová šance na zabití jednou ranou). Nevím jak je to v porovnání s jinými dobrodružství, ale co si pamatuju první dobr. z Return to the Lost Mines (basic set DnD) tak tam nikdy neni víc jak 5 goblinů najednou, a spíš je tam více malých střetnutí (2-3 nestvůr). I tak můžou nováčkům docela nakládat.

Defaultní řešení co zatím vidím je dát všem basic goblinům (tudiž ne drsňákům nebo náčelníkovi) půl HP a DMG (4 HP, 1d3 + 1 dmg), ale nevím jestli to je už moc drsný zásah.
Druhé možné řešení by bylo je nechat nalevlovat po konci honičky nebo před dorazením k mítince. Tím by si vyléčili všechny HP a snížila šance na TPK, ale nevím jak moc by to zasáhlo vyprávěcí drama.

Jinak platí že počty goblinů jsou dělany na pětičlennou družinu?
28.2.2020 10:10 - sirien
Naoki: ta přesila je záměr. Má Tě donutit k nějaké taktice co Ti dá výhody a surprises a protivníkovi nevýhody a ideálně checky na to jestli vůbec může reagovat atp. Přímý postup nemá být řešení.

To samozřejmě znamená, že jako DM máš takové věci podporovat a reflektovat.
28.2.2020 10:31 - Gurney
Si neodpustím (opět) nadhodit, že v nízkolevlovém DnD jsou postavy (alespoň bez předchozího tréninku z podstatně nemilosrdnějších OSR her) značně spotřební zboží, není pro ně příliš zdravé pouštět do "férových" bojů. A obzvlášť v takovém dobrodružství, které to ještě zdůrazňuje, by to mělo být velmi jasně řečené (hráčům i DMovi) už na začátku.
28.2.2020 10:45 - sirien
Tak ono to tam velmi jasně řečené je i s odkazem na Tvůj překlad combat as war a s doporučením k tomu hráče poučit předem.
28.2.2020 11:12 - Pan Bača
je, můžu potvrdit
28.2.2020 12:32 - Gurney
Že je tam vysvětlené, co je to CaW, vím, a je to tam rozebrané hezky. Nicméně já narážím spíš na to, že nějaká postava může zařvat, i když se hráči budou snažit věci dělat chytře (mýtina je na to obzvlášť náchylná). A možná by to stálo za nějakou poznámku, že je to ok, že DnDčkový svět může být k začínajícím dobrodruhům dost brutální, a jak hráče mrtvé postavy co nejrychleji zase zapojit do hry. Pokud jsem tedy nějakou takovu poznámku nepřehlédl, četl jsem to už před nějakou dobou.
1.3.2020 00:06 - Naoki
Odehráno. Hru jsem vzal trochu rychleji pač to byl oneshot pro začátečníky a dohráli jsme to za 4 hoďky. Hráči byly obecně velmi spokojeni (a faktem je že hody ke konci se postaraly o docela epicky finále). Pár postřehů:

- Během nájezdu a honičky může padnout hodně goblinů. V mém případě zabili nějakých 11 (z toho všechny eliťáky) a honička dopadla tak že měli dorazit k mítince a mít střetnutí a já na místě řešil odkud ty gobliny škrtnout.

- Neuvědomil jsem si jak hodně je dobrodružství bojové. Nájezd - hledání protivníků a boj. Kovárna - boj. Hodnička spoustu z těch encounterů je taky boj. Mítinka další boj. A nakonec boje v hrobce. Hráči zkusili i nějaké překecávání z vlastní iniciativy a dobře za to, protože by to jinak byl rollfest.

- Přes úvodní slovo o nebezpečí dobrodružství, dvakrát málem došlo k TPK (jednou dokonce byli 3/4 postav na 0). I když tady to možná šlo ne vrub nezkušenostem a jejich hrr attitude.
1.3.2020 00:42 - sirien
Naoki píše:
Během nájezdu a honičky může padnout hodně goblinů

Toho sem se trochu bál. Problém je že taky nemusí a já chtěl aby ty počty byly fér a ne aby si je DM cucal z prstu jak nějakej cheater Colville a zas nechci aby Tě to trestalo za to že zvolíš míň zabijáckej přístup. Na druhou stranu 2 skoro TPK - bych řekl že si to hráči zasloužili ochotou riskovat a jít na krev a následnými výhrami. Za mě combat as war legit.

Bojů a hodů tam je hodně, je to psané jako systémově učící intro, ne jako RP quest. Ten můžeme kdyžtak napsat jako další alternativu :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23049712181091 secREMOTE_IP: 3.235.74.184