Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
Google dokument se Sirienovým nástřelem alternativní verze dobdrodružství a komentáři k němu najdete zde: Google Doc
23.5.2019 19:08 - malkav
Klobouk dolů, moc pěkná práce. Jak složité je zvětšit okraj u hřbetu, aby se to lépe tisklo a vázalo?
23.5.2019 19:53 - Šaman
Upřímně - vypadá to dost oldschoolově. Ale na druhou stranu - vypadá to nostalgicky oldschoolově.
Není to nějaká "jů - nádhera" grafika, ale k tomu spojení nové edice a prastarého dobrodružství to docela sedne.
Ještě bych doporučil vydat pak druhé pdf bez pozadí, ať je to dobře čitelné pokud to někdo bude tisknout.
23.5.2019 21:09 - sirien
Šaman píše:
Ještě bych doporučil vydat pak druhé pdf bez pozadí

Pls, takový oldschool neohrabaný řešení.

Se řeší vloženim pozadí a dalších pro "úsporný" tisk "nadbytečných" prvků do vlastní vrstvy (vrstev) které se následně při tisku vypnou.


Jinak obecně:
- zmenšil bych font
- plus bych asi vzal nějakej jinej font obecně, tenhle vypadá hrozně tuctově. Nic fancy, čitelnost je pořád na prvnim místě, ale prostě něco trochu modernějšího / lehce stylizovanějšího
- zvětšil bych rozestup sloupců (možná... 12p obvykle stačí, otázka je jak to bude vypadat s tim menšim fontem)
- zmenšil bych odsazení odstavce. Ne tak radikálně jak po tom touží jiní, ale třeba na polovinu. Popř. můžeš přejít na US formát, odsazení úplně zrušit nebo minimalizovat a místo něj dát rozestup odstavců od sebe.
- možná bych zkusil zmenšit odstup od nadpisu. Otázka vkusu, nejspíš.
- jak píše malkav možná bych posunul celý tisk k vnějšímu okraji aby se to případně snáz vázalo.
- určitě bych hodil jinej font pro rámečky, zejména pokud je chceš mít stylizované takhle do útržků (což je vcelku cool). Možná něco trošku víc "rukopisnýho".
- pro ten rámeček bych zvolil jinou barvu než má samotnej podklad, možná něco do hněda?
23.5.2019 21:57 - Maelik
pilchowski píše:
Jestli to sazis v indesignu,


Na inDesign nemám, takže jsem si vytvořil šablonu ve Writteru.

Pan Bača píše:
zmenšil bych odsazení prvního řádku v odstavci.. tak na třetinu, maximálně polovinu toho, co tam je teď (vlastně tak, jak to je v tom druhém odstavci před "Je to vaše hra").


Zkusím to nějak nastavit.

malkav píše:
Klobouk dolů, moc pěkná práce. Jak složité je zvětšit okraj u hřbetu, aby se to lépe tisklo a vázalo?


Zaprvé díky. Zadruhé, udělat by se to dalo, ale otázka je, o jaké vyzbě se zde bavíme, protože z těch pár metod sešívání knih, které jsem zkoušel by všechny měly být poholně zvládnutelné.

Šaman píše:
Upřímně - vypadá to dost oldschoolově. Ale na druhou stranu - vypadá to nostalgicky oldschoolově.


Tak já to hlavně volil tak, aby to tak nějak ladilo k mým ilustracím (viz mapka Kovaříkova o pár stran dříve, případně můj styl obecně). Ale jsem rád, že se to líbí.

sirien píše:
Se řeší vloženim pozadí a dalších pro "úsporný" tisk "nadbytečných" prvků do vlastní vrstvy (vrstev) které se následně při tisku vypnou.


Tak tohle je už pro mě příliš pokročilá technomagie. To už radši udělám verzi s pozadím a bez.

sirien píše:
- zmenšil bych font


Pokud bych si byl jistý, že to všichni budou tiskout na A4, ok. Vzhledem k tomu, že alespoň já bych si to vytiskl jako brožuru formátu A5, tak výsledná velikost fontů je poloviční a na hraně pohodlného čtení.

sirien píše:
- plus bych asi vzal nějakej jinej font obecně, tenhle vypadá hrozně tuctově. Nic fancy, čitelnost je pořád na prvnim místě, ale prostě něco trochu modernějšího / lehce stylizovanějšího


Který? Ten co jím je vyvedená ta iniciála? Nebo ten nadpisový? Nebo ten Times New Roman, kterým je psaný vlastní text?
sirien píše:
- zmenšil bych odsazení odstavce. Ne tak radikálně jak po tom touží jiní, ale třeba na polovinu. Popř. můžeš přejít na US formát, odsazení úplně zrušit nebo minimalizovat a místo něj dát rozestup odstavců od sebe.


Původně tam byly tři mezery, nicméně to na některých dalších stránkách nevypadalo dobře. A než mít dva alternující styly, raději jsem to sloučil na tenhle defaultní.. ale můžu zkusit ještě nějaké jiné délky odsazení.

sirien píše:
- možná bych zkusil zmenšit odstup od nadpisu. Otázka vkusu, nejspíš.


Ten odstup je daný tím, že odstupy, jako je ten mezi prvním a druhým odstavcem se neprojeví..resp. jasně že tam jsou, ale vizuálně písmna prvního řádku pak srůstají s podtržením nadpisu, což, minimálně mně, není zrovna příjemné. Vynechaný řádek, který tam je v tuto chvíli je sice poněkud výrazný, ale alespoň tam nedochází k tomu srůstání.

sirien píše:
- jak píše malkav možná bych posunul celý tisk k vnějšímu okraji aby se to případně snáz vázalo.


Ty okraje jsou, pokud se nepletu defaultní. Šil jsem knížku formátu A5 vytištěnou s těmi okraji. Bylo to bez problémů. Lepil jsem knížku s možná lehce menším okrajem. Nebyl problém. Bakalářka měla tyhle okraje taky, a svázali ji do té kolejnice bez problému. Takže úplně nevím jakým způsobem to chcete vázat.

Mimochodem, u žádných předchozích dobrodružství, které jsem sem předtím hodil to na přetřes nepřišlo, navzdory tomu, že mají stejné okraje.

sirien píše:
- určitě bych hodil jinej font pro rámečky, zejména pokud je chceš mít stylizované takhle do útržků (což je vcelku cool). Možná něco trošku víc "rukopisnýho".


Zvažoval jsem, obdobně jako jsem zvažoval mít vlastní text tím samým fontem, kterým jsou ty nadpisy. V případě obojího jsem se obával snížení čitelnosti, takže jsem tam nechal standartní font. Ale klidně alespoň k těm lístečkům s poznámkami nějaký rukopisný font dám.

sirien píše:
- pro ten rámeček bych zvolil jinou barvu než má samotnej podklad, možná něco do hněda?


Zkoušel jsem různé barvy a textury, které se mi dostaly do rukou, ale tohle působilo asi nejlíp. Nicméně, pokud budeš mít lepší barvu, rád to změním.
23.5.2019 22:01 - malkav
Maelik: Tak já osobně preferuji větší okraj u hřbetu kvůli estetice :) používám kroužkovou vazbu, nebo lepenou jako knihu a mám rád, když je text uprostřed viditelné plochy. Jinak jak píše Šaman, hodilo by se mít možnost tisknout i bez toho barevného pozadí.
24.5.2019 01:48 - Colombo
Grep? Snad sed! K čemu by bylo jen vypisování předložek?
24.5.2019 16:54 - Naoki
Píše:
Nepoužíváš draw.io? :)

Seznámil jsem se s tímto před týdnem, tak musím procvičit :) navíc draw.io neznám...

"dodělal" jsem flowchart, zatím teda bez dlouhých popisů, a uvědomil jsem si některé věci:
- 1. akt je krásně popsaný a scény následujou popořadě
- 2. akt je hodně zmatečný, kapitoly nejsou očíslované, u některých scén se těžko pozná na jakou stránku jít dál a některé informace jsou na pozdějších stránkách než by byly potřeba (asi nejzávažnějí je kapitola Přícho na mítínku ze str. 31)
- 3. akt je v podstatě neexistující. Jsou tam akorát popsané varianty příchodu, bitva a to je všechno
- není žádný epilog a možné story hooks na následující příběhy jsou až dodatek B

Píše:
Nicméně, pokud by se ti to nějak povedlo vměstnat do prostoru jedné A4, bylo by to fajn.

Bohužel :( je to jeden souvislý dokument, takže kdybych chtěl aby se mi to vměstnalo na A4 tak musím udělat 2-3 různé flowcharty, s tím že tu velikost ještě budu muset střílet od oka protože neukazuje velikost stránky... Můžeme ale zkusit export s tím že pokud se něco nevejde tak můžu zkusit čtverečky poskládat jinak
24.5.2019 18:06 - sirien
Maelik píše:
Který? Ten co jím je vyvedená ta iniciála? Nebo ten nadpisový? Nebo ten Times New Roman, kterým je psaný vlastní text?

Nadpisy sou v pohodě, ten Times New Roman ale mlátí do vočí jak trénovanej boxer.

Maelik píše:
Pokud bych si byl jistý, že to všichni budou tiskout na A4, ok. Vzhledem k tomu, že alespoň já bych si to vytiskl jako brožuru formátu A5

Narovinu: pokud chceš aby to nějak vypadalo tak si musíš vybrat - buď to budeš dělat pro A4 nebo pro A5, ale obojí naráz bude kočkopes (pro A4 tam bude nesmyslně velkej text, pro A5 tam bude nesmyslně moc obsahu na 1 stránku...)

Maelik píše:
Vynechaný řádek, který tam je v tuto chvíli je

bolej mě oči jen to řešení čtu :)

Nicméně můj omyl - nadpisy sou ok, co sem měl namysli je odsazení celého textu od "title"


Naoki píše:
- 1. akt je krásně popsaný a scény následujou popořadě

1. akt je celej jen jeden bojovej encounter rozdělenej na několik podkapitol.

Naoki píše:
- 2. akt je hodně zmatečný, kapitoly nejsou očíslované

Ode mě původně byly, jen logicky nebyly číslované všechny dohromady ale v rámci nějakých svých logických celků (např. scény nočních přepadů 1-X, scény vesničanů 1-Y...)

Kde, kdy a jak na onen logický celek narazíš je už hůř předvídatelné - obecně tam sou ty dvě hlavní větve vývoje příběhu, ale to je spíš takové rámcové dělení, které to pomáhá popsat a rozepsat, ale které nejspíš ve své čistotě nepřežije střet s hráči. V tomhle směru je IMO lepší se tomu ani nesnažit dávat nějakou ostrou strukturu, protože by to pak GMa jen mátlo až by se mu vlivem hráčů rozpadla a ty čistě řazené scény by najednou začaly chodit "ve špatném pořadí" atp. Ta míra volnosti je tam prostě poněkud jiná.

Jinak obecně nevidím nutně moc hodnotu ve snaze udělat z toho jeden ohromný flowchart - s klidem může být pro každý akt samostatný. (Draw.io by Ti to umožnilo mít i v jednom dokumentu - a dokonce bez "centrálního" uzlu... ;) ) Mimo jiné z 1.7 se dá přejít i na 2A (jen se musíš rozhodnout dost brzo, tušim že tam píšu něco jako "do hodiny" nebo tak něco, a základní diffka bude vyšší)

Ty noční scény by IMO bylo lepší zobrazit jako 4 prázdné "sloty" které sou dohromady spojené s oblakem těch 6 navržených scén spíš než jako lineární linku a "zvolte 4". Když nic jiného tak ta lineární linka podsouvá pořadí, které má být ale naopak volné a GM si ho má tvořit až za hry podle potřeby.

Totéž platí pro vesničany ve vedlejší větvi.

Větev A umožňuje při ideálním průchodu mýtinu úplně skipnout a jít rovnou do 3. aktu.

Naoki píše:
- 3. akt je v podstatě neexistující.

Pravda.

Na druhou stranu kolik scénáře potřebuješ k odehrání scény kdy se parta hrdinů pokusí probít do improvizované pevnosti a překazit tam rituál? :)

Naoki píše:
není žádný epilog

To je trochu opruz, nějak sem počítal že "se to zahladí" :)

Naoki píše:
s tím že tu velikost ještě budu muset střílet od oka protože neukazuje velikost stránky.

ne, prostě to vyexportuješ jako .png nebo .jpg (Draw.io to umí... :D ) v poměru Ax a do sazby se to už vloží. Trik je v tom aby to po vložení mělo čitelnou velikost.
24.5.2019 23:19 - Maelik
Naoki píše:

- 1. akt je krásně popsaný a scény následujou popořadě
- 2. akt je hodně zmatečný, kapitoly nejsou očíslované, u některých scén se těžko pozná na jakou stránku jít dál a některé informace jsou na pozdějších stránkách než by byly potřeba (asi nejzávažnějí je kapitola Přícho na mítínku ze str. 31)
- 3. akt je v podstatě neexistující. Jsou tam akorát popsané varianty příchodu, bitva a to je všechno



Jo, to se snažím taky trochu zahladit.

sirien píše:
Nadpisy sou v pohodě, ten Times New Roman ale mlátí do vočí jak trénovanej boxer.


Tak já tam vše hodím tím nadpisovým fontem.

sirien píše:
Nicméně můj omyl - nadpisy sou ok, co sem měl namysli je odsazení celého textu od "title"


Jo, následek mé snahy nekončit stránku půlkou věty. Alternativní řešení by bylo samozřejmě menší písmo..

sirien píše:
Narovinu: pokud chceš aby to nějak vypadalo tak si musíš vybrat - buď to budeš dělat pro A4 nebo pro A5, ale obojí naráz bude kočkopes (pro A4 tam bude nesmyslně velkej text, pro A5 tam bude nesmyslně moc obsahu na 1 stránku...)


Osobně je mi to jedno, nicméně z diskuze zatím to spíš vypadá, že by byla preferována A4, takže se zkusím nějak šinout tím směrem.

sirien píše:
Jinak obecně nevidím nutně moc hodnotu ve snaze udělat z toho jeden ohromný flowchart - s klidem může být pro každý akt samostatný.

Výhodou jednoho gigantického flowchartu je, že se dá dát jako jedna z úvodních stránek, místo obsahu, a bude sloužit k jistému sjednocení dalšího obsahu. Rozstříhání a roztrkání k relevantním kapitolám by funkci flowchartu coby přehledu celého scénáře poněkud narušilo.
25.5.2019 00:02 - sirien
Použít flowchart místo obsahu je... nápadité, ale možná bych ten experiment nedělal a flowchart bych dal spíš tradičně do dodatků :)

Zároveň ty tři flowcharty můžou klidně navazovat, jen nemusí být nutně spojené do jedné linie. V podstatě druhý akt můžeš začínat dvěma různejma způsobama a třetí akt se hned z kraje dělí v podstatě jen podle času příchodu, nějaká větší "bohatost" je pak uvnitř těch aktů, ale ty jejich přechody sou přes pár vcelku zřejmejch uzlovejch bodů.
28.6.2019 01:22 - Maelik
Tak jsem dokončil druhou testovací hru toho přepracovaného scénáře. První dojmy:

> Rozhodně se nejedná o scénář na hodinu, nebo dvě. Díky množství proměnných, třem fázím, atd. to trvá i 1 na 1 něco přes dvě hodiny, se třemi hráči to už trvalo skoro dvojnásobek.

> prudký svah je ne zcela jasně formulován.. resp. až při jeho zařazení jsem přišel na to, že tam sice je že při vybíhání se na cosi hází a při neúspěchu nastává jedna z katastrof (podklouznutí, utržení kamene, atd.), ale už ne na co se hází, nebo jak. Nebo jsem to minimálně nenašel.

> i při různých variacích v chování, popřípadě chování jsou goblini prostě goblini a pobíjet je je po čase pro všechny únavné. Z tohoto důvodu jsem při druhé hře nahradil gobliního náčelníka Skředvědem, což hru poněkud oživilo. Ano, je to potvora čtyřikrát tak silná jak goblin a má potencionál k TPK..ale nakonec jej zvládli.
28.6.2019 12:32 - Naoki
Nice! Délka imho by neměla vadit, i když je dobrý mít nějaký rámcový přehled. Na ten zbytek se budem muset podívat
28.6.2019 13:36 - sirien
Maelik: ta délka je v pořádku? Za mě? Já měl vždycky vzato, že by to mělo mít playtime tak 3-4 hodiny. Quest na 1 nebo 2h by asi postavit taky šel, ale popravdě bych ho asi stavěl od základu jinak.

Ad svah - teď sem si to četl znovu a nejsem si jistý co za návod Ti tam chybí. Ten encounter je záměrně popsanej tak že volba dovedností proběhne až poté, co hráči zvolí konkrétní postup (je tam uvedený příklad se sekvencí střelecký útok / atletika / 3x ověření Síly)

V podstatě to je stavěné jako bojový encounter s tím, že protivník je "pasivní" - tj. normálně jedeš "bojové kolo" kdy každý provede nějakou svojí jednu akci "proti svahu", zatímco svah prostě jen čeká až něco failneš aby Ti to dal vyžrat :)

Ad goblini - jo no, já sem tam původně psal skřetoidní havěď, udělat to trochu rozmanitější asi neni nic proti ničemu :) Jen pro ten 1th level je možná dobré si pohlídat aby to nebylo moc overkill...
28.6.2019 17:17 - Maelik
sirien píše:
Maelik: ta délka je v pořádku? Za mě? Já měl vždycky vzato, že by to mělo mít playtime tak 3-4 hodiny. Quest na 1 nebo 2h by asi postavit taky šel, ale popravdě bych ho asi stavěl od základu jinak.


Však já něříkám, že je to špatně. Jen, že oproti tomu počátečnímu dungeonu, který byl sotva na hodinu je to dost výrazný nárůst časové náročnosti.

sirien píše:
Ad svah - teď sem si to četl znovu a nejsem si jistý co za návod Ti tam chybí. Ten encounter je záměrně popsanej tak že volba dovedností proběhne až poté, co hráči zvolí konkrétní postup (je tam uvedený příklad se sekvencí střelecký útok / atletika / 3x ověření Síly)

V podstatě to je stavěné jako bojový encounter s tím, že protivník je "pasivní" - tj. normálně jedeš "bojové kolo" kdy každý provede nějakou svojí jednu akci "proti svahu", zatímco svah prostě jen čeká až něco failneš aby Ti to dal vyžrat :)


Ok.. takže je to v zásadě souboj, kopec má [počet postav*1,5]životů, ty provádíš "útoky" svými pokusy o vyběhnutí, hození lana, atd., přičemž místo OČ tu je SO hodu na vykonání akce, při úspěchu utrpí zásah kopec, při selhání hráč..

... ok. s tímhle nastavením už tomu popisu rozumím. Anebo je to možná tím, že není čtvrt na jednu v noci a můj mozek tak nějak funguje.

sirien píše:
Ad goblini - jo no, já sem tam původně psal skřetoidní havěď, udělat to trochu rozmanitější asi neni nic proti ničemu :) Jen pro ten 1th level je možná dobré si pohlídat aby to nebylo moc overkill...


Takhle:
S postavama na 1 úrovni je to tak, že skřetvěd pošle na jeden zásah kohokoliv do bezvědomí. Plus má dost vysoké OČ. Tudíž jsem jej hrál defenzivně. Víceméně tak, že když slyšel hluk z horní části hrobky, vyšel nahoru, a poslal nejbližší postavu do bezvědomí. Načeš prohlásil, že za 10 zlatých si ji můžou klidně odtáhnout někam pryč, a pokud nechají boje a odejdou, tak je nebude pronásledovat. Zaplatili, poodešli z hrobky, a Skřetvěd se jen postavil na stráž. Po rychlém doléčení se vrátili do boje, kde po jej v prvním kole barbar složil kritickým zásahem obouručním mečem.
Overkill..asi ano. Na druhou stranu to byl takový jasný boss a hráči byli nadšení, když se jim ho podařilo zlikvidovat.
28.6.2019 17:28 - sirien
Jako - nic proti jasnému bossovi, ale asi bych to trochu umírnil, protože ne každej bude tak pohotovej aby nechal protivníky vykoupit padlého kolegu.

Možná jestli chceš aby působil bossovitě bych mu dal nějakou low-level epic akci :) Třeba že pokud má v dosahu nějakého goblina, tak může udělat epickou akci "útok goblinem", tzn. v průběhu boje hmátne, čapne nějakýho goblina za flígr a s výkřikem "bojuj srabe!" ho hodí na nějakou postavu vůči které goblin provede další útok :D To je takový jakože drsňácký, ale ne moc a přitom to může bejt i zábavný, když budeš chtít (ale taky nemusí, když nebudeš a můžeš to hrát třeba jako taktické velení).

Popř. mu dát (nebo klidně mu zároveň dát) epickou záchranu "kryt goblinem" kdy v případě že na něj někdo zaútočí a přehodí mu AC tak mu může do cesty hodit goblina a nechat ho slíznout damage místo sebe.

To může udělat docela zajímavej encounter kdy se boss snaží takticky pohybovat tak aby měl pořád poruce nějakýho goblina pro případ potřeby, působí docela drsně a je vidět že to je jasnej boss, ale přitom neni přeboostěnej. Plus to udělá příležitost k tomu připsat hezký poučný rámeček o designu bosse :)
29.6.2019 09:30 - sirien
Koukám, že s tou mýtinou sem se ještě držel dost zpátky. Přiznávám, že mi původně uniklo že goblini mají INT 10...
6.7.2019 00:08 - Maelik
sirien píše:
ale asi bych to trochu umírnil, protože ne každej bude tak pohotovej aby nechal protivníky vykoupit padlého kolegu.


Well, to vykoupení bylo součástí Colvillova nástřelu, kterým to celé začalo. Takže by tam mohlo být v instrukcích.
sirien píše:
Možná jestli chceš aby působil bossovitě bych mu dal nějakou low-level epic akci :) Třeba že pokud má v dosahu nějakého goblina, tak může udělat epickou akci "útok goblinem", tzn. v průběhu boje hmátne, čapne nějakýho goblina za flígr a s výkřikem "bojuj srabe!" ho hodí na nějakou postavu vůči které goblin provede další útok :D


Nejsem si jistý zda tu míníš náčelníka coby dalšího goblina, nebo náčelníka coby nějakého mega-skřeta, jako např. skředvěda.

sirien píše:
Plus to udělá příležitost k tomu připsat hezký poučný rámeček o designu bosse :)


Rád si ho přečtu, až to sepíšeš :-)

sirien píše:
Koukám, že s tou mýtinou sem se ještě držel dost zpátky. Přiznávám, že mi původně uniklo že goblini mají INT 10...


Tak ten encounter co je tam popsaný je v zásadě to jak jsem prvně pochopil ten tvůj popis Mýtiny (nikoliv jako mýtina přes kterou střílí, ale jako mýtina, ke které vede jediná rozumná přístupová cesta, která je bráněna lukostřelci i pastmi).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20504999160767 secREMOTE_IP: 34.238.194.166