Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
Autorská citace #1
19.1.2019 15:05 - Log 1=0
Tak jo.
Plně si uvědomuji, jakému cíli to má sloužit. A může mu to opravdu posloužit velmi dobře.
Ale i tak tam vidím dvě dost zásadní slabá místa.
1) K čemu slouží skřetí rituál?
Pokud postavy napadne s šamanem vyjednávat, tak je to dost zásadní informace, a zároveň není úplně easy to vygenerovat na místě. Já osobně bych se nebál ani morálního dilematu (šaman chce oživit vlastní dítě), ale pokud je někdo toho názoru, že to je na nováčky složité, může to být třeba něco, čím chce naboostovat kmen (6-10 goblinů a gobra beru spíše jako oddíl, než jako kmen) při nějakém přepadu.
2) Hrobka paladinů
Nevím, jak z nápovědy uhodnout heslo.
Pokud složím přísahu, že někde nebudu krást, a pak tam kradu, tak jsem docela hajzl. Což se docela bije s tou záchrannou výpravou dcery nějakého commonera. Na druhou stranu, když tam krást nebudu, tak jsem tam lezl úplně zbytečně. A popravdě, když někam vlezu, jsou tam hroby, které nechci vykrádat, tak jdu zase pryč. Tedy čistě dle reality, ve hře by to bylo spíš jinak. Nevím, jak úplný nováček, ale já napevno počítám, že tam je buďto nějaký další kus děje, nebo odměna. Takže bych hroby otevřel, i když je nechci vykrást. Což je dost blbé, s ohledem na to, že se dočkám jen útoku kostlivců, s možností něco ukrást. Nehledě na to, že ta odměna naní ani na první úrovni až takové terno.

Jo, a sjednotil bych skřet a goblin.

Ale pokud družina nepřekvapí, bude zabíjet skřety, protože to se tak normálně dělá, popadnou damsell in distress a půjdou zkasírovat goldy, tak to asi poslouží. Hm, to měla být pochvala, ale moc to tak nezní. Asi už jsem moc náročný.
Autorská citace #2
19.1.2019 17:00 - shari
V podstatě souhlasím s Logovými poznámkami ohledně slabých míst.

Přidala bych ještě jednu svou poznámku: prosím změň font u přísahy na něco, co podporuje diakritiku. Prosím!

Jo, a moc se mi líbi sekce "Obsah skřetích kapes", to je takový malý detail, který potěší. :)
Autorská citace #3
19.1.2019 18:52 - Jerson
Svou reakci raději dám do jiného tématu, protože i když jsem se snažil, fakt se nedokážu dostatečně brzdit.
Autorská citace #4
19.1.2019 19:33 - Maelik
Log 1=0 píše:
1) K čemu slouží skřetí rituál?


Mám dojem, že Colville tam měl cosi generického, ve smyslu, že ten prostor chce vysvětit jako chrám goblinímu bohu..bohužel se nezmínil jakému a já na vymýšlení jmen moc nejsem.

Log 1=0 píše:
Na druhou stranu, když tam krást nebudu, tak jsem tam lezl úplně zbytečně. A popravdě, když někam vlezu, jsou tam hroby, které nechci vykrádat, tak jdu zase pryč


Ne nutně. Kupříkladu, pokud bys tu hrobku chtěl otevřít k uložení dalšího nebožtíka, tak tam nelezeš ani krást, ani tam nejdeš zbytěčně.

P.S. hádanka je Colvillovo dílo. v orig. zní "To keem me, you must give me first" nebo tak nějak.

Log 1=0 píše:
Jo, a sjednotil bych skřet a goblin.


Ok. Provedu.

shari píše:
Přidala bych ještě jednu svou poznámku: prosím změň font u přísahy na něco, co podporuje diakritiku. Prosím!


Provedu, při nejbližším updatu.
Autorská citace #5
19.1.2019 19:44 - Log 1=0
Maelik píše:
Ne nutně. Kupříkladu, pokud bys tu hrobku chtěl otevřít k uložení dalšího nebožtíka, tak tam nelezeš ani krást, ani tam nejdeš zbytěčně.

Míněno z pohledu dobrodruha, který náhodou objevil tajnou hrobku. Hrobník to má samozřejmě jinak.
Maelik píše:
P.S. hádanka je Colvillovo dílo. v orig. zní "To keem me, you must give me first" nebo tak nějak.

To je hezké, ale to nic nemění na tom, že ji nedokáži vyřešit.
Autorská citace #6
19.1.2019 20:15 - Maelik
Jerson píše:
Svou reakci raději dám do jiného tématu, protože i když jsem se snažil, fakt se nedokážu dostatečně brzdit.


Reakci jsem si přečetl, hodím ti tam pár svých myšlenek, ať je to pohromadě. Kdybs měl náhodou nějaké nápady jak to vylepšit, klidně je sem napiš, ať nespamujeme tvoji diskuzi. Koneckonců,překlad Vražda v Merfoldu taky nebyla nějaký zářný příklad logiky a nakonec se díky tvé pomoci z toho stala relativně slušná Censijská vražda.

Log 1=0 píše:
To je hezké, ale to nic nemění na tom, že ji nedokáži vyřešit.


tak moje hráče to napadlo celkem rychle. Ale jak pravil Colville, pokud na hádanku hráči nepřijdou, nic se neděje. Úkol byl zachránit dceru, ne vyrabovat hrobku.
Autorská citace #7
19.1.2019 20:27 - Log 1=0
Maelik píše:
tak moje hráče to napadlo celkem rychle. Ale jak pravil Colville, pokud na hádanku hráči nepřijdou, nic se neděje. Úkol byl zachránit dceru, ne vyrabovat hrobku.

Tak já to napíšu natvrdo: Popiš, prosím, postupy a úvahy, po kterých hráči došli od začátku ke konci, ať se můžu plácnout do čela, jak jsem blbý.
Autorská citace #8
19.1.2019 20:32 - Maelik
Log 1=0 píše:
Tak já to napíšu natvrdo: Popiš, prosím, postupy a úvahy, po kterých hráči došli od začátku ke konci, ať se můžu plácnout do čela, jak jsem blbý.


"Chceš-li mě držet, musíš mne nejprve dát."
hmm.. to bude slib, ne? ten se dává a drží...
..ok. říkám "Slibuju, že nejsem zloděj"
<dveře se otevřely>
Autorská citace #9
19.1.2019 20:39 - Jerson
Když já nevím, zda se mi chce sepisovat, jak to vylepšit, protože by to znamenalo napsat to celé znovu. Což možná bude snazší.
Autorská citace #10
19.1.2019 20:39 - Log 1=0
Jak jsem slíbil, plácám se do čela.
Možná by stálo za to dát tam větu jako "Odpovědí na hádanku je slib. Postavám by mělo dojít, že..." protože když to PJ sám neuhodne bude dost zmatený.
Autorská citace #11
19.1.2019 20:57 - Maelik
Jerson píše:
Když já nevím, zda se mi chce sepisovat, jak to vylepšit, protože by to znamenalo napsat to celé znovu. Což možná bude snazší.


Tak je o něco snažší vyprodukovat heslovité poznámky, než plynulý text...ale bránit ti v tom nebudu. :-)

Log 1=0 píše:
Možná by stálo za to dát tam větu jako "Odpovědí na hádanku je slib. Postavám by mělo dojít, že..." protože když to PJ sám neuhodne bude dost zmatený.


Hmm.. při nejbližším přepsání to tam zkusím zakomponovat.
Autorská citace #12
19.1.2019 21:04 - efram
Nemyslím si, že by z vedlejší diskuse vypadlo, že cele dobrodružství je takovej propadák. Sneslo by pár dílčích úprav, poměrně a v zásadě jednoduchých. Hovořit tu o celkovém znovunapsání je zbytečně přehnané.
Autorská citace #13
19.1.2019 23:20 - Jerson
Takže ve stručnosti, jak bych to řešil já.

Postavy se v podvečer blíží k vesnici, vypadá to na déšť, už se těší na teplou večeři. Z lesa se vynoří utíkající malý kluk, který na ně vychrlí, že byl se starší sestrou na klestí v lese, přepadli je malí oškliví lidé, on utekl, sestru odtáhli někam do lesa. (může vědět, že směrem kterým šli je stará hrobka, ke které mají zakázáno chodit. Samozřejmě že už poblíž několikrát byl, ale v posledním týdnu tam viděl nějaké ty divné lidi. A taky nepřizná, že se sestrou byli hlouběji v lese, než měli povoleno. On utíká pro tátu a ostatní do vesnice, ale kdyby tahle skupina mohla jít po stopách, raději hned, než bude pozdě.

Družina stopuje, blíží se noc, začíná pršet, jde to stále hůř, ale musí vytrvat, jinak pro holku bude pozdě. Za dvě hodiny, když už to vzdávají, tak najdou hrobku. Okolo hrobky se motají čtyři skřeti. Nějaké to skrývání, plížení, překvapivé útoky jedné či druhé strany, nějaký skřet možná zvládne utéct dovnitř.

Hrobka je docela velká, pět metrů na výšku, osm na délku, nějaké ty obrazy, výjevy, sochy, a hlavně skřeti. Dojde na boj, skřeti poraženi, najdou výbavu na několik dní táboření, nanošené dřevo, jídlo, ale holka nikde. Když se zaposlouchají, slyší nějaké tlumené odříkávání, a za oltářem / náhrobkem najdou odsuvnou desku a za ní schody hlouběji dolů, do krypty. V kryptě je šaman a gobr připravený k boji, holka leží na oltáři a šaman chce za každou cenu dokončit rituál přivolání čehosi, při kterém holku vykuchá, takže se ani neotočí a bude zaklínat do poslední chvíle. Postavy sejmou gobra a pak asi i šamana - nebo to nestihnou a on začne holku řezat, nějaký ten vřískot, aby si postavy uvědomily, že gobr zdržuje a stačí ho dostat na zem, aby se dal obejít, atd. Po vyřízení šamana mají holku, kdyžtak ji nějak ošetří. "Past" můžou být uvolněné kameny ve stropě, "hádanka" může zůstat s tím, kdo zná správnou odpověď, tomu pohled padne na nějaký otvírací prvek, kterým se dá projít do tajné pohřební komory se sarkofágy, aby mohli rozjímat v přítomnosti mrtvých. Rituál šaman sice nedokončil, ale zlá moc, kterou přivolal, tu už je, takže mrtvoly v sarkofágu můžou ožít - postavy uslyší škrábání, když odsunou víko, mrtvola je napadne, možná s překvapením. Každá další bude drsnější než ta předchozí a může mít i lepší loot.
Pak dorazí vesničani, kovář odvážně vejde dovnitř, najde postavy, shledání s dcerou, atd. Místní kněz (buď rovnou s vesničany, nebo až ve vesnici) postavám řekne, že loot pochází od starých paladinů a tomu kdo není právoplatný majitel přinese jen zhoubu, pokud se neoddá službě bohu. Poctivé postavy, které nic nevzaly, nebo které loot vrátí do hrobek, můžou dostat od kovářovo syna nějakou "cetku" kterou našel při své první návštěvě hrobky - může to být magický předmět, lepší než loot.

Pokud chtějí další morální dilema, tak skřetí šaman může chtít obětovat lidskou holku kvůli záchraně své nemocné těhotné ženy. Nebo potřebuje jen strach oběti a krev, ale ne zabít. Nebo do holky chce jen na chvíli přivolat ducha své ženy / předků / cokoliv a pak by jí zase propustil - věřit, nevěřit, nechá to následky, nenechá, co když to šaman zkazí?
Autorská citace #14
19.1.2019 23:31 - Aegnor
Jerson píše:
"hádanka" může zůstat s tím, kdo zná správnou odpověď, tomu pohled padne na nějaký otvírací prvek, kterým se dá projít do tajné pohřební komory se sarkofágy, aby mohli rozjímat v přítomnosti mrtvých.

Tomuhle nerozumím.
Autorská citace #15
19.1.2019 23:49 - LokiB
Jerson: a fakt ti přijde, že to bude na hraní nějak zábavnější? Teď nemyslím pro tebe, ale obecně, pro většinu hráčů.
Autorská citace #16
19.1.2019 23:51 - Jerson
Tím chci říct, že magie nebude otvírat dveře přímo, ale když někdo odpoví na otázku, tak mu zrak "náhodou" padne na nějakou maskovanou páku, kterou se dveře mechanicky otvírají. A tu "náhodu" má na svědomí právě magie reagující na správou otevírací větu.

Lokiy a proč by to nemělo být přinejmenším stejně zábavné jako Mattova verze? Co ti na mě variantě projde horší?
Autorská citace #17
19.1.2019 23:55 - sirien
...teď sem do JErsonova tématu postnul něco co mělo být spíš sem - ta věc o skriptování a o připravování situací nikoliv děje.
Autorská citace #18
20.1.2019 00:04 - Maelik
Jerson: Tak Matt tam zrovna dost zdůrazňoval, že ta holka není na oltáři. Z narativního hlediska víceméně z libovolného důvodu. Třeba se oltář musí první připravit. Podstatné je, že tohle není žádná kráska spoutaná na oltáři v obscéní poloze, připravená nechat se zapíchnout od ohyzdného gobliního šamana, ala Conanova dobrodružství. Je to prostě vyděšené děcko.
Autorská citace #19
20.1.2019 00:16 - Jerson
A myslíš, že to Matt vymyslel dobře? Že postavy slyší nějaké zaklínání už při vstupu do krypty, ale mají dost času na odpočinek po boji a mimo krxptu s tím že ta záchrana nijak nespěchá?
Protože tom případě nerozumím tomu, v jaké fázi toho obřadu Šaman cosi odříkává, aby teprve potom nějak tu holku použil, ale přitom se ani netočí, když postavy likvidují jeho strážce, nemluvě o předchozím zabíjení skřetů.

Navíc jsem nikde nezmiňoval krásku na oltáři, klidně to může být malá holka, to je celkem jedno.
Autorská citace #20
20.1.2019 00:38 - Maelik
Eh, netvrdím, že to vymyslel nějak dokonale. Ten odpočinek uprostřed mini-dungeonu je například poněkud zarážející z narrativních důvodů, ale ne zas tak z funkčních. Koneckonců, je to tutorialový scénář a je třeba představit mechaniku krátkého odpočinku.

Jen tvrdím, že v rámci toho brainstormingu obětoval poměrně dost času tomu aby vysvětlil, proč tu holku nedal na oltář. Krom jiného tam říká, že holka na oltáři zla je celkem ohraná scéna, zatímco vyděšená holka směstnaná v dřevěné kleci, ušpiněná z vlečení bahnem..je o něco působivější obraz. Ale to je Colville.

Když příjde na to proč se ani neotočí..rituály trvající několik dní a vyžadující oběť v přesně správnou chvíli nejsou ve fantasy zcela neznámé.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10580205917358 secREMOTE_IP: 44.197.114.92