Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
7.6.2020 09:25 - Pan Bača
Utržení svahu.
postava si má házet na Moudrost (Vnímání), jestli stihne uskočit včas... ale tohle je spíš na Obratnost, ne?
7.6.2020 09:35 - exi
To bych možná dal Přežití/Vnímání na to, jestli si všimne, že to hrozí, a záchranný hod na Obratnost, pokud ne a uskakuje před ním.
7.6.2020 09:37 - Pan Bača
tak to sem raději dám celé:

Utržení svahu. Moudrost (Vnímání) se SO 10. Pod postavou, která stojí na horní hraně srázu a pomáhá ostatním nahoru, se utrhne kus svahu a vyvolá malou bahenní lavinu. Pokud postava neuspěje v ověření Moudrosti, nestihne uskočit včas na pevnou půdu a spadne spolu se svahem.
7.6.2020 10:42 - LokiB
Ta formulace by asi mohla být výstižnější ... má-li se ověřovat Vnímání,což ok, může být záměr autorů, pak by se hodilo něco ve smyslu:

Pokud postava neuspěje v ověření Moudrosti, nevšimne si včas, že se půda pod jejíma nohama dala do pohybu, a nestihne odskočit na pevnou půdu a spadne spolu se svahem.

Řekl bych, že je to zamýšleno tak, že samotný odskok není složitý, když to postavě dojde včas. Zároveň asi není cílem řetězit hody ve smyslu: když selžeš ve Vnímání, může tě ještě na poslední chvíli zachránit Obratnost
7.6.2020 10:50 - exi
LokiB píše:
Zároveň asi není cílem řetězit hody ve smyslu: když selžeš ve Vnímání, může tě ještě na poslední chvíli zachránit Obratnost

V dobrodružstvích to tak občas bývá, akorát záchranný hod pak zranění úplně neeliminuje, ale třeba půlí.
7.6.2020 11:17 - LokiB
exi: já vím, jen říkám, že tady to chtěli autoři udržet jednoduché, na jeden hod, jako ukázku ... a ne z toho dělat komplexní situaci zřetězením jako třeba:

ověření Vnímání SO(15) zda si všimneš včas, jestliže neuspěješ, ale uspěl bys v ověření s SO(10), tak pak ověření Obratnosti SO(10) na uskočení z už padajícího utrženého svahu, jinak padáš už bez možnosti se zachytit se zraněním Z. Pakliže bys neuspěl ani ve ověření Vnímání SO(10), tak padáš, ale můžeš se ještě zachránit ověřením Obratnosti SO(15), zda se ti podaří při pádu zachytit ztratíš tak jen X sáhů výstupu srázu, jinak dopadneš bolestivě až dolů za zranění Y...
7.6.2020 11:32 - exi
Pokud postava neuspěje v ověření Vnímání (Moudrost) se SO 10, nestihne uskočit včas na pevnou půdu a spadne spolu se svahem. Všichni tvorové na svahu musejí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO X, jinak utrpí Y drtivého zranění; polovinu při úspěchu.

Takhle by to bylo v dobrodružství, nepřijde mi to nijak komplexní.
7.6.2020 12:41 - Jerson
Řekl bych, že svah může být podmáčený, ale nikoliv bahnitý - hmota s konzistencí bahna stéká dolů.
Na házení lana s kotvičkou budu muset udělat nějaký pokus. Deset metrů do výšky je třetí patro, tak vysoko se kotvička dá jen těžko vyhodit, patnáct metrů do výšky je už mimo diskusi.
7.6.2020 13:15 - Pan Bača
Jerson: ten pokus by mě docela zajímal, zkoušeli jsme se synem klasický odstředivý prak a netrénovaný člověk (já) s ním 70 kroků střelí, jen to hvízdne.

Což u svahu, kdybych počítal těch cca 10 metrů na výšku a třeba dvacet na délku, by pro trénovaneho dobrodruha snad nemusela být nepřekonatelná překážka (nemluvím tady o těch padesáti sázích, to už je fakt mimo realitu)
7.6.2020 17:33 - Aegnor
(Trochu zpětně OT dotaz - nestálo by za to vzít ty fonty, co tady padly jako navrhnuté a hodit je jako příspěvek do diskuze o typografii?)
7.6.2020 19:22 - Jerson
Pan Bača píše:
Což u svahu, kdybych počítal těch cca 10 metrů na výšku a třeba dvacet na délku, by pro trénovaneho dobrodruha snad nemusela být nepřekonatelná překážka

My jsme si od táty nechali jako kluci vyrobit kotvičku, a zaprvé kromě stromu není úplně snadné ji vůbec někde zaseknout, a zadruhé zaseknout ji tak, aby unesla člověka je ještě těžší. Dá se hodit tak 10 metrů do dálky, dospělý zvládne možná 20, ale 10 metrů do výšky mi přijde nad možnosti většiny lidí, zejména pokud na ní bude uvázané lano, po kterém se dá šplhat (nejlépe bez dalších pomůcek jako stoupací oka). Ale ještě bych musel prohledat youtube, zda tam nebudou lepší výsledky.
7.6.2020 19:32 - Aegnor
Jerson: a je to lano určené ke šplhání, nebo je to opora pro snažší vylezení strmého svahu? Teda teď střílím hodně na slepo, ale tak nějak mi přijde, že pro druhý případ by mělo stačit slabší (tzn. lehčí) lano.
7.6.2020 19:35 - Jerson
Nosí dobrodruzi dva různé druhy lan? I když by asi měli. My to zkoušeli s horolezeckým, které je dost tenké a lehké, ale šplhat se po něm prakticky nedá (a to říkám jako člověk, který v mládí šplhal bez přírazu do osmi metrů nejrychleji že všech.
7.6.2020 19:37 - Aegnor
A teda ani u lana samozřejmě nemůžeme zapomínat na magii.
7.6.2020 19:40 - sirien
Jerson: a, tak ze zájmu, jsi mladým hrdinou s výrazně nadprůměrným fyzickým i duševním nadáním v epicky mýtickém příběhu, který je na cestě stát se na 20. levelu polobohem? Protože jestli ne, tak se Tvůj experiment nezdá být příliš relevantní.
7.6.2020 19:48 - Pan Bača
při výšce svahu 10 sáhů (15 m) vychází délka samotného svahu při sklonu 1:1 cca 20 m

Což by asi mohlo stačit, na to, že je noc a prší... najděte si nějaký vysoký železniční násyp a můžete trénovat (standardní sklon je 1:1.5 a i tak to na tu výšku vypadá děsně strmě)

pro 15 sáhů vysoký svah už je to přes třicet metrů délky..
7.6.2020 19:58 - sirien
Bača:

Záchrana lávky a pád - tady očividně došlo k pokřivení změnami - původně tam těch lan bylo víc, tuším, že 4, a goblin už měl jedno přesekané - tj. 3 zbývaly. V této konstelaci:
- délka 10 sáhů (na překonání v 1 kole je potřeba sprint)
- přeseknutí dalšího (2.) lana z ní udělá těžký terén
- přeseknutí třetího lana z ní udělá prapodivnou nestabilní prolejzačku (těžký terén a pohyb vyžadující akci)
- přeseknutím čtvrtého letí do hlubin

Pád z lávky má způsobit pád přes okraj, ale zachycení. V dalším kole se vyšplháš nahoru.

Pád úplně (z lávky a pak nějaký fail nebo gobliní zkopnutí) nebo pád i s lávkou Tě má poslat do rokle. Původně sem si představoval jen nějakou menší rokli, pár metrů, šikmej sráz a křoviska, tj. nějaký rozumný damage a za pár kol vyšplháš zpátky, žádnou insta-smrtící propast. Tj. mělo by tam bejt jen nějaký příčetný zranění, co postavu na 1. úrovni ne-instakillne. Přecejen to je procedurální scéna, ne dramatická.


Utržení svahu: přesně, jak píše Loki. Představa byla že jde o to si všimnout, že se to děje. Pokud si všimneš před kritickým momentem, tak není těžké uskočit. Pokud ne, tak se s Tebou prostě urve hrana svahu a letíš. Přitom má jít fakt o kus na kterém postava stojí a její pád dolů, ne o to že by se spustila lavina která by ohrozila všechny ostatní v tom svahu. ("Malá bahenní lavina" zde má mít důraz na tom "malá" - má to být popisný flavor, ne deklarace plošné hrozby)

Tj. záměr byl stejně jako u všech ostatních věcí v téhle scéně 1 hod pro 1 postavu, ne domino hodů ani hod pro všechny.

Plus si všimni že samotná událost postavě zruší příští akci, ale sama o sobě zranění nezpůsobí (to až případně následné podklouznutí v dalším kole). Jako pamatujte že se pořád bavíme o postavách na 1. levelu co mají 7-15 životů, když jim budeme všude rozdávat 3d6 damage, tak nám fakt dlouho nevydržej :D

7.6.2020 20:04 - Jerson
Siriene, pokud jsou i všechny ostatní činnosti postav v DnD tak moc odlišné od reality, pak nevím o čem se bavíme. Takové postavy se jistě můžou brodit v prudkém proudu až po krk nebo házet lano s kotvičkou 50 metrů daleko.
7.6.2020 20:08 - Pan Bača
sirien: Pan Bača, nezkracovat prosím! ;-)

chápu obojí, svah nechávám jak je, s tou lávkou to hodím do PM
7.6.2020 20:21 - Maelik
- co se lana týče: postavy jsou na prvním levlu, tzn. mají jeden až dva kusy konopného lana o délce 10 sáhů a váze 10 liber. SO k přetrhnutí je 17, čili bude to celkem tlustý a pevný kus špagátu vhodný k pověšení bandity, přivázání pramice, případně svázání hospodského. Rozhodně bych to nesrovnával s moderními horolezeckými lany z sci-fi materiálů.

- pokud se jedná o epičnost postav. Připomínám, postavy jsou na 1. úrovni, ve světě, kde běžný strážný je válečník na 1. úrovni, a obecní kouzelník má alespoň 3 úrovně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096985101699829 secREMOTE_IP: 35.173.178.60