ShadoWWW píše:
Jak to na vás působí?
Takže - na mě to působí, že dost možná žádný plán pro případ neúspěchu neměli, prostě počítali s tím, že potřebné peníze vyberou a či dostanou od sponzorů. A musím říct, že po relativně pomalém nájezdu se finální částka vyšplhala na trojnásobek mého optimistického odhadu, takže LK to se sponzory zjevně umí. Navíc dokáže nadchnout i část RPG komunity, protože těch pochvalných reakcí bylo hodně.
To že nabízený produkt (totiž videa) podle mě je horší, než jak působil z představování, jsem už psal, tak to nebudu rozebírat dál.
Mlčení na FB či jiných kanálech mi takhle uprostřed léta a po zklamání z výsledku nepřijde tak moc podivné, protože obecně mi RPG v létě přijdou v útlumu, lidi jsou na dovolených, táborech, nebo alespoň venku. Všímám si toho už od začátku, co hraju, počínaje tím, že v létě jsme se prostě nedokázali sejít. S tím souvisí jedna věc - podle mě byla kampaň na Startovači ne moc šťastně načasovaná, protože probíhala o prázdninách. Pokud měla být předváděčka na Gameconu žolíkem, který měl v případě potřeby přitáhnout nerozhodnuté podporovatele, tak to možná nebyla špatná myšlenka, ale prostě karta byla špatná (vím, řekl jsem, že to nebudu rozebírat, ale sledování té hry je pro mě tak nudné, že jsem nebyl schopný se podívat na víc než jen pár minut. Nicméně v tom může hrát roli moje nechuť na sledování činnosti, kterou můžu dělat sám, a navíc na videu ...)
S JaD už můžu jen spekulovat. Když jim prakticky odpadla náročná práce a natáčením dalších dílů Krotitelů Draků, možná že se tomu budou moct věnovat víc. Btw. teď mi došlo, že pokud se na tohle připravovali opravdu více než rok a polovina z nich se kvůli Krotitelům vlastně učila hrát RPG z ničeho, tak to asi působí dost demotivačně na hraní další kampaně, natož kvůli kamerám, i kdyby mělo jít o verzi vytvořenou v "nouzových" podmínkách. Nicméně to je čirá spekulace. Spíše si kladu otázku, zda ty nesestříhané verze vyjdou.
Co se týká komunikace s autory JaD, tak myslím, že jejich tvůrčí skupina je spíše ten uzavřený typ, takže tvoří něco v úzkém kruhu, a pak s tím jdou ven, spíše než aby probírali jednotlivé koncepty a nápady s potenciálními hráči. To že by se přišli poradit s moudřejšími a zkušenějšími, ať na Kostku, nebo jinam, myslím příliš nehrozí.
Toť asi vše.