Šaman píše:
Já si stejně pořád myslím, že označení "stres" je nevhodné
A vidíš, mě přijde naopak nejvhodnější hned z několika důvodů :)
Šaman píše:
Ony jsou to sice jen převlečená HP
Tohle je ve skutečnosti něco co mi přijde že lidi hrozně podceňujou. Resp. jakože to fakt jako nejsou převlečená HPčka a lidi ten rozdíl hrozně míjej.
| HPčka | Stres |
0 vyřazuje | ANO | NE |
S 1+ postava funguje | ANO | NE nutně |
Pomalá obnova | ANO | NE |
Lze probít vše naráz | ANO | NE |
...rozdílů by samozřejmě přibylo, kdybych navíc ještě nesrovnával stres a HP obecně ale stres a DnD HP (tj. vysoko-množstevní + rychlo-inflační) a dál by to přibylo kdybych začal rozepisovat detailní možné návaznosti (např. vazbu mezi zdrojem a možnými užitími).
HP a stres se chovají krajně odlišně ve hře a zejména designově, ale přijde mi že na první pohled to prostě většina lidí vůbec nevidí.
Samozřejmě Fate zná i speciální mód, v němž se chování stresu začne podobat HPčkům víc, i když tam pořád zůstanou nějaké odlišnosti (je to použité v Dresden Files Accelerated).
LokiB píše:
Jo, tohle je pro Old skool gamery skutečně problém
no - podle reakcí co sem zaznamenal to je problém asi tak pro stejné množství lidí jako absence konkrétních zranění :)
A podobně jako konkrétní zranění to má v DMG / UA svůj hack (ta obnova se dá dost zpomalit v návaznosti na snížení účinků obou typů odpočinku)