Kultura

Autorská citace #1
16.5.2018 15:13 - PetrH
Super, program vypada velmi vydarene. Skoda ze jeste nejsou nekde pravidla z drd turnaje tak jak je tam pouzivate k dospozici v pdf:)
Autorská citace #2
16.5.2018 15:15 - LokiB
To by se tam tematicky hodila hra z divokého západu Deadlans: Reloaded :)
Autorská citace #3
17.5.2018 10:35 - Jarik
PetrH: A to je teprve polovina.
Co se mDrD týká,... předám tvůj podnět dál.

LokiB: pořád je možné se obrátit na organizátory, a když to půjde, dát ti prostor. https://gamecon.cz/kontakty
Autorská citace #4
17.5.2018 13:01 - York
RozseK píše:
Pokud byste měli zájem na letošním GameConu vést RPGčko...


Ale asi jo. Mám už skoro hotový dungeon, do půlky července ho snad zvládnu i otestovat. Nevím zatím, kolik na to bude potřeba hracího času, to zjistím až playtestem, ale snad by to mělo jít odehrát za jeden den. 3-5 hráčů.
Autorská citace #5
17.5.2018 14:40 - Tarfill
York píše:
snad by to mělo jít odehrát za jeden den

No, vem si, že standartní bloky jsou po čtyřech hodinách, divnobloky po šesti. Sice máš možnost uspořádat hru i delší, ale většinou je potřeba odehrát něco kratšího...
Autorská citace #6
17.5.2018 14:46 - York
Tarfill píše:
o, vem si, že standartní bloky jsou po čtyřech hodinách, divnobloky po šesti. Sice máš možnost uspořádat hru i delší, ale většinou je potřeba odehrát něco kratšího...


Aha, tak to je pro mě novinka, já pamatuju conové hraní nonstop den, noc a kus dalšího dne ;-)

(To bych teda už dneska asi taky nedal.)
Autorská citace #7
17.5.2018 14:53 - Tarfill
Právě, proto jsem to radši napsal. Když si představím, že někteří si vyberou blok na čtyři hodiny a jen hodinu řeší úvod do pravidel a výběr postav a nakonec reálně odehrají jen tři hoďky, v případě lehkého přesčasu čtyři, tak se do toho příběhu často ani moc nestihneš ponořit a hra uteče velmi rychle. Proto si třeba radši volím divnobloky po šesti hodinách, které ale nemusí dobře vyhovovat všem zúčastněným - navazovat na aktivity další, pauza na oběd apod...
Ale jak jsem psal, dá se domluvit i delší hra...
Autorská citace #8
17.5.2018 15:01 - sirien
Tarfill píše:
divnobloky po šesti

A přesně takhle to neni a Shakova pseudovtipnost s tímhle fun-slovíčkem zjevně může za samovolně se šířící zmatení všech okolo. ...Já sem to řikal.

Žádný alter-blok ať už bys ho nezýval jakkoliv neexistuje. Existují různá možná legitimní rozložení programu napříč dnem tak, aby se tento program dal rozumně poskládat (aktivity proti sobě, vůči pauzám atd.) Tato rozložení umožňují libovolnou délku aktivity s tím dodatkem, že aktivity určité délky je možné řadit jen do určitých časů (zpravidla je více různáých možností, minimálně dokud nezačne někdo - ehm ehm - tvořit 10h RPGčka a podobné vtipy)

York píše:
já pamatuju conové hraní nonstop den, noc a kus dalšího dne

Tak Ty si zjevně ještě klasik staré školy :D

Na GC se tohle nikdy moc nepraktikovalo (bohužel)
Autorská citace #9
17.5.2018 15:07 - York
Tarfill píše:
Právě, proto jsem to radši napsal.


Jasně, díky za informaci. Popravdě jet do Pardubic kvůli čtyřem hodinám hry by mě asi moc nelákalo... (to pak leda prostřídat víc skupin za sebou).

Každopádně přesnějš to budu vědět opravdu až po playtestu. U prvního dungeonu jsem délku hry těžce neodhadl (nakonec jsme to hráli zhruba 10 3-4hodinových sezení). Tenhle by měl být výrazně kratší, ale bez vyzkoušení si netroufám říct, jak moc. Trochu se to dá ovlivnit vedením hry, ale taky ne neomezeně.

Můžu samozřejmě nabídnout i kratší improvizaci, ale přijde mi to trochu škoda, když už si s tím dávám práci do té míry, aby z toho byl v podstatě plnohodnotný modul i s rekvizitama.


sirien píše:
Na GC se tohle nikdy moc nepraktikovalo (bohužel)


Ale praktikovalo :-) Uznávám teda, že to už je docela dávno.
Autorská citace #10
17.5.2018 15:14 - sirien
York píše:
Ale praktikovalo

ok, dobře, taky pamatuju - ale nikdy se to nepraktikovalo oficiálně, chápeš...
Autorská citace #11
17.5.2018 15:17 - York
sirien píše:
ok, dobře, taky pamatuju - ale nikdy se to nepraktikovalo oficiálně, chápeš...


Tak samozřejmě. Kdyby to bylo oficiální, tak by to nebylo ono ;-)


Jinak teda playtest plánuju jednak se svojí pravidelnou skupinou a současně někdy brzo (tm) se pokusím udělat opengaming v Praze. Kdybyste někdo měl chuť a čas přijít, je to asi nejlepší způsob, jak zhodnotit, jestli mě na GC chcete ;p
Autorská citace #12
17.5.2018 18:40 - Tarfill
sirien píše:
A přesně takhle to neni...

OK, jestli to tak neni, bylo by do budoucna asi dobrý to nějak veřejně upravit, protože minulý rok a i tento jsem dostal takovýto popis bloků v oficiálních informacích pro Vypravěče...

York píše:
Popravdě jet do Pardubic kvůli čtyřem hodinám hry by mě asi moc nelákalo...

Tak nemusíš tam jet jen kvůli jedné svojí hře. Můžeš udělat několik bloků s nezávislým pokračováním v rámci jednoho příběhu, můžeš odehrát to samé v rámci více skupin jak jsi sám napsal a nebo se můžeš přihlásit do hry i k jinému vypravěči... Věřím, že možností je hned několik... ;-)

York píše:
...se pokusím udělat opengaming v Praze.

Yorku, zrovná já bych si pod Tebou chtěl zahrát. Vzhledem k tomu, že máš na svědomí Dakaru a vzhledem k tomu jak se tady na Kostce prezentuješ, zajímal by mě Tvůj styl hraní. Sice mám třeba víkendy plánované dost dopředu, ale pokud nahodíš nějaký vhodný termín, určitě se na Tvůj playtest přijdu rád podívat/zahrát si...
Autorská citace #13
18.5.2018 09:36 - Jarik
York: pokud tomu dobře rozumím, tak to budeš mít otestované až v půlce července (tak to z tvého popisu vyznívá). Pokud bys chtěl čekat až do té doby s uveřejněním anotace, tak to asi neprojde :D
3.7. se přidávají poslední aktivity (jo, jsou výjimky, ale...).
Takže návrh délky bloku, dne, kdy to chceš hrát, herního systému, věku účastníků, apod. musíš dodat před tímto termínem.
Autorská citace #14
18.5.2018 09:44 - Shako
Tarfill píše:
OK, jestli to tak neni, bylo by do budoucna asi dobrý to nějak veřejně upravit, protože minulý rok a i tento jsem dostal takovýto popis bloků v oficiálních informacích pro Vypravěče...


Potvrzuji tuto informaci. Loni jsem si toho tedy nevšiml (možná mi Dukolm neposlal komplet info), ale letos je to tam uvedeno. Možná by si Sirien měl první udělat pořádek doma, nějak se mu ta rpg linie vymkla z ruky...:-D
Ikdyž vlastně nevím, zda mě ta infikace rpg linie moji terminologií má těšit nebo ne.


York: Jak píše Tarfill - dát se to udělat tak, že budeš hrát pořád stejný dungeon. Jen to rozsekáš na několik her. A vždycky budeš pokračovat, tam kde předchozí družina skončila - možná by se hodilo každý ten blok nějak zakončit, třeba miniboss (ukončený vítězstvím/útěkem). Možná se někdo přihlásí i na víc částí.
Autorská citace #15
18.5.2018 10:07 - Dukolm
Tarfill píše:
divnobloky po šesti.


Siriene divnobloky je prostě kodové označení. Které se chytlo napříč organizací. Prostě máš standardní blok 4h (na GC dlouhodobě zažitý) a 6h blok taky potřebuješ nějak označit (a pro skalní účastníky je divný nový :-D ).

A kdybych chtěl být rýpal tak tohle označení vzniklo díky tvé hře mágů.
Autorská citace #16
18.5.2018 10:18 - sirien
Tarfill píše:
minulý rok a i tento jsem dostal takovýto popis bloků v oficiálních informacích pro Vypravěče

Koukám. RPG linie zjevně komunikuje velmi zjednodušenou variantu věcí - sem si ale jistej že kdybys Captainovi napsal že chceš 5h nebo 7h nebo i 10h hru tak bys zjistil, že to není moc problém :)

Jarik píše:
3.7. se přidávají poslední aktivity

Tak jako lepší nabídnout tu hru pozdějc než vůbec, ale samozřejmě je obecně lepší dodržet některou z programových vln z nichž poslední bude letos 3.7. jak Jarik správně píše. Jde to i později, ale je lepší to nedělat (o něco hůř se to komunikuje a zaplňuje, není tam už pak moc volnost v zařazování do konkrétních časů v programu atp.)
Autorská citace #17
18.5.2018 11:56 - York
Jarik píše:
3.7. se přidávají poslední aktivity (jo, jsou výjimky, ale...).
Takže návrh délky bloku, dne, kdy to chceš hrát, herního systému, věku účastníků, apod. musíš dodat před tímto termínem.


Šlo by to udělat tak, že to odehraju několikrát po sobě (s různými skupinami) a kolikrát to stihnu otočit upřesním, až budu mít lepší představu? Tj. že bych měl zarezervovaný jeden dlouhý blok a později doplnil, jak bude rozsekaný?
Autorská citace #18
18.5.2018 13:38 - Jarik
York: nejsem odpovědný za RPG sekci, to je vskutku Captain. Ale je to divný (asi atypický) přístup.
Jak to popsal Shako je mnohem víc GC použitelný.
Jinak: Prostě to nastav podle prvního testu a ten druhý použij, abys ověřil, že se to dá udržet v časových invencích.

Co já si pamatuji, tak žádnou svou hru jsem před GC moc netestoval. Nastavil jsme si 5 setkání, když se některé protáhlo, tak jsem ubral to, co mi přišlo nejslabší. A frnk... na GC s tím.
Aby tě to pak nezklamalo, že se ti přihlásily lamy a ty s nimi musíš hrát 10 hodin :) A to nemluvím o částce, kterou to na ně za aktivitu vyplivne (2x250 vs 1x500 se prodává různě :D ). (pozn.: ceny jsou pouze teoretické)
Autorská citace #19
18.5.2018 13:50 - York
Jarik píše:
Co já si pamatuji, tak žádnou svou hru jsem před GC moc netestoval. Nastavil jsme si 5 setkání, když se některé protáhlo, tak jsem ubral to, co mi přišlo nejslabší. A frnk... na GC s tím.


No právě ;-) Takže je na čase posunout se k novým, lepším zítřkům!

Dělám si samozřejmě srandu. Rozdíl je jen v tom, že se to snažím zpracovat jako plnohodnotný, vydatelný modul. To ale neznamená, že s tím nemůžu operativně pracovat, když to sám povedu.

Takže když budu mít možnost upřesnit očekávanou délku hry na základě playtestu, tak budu rád, když ne, tak holt udělám nějaký odhad a pak se to pokusím dodržet. Každopádně mít možnost odehrát to víckrát by pro mě bylo fajn.
Autorská citace #20
22.5.2018 20:00 - Dukolm
Tak za pár minut začne přihlašování na první vlnu programu, kdyby na to někdo zapomněl.
Autorská citace #21
22.5.2018 22:41 - York
sirien píše:
je obecně lepší dodržet některou z programových vln


Co tohle konkrétně znamená?

Zřejmě něco dělám špatně a netuším co.
Autorská citace #22
22.5.2018 22:55 - sirien
program se na GC nevypisuje a nezveřejňuje průběžně ale v rámci tzv. vln.

Tzn. šéfové sekcí sbírají od vypravěčů hry, ty dávají do systému a ty co jsou připravené se pak vždycky vypustí naráz, čemuž říkáme "vlna".

V průběhu příprav GC jsou 3 programové vlny. První byla dneska, další bude za 3 týdny 12.6. a třetí bude 3.7. Po třetí vlně je možné přidat nějaké aktivity ad-hoc, ale jsme obecně radši když se věci stihnou dřív v rámci vlny.

Když kontaktuješ Captaina (šéfa RPG sekce) tak Ti dodá všechny detaily ohledně toho jak se věci dělají v RPG sekci :)
Autorská citace #23
22.5.2018 23:19 - York
sirien píše:
Když kontaktuješ Captaina (šéfa RPG sekce) tak Ti dodá všechny detaily ohledně toho jak se věci dělají v RPG sekci :)


To jsem doufal, že dělám, viz:

RozseK píše:
nebo prostě napište do diskuse a on si vás už najde.


Pro jistotu jsem mu napsal i PMku, tak snad to pomůže.
Autorská citace #24
22.5.2018 23:27 - sirien
Příliš mnoho lidí z jedné organizace na jednom místě - všichni myslí že to udělá někdo jiný. Já do Captaina šťouchnu
Autorská citace #25
22.5.2018 23:28 - York
sirien píše:
Příliš mnoho lidí z jedné organizace na jednom místě - všichni myslí že to udělá někdo jiný. Já do Captaina šťouchnu


Díky.
Autorská citace #26
22.5.2018 23:38 - captain66
York: Sorry, jsem GC par dni zanedbaval a dneska toho bylo hodne. Odpovim v PM.
Autorská citace #27
22.5.2018 23:53 - York
Řešej se u obrázků k anotaci autorská práva?
Autorská citace #28
23.5.2018 00:19 - captain66
York: Asi by se meli resit, ale v podstate se neresi a zatim to prochazi.
Autorská citace #29
23.5.2018 06:09 - Jarik
prosím Captaina, aby smazal příspěvek #28. Protože to nikde veřejně neříkáme :)
York: Řešíš u písemné práce od koho opisuješ? ;)
Autorská citace #30
23.5.2018 10:35 - York
Jarik píše:
York: Řešíš u písemné práce od koho opisuješ? ;)


Myslíš, že když by spolužák na svou práci napsal public licenci, tak by to znamenalo, že je OK od něj opisovat? :D

Jinak opravdu naprosto netuším, kam přesně z legálního hlediska spadá linknutí obrázku z netu za účelem propagace herní události na conu. Proto se na to ptám.
Autorská citace #31
31.5.2018 15:04 - sirien
PetrH píše:
Skoda ze jeste nejsou nekde pravidla z drd turnaje tak jak je tam pouzivate k dospozici v pdf

sorry, kluci to asi nějak minuli.

Hraje se podle standardních 1.6 s tím, že běžně jsou k dispozici věci z PPZ a PPP - věci z PPE bývají už nějakou dobu co vím zatržené (i když letos to vypadá že možná nejsou? Nevidim teď - mrkni co psali lidi z mDrD sekce na GC FB). Každý rok pak občas mohou platit nějaká další omezení podle prostředí/příběhu, což se zveřejňuje na webu.

Letos jsou třeba velmi výrazně zkrouhnuté rasy, resp. jejich fluffové vyznění a význam (v podstatě všechno jsou lidé, rasy fungují jen jako číselné balíčky). Viz https://gamecon.cz/drd/dobrodruzstvi
Autorská citace #32
31.5.2018 19:53 - PetrH
Ale jo, jsem tu nekde driv zachytil ze tvurci z gameconu si udelali vlastni hack (ci homerule) tak me jen tak zajimali. Nekteri ucastnici tvrdili, ze jsoulepsi jak original.
Autorská citace #33
5.6.2018 10:28 - Barča
Já sem teda šla úplně kvůli něčemu jinýmu, ale když už tady vidím to mdrd....

Klasicky používáme, jak říká Sirien, pravidla 1.6E s tím, že ke každýmu ročníku vyjdou nějaká omezení na základě příběhu. (loni jsme omezili magická povolání, jindy zase výběr kouzel/předmětů atd.)

Nic jako oficiální vlastní hack nemáme, je to jen spíš to, že fašisticky nedodržujeme tabulky a některá pravidla (rozšířený soubojový systém and stuff), respektive je zjednodušujeme... Už nějakou dobu s Bouchim domlouváme, aby nám vydal nějakou zkrácenou verzi 1.6 pro mdrd, ale zatím nejsme moc úspěšní (asi málo prosíme?), takže nic takového není, ale chtěli bychom :)

(BTW ani letos nebudou PPE :))
Autorská citace #34
5.6.2018 11:19 - LokiB
(off-topic) "fašisticky nedodržujeme tabulky" vlastně mluvnicky znamená, že velmi tvrdě a přísně dohlížíte na to, aby se tabulky za žádnou cenu nedodržovaly :D
pardon ;)

když je tématem Divoký Západ ... budou v mDrD dostupné i střelné zbraně na černý prach?
Autorská citace #35
5.6.2018 12:05 - Jarik
Nejsem PJ na GC

Předpokládám, že žádné Borské muškety a ni trpasličí kanóny nebudou. Dle popisu na webu.

Také je hra umístěna někam do Dánska/Norska/Islandu. Nejsem historik, tak netuším, kdy se tam střelný prach dotlačil :)

Add ten fašismus: Tím Barča asi nechtěla říci, že se jich nedrží vůbec. Jen, že pro ně nemají vysokou váhu (nezaměňovat za "žádnou").
Autorská citace #36
5.6.2018 12:19 - Šaman
Jeden westernový "dračák" jsem hrál. Byl to takový experimentální oneshot. Hlavní mechanika byly kapslíkové revolvery. Kdo měl iniciativu, mohl střílet dokud mu kapslíky práskaly. Takže když došel zásobník, nebo když zbraň selhala (což bylo u těch plasťáků poměrně časté), skončil. Enemáci měly od jednoho do šesti životů.
Největší poklady bylo najít pár plných zásobníků (nebo krabičku léčivých bonbónů:)

Já se vrátím, Dougu Badmane… a se mnou přijde Kolaloka!
Autorská citace #37
5.6.2018 13:59 - sirien
Jen pro ujasnění - ročníkové téma GC není nutně ve vztahu k tématu dobrodružství z mDrD (bohužel, ale ono by se to sjednocovalo fakt dost blbě...)
Autorská citace #38
5.6.2018 14:41 - LokiB
sirien: aha, to je vlastně pravda, škoda :(
DrD v prostředí třeba Deadlands by bylo celkem zajímavým a netradičním oživením :)
to svázání pravidel s fantasy žánrem je po čase omezující
Autorská citace #39
6.7.2018 22:11 - sirien
Jen tak mimochodem, letos nám trochu uletěla ruka s programem a tak máme po dlouhé době dost volných míst i takhle těsně před GC (a dokonce i docela dost dostupného ubytování, vzhledem k tomu že se očekávanou krizi podařilo vcelku odvrátit), takže případní zájemci stále mohou přijet a vybrat si z dost zajímavého programu vč. RPGček.

Teď tam pořád jsou volná místa na 5+ larpech, 30 RPGčkách, 15 akčních hrách, 15 epických deskovkách, 8 ukázkových WG bitvách atd. Jde přitom mnohdy o dost dobré hry (...které jsou k dispozici protože jsme je nabídli až pozdě a v součtu je těch míst i při poměrně rekordní účasti prostě moc, takže si to lidi "nezvládaj" rozebrat :D )
Autorská citace #40
15.7.2018 12:17 - York
Nechystáte někdo náhodou ve středu společnou výpravu z Prahy? Předpokládám, že pojedu vlakem, ale kdybyste někdo nutně potřeboval zátěž do auta, nebudu se zlobit ;)
Autorská citace #41
15.7.2018 12:39 - captain66
York: Prave domlouvame dopravu, muzu taky napsat, ze bys chtel vzit. Kdy bys to tak videl casove ve stredu?
Autorská citace #42
15.7.2018 12:41 - York
captain66 píše:
Kdy bys to tak videl casove ve stredu?


Ideálně ne moc brzo ráno (komu by se chtělo vstávat :)), ale volno mám celej den, takže v zásadě kdykoliv.
Autorská citace #43
15.7.2018 21:13 - Gurney
Jen tam mimochodem, pokud počítám správně, tak jen na RPG je na GC pořád něco přes 40 volných míst. Takže neváhejte a hlaste se.
Autorská citace #44
16.7.2018 12:01 - Shako
York píše:
Ideálně ne moc brzo ráno (komu by se chtělo vstávat :)), ale volno mám celej den, takže v zásadě kdykoliv.


Plánuju jet ve středu kolem 15h z Chodova. Ještě prověřuju, kolik vezu věci, ale nejspíš bude volné místo. Potvrdím dnes večer nebo zítra.
Autorská citace #45
16.7.2018 16:43 - Jarik
Mám v plánu jet ve středu kolem 15h z Budějc. Věci se mi vejdou do kufru, tak mám ještě 2 místa volná (aby zbylo i na Vaše zavazadla :D ).
Autorská citace #46
22.7.2018 14:46 - York
Díky za Gamecon, bylo to super.

A Kapitánovi třikrát hurá za perfektní vedení sekce RPGček!
Autorská citace #47
23.7.2018 07:18 - Ugy
Musim se přidat k poděkování. Gamecon byl fakt super.
Autorská citace #48
24.7.2018 17:28 - sirien
Díky všem co přijeli a ještě víc těm co i něco uvedli, letos to bylo zase super :)

(orgové se teprve teď nějak trochu vzpamatovávají, ale to je už taky docela tradice)
Autorská citace #49
27.7.2018 01:07 - Retröxx
Ještě jednou dik za organizaci celýho GC a hlavně za napínavou hru Siriene, s 3,5 NPC a žádnou bakstory si vystavěl poutavej příběh s typickou vampire atmosférou, kterej mě společně se systémem fakt naladil na novy vampejry.

Jedina vytka k systému obečně je nutnost hazet hunger dice na dříve automaticky věci (paleni krve) ale zatím to pro mě do hry vnaši vic dynamiky než narušení.

Ještě jedna technicka pro budoucí družinky, zpětně mi přijde že jsme trošinku zaměnili pravidla pro close a ranged u posledního kombatu. Jestli šerif během dialogu zapalil potenci a tim utrhnul trubky, zajima mě jakyma kostkama sis potom hazel na netrefení, protože ranged má oproti close combat jedinou obranu full akci dodge, kterou už logicky neměl. Pokud si nezapálil během dialogu i celeritu měl by navic bud skončit někde krytej nebo na zemi ale to by ztratil dalši akci. U klinče to není přimo uvedeny, ale jediny, co podle mě mužeš je přetlačovat nebo mačkat toho v klinči další melee utoky sou stejny jako surprise, jinak to snad ani nemuže davat smysl.

Jinak byl fajn i závěrečnej pokec k systému obecně, neodpustím si pár poznámek na závěr k hráčský nezajímavýmu syndikatu: že syndikat není paradigmatická frakce beru ale chce dodat, že alepson v Mage Ascension je podle mě magick tradične/konvečně ukotvená hlavně pomocí Practise tzn. v podstatě u každé frakce můžeš mít jakýkoliv paradigma a s každým individuálním paradigmatem a frakčně různýma Practise třeba MiR plus HypereconomicsArs Cupiditae u Syndikátu / Body(fluids)magic u Verbenae/ Truenaming Hermetici dosáhneš možná stejných výsledků ale dost jinýma metodama. I paradigmata, který jsou víc spojený s konkrétní frakcí a předznamenávaj určitej Practise jako Everything is Data můžou mít různý podoby podle Practise Reality Hacking/ Hypertech/Cybernetics.

Co se týče jednotlivých sfér: mind a částečně entropy – stejný jako u kohokoliv jinyho. V Prime utility nemá konkurenci (v podstatě takovej bard družinky). Zbytek sfer si představuju jako nejvic coindicental magick possible v podatě něco na hranici magick a master mngmt – teleportuješ něco corespondence 2 / použiješ express delivery jako instrument, teleportovat sebe cor 3 / zavolaš uber, hledaš něco pomoci correspodence 2 time 2 / najmeš detektivni službu, chceš si naboostovat atributte life 3 / najmeš si trenéra, chceš někoho vyřidit prime 3 (forces 2(3)) nebo entropy 4 / najmeš bezpečnosti službu co bude působit aggr dmg. Plus výroba Devices tvým týmem za zlataky/Tass. Hrozí ti min paradox, ale platíš za to časem. Všechno má společný fundament největšho magickýho úspěchu (triku) syndikatu, když přesvědčily sleepry, že barevny papirky nebo plastovy kartičky maj nějakou inheretní hodnotu – z pohledu syndikatu se neustale pohybuješ v dobrovolnym matrixu kterýmu oni vytvářej pravidla. V M20 je navíc popsany jak používat resources/influence etc. jako instrument. No asi jedinej způsob, jak zjisti jesi sou hratelný je si to někdy záhrát ;)
Autorská citace #50
27.7.2018 14:05 - sirien
Dík :) Těch NPC tam bylo zamejšlenejch víc, ale nějak sem čekal že to pojmete trošku jinak v asi dvou místech... bohužel sem kvůli organizaci neměl úplně čas si to celé pečlivě projít a připravit si detailně všechny podobné "standardní" momenty kdy člověk čeká X a hráči udělají Y, což mě trošičku naštvalo a nevim moc jak / jestli budu příští rok kombinovat orgování a vyprávění protože zjevně se to trochu tluče.

Každopádně doufám že se to i tak líbilo a splnilo to nějak účel ukázat co v té alfě vlastně je a jak to funguje :)


Zbytek asi bude lepší odpovědět tady


Retröxx píše:
teleportuješ něco corespondence 2 / použiješ express delivery jako instrument, teleportovat sebe cor 3 / zavolaš uber

To se jen znovu vracíme k tomu jakou hru chceš hrát a jak má vypadat. Když půlka mystiků a i půlka technomágů používá Cor3 sféru k tomu aby se instantně blinkla někam jinam, přičemž půlka říká "realita sucks, magic baby" a druhá půlka říká "realita je ok, tohle je jen super-high-tech"...

...tak do takové hry není úplně kompatibilní přitáhnout někoho kdo si umí zavolat uber, protože ten je buď na téhle rovině osobní akce úplně mimo, nebo najednou bude muset vysvětlovat jaktože jeho uber zvládne přijet do místa bez vjezdu pro auta a proč ho někam dokáže odvézt v takřka nulovém čase - a to je už něco co prostě neposkládáš bez toho paradigmatu které by to ospravedlnilo.

Tady je prostě vidět že něco co fungovalo pro antagonisty protože to ST nemusel moc řešit a z pohledu hráčů to byl "weird antagonist power" kterému jejich postavy moc nerozuměly a ani moc rozumět nechtěly a pak to někdo vzal a narouboval to na hráčské postavy kde to najednou fungovat přestalo.

To je jak sem řikal - můžeš mít hru o mázích a technomázích kde postavy dokáží jednat mimo realitu instantně samy z vlastní vůle nebo můžeš mít hru o super-divných iluminátských spolcích a kultech kde postavy dokáží dělat nějaké dost pokřivené a divné věci, ale je to posunuté minimálně o jednu úroveň "zoomu" vejš. A obecně to pak je už spíš hodně Unknown Armies stuff. Což nic proti UA, je to cool věc, ale neni to MtA.



My to nějak zkoušeli a přesně tohle nám prostě ve hře nefungovalo a rozbíjelo se. Neříkám že to někomu fungovat nebude, ale hodně pochybuju že by takovej člověk hrál nějakym podobnym stylem co my tenkrát.
Autorská citace #51
27.7.2018 15:03 - Dukolm
sirien píše:
jestli budu příští rok kombinovat orgování a vyprávění protože zjevně se to trochu tluče.

To jsi na to přišel až teď?
Autorská citace #52
27.7.2018 15:04 - sirien
...letos se to tlouklo kapánek víc než v minulosti :D
Autorská citace #53
29.7.2018 11:32 - Gurney
Gamecon byl super, jen jsem ho potom ještě dva dny dospával. Každopádně díky všem organizátorům, fakt je to rok od roku lepší a třeba místnosti na hraní rpg byly letos fakt dobře zařízené.
Autorská citace #54
30.7.2018 14:55 - Tarfill
S tema mistnostma souhlas, oproti tomu co jsem mel minule, v letosnich se hralo fakt dobre... za to jsem taky moc rad...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11379098892212 secREMOTE_IP: 3.89.116.152