Kultura

sirien
12.4.2018 15:45
RPG videa, youtubeři, vlogy atd.
Ok, udělejme si jedno místo se sbírkou všech profláklých / hodnotných / zajímavých video-zdrojů k RPG - promo videa her, natáčené herní kampaně, vypravěčské kanály atd. V záhlaví budu zkoušet držet spíš věci co jsou hodně známé nebo mají nějakou vyšší přidanou hodnotu (dle ostatních nebo od pohledu, tolik volna ve svém životě bohužel fakt nemám), takže další věci budou možná náhodně rozházené po diskusi.

(seznam osobností co se hlásí k RPG ale nejsou přímo součást "scény" je tady vedle)


České
.

Jednorázové, speciální a ukázkové hry
  • TableTop: Fate Core - Will Wheeton, Felicia Day a John Rodgers, hrají ukázkovku Fate s Ryan Macklinem - rychlé Fate intro a nejspíš nejlepší RPG video ukázka vůbec.
  • D&Diesel - 30 minutová hra DnD Vina Diesela s Matt Marcerem a jeho partou
  • TableTop: Dread p.1, part 2 - Will&spoll ukázkovka hororovky Dread.
.

Nahrané/nahrávané kampaně (Anglicky)
  • Critical Role, 1th campaign - Nejslavnější a nejprofláklejší, stěžejní a základní YT DnD parta s IMDb hodnocením 98%. Jejich aktuální (druhá) kampaň je tady.
  • RollPlay Swan Song - SF kampaň podle Stars Without Numbers
  • Blades in the Darkg - Hra ve stejnojmenném systému a alchemy-electro-punkovém prostředí plném gangů a akčních zločinů (viz BitD v Kostce).
  • Acquisition Incorporated - Hra pár lidí přímo od Wizardů ve FR o hrdinech, co si na vyzvedávání pokladů udělali korporát a vedou obchodní války s konkurencí se všemi špinavými triky, co k tomu patří včetně sex-špionáže. Začalo to ve 4e, přešlo to na 5e, action&fun.
  • LA by Night - Vampire the Masquarade 5e
.

"Naučné" kanály (Anglické)
  • Matthew Colville - jeden z velmi známých YTerů dávající rady k DMování a občas nějaké komentáře, recenze atp.
  • Geek&Sundry GM tips - playilist s radami od Matt Mercera, GMa slavné Critical Role (a později s radami od Satine Phoenix)
  • Office Hours - YTer s delším (hodinovým) formátem, co díl to několik témat
.


Různé
.



Další zdroje v diskusi:, Quentin #9 (několik en kanálů), wlkeR #21 (Wizardí Acquisitions) a #28 (3 dílná DnD 5 a půl hodinovka), ShadoWWW #31 (Marcer+Colbert charitativní demo), Sirien #55 (trochu šílené převyprávění hry), Aegnor #67 (Paranoia; hrají Geek&Sundry s hosty), Jerson #76 (DrDII, záznam z Discordu) a #86 (DnD přes Twitch nebo tak něco),
Autorská citace #1
12.4.2018 15:52 - sirien
...do záhlaví pak kdyžtak naházim nějaké seznamy nejprofláklejších / doporučených videí a kanálů... jinak odtud:


York díky za nabídku. Většinu věcí sem (zatim) tak nějak rozklíčoval, ale kdyby si se měl chvíli / nebo kdyby měl kdokoliv chvíli, samozřejmě, zvlášť lidi s citlivým uchem :) / se zaposlouchat do té pasáže 2:40-2:50... to co si tam promumlávaj mezi Vinovym významnym "Hmmm" a Danovou poznámkou o tom že je "hoarder" nějak nejsem schopnej najisto seskládat - mám nějakej nástřel, ale nechci Tě kompromitovat, en titulky si rovnou vypni, jen Tě zblbnou, ten kdo je tvořil si tam domyslel celou větu která tam rozhodně neni.


Když narazim na něco dalšího tak to sem kdyžtak ještě dohodim :)


EDIT: oprava, 2:40... to co nechytám je sice 2:45+, ale trochu se mi zdá že to přímo navazuje na to co zazní ještě předtim. Nic dalšího už radši nepoznamenávám :)
Autorská citace #2
12.4.2018 16:00 - Quentin
Jde jen o záznamy her?
Autorská citace #3
12.4.2018 16:28 - sirien
Quentin: jak to myslíš?

Nechtěl sem s tim odposlechem dál bordelit v původní diskusi, ale taky sem nenašel žádnou vhodnější, tak sem založil tuhle s tím, že tu beztak zjevně byl zájem o to mít nějakej přehled různejch videí s hranim RPGček, ať už ve stylu Mercera v podobě záznamů fakt hraných kampaní nebo ve stylu Tabletopu v podobě polo/připravených ukázkovek (Dread, Fate).

Tj. tak nějak tu zfouknu dvě věci naráz... jestli Tě napadá něco dalšího tak nějak nevim co myslíš - max. tak fanfilmy, což asi můžu do záhalví dát taky, se nic moc nestane...
Autorská citace #4
12.4.2018 16:28 - exi
Nejspíš "We're all gonna get distraught..." a pak něco zamumlá, ale to už se kreje s replikou Dana, takže bych si tím nelámal hlavu.
Autorská citace #5
12.4.2018 17:00 - ShadoWWW
Já bych tam dal i videa druhého Matta a z českých kanálů PJ Craft a Strangers and Dungeons.
Autorská citace #6
12.4.2018 17:10 - sirien
hm.

Co tam slyšim já je:

we're all'g- /ticho/ destroyed.

což by mohlo bejt "we're all gonna get destroyed"

Jenže úplně stejně tam sem schopnej slyšet:

Grog. Distroct.

Kde Grog je jméno Danovy postavy a Distroct může bejt blbě odposlechnutý Distract nebo Destroyed. Kromě toho tam teda reflexivně když se nesoustředim místo Grog slyšim Mrog.

...ale já už to mám oposlouchaný tolikrát dokola že tam už nejspíš slyšim totální koniny a asi už tam nejsem schopnej slyšet vůbec nic jinýho dokud mi to někdo nevmlátí do uší...

co tam ale rozhodne NEslyšim je "we are all going to get destroyed by this girl". A to ani náznakem ani když napálim zvuk na max.

A když to poslouchám teď tak tam ještě navíc začínám slyšet:

Knock. Distraught.

Tzn. zopakování dvou klíčových slov z toho, co řekli dva hráči před ní - tj. taková mocking narážka na to co poznamenávaj, zjevně jízlivost na účet úvahy o rozrušení a toho že zrovna Grog bude klepat.

Což by ve skutečnosti dávalo nejvíc smysl, až na to, že vlastně nevim jestli to tam nějak zvlášť zapadá.
Autorská citace #7
12.4.2018 17:33 - exi
nevim no, myslim, ze to uz dost zapojujes fantazii v nekterych pripadech :)
s nejvetsi pravdepodobnosti je tam "We're all gonna get destroyed/distraught" (distraught - citace Laury). Smysl dava oboje, protoze Dan pak namita, co by jim asi tak mohla udelat. Tak si vyber, zbytek vynechej.
Autorská citace #8
12.4.2018 18:32 - York
sirien píše:
se zaposlouchat do té pasáže 2:40-2:50... to co si tam promumlávaj mezi Vinovym významnym "Hmmm" a Danovou poznámkou o tom že je "hoarder"



"You see, in the light, seems to be a female form <cosi co nedám> sitting over a desk in the corner, currently kind of toying and sobbing to herself silently."
"She seems distraught."
"We should probably knock."
"Hmm..."
"We're all... distraught."
(Ještě tam cosi cedí mezi zuby, ale to už fakt nedám.)
"What, she's a hoarder. What, she could approach a box, label us?"

google dictionary píše:

Distraught - deeply upset and agitated.
"a distraught woman sobbed and screamed for help"
Autorská citace #9
12.4.2018 21:26 - Quentin
Sirien: Měl jsem na mysli třeba naučná videa jako Running the Game nebo Office Hours

Jinak ze záznamů

Prapůvodní rollplay na itmejp - jeden z prvních velkých RP streamů, DM je šíleně hardcore a autoritativní. Zato hráči hrajou prakticky poprvé :D

Swan Song - Stars Without Number, Adam Koebel jako DM a fakt kvalitní hráči.

The West Marches - zajímavé hlavně, protože tam vysvětlí princip west marches stylu kampaně. Ale má to svoje momenty.

I hit it with my axe - Playing D&D with pornstars. Děsně zmatené, pozdější díly téměř koukatelné
Autorská citace #10
13.4.2018 16:11 - sirien
11:05-11:10 - co tam řiká Dan slyšim, ale Laura mu tam do toho zamumlá takovou polo-odpověď polo-reakci polo-přitakání a nejspíš sem to chytnul doslova, ale nejsem si úplně 100% jistej... kdybyste to někdo zkusil checknout a přepsat jak to slyšíte, bylo by to příjemné, díky.
Autorská citace #11
13.4.2018 16:55 - York
Tak tady nevim. Ani z kontextu to imho vytáhnout nepůjde.
Autorská citace #12
13.4.2018 21:11 - Quentin
Proč ta "cenzura"?

Původní Rollplay kampaň je technicky dost špatný roleplay, ale rozhodně je to profláklé, hodnotné a zajímavé, jak píšeš v podmínkách. Vzniklo to o dva roky dříve než Critical Role, bylo to crazy úspěšné a třeba já jsem u toho vydržel dýl už proto, jak cringy to občas je :D Mělo to i dojemné smrti, hafo fanartu, dokonce song :)

A ten West Marches styl kampaně je rozhodně zajímavej.
Autorská citace #13
13.4.2018 21:21 - York
Quentin píše:
A ten West Marches styl kampaně je rozhodně zajímavej.


Jop, taky už na něco takovýho mám dlouho zálusk.
Autorská citace #14
13.4.2018 21:33 - sirien
Quentin: nejspíš protože sem tu nechtěl skončit s dalšim never-ending listem tak jako v tématech s filmama a seriálama, tak sem zkusil nahodit nějakej náhodnej filtr už z kraje a rollplay sem odfiltroval na základě keywordu "autoritativní dm"... asi?


EDIT: popravdě já se v těch různejch YT channelech moc nevyznám a nemám vůbec moc čas ani náladu je "nastudovávat" - jestli chceš tak tuhle diskusi přehodim na Tebe a můžeš si ten výběr uspořádat sám dle libosti :)
Autorská citace #15
13.4.2018 22:17 - Quentin
Já taky ne. Doporučil jsem, co jsem znal :D
Autorská citace #16
14.4.2018 02:22 - sirien
21:55-22:00 - předtim než tam Vin řekne "13" tak tam Trevis a následně Dan něco zamumlaj - pořádně neslyšim ani jedno...
Autorská citace #17
14.4.2018 11:16 - exi
"Rolling is so good."? Nejspis a ten druhej "(neco) payed off."
Autorská citace #18
14.4.2018 13:02 - Gurney
Harperova kampaň v Blades in the Dark není špatná (byť jsem tedy zdaleka nekoukal na všechny díly) hlavně když se chce člověk mrknout, jak některé věci z pravidel vypadají ve hře.
Autorská citace #19
14.4.2018 17:09 - sirien
28:20-28:25 - tohle Jessica dělá překladatelům naschvál, že jo? "I know" je dobrý, ale to mumlyhuhlymumlyhuhly co následuje je jako WTF!?
Autorská citace #20
14.4.2018 18:15 - York
sirien píše:
tohle Jessica dělá překladatelům naschvál, že jo?


Nepochybně ;)
Autorská citace #21
15.4.2018 08:39 - wlkeR
Moje oblíbený jsou Acquisitions Incorporated a Acquisitions Incorporated C-team. Neřadil bych je mezi extra inspirativní, spíš akční a zábavné.

Původní AI začíná ve 4E a jede přes Next na 5E. Od 5E kopíruje děj zrovna probíhající kampaně, až předposlední díl byl tak trochu WTF a poslední doporučuju - Mikeova Battle Royale představuje moc hezkou nástavbu (a potenciální zdroj příjmů).

C-Team zas až tolik nesleduju, protože moc nezvládám ten pohled tří kamer zároveň. Ale bingenul jsem kus při únorové chřipečce a příběh má hezkou dynamiku s bohatým střídáním komedie a skoro až hororu. Navíc představili zajímavou mechaniku, která je sice založená na reakcích publika, ale dovedl bych si představit, že by fungovala i v normální hře. Jde o "superschopnosti" postav, jako je Grandmamancy nebo Tentacular Spectacular. Řekl bych, že využití těch schopností je na hře skoro vždycky to nejvtipnější.
Autorská citace #22
15.4.2018 13:36 - sirien
Hey, wow... Critical Role sou na IMDb. A maj tam 98% (!!!? WTF?) při 3.5k hodnoceních.

Aquisitions incorporated tam maj jen 82%, ale od trapnejch 16 lidí.
Autorská citace #23
15.4.2018 13:42 - sirien
Tady máte titulky k D&Diesel, měly by bejt +- i zkorekturovaný atd., takže pokud tam někdo nenajde nějakej fakt fail tak už do toho asi nijak moc šahat nebudu.
Autorská citace #24
15.4.2018 23:13 - Tronar
sirien píše:
Hey, wow... Critical Role sou na IMDb. A maj tam 98% (!!!? WTF?) při 3.5k hodnoceních.

Aquisitions incorporated tam maj jen 82%, ale od trapnejch 16 lidí.


Trochu OT, ale imdb hodnoceni neni v procentech.
Autorská citace #25
15.4.2018 23:41 - sirien
Tronar píše:
Trochu OT, ale imdb hodnoceni neni v procentech.

Trochu OT, ale je ;)
Autorská citace #26
26.5.2018 22:01 - Dukolm
Tak z českých zemí jsme kdysi dostaly při organizaci RPG GC od jedné vypravěčky odkaz an tohle . Nikdy sem nenašel dostatek volného času si to pustit. Až dneska a sem mile překvapen kvalitou(od druhého dílu už je i lepší zvuk).
Autorská citace #27
27.5.2018 00:50 - sirien
A hele - Yuffie :)
Autorská citace #28
31.5.2018 20:06 - wlkeR
D&D 5E Oneshot "Camp Nettlebee" od Loading Ready Run: opravdu vtipně pojatá hra, kde je vidět, že i s lv1 postavama se dá udělat plnohodnotné a zábavné dobrodružství. Celkem to má 3 díly a nějakých 5,5 hodin.
Autorská citace #29
3.1.2019 23:58 - Dukolm
Narazil jsme na Arielistelose yutuber (zatím jsem neměl čas to shlédnout celé jen pár částí)
Intro do RPG
https://gaming.youtube.com/watch?v=wOuvdsgL7g8&list=PLWW4bZQe-yE56dyZElj6-uBu9AhrAvsD5
Záznam z jejich hraní dnd přes hangouty nebo nějaké podobné řešení
https://gaming.youtube.com/watch?v=ASqW-TQgbOI&list=PLWW4bZQe-yE4CRZJOgVxFswjH-fEhQTlU



Jen ještě dodám že Čtyři kejklíři mají dvě nová videa od posledního mého příspěvku
https://www.youtube.com/watch?v=BQbZU6R2YD8&list=PLPsVXQF62xrufuNdXgDaQ-Q7e9qgv5d86&index=1
Autorská citace #30
16.3.2019 23:52 - Aegnor
L.A. By Night - hraní V5 v Los Angeles, vede Jason Carl (zaměstnanec White Wolf). Výborný postavy, skvěle zahraný. Krásná ukázka politiky v upířím podání (asi hodinový rozhovor anarchů se zástupcem camarilly je naprosto výborný).

Jak jich hraje menší počet (4 upíři + ST), tak má každá postava víc spotlightu a je to díky tomu pro mě sympatičtější, než třeba Critical Role.
Autorská citace #31
28.5.2019 00:42 - ShadoWWW
Matt Mercer hraje v novém videu DnDčko se Stephenem Colbertem, slavným americkým komikem. Hrají one on one (jeden hráč, jeden PJ). Fakt to stojí za to Matt je fakt úžasný GM.
Autorská citace #32
28.5.2019 08:56 - Quentin
Hej, na tenhle topic jsem úplně zapoměl

odkaz na 2k6goblinu
https://www.youtube.com/channel/UCUy_9nEC-Cfzp4v6FeL8W1Q/videos

Důvěra u stolu a Jak dělat postavy jsou docela dobré. Příprava je meh.

---

Colbert vypadá, že se fakt baví :D
Autorská citace #33
29.5.2019 23:12 - sirien
Jerson: takže:
- teď za mnou přišla Cemi...
- ...že za její kamarádkou teď přišla její 12 letá sestra...
- ...že by si chtěla zkusit zahrát nějaké RPGčko a jestli by si to s ní nezahrála...
...takže prej jestli já nevim jakej systém by měla zkusit.

Po pár průzkumných otázkách jsme se dostali k tomu, že 12 letá sestra by chtěla fantasy. A důvod, proč by chtěla fantasy, je ten, že někde na YT (nejspíš) viděla někoho, jak hraje "nejspíš DnD" a že by si to chtěla zahrát taky.

Tolik k tomu, jak holky netáhne fantasy, jak je neláká DnD a jak u nás hráči nechodí k RPG kvůli YT kanálům. Vim, že to je namátkovej případ, ale že by se ke mě takhle dopracoval ten jedinej existující se mi nějak taky nechce věřit :)


Protože vim, že se zeptáte:
- poslal sem jí link na místní překlad DnD 5e Basic Rules. Protože sestřička chce DnDčko, tak dostane DnDčko, žádnou další mentální orgie sem nad tim neprováděl. (Z kraje sem uvažoval ještě o FAE, ale v kontextu dalšího sem to zahodil.)
- ne, neví, co za kanál to přesně bylo, ale když si vzpomene tak se mi zeptá a dá vědět, tak to kdyžtak přepošlu
Autorská citace #34
29.5.2019 23:25 - sirien
ShadoWWW, Quentin: Colbert je mega nerd :) Hoďte si na YT do vyhledávání věcí jako:
- "Colbert DnD"
- "Colbert Star Wars"
- "Colbert Tolkien"
- ...

Popravdě těžko z těch různejch výstupů, narážek, rozhovorů a gagů něco vybrat - některý věci sou profláklý (jak zadupe Franca na téma Silmarillionu... jeho RIP Gygaxovi...), jiný míň (rozhovor s Oswaltem...) ale jedno lepší jak druhý.

Takže jo, vůbec se nedivim, že se fakt baví - zrovna Colbert patří mezi ty celebrity co musej mít u Wizardů fakt hodně rádi, protože se k DnD otevřeně hlásil a referoval ho ještě dávno předtím, než bylo díky 5e cool.
Autorská citace #35
30.5.2019 09:59 - Jerson
sirien píše:
Tolik k tomu, jak holky netáhne fantasy, jak je neláká DnD a jak u nás hráči nechodí k RPG kvůli YT kanálům. Vim, že to je namátkovej případ, ale že by se ke mě takhle dopracoval ten jedinej existující se mi nějak taky nechce věřit :)

Zaprvé - psal jsem, že s výrokem "holky nemají rády fantasy (a proto moc nehrajou RPG)" jsem od začátku nesouhlasil. Podle mě mají holky rády fantasy obdobně jako kluci. Liší se spíše podoba té fantasy.

Za druhé - píšu si první čárku za člověka, který se k RPG (zřejmě) dostane díky videu na Youtube. (Sice je to pro mě zpráva z páté ruky, ale nemám důvod o jejím původu pochybovat). Rozhodně to ukazuje, že tento jev existuje i u nás. Jeho četnost ale není jak určit.

Za třetí - to zda jí bude DnD opravdu vyhovovat a splní její představy se ukáže nejdříve po první hře, a spíše až později, třeba zda se z ní stane hráčka, zda u DnD vydrží, co na něj bude říkat po vyzkoušení jiných systémů, atd. Každopádně pokud budeš tento případ sledovat a poskytovat informace, budu rád.

Jinak jsem si udělal anketu v jedné RPG skupině (ve které jsou hráči skutečných RPG, nikoliv textových, i když několik takových se tam také vyskytuje) o oblíbenosti žánru sword&sorcery fantasy

74 respondentů (skupiny mají 1700 a 630 členů, jsou možné překryvy), z toho
24 % ho má jako neoblíbenější
55 % se líbí
9 % nevadí
4 % ho nemusí
7 % ho nesnáší

Takže nabídka takové hry (bez určení dalších parametrů) by oslovila zřejmě 88 % hráčů, na druhou stranu první volba by to byla zřejmě jen pro 24 % hráčů.

Nejde o nováčky - všechno to jsou lidé, kteří už nějakou dobu hrajou, takže předtřídění, bez rozlišení lidí, kteří tento žánr nemají rádi od začátku a lidí, kterým už leze krkem. Sebe jsem nikam nepočítal.

Není to žádná velká skupina, šlo mi spíše o ukázku, kde se ta čísla pohybují.

Teď zkusím sehnat názory lidí, kteří RPG ještě nehrajou, ale zaujalo je - to mi bude trvat déle a vzorek bude asi o dost menší, nicméně mě zajímá srovnání.
Autorská citace #36
30.5.2019 10:43 - LokiB
Jerson píše:
na druhou stranu první volba by to byla zřejmě jen pro 24 % hráčů.


no, není snadné z těchto otázek a odpovědí určit, jestli těch dalších 55% třeba nemá všechny žánry vyrovnaně oblíbené, a tak nejsou schopni určit "nejoblíbenější". Jsou lidé, kteří nemají nějaký preferovaný žánr, hrají prostě rádi všechno.
Kdybys chtěl určit tu první volbu, musel by ses na to asi zeptat, například jako:
"Při výběru žánru pro RPG hru patří S&S mezi první, o kterých byste uvažovali?" :)
Autorská citace #37
30.5.2019 11:04 - ShadoWWW
1) 74 respondentů je hrozně malý vzorek i na online komunitu.
2) Wizardí megaprůzkumy ukazují, že aktivní online komunita je jen malá výseč celkové D&D komunity, a když se udělá průzkum nad širším vzorkem, tak ankety vychází s jinými výsledky.

=> z tvého průzkumu se nedá moc usuzovat.

ALE i kdyby dalo, tak jaký by sis představoval reálný dopad takového průzkumu?
Autorská citace #38
30.5.2019 11:31 - Jerson
Loki, z těchto odpovědí se to určit nedá, ostatně pokud zformuluješ otázky jinak, klidně je předložím znovu a lépe. Nicméně čím složitější otázka, tím méně odpovědí na ni dostanu - to jsem si už vyzkoušel.

Shadowww - vidíš, a já bych čekal, že pro názor na všeobecnou oblibu fantasy to bude stačit. Jsou to vzorky sesbírané za jeden den. Když jsem dělal ankety dříve (pomocí FB nebo i přes google formuláře), tak jsem většinu odpovědí (asi 80%, nevím přesně) získal během prvního dne, pak už to dost klesalo, takže nečekám, že bych se za týden dostal přes stovku - ale ankety tam stále vysí, takže je po týdnu můžu zpřesnit. A nebráním se ani podrobnějšímu zjišťování, nicméně si myslím, že to nemá úplně cenu, to že by ze stávajících hráčů tenhle žánr nechtělo hrát cca 10% hráčů (plus mínus slušný rozptyl) není nic, co bych neočekával.

To že na net chodí jen menšina hráčů taky nebudu rozporovat, i když by mě zajímalo, jak bychom se my měli dostat k jiným vzorkům. Tady se rád nechám poučit.

ShadoWWW píše:
ALE i kdyby dalo, tak jaký by sis představoval reálný dopad takového průzkumu?

Já reálný dopad ankety doopravdy nepotřebuju, nebo ne v této chvíli. Tvrdím, že S&M fantasy není automaticky nejvhodnější styl pro začátečníky (a že lepší je jim dát na výběr několik možností), což je věc, kterou při nabírání nových hráčů na RPG praktikuju.

Navíc v této chvíli bych se raději ptal na jiné věci, konkrétně jak moc rádi vedou hráči hru, a jak se k vedení hry dostali, protože myslím, že pro rozšiřování mezi nováčky je otázka "kdo tu hru povede?" důležitější parametr než žánr.
Autorská citace #39
30.5.2019 12:03 - York
Jerson píše:
vidíš, a já bych čekal, že názor na všeobecnou oblibu fantasy to bude stačit.


Něco mí říká, že když uděláš anketu na Gameconu a druhou na hlaváku mezi bezdomovci, výsledky se budou dost lišit.
Autorská citace #40
30.5.2019 12:33 - Jerson
Však o to jde, ne?
Názor (který tu zastáváhodně lidí), že S&M fantasy vyhovuje většině hráčů, tento malý průzkum nevyvrátil, takže můžeme říct, že ho potvrdil.
Názor (můj), že jsou hráči, kteří tohle fantasy nemají rádi, je potvrzen také. Větší vzorek by velikost té skupiny dokázal zpřesnit, ale to že S&M fantasy části hráčů nevyhovuje budu tvrdit dál, protože podle mě to je podložený názor.
Otázka, jak moc S&M fantasy vyhovuje začínajícím hráčům stále zůstává na stole. Z téhle ankety bych vyvozoval, že když existují hráči se zkušeností, kteří tuto fantasy nemusí, tak budou i začínající hráči, kteří tuto fantasy nemusí. A i to bych považoval za podložené tvrzení.
Autorská citace #41
30.5.2019 12:54 - sirien
S&S. Sword and Sorcery.
S&M je něco trochu jinýho.
(A to "sorcery" tam skutečně patří a nejde to jen tak zaměnit za "magic" - ty slova mají pocitový a významový rozdíl a ten rozdíl je v tom žánru vepsaný v základech.)

A ve skutečnosti S&S hraje málokdo - S&S je typicky Conan a podobně stylizované příběhy. Mám popravdě trochu pochybnost o tom kolik lidí vůbec ví správně, co si pod S&S představit - a rozhodně to neni standardní DnDčko, ani co do generické podoby ani co do vydávaných světů (...vlastně možná trochu Dark Sun? Z toho co vim by to i vcelku sedlo, ale zas tak dobře Dark Sun neznám.)

Na druhou stranu, počet hráčů RPG co budou schopní S&S rozpoznat a minimálně rámcově správně popsat bude dost větší, takže pokud ses ptal specificky na S&S, tak se bojím, že je Tvoje anketa nevalidní. (Kromě toho, že celá tahle linka diskuse o anketě je trochu offtopic a patřil by spíš do nějaký úplně jiný diskuse.)
Autorská citace #42
30.5.2019 12:59 - York
Jerson píše:
S&M fantasy


To je sado-maso fantasy, nebo čeho to je zkratka? :)
Autorská citace #43
30.5.2019 13:30 - Jerson
Já to znám jako Sword & Magic fantasy, v překladu Fantasy Meče a Magie. SS fantasy mi nezní o nic lépe - když bych to napsal já, kolik lidí by si pod tím nepředstavilo gay nácky? :-)

Ale dobře, tak tedy Sword and Sorcery fantasy. Doufám že to všichni v anketě pochopili :-)

A videa k tomuto tématu, které mi to vyhodilo, raději ani nebudu ukazovat :-)
(takže nechávám offtopicu)
Autorská citace #44
30.5.2019 13:37 - LokiB
Jerson: proč tam dáváš to "fantasy"? S&S už to v sobě obsahuje, není třeba to dodávat.
Autorská citace #45
30.5.2019 13:43 - sirien
Jerson: v tom případě znáš zprzněnej zpětnej překlad nedokonalýho překladu :)
Autorská citace #46
30.5.2019 13:44 - York
Jerson: Aha, jasně. Jak psal už Sirien, problém je, že Sword and Sorcery je hodně úzce vymezenej žánr. Nepatří do něj Game of Thrones, Pán prstenů a vlastně drtivá většina fantasy literatury. DnD nebo DrD se tak dá hrát, ale neřekl bych, že to je převažující styl, zvlášť v dnešní době. Matt Coville například hraje epic fantasy, ne Sword and Sorcery.

Nejspíš ses teda ptal na něco jinýho, než na co jsi chtěl dostat odpověď...
Autorská citace #47
30.5.2019 14:17 - Jerson
Proto jsem napsal S&M fantasy (a popsal jsem tam i pravidla a postavy, které tam podle mě patří), protože já tenhle žánr znám takhle. A patří - tedy v mých fantasy začátcích tam patřil jak Conan, tak Pán Prstenů (z něj byla myšlenka skupiny takových dobrodruhů na výpravě odvozená), atd. Epic fantasy do toho patří také.
Autorská citace #48
30.5.2019 18:51 - ShadoWWW
S&M... to je něco jako middle-school???
Autorská citace #49
30.5.2019 19:22 - Jerson
Vy opravdu neznáte zkratku sword and magic? I když je možné, že s rozšířením internetu a jiným významem spojení "SM fantasy" se úplně přestala používat, jen jsem si toho nevšiml.

Shadowwwe, nevím co je to middleschool.
Autorská citace #50
30.5.2019 19:26 - Aegnor
Znám Sword and Sorcery. Sword and Magic netuším, co má být.
Autorská citace #51
30.5.2019 19:29 - Jerson
Nevadí, nechte to plavat.
Autorská citace #52
30.5.2019 20:15 - Zarahel
York: Sice je to vedle v jiném vláknu, ale díky za zajímavý příspěvek s Da Vinciho mapou. Donutilo mne to mrknout se na to trochu lépe. Dost mne to zaujalo.

Zrovna jsem, zhruba po roce sledování dokoukal (spíš doposlouchal) kanál, který mi přišel zajímavý.
Pruitt a Jim Davis tvoří duo věnující se DnD (ale aplikovatelná je spousta jejich témat i jinde) pěkně od podlahy, doplňují témata zajímavými komentáři a mohou tak být velmi zajímavým zdrojem inspirace. Jejich pořad je vedený formou dialogu ve dvojici, navzájem se doplňují a rozhovor samotný je pojatý relativně zábavným způsobem. (No, na zábavnost máme každý trochu jiná měřítka to je mi jasné :))

DnD a roleplayingu se věnují dost zeširoka - pokud hledáte inspiraci k vlastním hráčským postavám je jejich kanál plný hlubších vnoření do témat hráčských ras a povolání, mechanik a přístupů ke hře. Dost materiálu pro začátečníka a ti ostřílení tam také ledacos třeba najdou.

Web DM
Autorská citace #53
30.5.2019 20:50 - Quentin
Jerson: Myslím, že to, co si představuješ pod SM fantasy je generic fantasy nebo přímo D&D fantasy. Sword&Sorcery je takové oldschoolovější, hyboria, frazzeta, pulpovější estetika... aspoň tak jsem to nasákl z internetu já :D

Autorská citace #54
31.5.2019 06:36 - ShadoWWW
Sirien píše:
co si pod S&S představit - a rozhodně to neni standardní DnDčko, ani co do generické podoby ani co do vydávaných světů


Sasquatch Game Studios dělali pro Wizardy 5e dobrodružství Princes of the Apocalypse. Později sami za sebe vydali svůj S&S svět pro 5E - Primeval Thule. A je opravdu povedený, včetně aplikací 5e pravidel. Úplně z toho čiší Conan.

Je ale fakt, že S&S je jen okrajový žánr D&D.
Autorská citace #55
3.6.2019 21:44 - sirien
dobře... víte, jak sem psal o tý holce, co si chce zkusit DnD, protože potkala nějaké video na YouTube?

Čekali ste Matt Marcera? Čekali ste Dael Kingsmill? D&Diesel? Čekali ste nějakej jinej podobnej channel nebo záznamy streamingu? Něco cool a narativního a se super produkční hodnotou?

Pak - buďte ohromeni! :)

(srsly, fakt nevim, co víc k tomu říct - teď to poslouchám zatimco tohle píšu a do monitoru se dívám s výrazem upřímného údivu)
Autorská citace #56
3.6.2019 22:11 - malkav
sirien: No ten počet zhlédnutí a "to se mi líbí" je fakt super :D
Autorská citace #57
3.6.2019 22:31 - Aegnor
Já si myslím, že se to dá nejlíp okomentovat tím, co řekne úplně na konci:

Yep.
Autorská citace #58
3.6.2019 22:47 - malkav
doporučuji i další díly :D
Autorská citace #59
3.6.2019 22:53 - sirien
malkav píše:
sirien: No ten počet zhlédnutí a "to se mi líbí" je fakt super :D

OMFGs... to sem předtim totálně minul :D
Autorská citace #60
4.6.2019 15:48 - krytah
Lol, tuhle sérii jsem viděl. Je to sranda, ale rozhodně by mě to nepřitáhlo k DnD. :D
Autorská citace #61
4.6.2019 16:34 - Zarahel
sirien: Tak tohle je opravdu zajímavé :) Vážně jsem čekal jakýkoliv z těch mnoha kanálů a ono... tohle.

Na druhou stranu - z toho povídání čiší jedna věc: Zahrej si DnD a pobavíš se třeba i dost nečekaným způsobem :) Možná chápu proč ji to zaujalo, když se na to kouknu úplně nezaujatě.
Autorská citace #62
4.6.2019 16:42 - malkav
Zarahel: Přesně tak ... ten příběh se ztracenou vyspělou civilizací a archeologem na pozadí toho groteskního vyprávění je zajímavý. Holčina umí úžasně vyprávět, ilustrace jsou jednoduché a trefné. Nevím, jestli by mě to přitáhlo ke hraní, v dětských letech s největší pravděpodobností ano a i teď mě to skutečně baví :)
Autorská citace #63
5.6.2019 09:55 - Maelik
Jo Dingo je fajn. Doporučuju se podívat i na další díly vyprávění o téhle kampani.
Autorská citace #64
6.6.2019 09:24 - Jarik
Když jsem tak začal sledovat Critical Roll, tak jsem narazil (jako vy všichni) na Weave.
Tak si říkám, jestli někdo z Vás nedošel k tomu, kde sehnat za rozumný peníz ty hrací karty k tomu :D
Autorská citace #65
7.6.2019 07:50 - Jerson
Siriene, nějaké nové zprávy o té slečně přilákané oním videem?

Když jsem se na to video podíval, tak nevím co si mám myslet. Hlavně ten počet shlédnutí a lajků, který snad převyšuje i profíky.
Autorská citace #66
7.6.2019 12:36 - malkav
Já bych ten počet shlédnutí a lajků přisuzoval tomu, že ze hry nedělá vědu. Podává to hodně zábavnou formou. I když tobě třeba naskakuje hned analýza logických chyb v tom ději (neber to jako osobní výpad, to je prostě můj dojem bez nějakého jízlivého podtextu), tak plno lidí se prostě baví ;)
Autorská citace #67
23.6.2019 00:35 - Aegnor
Geek and Sundry hrají Paranoiu - mezi hráči jsou Will Wheaton, Felicia Day a Matt Mercer. Upřímně, o Paranoii jsem zatím jenom slyšel ... a tohle video překonalo všechny mé představy.
Autorská citace #68
24.6.2019 09:30 - Shako
Aegnor píše:
Geek and Sundry hrají Paranoiu - mezi hráči jsou Will Wheaton, Felicia Day a Matt Mercer. Upřímně, o Paranoii jsem zatím jenom slyšel ... a tohle video překonalo všechny mé představy.


Překvapil mě hlavně počet hráčů (7). Ale nikdy jsem ten systém pořádně nečetl, tak nevím, jestli to byla typická hra Paranoi.
Autorská citace #69
24.6.2019 11:46 - Colombo
Píše:
Ale nikdy jsem ten systém pořádně nečetl

Chceš říct, že sis nikdy nenastudoval Úkoly? To je proti Pravidlům Pořádku! Za to tě musím nahlásit Počítači!
Autorská citace #70
24.6.2019 12:17 - Jerson
Paranoia je super hra, na tohle se musím podívat, ale ten čas ...
Autorská citace #71
17.7.2019 07:49 - PetrH
tohle na mě vypadlo na jednom discordu - https://www.twitch.tv/videos/453601179
Autorská citace #73
21.7.2019 22:00 - PetrH
Dalsi jeden z twich https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri/
Autorská citace #74
22.7.2019 08:18 - ShadoWWW
Potěší, když člověk vidí, jak youtuber s odběrem 3 tisíce lidí hraje se svou skupinou podle místního překladu. :-)
Autorská citace #75
28.7.2019 00:52 - PetrH
Nevim zda to tu nebylo - https://youtu.be/pXp68hIsEjk s crafakem, docela me prekvapil, chlapec jeden;)
Autorská citace #76
1.8.2019 07:00 - Jerson
Tak tu máme další videoblog se záznamem hry DrD II, tentokrát přes Discord. Má to čtyři hodiny, takže šance že bych to poslouchal je nulová, ale třeba se někdo odhodlá.
Autorská citace #77
1.8.2019 07:17 - Jarik
Jerson: Já to vydržel asi 5 minut ostré hry. A pak vypnul (dál to nešlo / za mne).
Jo. Myslím, že teď se trošku víc spustí vlna streamování RPG her. A uvidíme, kdo bude streamovat tak dobře, že si najde větší publikum.
Autorská citace #78
1.8.2019 10:32 - obbivan
Já pravidelně sleduji DRAKOVINA dříve DRUHOU STRANU.
Pohodovej obsah, většinou cca 4hodiny. Málo akce spousta legrace a kecání.
Autorská citace #79
1.8.2019 12:01 - Shako
Jerson píše:
Tak tu máme další videoblog se záznamem hry DrD II, tentokrát přes Discord. Má to čtyři hodiny, takže šance že bych to poslouchal je nulová, ale třeba se někdo odhodlá.


Pustil jsem to. Dvě minuty ticha. Potom bez představení do světa, herního systému se začnou představovat postavy. U první postavy se dozvíme, že nejspíš vůbec nezapadá do světa, ve kterém se bude hrát... Pak následuje pár rádoby vtipných hlášek a mezitím další bizarní postava... Mezi řádky si skutečně můžu domyslet, že hrajou DrD II.
...

Co minuta to nějaký další (aspoň jeden) bizár/hloupý vtípek... Vypínám to zhruba po 10 minutách.
Fakt má cenu to poslouchat dal?
Autorská citace #80
1.8.2019 12:04 - PetrH
obbivan - je to i trošku upadající, ale dá se. asi patří ke kvalitnějším streamům, ale je to i dáno tím, že tam mluví "profi performeři".
Autorská citace #81
1.8.2019 13:20 - Jerson
Shako píše:
Pustil jsem to.

No, musím říct, že vedle takovýchto pořadů Krotitelé draků celkem vynikají. Ale nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat jako první, abych to nestrhal jen na základě pár minut poslechu a proklikání.
Autorská citace #82
9.8.2019 06:57 - Jerson
Když ve vedlejším tématu řešíme Krotitele draků a jak to dělat jinak, jsou zde známé Drakoviny?
Autorská citace #83
9.8.2019 08:02 - Jarik
Když to tak přebírám, tak v Drakovinách jsou obdobní nováčci jako v KD.
Prošli si 1.sérií (těch asi 8 dílů),... na které se poučili. Teď jsou v druhé, a mnohé to vylepšuje.
a) Vypravěč (2.série) mi přijde lepší než LK.
b) Svět mi přijde lepší.
c) A hráči chtějí hrát. To, že se učí pravidla za pochodu ani tak moc nevadí.
d) Protože jsou to streameři, tak si techniku řeší každý po svém. A mají každý své publikum.
e) Protože ale streamují s dostupností chatu, tak jim do hry vplouvá mírný rušivý prvek. Ale i to se dá omluvit. Protože jej dokáží ignorovat.
Autorská citace #84
9.8.2019 08:43 - PetrH
tak drakoviny jsou podobné jinému projektu (druhá strana odkazoval jsme výše, jako kolega Obivian na drakoviny), kde někteří lidé se opakují. Je tam znát už to, že jsi v twich platformě a je to skládaný stream, i lidé už ví jak více mluvit na tento typ komunikace.
Autorská citace #85
9.8.2019 08:47 - Jarik
PetrH: Ona Druhá strana je tou 1.sérií o které jsem mluvil.
Tím, že to je projekt stejné party lidí :). Potažmo primárně Aleshův projekt, který chtěl hrát DnD a zároveň to streamovat.
Autorská citace #86
11.8.2019 12:16 - mrkew
PetrH píše:
Dalsi jeden z twich https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri/


Děkujeme za sdílení, většina hráčů jsou nováčci takže moc netuší co mají dělat, neznají některé pravidla, ale na to že hrají poprvé tak si myslím že super.

Stream má své mouchy, každý hráč nemá úplně nejčistší mikrofon, ale snažili jsme se od nich vymáčknout co nejlepší kvalitu. Já jako DM trošku sice tápu ještě s roll20 ale to se podá.

Pokud bude zájem o druhou sezonu (chtěli bychom kampaň z essentials kitu) zkusíme to zase o něco více vylepšit :)

ShadoWWW píše:
Potěší, když člověk vidí, jak youtuber s odběrem 3 tisíce lidí hraje se svou skupinou podle místního překladu. :-)


My děkujeme, překlad je naprosto boží (ač někteří hráči protestují proti některým jménům) a my se těšíme na překlad essentials kitu. PS: říkáme si spíš streameři pokud to bylo na nás :)

Další sezení by mělo být ve čtvrtek od 20:00 jestli vše půjde podle plánu :))
Autorská citace #87
11.8.2019 12:27 - exi
mrkew: Essentials Kit bude v řádu týdne nebo dvou, doufám :) Jinak se můžeš podívat na další zdejší přeložené kampaně Strádovo prokletí (gotický horor), Dračí loupež (městské dobrodružství) nebo Poklad dračí královny (klasika).
Autorská citace #88
11.8.2019 12:40 - PetrH
Jo a mrkew, kdyz sem das upozorneni tak to muze pomoci.
Autorská citace #89
11.8.2019 12:52 - mrkew
exi píše:
Essentials Kit bude v řádu týdne nebo dvou, doufám :) Jinak se můžeš podívat na další zdejší přeložené kampaně Strádovo prokletí (gotický horor), Dračí loupež (městské dobrodružství) nebo Hordu dračí královny (klasika).


Strádovo prokletí se nám dost líbí, ale je to už na delší dobu, ale určitě někdy zkusíme. Zbytek jsem se zatím moc nedíval. Děkuji za info v jakém je stavu Essentials Kit.

PetrH píše:
Jo a mrkew, kdyz sem das upozorneni tak to muze pomoci.

Dobře budu si pamatovat a příště to tady hodíme :)), snad nikoho nepohoršíme :)
Autorská citace #90
11.8.2019 13:53 - sirien
Aktualizoval sem nějak záhlaví, všechny české sem vytáhnul nahoru.

mrkew: neměli byste pro tu svojí hru / streaming nějakej název co by šel uvádět? (Jestli to už někde je tak sorry, já se na twitchi moc nevyznám)
Autorská citace #91
11.8.2019 14:18 - Aegnor
sirien píše:
Aktualizoval sem nějak záhlaví, všechny české sem vytáhnul nahoru.

Takže Quentin má ty svoje podcasty v angličtině? :-)
Autorská citace #92
11.8.2019 14:33 - mrkew
sirien píše:
neměli byste pro tu svojí hru / streaming nějakej název co by šel uvádět? (Jestli to už někde je tak sorry, já se na twitchi moc nevyznám)


Název zatím nemáme, zkusíme něco vymyslet. Nečekali jsme, že to bude mít takový úspěch. Jenom detail název našeho kanálu je složena ze dvou přezdívek Mrkew - já muž, Sayuri moje žena.
Aktuálně bych tam třeba nechal D&D Mrkew a Sayuri - živé streamy každý týden (čtvrtek nebo pátek)
Autorská citace #93
11.8.2019 14:39 - sirien
Aegnor: Quentin má tendence k lehkému trollingu občas, tak se nakvartýroval kam neměl :)


Mrkew: ok
Autorská citace #94
11.8.2019 14:48 - mrkew
sirien píše:
Mrkew: ok


Super takhle to může být, jen nechci být hnidopich ale Mrkew a Sayuri ne Sayuri a Mrkew. Uvádíme to takhle všude v tomhle pořadí tak at to není matoucí :). I tak velice děkujeme.
Autorská citace #95
11.8.2019 15:29 - Jarik
Sirien... Druhá strana jsou teď Drakoviny. Oficiálně.
Autorská citace #96
11.8.2019 16:22 - malkav
nezapomeňte na TOHLE :D
Autorská citace #97
11.8.2019 16:45 - sirien
Mrkew: pohoda.


Jarik: jo, ale ten link vede na YT videa co jsou pojmenovaná jako "Druhá strana", tak mi přišlo možná lepší to nechat takhle. Ne?


Malkav: je to dole v "další zdroje v diskusi" :)



EDIT: to je takové dilema jako že dávat do záhlaví všechno nemá moc smysl, protože to pak bude nekonečně dlouhý. Moh bych z toho udělat článek, ale a) si nejsem jistej že by to bylo lepší, i když možná jo, a hlavně b) asi nejsem ta pravá osoba protože by to v článku chtělo možná trochu víc popisu k těm věcem a já je ve skutečnosti moc nesleduju - takže možná kdyby byl nějakej jinej dobrovolník?
Autorská citace #98
11.8.2019 19:44 - Náčelník Velký Nos
sirien píše:
Jarik: jo, ale ten link vede na YT videa co jsou pojmenovaná jako "Druhá strana", tak mi přišlo možná lepší to nechat takhle. Ne?


Ahoj, za Drakoviny díky, že nás tady uvedete, ideální by byl odkaz na přímo nový kanál https://www.youtube.com/channel/UC5W8zaxEqssNl-6a532oUhQ

Díky moc,
Jiras K.
Autorská citace #99
11.8.2019 19:51 - sirien
jasně, neni problém :)

Upravil sem to v záhlaví.
12.8.2019 22:00 - Dukolm
Čtyři kejklíři - jsem viděl všechny které mají na youtube za mě hodně povedený kousek, jednom díle trochu horší zvuk, ale když si člověk uvědomí, že je to točené většinou na conu a hrají před publikem, tak se to dalo prominout.

Arielistelos - zde jsem odpadl po několika hodinách, nějak mi scházela absence podkladů. Je to jenom zvuk a člověk si uvědomuje je že občas ty lidi nebo nějakou mapu potřebuje u toho vidět. Ale časem tomu možná ještě dám nějakou šanci cestou v autobuse.

Drakoviny - poslední zdejší objev, kterému jsem obětoval nějaký čas o víkendu (2 hry) a asi ještě obětuji. Rozhodně pěkné zpracovaní a kvalita zvuku hodně dobrá. Vypravěč má hodně dobré hlasové dovednosti, které doslova obdivuji. Hráči mají dobrý projev a jdou od sebe dost dobře odlišit jen podle hlasu. Jediný co bych jim asi vytkl, že občas by se hodila k popisu nějaká mapa.

A pak jsem s trochou masochizmu od 20 minuty dokoukal až do konce i Krotitelé Draků - stream z Gameconu. Celkově vypravěč podprůměrný výkon, dle mého hodnocení a hráči taky nijak extra nezaujaly. A dost se mě pletly hlasy Leily Bardo a Valerie. Celkově to skákání si do řeči dost znepříjemnilo poslech.


Celkově mi přijde že máš li dobrý obsah tak nepotřebuješ super drahou techniku a věci okolo. Základem je dobrá skupina a dobrý zvuk, nepotřebuji zvuk který bude jako z filmu ale stačí když člověk lidem rozumí a nemusí zeslabovat a zesilovat pořád dokola.
14.8.2019 19:18 - Xeth
Zajímavé je taky začínající tažení PF2 k příležitosti vydání 2. edice. Vypravěč je myslím poměrně dobrý a hráči většinou své postavy hrají velmi slušně (trpaslice Omelette je prostě skvělá :)). A navzdory občasným pravidlovým vstupům je to celekm zábavné sledovat. Vlastně mne to přimělo se blíž zajímat o PF2. Takže za mne dobrá práce.

A prosím o opravu číslovky u prvního tažení Critical rolu v rozcestníku. :)
15.8.2019 00:41 - ShadoWWW
(Video) úvod do dobrodružství Ztracený důl Fendelveru.
15.8.2019 08:18 - Jerson
Píše:
Zdravím , mé jméno je Jan, je mi 19 let a v životě jsem nehrál DnD , Dračí doupě, či jiné hry na hrdiny. Před několika týdny mě chytlo sledování Drakovin a to mě zaujalo až na tolik, že jsem posledních pár dní průběžně studoval DnD 5e pravidla(players handbook) a zkusil si vytvořit postavu na DnD Beyond, abych se dostal více do hry. A nyní bych rád zkusil si zahrát nějaké dobrodružství.


Píšu si první čárku za člověka o ,kterém vím, že ho k hraní přilákalo sledování cizí hry na Youtube.
Siriene, jak dopadla sestra kamarádky tvé přítelkyně, už se odhodlala ke hře?
26.8.2019 21:02 - ShadoWWW
Tý jo. Ty Drakoviny mají vzestupnou tendenci už tak vysoké kvality. Hustý.
26.8.2019 21:55 - PetrH
Otazkou je jaka bude dalsi serie...?
26.8.2019 22:07 - sirien
Jo, Drakoviny sou super, zrovna je namátkově poslouchám.

Jinak musim říct že zrovna Drakoviny sou docela dobrá ukázka toho, že na naprosto dostačující a pohodovej zvuk dneska neni žádnej zázrak ani těžko dosažitelnej problém. Ostatně Gurney tušim mi zmiňoval, že LA by Night nebo tak něco začínalo i zvukově doslova iPhonem na stativu a zjevně to taky stačilo... (což se nedivim - občas mám ve zvyku pustit telefon na hlasitej odposlech, nechat ho ležet na stole a mluvit normálnim hlasem zatimco chodim po místnosti - a mikrák na telefonu mi to bere naprosto bez problémů, i když zrovna mluvim směrem někam k čertu...)
7.9.2019 15:25 - ShadoWWW
Typical Sunday - borci ze Slovenska, co hrají DnD 5E.

Jejich kanál má 30 tisíc odběratelů.
7.9.2019 18:44 - efram
Mimochodem hend v tom prvním díle Typical Sunday, je videt ten pohodovej pristup. Postavy budou teprve doladovat. Nic neresej krecovite. Kupodivu to ani nevypada , ze před hrou museli studovat tuny textu......
8.9.2019 07:02 - ShadoWWW
Střetnutí s drakem bylo cool. ;)
8.9.2019 08:12 - pilchowski
to bylo vtipný, a nejlepší je, že jsem to měl podobně, když jsme to hráli: první drakův dech byl skoro TPK, jedinej, kdo to ustál, byl barbar a ukecal draka tím, že mu dal mapu k pokladu (falešnou)... ale ukecat draka tím, že mu udělám skoro erotickou masáž, to jsem ještě neviděl (pominu to, že já bych teda takhle hloupýho draka, co se vzdá svejch pokladů, neroleplayoval, ale zase ten nápad s masáží bylo nutný využít), díval jsem se na to poprvé a jakože fakt jsem se bavil
8.9.2019 09:50 - PetrH
Jo tohle se da poslouchat a delat neco jineho. Hezky to bylo, musi se nechat. Follow me upozorni na priste. Jste stopajici hvezda. Vydrzet a nepolevit.
8.9.2019 15:12 - ShadoWWW
Vypadá to, že Strangers and Dragons se probouzí už dnes večer (přibližně v 20 hod.).
8.9.2019 16:20 - mrkew
pilchowski píše:
to bylo vtipný, a nejlepší je, že jsem to měl podobně, když jsme to hráli: první drakův dech byl skoro TPK, jedinej, kdo to ustál, byl barbar a ukecal draka tím, že mu dal mapu k pokladu (falešnou)... ale ukecat draka tím, že mu udělám skoro erotickou masáž, to jsem ještě neviděl (pominu to, že já bych teda takhle hloupýho draka, co se vzdá svejch pokladů, neroleplayoval, ale zase ten nápad s masáží bylo nutný využít), díval jsem se na to poprvé a jakože fakt jsem se bavil


Na jednu stranu jsem je nechtěl zabít :D Na druhou stranu ta masáž byl tak obrovský náboj, že jsem to musel využít :D
9.9.2019 08:42 - ShadoWWW
Strangers and Dragons začali novou sérii.
9.9.2019 11:31 - mrkew
Co jsem se díval, tak kvalita mnohonásobně lepší oproti 1. sérii.
22.9.2019 22:51 - PetrH
Dneska agraelus hitnul pres 10k predplatitelu. Jen dneska behem 2.5 hodiny 1000. Ted 22:50 presne 10110 subu. Z kazdeho ma minimalne 3.5 eura. Tot tak...
24.9.2019 01:18 - York
Roleplaying, Running the Game #83 - dlouhý video, ale hodně zajímavá úvaha o hraní RPG pro diváky.
24.9.2019 02:38 - sirien
45 minut... jestli to bude další Colvillovo přežitý blábolení, tak budu dost smutnej.
24.9.2019 03:36 - sirien
Dobře... ta úvaha o 0 rozměrnejch postavách a rollplayingu (ll, ne le) je ve skutečnosti docela zajímavá.

Ta úvaha o 1 a 3 rozměrnejch postavách je taky zajímavá. Něco drobnýho na tom popisu 1 rozměrnejch postav mi neladí, ale nedokážu přesně ukázat na to, co to je. Na druhou stranu rozbor motivací a jejich podtextů je fakt dobrej.

Ty rady k vedení hráčů k RP sou taky popravdě docela dobrý. Á - a ten popis rozdílu mezi "good roleplayer" a "good player" je fakt dobrej.

A máš pravdu, že ta úvaha o publiku je dost zajímavá. Nicméně osobně nesouhlasim s tim co říká o RP u DMa. Má pravdu, že nemá smysl přehánět a snažit se bejt Mercer. Na druhou stranu dobrý RP u DMa podle mě vyžaduje určitej "performance" pro ostatní, protože to pomáhá hráčům vžít se líp do scény tím, že mají fakt dojem, že se baví s X. Už sem to psal někde ve scénáristice, ale vždycky brečim když vidim nějakýho DMa jak má super příběh a super postavy, ale pak všechny postavy (nebo všechny postavy nějakého typu) roleplayuje stejně jako ostatní. Osobně mám za to, že to hře ubírá víc, než když ten "performance" vynechávají hráči pro PCčka.

AU! ta definice metagame... SKORO zvládnul udělat jedno video u kterýho mě nic nebolelo.


Ale dobře, dávám Colvillovi nějakej kredit. Jen republikovej, teda, ty kostky má pořád schovaný, takže na pořádnej Imperiální pořád nemá nárok.
24.9.2019 14:26 - Corny
sirien píše:
AU! ta definice metagame... SKORO zvládnul udělat jedno video u kterýho mě nic nebolelo.


Asi bych se s ním taky o dost věcech neshodl, ale zrovna u tohohle mám pocit, že se spíš snažil zdůraznit, co není metagaming a co je metagaming spíš jen stroze odbyl (jelikož nemluvil o tom, co metagaming je a tak nebylo tak podstatný se tím víc zabývat). Taky bych se s ním docela zásadně neshodl, ale skoro bych mu dal i "benefit of the doubt", že to tak úplně nemyslel, pokud by se tomu víc věnoval.
24.9.2019 14:56 - sirien
Benefit of doubt se kupuje jedině za imperiální kredity, republikový nestačej.
30.9.2019 07:25 - Jerson
O víkendu jsme se bavili o Krotitelích draků, tak jsem kouknul na jejich FB, a vidím tam obrázky z jejich první hry - a nemůžu si pomoct, ale rozmístění hráčů mi přijde divné. GM a dvě trojice sedí každá u jiného stolu, takže na ty jejich cool modely všichni nemůžou dosáhnout, sedí dost daleko od sebe - ve "veřejné" zóně odpovídající asi tak zkoušení před komisí... Na jednu stranu chápu, že to dělají hlavně pro kamery, pro které je tohle rozsazení asi lepší z hlediska snímání lidí a nasvícením, ale pak se to zase pere s určitou autenticitou hraní, tedy s tím, jak takové hraní běžně vypadá.

Na na jejich stránkách to má 36 lajků, na jiných stránkách jeden nebo dva, což mi z 3700 sledovačů přijde a 3600 původních lajkovačů přijde strašně málo. Ještě uvidím, až vyjde video z jejich hraní, ale zatím mi všechno ukazuje na závěr, že profesionální technika nemá proti standardní technice vůbec žádnou přidanou hodnotu, kterou by se daly ospravedlnit o jeden či dva řády vyšší náklady na natáčení.
30.9.2019 09:01 - mrkew
Byl někdo na natáčení krotitelů draků?

Jerson píše:
rozmístění hráčů mi přijde divné. GM a dvě trojice sedí každá u jiného stolu, takže na ty jejich cool modely všichni nemůžou dosáhnout, sedí dost daleko od sebe


To jsem si taky říkal, psali že pojedou ve stylu critical role na 3 kamery. Why not, ale nečekal jsem, že všechny 3 skupinky, dva gauče hráčů a DM budou od sebe sedět 5 metrů daleko. Zvláštní rozložení.
30.9.2019 09:10 - Aegnor
Jako na ty fotky jsem kouknul ... a hráčské stoly jsou podle mě v pohodě. Jenom ten stůl pro GM je prostě hrozně daleko.
30.9.2019 10:51 - Jerson
Dojem člověka, který byl na natáčení a tedy sledoval na plátně hru z vedlejší místnosti v přímém přenosu, by mě také zajímal.

Aegnor - no nevím, asi bych nechtěl hrát tak daleko od spoluhráčů, nehledě na to, že takové rozsazení v podstatně neumožňuje, aby se spolu normálně bavili dva lidé sedící na krajích jednoho gauče.
30.9.2019 11:31 - Corny
Tak ono je asi důležitý, jestli to vyhovuje jim, nevadí jim to a neškodí to hře. Každý hrajeme jinak. To podle mého s "autenticitou" nijak nesouvisí, nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech. Ostatně spousta lidí hraje v dnešní době exkluzivně na dálku přes skype apod., a není na tom nic neautentického.
30.9.2019 11:41 - York
Corny píše:
nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech.


Psáno to sice nikde není, ale dost lidí si už všimlo, že fyzická pozice a rozestavení hráčů má na hru vliv. Pokud třeba tři hráči sedí u stolu a čtvrtý leží na posteli, automaticky ho od hry trochu distancuje a vysílá to signál, že do ní vlastně není tak docela zapojenej a nemá o ni až takovej zájem. Podobně když rozesadíš hráče po dvou na gauče, velmi pravděpodobně se budou mezi sebou víc bavit hráči, co sedí vedle sebe, a je slušná šance, že se jednotlivé dvojice zaberou do tichého hovoru mezi sebou a budou hůř vnímat, co říkají ostatní.

Fyzický odstup PJe zase implikuje odstup od hráčů, je to v podstatě symbolické vyjádření Dračákystického přístupu, kdy PJ je pánem všeho a nikdo mu do ničeho nesmí kecat.
30.9.2019 11:47 - LokiB
York: jako psychologická vsuvka dobrý :) takovej základ, kterej se napíše do seminární práce při rozboru TTRPG ... a ve skutečnosti ... to tak rigidní nebude.
jako všechny ty body asi zvětšujou šanci na možné zmíněné projevy, ale nijak je neimplikují.
30.9.2019 11:53 - Corny
LokiB píše:
...


V podstatě není co dodat :D
Ano, vliv to mít může. Ale nemusí. A některé skupině to tak třeba vyhovuje.
30.9.2019 12:06 - York
LokiB píše:
jako všechny ty body asi zvětšujou šanci na možné zmíněné projevy, ale nijak je neimplikují


Přesně tak.

Jisté je, že to na hru má vliv. Jakej přesně bude, záleží samozřejmě na konkrétních hráčích, konkrétní hře a podobně. Když budeš hrát příběh o tom, jak se postavy u nějakého šamana zdrogují a vydají se na astrální pouť, tak naopak může bejt fajn, když budou všichni hráči ležet.
30.9.2019 13:51 - Lethrendis
Ehm... na zasedací pořádek má asi největší vliv tvar místnosti, počet a tvar stolu/ů, židlí, křesel... řekl bych. Když hrajeme u nás, sedám v oblíbeném rohu gauče a nesděluju tím nikomu nic :)
30.9.2019 14:10 - Jerson
Corny píše:
Každý hrajeme jinak. To podle mého s "autenticitou" nijak nesouvisí, nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech.

Pokud si dobře vzpomínám, jedna z původních myšlenek Krotitelů byla Ukázat, jak se hraje RPG přirozeně, s mixem začátečníků a zkušených hráčů, tak, jak to hrají skupiny, jen s profesionální technikou a produkcí. Viděl jsem už různé herní stoly, i když jich nebylo až tak moc, ale hrát na takhle velkou vzdálenost, to ještě ne.
30.9.2019 14:23 - York
Lethrendis píše:
Když hrajeme u nás, sedám v oblíbeném rohu gauče a nesděluju tím nikomu nic :)


Vědomě ne, ale podvědomě určitě ano. Vliv má už jen to, kdo vedle koho sedí.

Teď se každopádně o situaci, kde je to fakt výrazný a PJ sedí za katedrou jak učitel před třídou prvňáků :-)

(Tak jsem to teda aspoň pochopil z popisu.)
30.9.2019 14:30 - Aegnor
Pro lidi mimo FB.
30.9.2019 14:55 - Corny
Jerson píše:
Viděl jsem už různé herní stoly, i když jich nebylo až tak moc, ale hrát na takhle velkou vzdálenost, to ještě ne.


To už se pak zase dostáváme do prostředí "Mě něco připadá divné, takže beru jako univerzální pravdu, že to tak nemá být" :)

York píše:
Vědomě ne, ale podvědomě určitě ano. Vliv má už jen to, kdo vedle koho sedí.


Point každopádně není ani tak v tom, že nemá vliv na atmosféru a průběh hry kdo jak a kde sedí, ale spíš že neexistuje žádný "univrzálně autentický" setup. Například pokud někdo hraje třeba Blades in the Dark, může ta hra vypadat podstatně jinak než když někdo hraje oldschool DnD. A každému sedne prostě jiný setup a každý má také jiné možnosti. Když mám v místnosti dva gauče a velký stolek, můžou sedět klidně všichni u sebe. Když mám v domě dva malé stolky a hromadu židliček, tak budou třeba sedět dál od sebe. Tj. není moc fér tvrdit, že se někdo protiví snaze dělat "autentickou" představu hry jen proto, že jsou hráči třeba dál od sebe.
30.9.2019 15:37 - York
Corny píše:
neexistuje žádný "univrzálně autentický" setup.


To každopádně.

Při natáčení asi taky hráči nebudou mít problém s držením pozornosti, takže to možná vadit nebude.

Přišlo by mi to ale dost nešikovný, pokud při hře používaj nějaký rekvizity (vypadá to, že ano). Asi bych měl potřebu se v průběhu hry zvedat a jít se podívat...

Pro srovnání fotka z Gameconu (ok, já mám těch rekvizit víc a používaj se pořád):

30.9.2019 16:12 - Jerson
Corny píše:
To už se pak zase dostáváme do prostředí "Mě něco připadá divné, takže beru jako univerzální pravdu, že to tak nemá být" :)

Corny, já nikde nenapsal, že to tak nemá být - jen že mi to přišlo divné. Fakt v tom není poznat rozdíl?

Třeba mě zajímá, jak operovali s těmi terény a figurkami, když neseděli u jednoho stolu. Zda hráči vstávali a přesouvali se, nebo to řešil jen LK, nebo to přenesli na jiný stůl, atd. No,zítra snad uvidíme.
30.9.2019 16:15 - sirien
Tak to relativizování zas uklidníme, co vy na to?

Ten setup co tam mají je na normální hraní totálně WTF. Mohl bych rozvést co to udělá s komunikací a roleplayingem atd, ale myslím že to není třeba protože to každej vidí intuitivně sám.

Ten setup je zjevně pro kamery aby to mohli natáčet jako show. Za mě to je špatná volba protože:

A) tahle parta bohužel už ukázala, že show dělat neumí. Chybí jim naprostý základ věci a snaha nahradit to technikou je marná.

B) jiné pořady dělají show s mnohem normálnějším setupem buď tak že prostě oželí dokonalost záběru (zjevně s tím lze dobře žít - když umí udělat tu show jako takovou) nebo použijí víc kamer co berou různé části stolu (a funguje jim to i na statických kamerách na střih nebo prostě na split screen).

Ladislav má ale holt svojí pravdu o všem.


Co by mě zajímalo víc - fakt se zlepšili natolik že stojí za to je řešit?
30.9.2019 17:19 - Jerson
To právě nevím, zatím nenapsal nikde nikdo, kdo by je viděl.
30.9.2019 21:57 - efram
Rozhodně souhlasím se Sirienem s tím, že by rozložení herní plochy nemělo jít na úkor hry směrem k lepší kameře. S čím nesouhlasím je přehnaná kritika, která tu opakovaně zaznívá směrem k JaD. Shledl jsem několik zde vychvalovaných poskytovatelů totožného obsahu a nemyslím si, že by na tom JaD byli až tak špatně. Z celé diskuse a vítek mám spíš pocit osobních antipatiíí něž faktického hodnocení věci (až na výjimky).
30.9.2019 23:42 - sirien
KD, když už. JaD je poněkud něco jiného.

(Jinak teda číst zrovna od Tebe poznámku o podjatosti vzešlé z osobní antipatie...)
1.10.2019 07:49 - pilchowski
Tak jsem zvědav, jak tahle reklama na sebe sama zabere (od 7:30)
1.10.2019 13:26 - mrkew
První díl zde: https://www.youtube.com/watch?v=w7S4JS2dAkc

Měli problém se zvukem, občas nevyvážený a v určitých částech zcela vypadl. Tak snad to do příště opraví :))
1.10.2019 16:20 - efram
sirien píše:
KD, když už. JaD je poněkud něco jiného


Sry, sekla jsem se jak jsem to psal. Jsem zrovna koukal na ten poslední JaD, tak mi to asi nějak uvízlo v paměti.

sirien píše:
(Jinak teda číst zrovna od Tebe poznámku o podjatosti vzešlé z osobní antipatie...)


Bohužel v tomhle ohledu se musím sklonit před tebou mistře, jsi lepší.
2.10.2019 09:27 - PetrH
KD jsem viděl. Proboha proč je to tak uřvaný a přehrávaný? to jako, že jsme ksicht známý tak se musím přetvářet? Fakt mi tenhle guláš nesedl. Pokud porovnám Drakoviny, Mrkew tak jsou mi mnohem příjemnější a fakt nepotřebuji modely za tisíce. Chemie tam mezi hráči funguje mnohem lépe. Tady je to jak špatně napsaný seriál plný hvězd, co dělat tu raketovou vědu a medicínu jak v ordinaci....
2.10.2019 09:31 - Jerson
Napůl sleduju a napůl poslouchám Krotitele - úvodní scéna, oni jsou v observatoři, venku je neviditelná potvora, kterou jejich slepá mniška odhalí, zloděj po něm vystřelí, přitom ho spoutá (to bylo ještě před začátkem tohoto sezení) a začne boj - tedy GM řekne "hoďte si na iniciativu". Šestý hráč se ptá, jak se počítá iniciativa a jak je Obratnost v angličtině.
Nicméně - stříleli zřejmě přes okno. Pak potvoru sledují přes okno, jak ji omotávají nějaká ta svazují chapadla. A když chce ta slepá mniška proskočit oknem (je fakt moc uvěřitelné, jak se chová slepá postava), tak tam to okno není a potvora je za zdí, což je ostatně ne moc zřetelně vidět i na battleplánu, který je snímán z dálky, takže na něj špatně vidím i já, navíc v tom úhlu překáží barák před místem boje.
A pak tedy zjišťují, jakým oknem ho viděli - oknem ze vstupní chodbičky, tedy pod úhlem, ze kterého ho žádná z postav vidět nemohla (na tož po něm něco vrhat nebo střílet).

Někteří hráči na battleplán nevidí, takže když zloděj chce vystřelit ze své dlouhé píšťaly, střílí na cíl metr a půl daleko (přes okno), jen to v první chvíli neví. Jo, a zaklekne, takže by ho nejspíše neviděl, to okno mi přijde docela vysoko.
A GM před tou akcí jeho figurku posune, aby na nepřítele viděl.

Jen abych to shrnul - tak zloděj pomocí luku a kouzla tu nestvůru trefil a spoutal, a hned v dalším kole chce útočit pomocí píšťaly a nikoliv lukem, který drží v ruce. A musí se přesunout, aby mohl střílet na cíl, který předtím trefil a spoutal ho na místě. Jo, a při střelbě se na ten metr a půl netrefí.

Profesionální vybavení podruhé během dvou minut nezvládá hlasité projevy hráčů.

Vidoucí v záchvatu smíchu (postava i hráčka) říká, že se jde podívat do knihovny (jako mentální knihovna, když byste to z popisu nepoznali), GM na to reaguje, že padne na zem a má zranění za 1 HP. Dostane tři vize. Za bojové kolo, tedy šest sekund, dostane čtyři minuty popisů vizí.

Pří smíchu zase vypadl zvuk. A pak znovu.

Hráč Bolka zjevně nepochopil, že "knihovna" je jen nějaká astrální věc. Shrne, co se stalo před ním (tedy působí to dojmeme, že všichni opravdu jednají jeden po druhém a nikoliv současně), pak zjistí, že nedoběhne, takže se vrátí a kouzlí.

Jedno bojové kolo trvalo 20 minut.

V této chvíli má video 29 lajků a 15 dislajků.
2.10.2019 09:42 - Aegnor
Ještě bych k Jersonovi dodal, že před tímhle vším proběhlo 10 minut popisování toho, co už odehráli. Nějak si z toho nedokážu nic vybavit. Za první půl hodiny sledování proběhlo jedno kolo, projevily se nedostatky rozložení místa, kde hrají ... a to je tak všechno.
2.10.2019 09:54 - ShadoWWW
Mrkew pojedou novou kampaň. Těším se!
2.10.2019 10:37 - pilchowski
Mě na tom videu KD trkly hned dvě věci:

1) LK představuje Essentials Kit a soutěž o něj tak, že ho schová za DM screen...
2) Z pohledu kamery na terénu v určité fázi nejsou vidět figurky postav, takže se člověk jen domnívá, kde asi stojí...
2.10.2019 10:48 - Zarahel
Hola,
trochu naruším konverzaci o KD (jen na okraj, vážně jsem se snažil na to mrknout i déle, než 10 minut, ale já to zkrátka nedal...) a nahodím něco, co jsem objevil nedávno :)

Kdyby se to tu objevilo už dříve, tak jsem to přehlédl - povídání o DnD trochu jinak. Pro vypravěče nebo hráče, které zajímá podle mého vážně dobře povedené vyprávění o DnD lore.


MrRhexx

EDIT: Hmmm. Teď to poslouchám a došlo mi JAK velký geek vlastně jsem :D
2.10.2019 11:02 - Jerson
pilchowski píše:
2) Z pohledu kamery na terénu v určité fázi nejsou vidět figurky postav, takže se člověk jen domnívá, kde asi stojí...

Na to, jak detailně zpracované modely mají k dispozici a jak dlouhý čas trávili přípravou natáčecího místa je z battleplánu vidět úplné houby. Nevidí na něj hráči, pořádně na něj nevidí diváci, GM k němu musí vstávat ... fakt o ničem.

Jinak doporučuju přeskočit shrnutí, tedy prvních 15 minut určitě, ale ani pak to není lepší.
2.10.2019 11:07 - Jarik
Mám doma takový otočný servírovací prkýnko (40cm). To by pomohlo.
2.10.2019 11:22 - York
Jerson píše:
Na to, jak detailně zpracované modely mají k dispozici a jak dlouhý čas trávili přípravou natáčecího místa je z battleplánu vidět úplné houby. Nevidí na něj hráči, pořádně na něj nevidí diváci, GM k němu musí vstávat ... fakt o ničem.


Jo, tohohle jsem se trochu bál a proto jsem sem dával tu fotku z Gameconu, kde to mají všichni hráči před sebou (thumbs up orgům Gameconu za dobře připravený herní stůl).
3.10.2019 18:38 - whit3r4ven
Rád by som dal do povedomia aj českú hernú skupinu, na Twitchi sú ako sloninohy a na Youtube potom dávajú záznamy z hrania pod názvom Pařeniště a ich Facebook je Sloní Nohy
4.10.2019 09:48 - Jarik
Včera hostovali v Drakovinách na one-shotu Mrkew a LK.
Předpokládám, že během pár dní to bude i na YT. Zatím jen na twitchi Drakovin (resp.ještě Freeze).
4.10.2019 09:53 - mrkew
sirien píše:


Konečně jsme vymysleli název pro naší skupinu a celkově pro druhou sérii. Klan Zephyra a budeme hrát vždy každý pátek od 20:00, tak kdybys byl hodný a změnil popis budeme rádi :)

Jinak díky za tvou radu na založení blogu, máme ho zde: http://www.d20.cz/blog/mrkew/52275.i0.html
6.10.2019 08:18 - PetrH
Živý přenos hraní dneska od 10. (Používají kouzlem a mečem) edit: https://youtu.be/CJhYCkjlfEM
6.10.2019 08:46 - ShadoWWW
PetrH: Jaký kanál?
6.10.2019 08:52 - PetrH
Sakra link se ztratil https://youtu.be/CJhYCkjlfEM
6.10.2019 18:04 - ShadoWWW
Výroba zástěny Matta Mercera.
6.10.2019 19:51 - Dukolm
Pěkný, no už jsem od nich viděl video nebo obrázky na herní stoly.
7.10.2019 18:22 - kin
Docela zajímavý video, na začátku probírají vliv stremování na popularitu rpg.
Pro zkratku, říkají tam že cca 50% právě hrajících lidí (asi v usa) hraje kvůli stremování.
Pak dobré poznatky typu, že stremování lidem ukázalo, že to je zábava, sociální a o vyprávění příběhů, kteru může hrát kdokoliv bez ohledu na pohlaví, barvu, vzhled, atd. Že to hlavně polidštilo rpg jako celek, ubralo jim to na démoničnosti starých dob.
7.10.2019 19:05 - PetrH
Co rikate na nove drakoviny a hosty? https://youtu.be/WL8aiQRdBuQ
7.10.2019 21:13 - ShadoWWW
Dost dobrý nápad, dost dobré zpracování. Někdy by to mohli zopakovat.
8.10.2019 11:47 - PetrH
Rozhodne to fungovalo s lk lepe jak jeho projekt... coz je zvlastni ale mize to byt dane i slozenim a pojetim toho projektu
10.10.2019 17:14 - PetrH
Další ytb záznam hry v systému Kouzlem a mečem. https://youtu.be/ojs2sy333zg
12.10.2019 22:19 - Babcom
Ahojte, som tu nový, ale ak máte radi scifi, tak náš kanál s priateľmi (je to ale "len" podcast vzhľadom na to, že to nahrávame na našich live sessions, takže audio-only) má už 17 dielov online a ďalšie na mňa čakajú na upload:

https://www.youtube.com/channel/UC_asB3X_ewfGNiTVudvz6PQ

Je to scifi vo vesmíre Babylonu 5 podľa dosť starého systému (The Babylon Project RPG). Možno niekedy v budúcnosti urobím aj prehľad o tom systéme, ak by bol záujem.

A práve som začal uploadovať aj záznamy z online hrania, kde hráme s priateľmi (polka z ČR a polka zo SR) podľa druhej edície Mutant Chronicles RPG kampaň v rovnomennom vesmíre - teda Mutant Chronicles (možno si pamätáte kartovku Doomtrooper). Tam som len práve začal s uploadom:

https://www.youtube.com/channel/UCus2H-z-Ui3tlgpv_lF0xtA

A hrali sme to prvýkrát cez Roll20 a mali problémy s audiom, takže kvalita záznamu je... no... taká, aká je. :P

(Dúfam, že ma nezlynčujete a niekomu sa to bude páčiť... viem, že robím ešte veľa chýb ako GM, ale učím sa...) ;) Bude lepšie.
12.10.2019 23:23 - Jerson
Přijde mi, že s RPG záznamy a twitchi z hry je to jako svého času s pravidly - v poslední době to dělá kde kdo :-) Bohužel je zcela mimo mé možnosti tuhle tvorbu sledovat.
13.10.2019 16:12 - ShadoWWW
Zatím těch lidí, co to dělají, moc není. Ale co potěší, že ti, co to dělají, umí nalákat publikum. To se těm tebou zmiňovaným tvůrcům nikdy nepovedlo. Máš ale pravdu, že přichází ta správná vlna, na které vyrostou celebrity.

A za pár let přijde někdo, kdo řekne: "Jo, to tenkrát měli lehký, ne jako dnes. To já kdybych..." Ale ve skutečnosti je za tím mnoho úsilí a odvahy.
13.10.2019 16:19 - sirien
Spíš než vlastní tvorbu pravidel mi to teda když už připomíná dobu, kdy měla "každá" skupina svoje vlastní webovky (dávno tomu, ale Jerson by to pamatovat moh).

Šlo by říct, že to sou tak trochu možná takový dobový trendy, na druhou stranu mi nepřijde, že by to mělo cokoliv víc společnýho, protože to je všechno dost o něčem jinym.
13.10.2019 18:33 - Jerson
Úsilí a odvaha jsou pro mě vedlejší - naprosto zásadní je čas, a když ho nemám (spolu s několika dalšími lidmi), tak prostě neudělám nic.
13.10.2019 18:57 - ShadoWWW
Tak prostě ten trend jde mimo tebe. Nic, co by ti mělo trhat žíly, ne?
13.10.2019 21:01 - Babcom
Ja väčšinu RPGčiek online počúvam popri práci na compe doma, určite tomu nevenujem celé vedomie a preto je možné, že mi niektoré veci unikajú... ale to mi až tak žily netrhá. Mám pár vecí (Acq Inc), ktoré pozerám plne (a ešte dobre, že vychádzajú ca. 1x za kvartál - podobne hráme aj my - obe moje skupiny sa stretávajú tak max. 1x za mesiac, lebo viac času proste nemáme). Ostatné nahrávky sú pre mňa skôr rádio v pozadí... Alternatívne sa to dá stále stiahnuť ako MP3 do auta alebo to počúvať ako podcast na Spotify a podobne. Ale každý vie, či a koľko tomu chce venovať. ;)

(Btw, druhá scéna v Mutant Chronicles RPG je online, v ktorej dobrodruhovia nielen kecajú, ale aj niečo robia... :D :P https://www.youtube.com/watch?v=vupJIcbyBgU )

Inak, tie hore spomínané Drakoviny boli vynikajúce, mne sa to veľmi pozdávalo. :D
13.10.2019 21:37 - sirien
Jinak sem koukám zapomněl odepsat :)

Hra z prostředí Babylonu 5 zní hodně zajímavě a asi se i přiměju k tomu se podívat aspoň na její začátek :) Nějaký přehled toho systému (...v Kostce, nebo recenze nebo tak něco) by byl určitě super - i když možná sem jen ovlivněnej tim že mám rád Babylon 5 :) Sem ho dokonce nedávno celej znovu zkouknul - a narozdíl od jinejch sem toho vůbec nelitoval, naopak.
13.10.2019 22:49 - Babcom
B5 je samozrejme naj-epic seriál, takže úplne chápem. ;)

Sirien: Ak by si dal prednosť one-shotu a nemáš čas na celú kampaň, tak myslím, že štvrtá časť na YouTube (s techno-mágmi) je dejovo sebestačná.

Čo sa týka recenzie, rád niečo spíšem, keď sa v novembri vrátim z dovolenky.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.59747815132141 secREMOTE_IP: 34.236.216.93