Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
23.12.2020 11:44 - sirien
V tom případě by a asi bylo dobré být za hatera v samostatné diskusi.
23.12.2020 20:32 - Gurney
Jerson píše:
Poslechl jsem si všechny tři díly Akademie Vypravěčů, sledoval to někdo z vás?

První díl výborný, rozhodně doporučuju zkouknout. Druhý docela fajn. Třetí začíná docela zajímavě a má dokonce i několik dobrých postřehů, je tam i docela fajn námět na dobrodružství, ale samotné provedení už je pak klasické plánování scény po scéně na dvě až tři sezení dopředu, kde přitom stačí jeden hod nebo neočekávaná akce hráčů, aby se celý zbytek přípravy zbortil. Nápady jak takový neočekávaný výsledek napravit už jsou pak vyloženě komické.
23.12.2020 20:40 - mrkew
Nápady jak takový neočekávaný výsledek napravit už jsou pak vyloženě komické.

Můžeš dát přiklad? Nesledoval jsem.
23.12.2020 21:04 - Aegnor
Kdyžtak v samostatné diskuzi, prosím. I feel some flamewars in the air. :-)
23.12.2020 21:06 - York
Ono je to docela on-topic.
23.12.2020 22:41 - Gurney
Řešíme online semináře pořádané autorem DH, začínající logem DH, s adresou DH na každé jedné stránce prezentace. Nevím jak víc on-topic by to ještě mělo být.

mrkew píše:
Můžeš dát přiklad?

Když proflákneš, jak se to dělá, když ti podle tvých představ nevyjde scéna, na které ti visí celý zbytek dobrodružství :)
23.12.2020 23:09 - York
Tohle vcelku uzavírá i debatu o určování obtížností. Předpoklad očividně je, že GM povede hru iluzionisticky, čili obtížnosti, který nejsou natvrdo zatabulkovaný v pravidlech, vůbec určovat nebude a výsledek určí podle citu se zohledněním toho, jak dobře si hráč hodil kostkou. Nemusí se vám to líbit, ale v tomhle stylu hry naopak není žádoucí mít obtížnosti napevno, protože by to GMovi ztěžovalo vedení hry.
23.12.2020 23:48 - sirien
Akademie vypravěčů

...a aspoň se netvařte že jedinej důvod proč ste to neudělali byla lenost klikat na to zakládací tlačítko :(
24.12.2020 12:38 - York
sirien píše:
jakou debatu? Tohle bylo zjevný od chvíle co Jerson rozebral jak se ty obtížnosti chovaj (to jen Loki kolem toho z reflexu zkoušel kouřit). Že to kolega přizná neni nic překvapivýho - kdyby mu to nevyhovovalo, tak v tom duchu nebude psát pravidla.


Jasně, to jsme spekulovali od začátku. Teď to ale je potvrzený.
26.1.2021 12:36 - Slaanesh
Tvl. dodnes jsem tu debatu nad obtížnostmi nepochopil :D 3h diskuse s Jersonem nás nikam neposunulo, jen jsem se dozvěděl, jak určitě hraju, aby to zapadlo do té představy :D
26.1.2021 12:47 - Jerson
Dobře. Pusť si Akademii 4, tu pasáž, kde se rozebírá, jaké schopnosti použít v jednotlivých situacích, jako na padajícím mostě, nebo proti rotující pasti, a podle toho popisu k nim prosím napiš náročnosti. Ptal jsem se na to, ale odpověď jsem nedostal.
26.1.2021 13:29 - Slaanesh
Ale když to udělám, tvoje námitka bude znít: "Ale některé postavy v tom uspějí automaticky a jiné nebudou mít šanci uspět nikdy." - je to tak?
26.1.2021 13:48 - Jerson
Slaanesh píše:
Ale když to udělám, tvoje námitka bude znít: "Ale některé postavy v tom uspějí automaticky a jiné nebudou mít šanci uspět nikdy." - je to tak?

Když to uděláš, vyzkouším takovou situaci ve hře, pokud k tomu bude příležitost.
Nebo alespoň budu vědět, jakou mají mít takové situace náročnost.
26.1.2021 14:01 - MarkyParky
Pojďte si zasoutěžit a Dračí hlídce v praxi ukázat, jak to měli udělat :D.
26.1.2021 14:10 - Šaman
Nesouvisí to přímo s Hlídkou, ale… co je špatného na tom nastavovat obtížnost podle své družiny?

Když mám družinu akčních bouchačů, tak řešení založené na inteligenci postav mohu rovnou smést ze stolu s tím, že netřeba připravovat nějaké překážky s náročností, když to družina stejně tímto směrem nebude hrát. Takže o takovém řešení (přes inteligenci, nebo charismatické mluvení) nebudu ani moc přemýšlet, ačkoliv nějaké určitě existovat bude.

A naopak silová cesta může být poměrně náročná, protože družina chce výzvu. Ale také by silová cesta měla být možná (dobrodružství se vytváří pro zábavu hráčů a PJ, nikoliv proto, aby se postavy někde zasekly, protože na další postup jim chybí INT nebo WIS).

Když budu třeba i stejny námět hrát s jinou družinou, dejme tomu dva agenti ala lupič a vrah, tak zase připravím víc alternativních cest kanály a po střechách (nebo budu alespoň počítat s tím, že je to může napadnout) a připravím si pro takové cesty adekvátní překážky.

Ono koneckonců obtížnost stejně popsané překážky závisí i na settingu. Chlap se sekerou je v hororu něco před čím se má utíkat, v akčni hře protivník k boji, u superhrdinů minion, který se vyřadí kopancem a tím mizí ze scény.
A buď tedy mají postavy v hororu BOJ 0, zatímco Batman BOJ 20, nebo (abychom zabránili devalvaci a počítání s vysokými čísly), mohu změnit sílu překážky adekvátně hrdinovi.
26.1.2021 15:29 - Jerson
Šaman píše:
co je špatného na tom nastavovat obtížnost podle své družiny?

Špatného na tom není nic. A klidně by to mohlo být napsané i v DH, jen by pak bylo třeba zohlednit zlepšování schopností.
26.1.2021 15:55 - Slaanesh
Jak zohlednit? Je tam nějaká tabulka obtížností, která není relativní, ale je pevně ukotvena, takže nějaký vzorový jedinec bude mít obtížnosti odpovídající tomu pojmenování, zatímco jiný velmi těžkou věc zvládne bez nutnosti ověřování hodem. To nevnímám jako problém, co bys chtěl zohlednit?
26.1.2021 16:23 - sirien
Se mi líbí, jak se tahle diskuse točí v nekonečných kolech.

Někdo vždycky vysvětlí:
- že Hlídka ve skutečnosti nemá žádnej set obtížností (a ta tabulka nesedí)
- proč jsou ty obtížnosti tak jak jsou vůči rozsahům hodů a bonusů herně problematické

...pak se s ním ta samá skupina co nic z toho doteď nevyvrátila (vyjma Lokiho, který teda píše, že to není fér, protože nějaké absurdně úzké skupině hráčů to tak může vyhovovat jako herní styl) začne hádat, vytváří 20 stránek hádky a když to je konečně dovysvětleno k jejich spokojenosti...

...tak přijde někdo kdo se nenemáhá ani proklikat původní diskusi a kdo se zeptá, co je teda na těch obtížnostech v Hlídce vlastně špatně?

Tohle je kolikátý - čtvrtý? pátý? kolečko?

Možná to sepsat jako článek nebo dát do záhlaví linky na klíčové posty, bez jejichž přečtení se už lidem neodpovídá? (Protože Kostka neni chatovací chit-chat a když už to jednou bylo vysvětlené...)
26.1.2021 16:24 - Jarik
Asi to, že pak zlepšování vlastností pomoci předmětů, kouzel, apod.je jen iluzorní.
26.1.2021 16:47 - LokiB
Jsem nepsal nic o absurdně úzké skupině hráčů ... to sis prachsprostě vymyslel, a píšeš to, jako bys mě citoval :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090690851211548 secREMOTE_IP: 54.196.27.122