Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
15.7.2019 03:33 - sirien
Tak jestli nevidíš rozdíl mezi tim že mi DnD půlork nedá +1 k Int takže (z kraje) budu mít o kouzlo míň a tim když mi DH kouzelník (alchymista? nebo co to bylo) dá o třetinu míň many (24 místo 36), tak se obávám, že ta diskuse nemá moc smysl. Ani o tom proč je DH nekromancie designovejch archaismů ani o tom co sou smysluplný DnD buildy.
15.7.2019 04:54 - Kosťa
sirien:já ten rozdíl vidím, dokonce sem ti za mě nabídl způsob jak podat takovouto nestandartní postavu oproti postavě se standartní, a ty pořád křičíš že je to celý špatně. Co ti na to mám říct? Ať tu hru nehraješ? To asi stejně nebudeš. Ať si přečteš pravidla(pokud jsi to už neudělal) a až pak si uděláš názor protože mluvit o všech mechanikách a nuancích by zabralo dlouho a stejně bych asi neobsáhl všechny ? Bojím se, že i když ty pravidla budou dobrá nebo alespoň slušná ty si nedáš pokoj dokud je nepohaníš. Hlídka má jít cestou původního dračího doupěte jestli ti ty mechaniky a postupy tam vadí asi bych měl říct: "nehrej to", ale to se mi nechce.
15.7.2019 06:54 - PetrH
Kosta: ja mam apple, ne android...výsledek hledání nula ;)
15.7.2019 07:02 - Log 1=0
Je pravda trochu nefér, že se tu spekuluje o tom, jak bude co fungovat, a přitom známe jen střípky. Ale stejně se spekulovalo u DnD 5E, a jak nakonec byla dobře přijata.

Ale je prostě rozdíl, mít třeba menší šanci na zásah, nebo tak něco, a mít méně zdroje, který pohání hlavní schopnost. Protože i když může být obr kouzelník nakonec srovnatelně efektivní build (což vyžaduje X podmínek, které nevíme, zda jsou splněny), pořád to bude build, který má jen polovinu příležitostí dělat to, co ho definuje.
Samozřejmě, to možná mohou zachránit kouzla za 0 many.
Jsou tam kouzla za 0 many?
15.7.2019 07:02 - LokiB
Kosťa píše:
ten rozdíl vidím, dokonce sem ti za mě nabídl způsob jak podat takovouto nestandartní postavu oproti postavě se standartní,


Co to je nestandardní postava? Resp. kde začíná ta nestandardnost?

Jinak tvoje podrážděné reakce na dotazy či pochybnosti o některých pravidlových a marketingových rozhodnutích působí zvláštně. V čem je problém?
15.7.2019 07:37 - Jerson
Kosťa píše:
Sarkasmus není třeba

sirien píše:
Jerson sarkasmu není moc schopný.

Jak už naznačil Sirien, to nebyl sarkasmus, myslel jsem to naprosto vážně.

Někdy od roku 1995 se (dle mého odhadu) tisíce hráčů snaží udělat lepší verzi DrD, a stovky z nich své výtvory více či méně pověsilo na net.
A stejně tak stovky a možná tisíce hráčů doufají, že vyjde nový Dračák, který opraví chyby starého. Napřed to mělo být DrD 1.7 (nebo 2.0), pak DrD+, pak DrD2, ale ani jeden pokus nevyšel. Na RPGF se před pár lety pět lidí pokusilo taková pravidla vytvořit, nicméně po osmi verzích zjistili to co ukázaly stovky pokusů před nimi - totiž že se hráči neshodnou na tom, co je základ Dračáku a co by se mělo vyhodit.

Takže netuším, proč mé prohlášení o vydání pravidel, o kterých sní tisíce hráčů, někdo bere jako vtip, nebo jako sarkasmus. Nebylo to myšleno jako kritická poznámka, dokonce to tak ani nebylo napsané. I když chápu, že řada lidí má reflex "Jerson se k něčemu vyjádřil = zkritizoval to", alespoň v tomto případě to není oprávněný reflex.
15.7.2019 08:15 - Colombo
Píše:
Na RPGF se před pár lety pět lidí pokusilo taková pravidla vytvořit, nicméně po osmi verzích zjistili to co ukázaly stovky pokusů před nimi - totiž že se hráči neshodnou na tom, co je základ Dračáku a co by se mělo vyhodit.

Imho to není jen věc Dračáku, ale skoro každého produktu.
15.7.2019 08:55 - Aegnor
Kosťa: Ale sirien právě nemluvil o nestandartní postavě. Mluvil o jiné postavě.

Jeho půlork kouzelník je postava, která je pořád kouzelník. Ano, bude fungovat trochu jinak než třeba elf kouzelník. Ale stále bude hlavně kouzlit.

Ty mu oproti tomu navrhuješ něco, co vypadá jako čaroknecht. Tedy primárně bojovník, který občas sešle nějaké kouzlo. A taková postava nesplňuje základní důvod, proč si hráč vezme archetyp kouzelníka.
15.7.2019 08:57 - Jerson
Colombo píše:
Imho to není jen věc Dračáku, ale skoro každého produktu.

To nevím, přišlo mi, že u Dračáku je to opravdu dominantní vlastnost předělávek.
15.7.2019 08:58 - ShadoWWW
No jako důvod pro obra kouzelníka (či jeho alchymistickou obdobu) mi ta tabulka přijde chabá. Pokud chceš, aby obři kouzelníci měli jiný feeling než elfové kouzelníci, pak je to dobré zařídit přes rasové schopnosti (rysy). Je to přehlednější a pochopitelnější než takto. Navíc můžeš každé rase vtisknout svůj vlastní výraz povolání.

A pokud to má být obecně pro všechny příslušníky daného povolání (což tady se tak tváří, když je to v rámci popisu povolání bez dalších podrobností) a chceš to nějak dělit na různé druhy z hlediska různých typů kouzel nebo z hlediska různých přístupů k boji, pak je to lepší dělit v rámci výběru různých možností konkrétních schopností daného povolání, nebo v rámci výběru oborů povolání (když je to něco většího).

Tahle tabulka s širokou paletou čísel je suchá a nevtiskuje danému povolání žádný charakter.

Je to podobné, jako bys řekl, že válečníka dělá válečníkem jeho počet životů a jednotlivé druhy válečníků odlišíme (jen) různým počtem životů. To by bylo suché a nevýrazné, bez charakteru.
15.7.2019 09:08 - York
Jerson píše:
u Dračáku je to opravdu dominantní vlastnost předělávek


Je to určitě dominantní vlastnost debat o remakování*. A celkem logicky, protože každej, kdo o nějakej remake stojí, by v něm rád viděl věci, které si oblíbil.

Při tvorbě pravidel se to ale prakticky neděje.


* I když, jak kde. Na Kostce je dominantní vlastnost remakovacích debat to, že to nemá smysl, nebude to fungovat a měl bys radši překládat DnD ;-)
15.7.2019 09:15 - LokiB
Aegnor píše:
Jeho půlork kouzelník je postava, která je pořád kouzelník. Ano, bude fungovat trochu jinak než třeba elf kouzelník. Ale stále bude hlavně kouzlit.


A ve skutečnosti není ani důvod, proč by musel fungovat zákonitě jinak. orčí magie může být jiná, ale pořád může být půlorčí kouzelník stejný jako elfí. To dělá mnoha hráčům hru zajímavou.
15.7.2019 09:21 - Aegnor
Loki: to jinak je myšleno v kontextu určité herní dynamiky - jak ten build řeší problémy, co dělá v boji, prostě jak funguje mechanicky. Prostě to, jak tě ovlivní výměna jednoho spell slotu za vyšší sílu a obecně jiné rasové schopnosti, které ti dává půlork.

To, jak ta magie bude popsána fluffově jsem vůbec neuvažoval.
15.7.2019 09:38 - Tarfill
Kosťa píše:
IMHO jak to ale jednou unikne tak už se to šířit bude.

Kosťa píše:
asi není nejlepší marketingový tah dát lidem do ruky nástroj k volnému šíření hned na začátku...

V dnešní době, kdy naprosto běžně existují elektronické čtečky knih a pdf produkty frčí jak na běžícím pásu, mi přijde jako opravdu velký fail vydat něco pouze v podobě knižní.
Mě osobně to třeba velmi rychle odradí od koupě, ačkoliv původně jsem měl v plánu pravidla zakoupit. A pokud by navíc autoři tvrdili, že je to schválně, aby zabránili pirátskému šíření, čímž své potenciální zákazníky nepřímo označí za podvodníky a tím pádem už v ně mají hned od začátku nedůvěru, mi přijde jako dvojitý fail.
Pokud máš, Kosťo, v plánu psát autorům nějaký feedback na testování beta verze, připiš tam prosím za mě poznámku, ať na vydání pravidel v pdf vážně uvažují. Díky. ;-)

Kosťa píše:
Mít jednu knížku na družinu, já nevím, ale když si kupuješ RPG jako třeba DnD tak si taky dycky koupíš víc než jedny PHB.

Já nevim jak hrajou ostatní skupiny, ale většinou mám zkušenosti, že jedna kniha na družinu stačí. Ovšem za předpokladu, že ostatní mají právě pdf pravidla k dispozici skrz mobil, tablet, noťas apod... ne každý chce tahat v batohu knížky navíc... čímž se vracíme opět k bodu výše...

Kosťa píše:
ejhle máme tady bojového mága. Obra.

A co když nechci hrát prioritně bojového mága? Co když jsem právě takovej ten typickej kouzelník, co podporuje družinu všelijak, jen ne bojově... vyplatí se mi tato kombinace i tak?
15.7.2019 10:03 - LokiB
Aegnor píše:
Loki: to jinak je myšleno v kontextu určité herní dynamiky - jak ten build řeší problémy, co dělá v boji, prostě jak funguje mechanicky. Prostě to, jak tě ovlivní výměna jednoho spell slotu za vyšší sílu a obecně jiné rasové schopnosti, které ti dává půlork.


No a já si právě nemyslím, že by zákonitě musel orčí kouzelník mechanicky fungovat jinak než elfí.
že to v nějakém konkrétním settingu tak bude, protože tam nemají orkové přístup k vysoké magii a elfové ano, nebo z jiného důvodu, proč ne ... ale v generických (nebo tedy pseudo fantasy generických) pravidlech bez pevně zabudovaného settingu je to na škodu a není pro to moc důvod.

Chtít hrát schopného krollího kouzelníka není hřích ... a typicky není cílem "ha budu dobrý kouzelník a ještě budu mlátil kyjem, hehe, to jsem pravidla přechcal". Cílem typicky je "hmm, krollí kouzelník by mohla být fajn zajímavá postava, tu bych si chtěl zkusit, ale nechci, aby mě systém mlátil přes hlavu, že kroll přeci nemůže být kouzelník"
15.7.2019 10:22 - Log 1=0
LokiB píše:
No a já si právě nemyslím, že by zákonitě musel orčí kouzelník mechanicky fungovat jinak než elfí.

Myslím, že si nerozumíte.
To jinak je míněno spíš tak, že si nebude brát kouzla, co boostí atletické výkony (k čemu, je silný dost), a místo toho si vezme třeba kouzla pro boj zblízka (proč ne, je dost odolný, aby ustál pár situací, ve kterých je využije).
Naopak to, že obr/kroll/půlork kouzelník je spíše takový multiklass s bojovníkem, je právě přístup, který Aaegnor kritizuje.
15.7.2019 10:59 - Kosťa
PetrH píše:
Kosta: ja mam apple, ne android...výsledek hledání nula ;)

Aha tak to nevím esli tě nezklamu, protože mám pocit že to bylo děláno pro android
Log 1=0 píše:
Samozřejmě, to možná mohou zachránit kouzla za 0 many.
Jsou tam kouzla za 0 many?

Kouzelník tam má schopnost dělat "trik" což je něco co bych přirovnal nejblíže minor iluzion z dnd nicméně i ta stojí manyu (ale zasše se nepočítá mezi známá kouzla), faktem je že kouzelník má možnost získat tu manu i jinak než meditací po spánku (a může jí získat dost), má možnosti si to maximální množství zvednout. Ještě poznamenám že kouzelník pokud bude dost silný tak pro něho není problém popadnout meč luk nebo se třeba oblíct do zbroje, nicméně "cantripy" zadarmo v pravidlech nejsou

LokiB píše:
Co to je nestandardní postava? Resp. kde začíná ta nestandardnost?

to měla být hlavně reakce na:
Jako ano, teoreticky podobnou věc lze vyvážit. Jestli to někdo zkusil, tak se moc těšim [škodolibost, kdyby sis zapomněl domyslet] jak to odolá té powerplayer min-maxing střelnici, které to obratem hráči vystaví.
kde jsem chtěl předvést že i postava kde nenamaxuješ staty se dá podat hratelně (mimochodem ta postava nebyla nijak připravená prostě jsem vzál pár čísel a chvilku počítal)

Jerson: aha moje chyba to se omlouvám
Aegnor píše:
jeho půlork kouzelník je postava, která je pořád kouzelník. Ano, bude fungovat trochu jinak než třeba elf kouzelník. Ale stále bude hlavně kouzlit.

Ty mu oproti tomu navrhuješ něco, co vypadá jako čaroknecht. Tedy primárně bojovník, který občas sešle nějaké kouzlo. A taková postava nesplňuje základní důvod, proč si hráč vezme archetyp kouzelníka.

ale nikde to přímo neřekne což je na celé té debatě na prd(ano je na netu vedená takže se to dá očekávat)

Jerson píše:
To nevím, přišlo mi, že u Dračáku je to opravdu dominantní vlastnost předělávek.
DnD toho má taky mraky a domácí tvorby jakbysmet

Aegnor píše:
A ve skutečnosti není ani důvod, proč by musel fungovat zákonitě jinak. orčí magie může být jiná, ale pořád může být půlorčí kouzelník stejný jako elfí. To dělá mnoha hráčům hru zajímavou.

Tarfill píše:
A co když nechci hrát prioritně bojového mága? Co když jsem právě takovej ten typickej kouzelník, co podporuje družinu všelijak, jen ne bojově... vyplatí se mi tato kombinace i tak?

ok esli chápu jádro pudla tak se bojíte (stejně jako sirien) že když si vezmu Obra kouzelníka tak mě to oslabí v sesílání kouzel. Jo budeš slabší a ze začátku budeš asi spíš sahat po jiných kouzlech než ten elf, nicméně ti nic nebrání jít do rizika(a jsi si vědom toho rizika a nic ti nebrání se mu vyhnout) že kouzlo nesešleš stoprocentně, a časem jak se tvoje postava v kouzlení zlepšuje(a stává se chytřejší) tak ten problém mizí. Ale ano jako obr budeš trochu slabší kouzelník v magii.

Jinak pravidla mají 6 základních povolání u nichž každého se plánuje rozšíření na tři obory. Byla snaha vybrat ty nejznámější a hráči DrD nejvíce hrané obory aby si tam pokudmožno každý našel to své. Ano DnD to v tomhle konkurovat nemůže, ale to ani nebylo snahou.

LokiB píše:
Jinak tvoje podrážděné reakce na dotazy či pochybnosti o některých pravidlových a marketingových rozhodnutích působí zvláštně. V čem je problém?

U marketingu problém není tam jsem jen nastínil vizi toho co se plánuje,a uznal že toho o téhle problematice moc nevím tak jsem z ní vycouval
U pravidel je ten problém sirien u kterého mám pocit že z jedné tabulky bez přečtení pravidel ta pravidla odsoudil na smetiště. To mi příjde fakt jako podpásovka mluvit a kritizovat něco co neznám a skoro nic o tom nevím. A když ho vybídnu aby si ty pravidla nedřív přečetl a až pak je zkritizoval tak reaguje naprosto nesmyslně agresivně. Já se s ním snažím vést diskuzi před kterou jsem byl varován že do ní budu zatažen asi do pěti do rána.Sirien tu hru IMHO odmítl protože prostě dračák bez toho aby si ji přečetl nebo zkusil.
15.7.2019 11:13 - sirien
Kosťa píše:
nicméně ti nic nebrání jít do rizika(a jsi si vědom toho rizika a nic ti nebrání se mu vyhnout) že kouzlo nesešleš stoprocentně

Jestli sem měl nějaké pochybnosti o tom že DH bude smutnej remake oDrD se všemi jeho dnes zásadními chybami a tudíž v podstatě zklamání - tak po přečtení tohodle je už fakt nemám.

Nejenže budu mít o půlku many míň, ale ještě mi výrazně větší část kouzel prostě selže. Žůžo.

Ten odhad "na základě jedné tabulky" se ukazuje být docela přesnej ;)
15.7.2019 11:16 - Aegnor
Kosťa píše:
ale nikde to přímo neřekne což je na celé té debatě na prd(ano je na netu vedená takže se to dá očekávat)

Napsal, že hrál půlorka kouzelníka v DnD a že to byl viable build. Z toho se dá docela slušně usuzovat, že šlo opravdu o kouzelníka.
15.7.2019 11:24 - Tarfill
Kosťa píše:
...že kouzlo nesešleš stoprocentně...

Ouch.
Jako zjistil jsem, že mi pravidlově mnohem míň vadí, když sešlu kouzlo a protivník ho ustojí, nebo jeho účinek bude slabší, než když mám nějakou procentuální šanci na to, že se mi seslání vůbec nepovede a magenergie vyjde nazmar. To by mi potom fakt praskl ve švu. Jestli tam tahle mechanika bude běžná, tak potěš koště teda... jak píše Sirien...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1218900680542 secREMOTE_IP: 44.200.145.114