Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
11.10.2020 18:25 - Šaman
Předpokládám, že nic. Stejně jako v DrD. Mimochodem, na ohnivou hlínu nebyly potřeba magy (jen suroviny) a uplácal ji i alchymista na první úrovni, což odpovídá zaučenému nýmandovi který je aspoň trochu zručný.

Co brání armádám, aby před střetem nemělo deset takových sotva_alchymistů noční směnu a před bojem několik řad nenafasovalo malý granát, který vrhne na nepřítele než dojde ke střetu?

S alchymistou doporučuji zacházet opatrně, nebo nepřemýšlet moc o dopadech jeho možností na herní svět. Popis alchymistu todiž definuje poměrně velké pokroky ve specifickém vědním oboru a reálně by takoví alchymisté byli zapojení do množství běžných činností. (Což by mohlo posunout pseudostředověk někam jinam.)
11.10.2020 19:44 - LokiB
Šaman: v pozdějších verzích DrD, v 1.6 určitě, už byla u většiny předmětů trvanlivost, po které přestaly fungovat. Létající koště, 2 roky. ;)
11.10.2020 20:00 - sq
Šaman: Jako souhlasím, ale jsme opět o užitečnosti a zábavnosti alchymisty v družině. Nestudoval jsem ho podrobně, připadá mi ale opět jen jako dodavatel OP předmětů. Fajn, ale hráč na to opravdu musí být nastaven.

Než ta hlína/granát mi připadá to koště víc paráda. I s krátkou přestávkou dáš 100 km za pět hodin. A v tvém příkladu - elitní letka 20-30 košťat s bombami jak popisuješ je krása, dobývání hradu se úplně mění. Tímto se omlouvám teleportu, že jsem ho tak hanil jako OP kouzlo pro kouzelníka na 1 úrovni :-)
11.10.2020 20:16 - LokiB
Zas je to koště aspoň nejdražším předmětem alchymisty ... strojí 2,5x víc než Plamenný Meč nebo Meč Požírač duší :)
11.10.2020 20:21 - Gurney
On by to náhodou mohl být dost dobrý a zajímavý setting, kdyby se vzalo jako základ, že věci jako teleport a snadno vyrobitelné létající předměty existují a z téhle premisy by se pak domýšlelo celé jeho fungování (jak se jmenovala ta pc hra, kde spolu válčí alchymisti se vzducholoděma, dračí jezdci, lidi na přerostlých orlech a mágové, kteří lítají na čemkoli? ten svět byl cool as fuck). Jen se bojím, že fetiš na pseudostředověké ospalé vesničky, kde se nic neděje, je v dračáku příliš silná :)
11.10.2020 20:34 - efram
Jerson píše:
No, luky už dál řešit nemusím, zkusíme něco více fantasy. Jak podle pravidel zabezpečit libovolné obydlí před kouzelníkem, který ovládá teleport (automatické kouzlo dostupné na 1. úrovni)?

Tedy, to není otázka na vás, zeptal jsem se na jejich Discordu, ale odmítli mi odpovědět, protože jsem přeci tak chytrý, že na odpověď přijdu sám.


To, že mají pravidla celkem dost chyb je asi na snadě. Přesto je poměrně úctyhodné, že dokázal někdo něco v CZ kotlině vůbec vydat (pravidla). Zároveň je to vlastně i ukázka, zda má vůbec smysl něco takového dělat. Pokud je výsledek jaký je.

Odpovídím malinko se zpožděním, protože tahle diskuse bobtná jak mrtvola na sluníčku v praném létě.

Odpověď autora na tvůj post je nevhodná, měli by komunikovat. Možná je jasnou odpovědí na tvé opakující se chytristiky, které reinkarnuješ pořád do kola /jak tady v diskusi, tak i jinde). Kdybych byl autorem, utnul bych s těbou diskusi slušnou formou ihned. Minimálně na podněty typu teleport. Tvá kritika v tomto ohledu není ani konstruktivní ani k něčemu. Smiř se konečně s tím, žeteleport nemusí být pro mnohé gm a hráče žádný problem. Stějně je to i s dalšími věcmi, ala realita/uvěřitelnost.

Jerson píše:
No, myslím, že nepočítáš dobře, přesněji ti tam vypadlo mínus. Vorpal se narodil v roce 552, to sis spočetl dobře. Do služby byl povolán v roce 545, tedy ve věku -7 let. Slovy "mínus sedm". Sedm let před svým narozením.


Čaroděj vorpál je tzv. nasciturus, práci zdědil po svém neuvedeném otci, rovněž čaroději, který si znásilnil jednu z knežek lásky. Ta se později přihlásila o dědictví pro svého Vorpálkaa a očekávala, že její nenarozený syn zdědí otcovo magické nadání a vydělá jí kontraktem hodně prachu, aby už měla konečně nohy u sebe. Co na tom nechápeš?
11.10.2020 20:44 - LokiB
No je fakt, že Dimension Door v DnD je až ze 4. úrovně, takže se k němu dostane kouzelník až na 7. úrovni. To je dost nepoměr proti 1. úrovni v DH / DrD.

Býval bych řekl, že to autoři udělali jako tvrdou úlitbu starému DrD, ale jejich celkový výběr kouzel je pro mě obtížně pochopitelný, takže neřekńu nic :)
11.10.2020 21:37 - sirien
efram: tak jako... vydat pravidla tady u nás. Původní Dračí doupě (ještě nečíslované), Střepy snů, Stín meče, Hrdinové fantay, Příběhy Impéria, Dračí hlídka - jakože nějak zázračnej výkon to samo o sobě zjevně neni. (Do toho už víc komerčně vzniklý překlad Shadowrunu, DrDII, Zapovězené země, které ale bez ohledu na komerčnost přesto pořád stojí z nemalé části na nadšených fanoušcích co to byli ochotní tvořit za ne zcela komerční ceny...)

Teleport v této dostupnosti je btw. vyhlášeně game-breaking záležitost. Tak vyhlášeně, že to je jedna z mála věcí, na kterých se shodnu i s původními autory DrDII.
11.10.2020 21:48 - efram
sirien

Těch produktu jsem si vědom, přesto to na tak malou scénu je výkon. Nezastávám se jich. Jen konstatuji. Prostě s ohledem na tu základnu si kladu otázku proč. Osobně pro to důvod nevidím. Ale to je můj pohled a už jsem to tu v diskusi probírali.

Přesto co píšeš o teleportu tak pro mnohé to problém není.
11.10.2020 21:59 - York
efram píše:
Přesto co píšeš o teleportu tak pro mnohé to problém není.


Hodně záleží, co podle těch pravidel chceš hrát. Pokud převážně outdoors kampaň, kde řešíš jen to, co dělaj postavy a ne jak funguje zbytek světa, tak je to kouzlo v pohodě a dá se s ním pěkně vyblbnout. Když ale chceš vytvořit dungeon postavenej na překonávání překážek, nebo aspoň trochu smysluplně fungující svět, tak zrovna tohle kouzlo to komplikuje docela hodně.

A i v tý outdoors kampani narazíš na to, že oDrD hyperprostor II přebíjí půku zlodějskejch schopností, což dost nabourává class design.
11.10.2020 22:00 - LokiB
sirien píše:
Původní Dračí doupě (ještě nečíslované), Střepy snů, Stín meče, Hrdinové fantay, Příběhy Impéria, Dračí hlídka - jakože nějak zázračnej výkon to samo o sobě zjevně neni


6 (nebo i 10, můžeš počítat i DrD+, DrDII a třeba i další?) kousků za 30 let ti nepřijde jako celkem "neobvyklý jev"? Mně jo :)

Ad Teleport ... a obecně kouzla v DH, to mě na tom mrzí dost, že je to opravdu strašně nevyvážené, jak manou, tak tím, že je to bez omezení, tak efektama kouzel (trvání, atd ...). Mně to zážitek z pravidel kazí tak, že Kouzla by asi byla to první, co bych si sám pro sebe předělával :(
jako u DrD to člověk na začátek nevěděl, ale teď, když už tu zkušenost máme ... tak se tomu dalo vyhnout
11.10.2020 22:01 - malkav
Sirien: Teleport je úžasná a mocná věc. Při hře ji naše družina používá ale mnohem spíš jako poslední možnost záchrany (rozuměj útěku :) ). A ochrana proti teleportu se podle mě nabízí celkem jednoduchá a prozaická. Pokud je obecně známo, že každý kouzelnický učeň něco takové umí, tak prostě bude každé jen trochu důležité lejstro v zamčené truhle a každá hlídka ve stavení bude doprovázena loveckým psem.
Taky mi to připomíná slova jednoho mého GM: "No použijte co chcete, nevadí mi ani úpravy. Jen pamatujte, že to funguje pro obě strany." Trochu mi připadá, jakoby někteří lidi zapomínali na možnou reakci okolí.
11.10.2020 22:04 - LokiB
malkav: nee, debatu o Teleportu a obraně proti němu sem už nedávejte, dejte na tom samostatnou diskusi :)
11.10.2020 22:13 - malkav
LokiB: Aha, koukám jsem otevřel další pandořinu skříňku a vykouklo téma zde již tisíckrát probrané a silně kontroverzní? :)
Ale je fakt, že neznám nastavení magie v DH, tak to může být OP ...
11.10.2020 22:27 - Log 1=0
malkav píše:
Trochu mi připadá, jakoby někteří lidi zapomínali na možnou reakci okolí.

Tak jako jo, to je řešení. Ale to je právě řešení v duchu, že musíš ve světě/dungeonu něco zohlednit, a pak se vzdálíš té obvyklé představě umírněně fantasy středověku.
Což jako je OK, ale:
1) Z různých internetových inf (např. diskuse pod videem S&D) jsem nabyl dojmu, že se čeká "klasický svět" ne svět silně determinován přítomností magie.
2) Ta řešení musíš vymýšlet a zohledňovat v každém dobrodružství, v každé zápletce, což je práce navíc. A silně pochybuji, že to bude zohledněno ve vydaných dobrodružstvích a světech, jestli nějaké vůbec budou (ne, dobrodružství konvertované z kdovíčeho, od DrD, přes DnD a DrD II po freeform, neberu jako moduly pro DH sorry).

Jako designer tu má něco, co přidá PJovi hodně práce, místo aby pracoval s něčím, co impakt omezí a udrží věci vyvážené. Jako jo, je to přístup, ale myslím dosti specifický. Myslím, že cca podobně je designovaný DCC, prostě jsou tam věcí úplně ustřelené a je na skupině, aby si s tím poradila. Ale to pokud vím byl systém pro specifickou skupinu zkušených hráčů a autor ho nedistribuoval do ekvivalentů DDM.
11.10.2020 22:28 - York
Malkav: Pro mě jsou naopak podobný postřehy aktuální a budu za ně rád, protože stejný věci promýšlím pro Dračák podle staré školy. Připomínám, že jeho vývoj je otevřenej, vítám všechny nápady a připomínky.
11.10.2020 22:47 - LokiB
Ty obecné postřehy jsou ok, proč je dávat do diskuse o DH, tím se to strašně zaplevelí.

V DH by možná začínající PJ uvítal, kdyby v příručce PJ byl nějaký názor autorů na to, jak četná jsou asi jednotlivá povolání na nějaké škále úrovní, resp. jaký to má typicky vliv na dobrodružství.
Třeba: Když bude v tvých dobrodružstvích připadat jeden kouzelník na 1000 obyvatel, a tedy v celkem velkém městě o 20 tisících lidech jich bude dohromady méně jak 20, počítej s tím, že ...
Naopak, když jich tam bude víc jak 200, potom ...

Atd. Protože to začínajícímu PJ dá nějakou představu, jak autoři vidí světy, ve kterých se hra odehrává. Časem si to může sám upravit podle svojí zkušenosti.

Když místo toho najde jen: "Pokud by (nový) hráč postavy (na první úrovni), chtěl poradit, doporuč mu: Blesk, Magický štít a Teleport. S touto kombinací se dá dobře začít a hráč se neztratí."

Tak je z tohoto pohledu problematické, že :/
Ale ok, bude mít pravdu, s tím se opravdu dá začít a hráč se neztratí, to je vyzkoušeno. ten výběr není pro "DrD hru" špatný. A v dungeonu s tím bude kouzelník platný a zahraje si a bude se bavit. To je taky celkem ozkoušeno.

Jen to pak bude problém, když budou chtít vyjít z dungeonu "do města", třeba, aby to udrželo logiku.
11.10.2020 23:03 - York
LokiB píše:
názor autorů na to, jak četná jsou asi jednotlivá povolání na nějaké škále úrovní, resp. jaký to má typicky vliv na dobrodružství.


Tys tohle někdy ve svejch hrách potřeboval řešit?
11.10.2020 23:21 - LokiB
jo, když jsem stavěl kampaň, která zahrnovala nějaké větší území, města atd. tak jsem pak viděl při hře, že to reálné dopady na hru má ... i pro to, abych dokázal hráčům sdělit, jestli a jak jsou jejich postavy výjimečné. Abych věděl, jestli v každý hospodě potkají 2 další kouzelníky, nebo když bude nějaký kolem, tak je to výjimečná záležitost.

protože zase ... když řešíte ten zprofanovanej teleport. Jestli ho umí v království celkem 3 postavy, z nich jedno je královský kouzelník, druhej je zlej temnej mág ve věži v lesích, o kterým se to ví, a třetí je náš kouzleník level 1, tak ten vliv na chod království a potřeby vymejšlení obrany proti němu bude jinej, než když to bude umět 300 kouzlenických tovaryšů v jednom městě, každej čekající na nabídku "jak si bokem trochu vydělat".
12.10.2020 05:12 - Jerson
otázka píše:
jak mám řešit když se stane že nepřátelům padají samé 6 a družině jen 1 v boji který by družina normálně vyhrála


odpověď píše:
Res to citlive... ucelem hry vetsinou nebyva postavy zabit, ale potrapit... ja kdyz hru vedu, tak si obcas hazim jen tak "na oko", abych proste druzinu potrapil, ukazal na jeji smrtelnost a maji-li boj vyhrat druzina vyhrat, tak vicemene mam ten boj nascriptovany... co a jak se ma stat...
Obcas to samozrejme clovek necha uplne na kostickach, ale "nahoda", tedy kosticky, by obecne nemely byt smrtelne...

To byla jedna z odpovědí na otázku

Nevím proč tu řešíme pravidla, tedy výši schopností a náročnosti. Prostě když hrajete DH, tak víte jak má boj nebo scéna dopadnout, máte to naskriptované a je jedno, jak to padá.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095562934875488 secREMOTE_IP: 44.210.235.247