Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
9.10.2020 05:52 - smoldar
Místo teleportu pro první level tam měl být nejaky blink, na krátkou vzdálenost kam postava vidí
9.10.2020 12:57 - LokiB
Pohled na kouzelníka v Dračí Hlídce:
Kouzelník v DH dost trpí na strukturu, seznam a obsah kouzel.
Také bych čekal, že se autoři poučí z výhod a nevýhod různých přístupů ke kouzlení, které se za ty roky objevily (ztráta celé many při neúspěchu, doba trvání vybraných kouzel, nemožnost prodlužování trvání seslaných kouzel za zlomkovou cenu, atd)

Velmi smutný je strašně omezený seznam kouzel ... to hráče kouzelníků asi rozpláče.
A když si k tomu vezmeme, že:
A. kouzelník si může brát jen základní kouzla a kouzla z oborů, které zná
+
B. mnoho kouzel je svým pojetím nezajímavých či (minimálně pro mě) divných, tak se ten seznam ještě daleko více zužuje.

Kouzla jsou dle tradice DrD velmi nevyvážená.
Každý kouzelník si na prvních úrovních může vzít "silná" kouzla ... a pak smutně koukat, že jaksi už není co dalšího lepšího si při přestupech přibrat. Taková schopnost Paměť na kouzla, která přidá na 5. úrovni 5 kouzel tak zní sice zajímavě, ale v praxi ... co vzít.

Rozdělení kouzel do oborů je samo o sobě fajn (tedy jako samotné rozdělení, ne to, jaká kouzla v jednotlivých oborech jsou).
Raději bych však viděl, že každý kouzelník se může naučit kouzla z kteréhokoli oboru, ale
A. má-li znalost daného oboru, tak buď k nim má nějaké výhody,
nebo
B. silná oborová kouzla budou podmíněna znalostí nějakého počtu kouzel z daného oboru.

Rozdělení oborů pro avizované specializace na vyšších úrovních je tak dost omezující. Hráč je natlačen do oborů, které nemají dostatek pro jeho potřeby k postavě zajímavých kouzel, jen proto, aby měl naději, že se na vyšší úrovni stane Bojovým kouzelníkem či jiným specialistou.
Zde se projeví, že celý jeden obor je vlastně určený jen pro kouzelníky, kteří mají dobré Charisma a dovednost Vůle ... takže pro mnoho kouzelníků se výčet rozumně dostupných kouzel ještě výrazně sníží.

Oproti DrD mi při mém chápání přijde, že i celkem "hloupý" kouzelník se může postupně zlepšit tak, aby svá kouzla sesílal konzistentně spolehlivě (úspěch seslání). Což je zlepšení.
Určitě kouzelník z rasy s INT a CHAR bude účinnější než ten trpasličí, ale není to tak, že by trpaslík kouzelník nebyl možný.



Pokusná postava 1.-5. úroveň

Euripidés
trpaslík kouzelník
trpasličí kovář a kaligrafik, paranoidní samozvaný lidový soudce lynč

Síla 10 ... +6 = 16/+3
Obratnost 5 ... +6 = 11/0
Odolnost 10 ... +2 = 11/0
Inteligence 5 + 3 ... +6 = 14/+2
Charisma 5 + 3 ... +0 = 8/-1

Životy: 10
Hranice smrti: -10

Sesílání kouzel (3)
Čtení a psaní (3)
Historie (3)
Cizí jazyky (3)
Atletika (1)
Řemesla (1)
Postřeh (1)

Max Mana: 7

Kouzelnické triky

Kouzla: název (mana/ obtížnost)
Levitace (4+X / 6)
Kukátko (2 / 6)
Najdi předmět (4 / 6)

Kouzlení: +2 +3 + k10 = 5 + k10 (šance na úspěch vs obtížnost kouzla 6: 90%)

Boj:
Lehká kuše: 4/1 + 0 = 4/1 (OČ +1)
Obouruční sekera: 7/3 + 3 = 10/+3 (OČ +1)

Obrana:
Prošívaná zbroj: +2 +1 (obouruční sekera) = 3

Nosnost: 21 lb

Postup na 2. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 14
Mana: 11
+ 6 bodů dovednosti => Sesílání kouzel (4b): 4. úroveň, Řemesla (2b): 2
+ obor Divoká Magie
+ kouzla: Beranidlo, Mrazivá střela

Postup na 3. úroveň:
Zvýšení Vlastností: Obratnost 12(+1), Odolnost 12(+1)
OČ: Prošívaná zbroj: +2 +1 (obouruční sekera) +1 (OBR) = 4
+ 4 životy + 3x1 za zvýšený bonus Odolnost, Životy: 21
Hranice smrti: -11
+ 9 bodů dovednosti => Sesílání kouzel (5b): 5. úroveň, Postřeh (2b): 2. úroveň, Atletika (2b): 2. úroveň
+ schopnost Koncentrace many
+ kouzla: Neviditelnost, Blesk
Mana: 14 +6 = 20

Postup na 4. úroveň:
+ 4 +1 životy, Životy: 25
Mana: 18 +8 = 26
+ 12 bodů dovednosti => Sesílání kouzel (6b): 6. úroveň, Postřeh (3b): 3. úroveň, Atletika (3b): 3. úroveň
+ obor Vysoká magie
+ kouzla: Oko zření, Telekineze

Postup na 5. úroveň:
+ 4 +1 životy, Životy: 30
Mana: 21 +10 = 31
+ 15 bodů dovednosti => Sesílání kouzel (7b): 7. úroveň, Historie (4b): 4. úroveň, Čtení psaní (4b): 4. úroveň
+ obor Rychlé kouzlení
+ kouzla: Magický štít, Leť

Kouzlení: +2 +7 + k10 = 9 + k10 (šance na úspěch vs obtížnost kouzla 10: 90%)
9.10.2020 13:45 - Jerson
Hezky zpracované. Kouzelník, který má nejvyšší vlastnost sílu :-)
9.10.2020 13:48 - Tarfill
Loki,
a diskutoval jsi třeba tyto své připomínky přímo s autorem Hlídky?
Docela by mě zajímala reakce...
9.10.2020 13:55 - Log 1=0
LokiB píše:
Euripidés

Tos čekal, že to bude tragédie?
LokiB píše:
10 ... +2 = 11/0

Nemáš tady chybu?

Jinak je to určitě zajímavý rozbor.
9.10.2020 15:13 - LokiB
Log: no, jo, mám, vida, je to ještě lepší, má odolnost od začátku lepší a může si pak zlepšit INT na 15 a na 6. úrovni na 16 :)

Log 1=0 píše:
Tos čekal, že to bude tragédie?


Né, to je reminiscence na jednu starou DrD postavu, ten koncept je stejný, jen převedený z DrD do DH :)

Tarfill píše:
a diskutoval jsi třeba tyto své připomínky přímo s autorem Hlídky?
Docela by mě zajímala reakce...


Ne. Popravdě na diskuse s autory nemám teď nějak čas a ani moc chuť. Ale asi hlavně čas :)

Jerson píše:
Kouzelník, který má nejvyšší vlastnost sílu


No však, to kouzelnictví je tak jako "navíc" :)

EDIT: tak ne, do každého atributu musím dát aspoň bod, takže Odolnost zůstane 11, ale Charisma bude 9/-1
9.10.2020 20:01 - PetrH
Trocha těch bugžíků se našla....4+ stránky ? Zdroj dokument uživatele Peppa na discordu DH
9.10.2020 22:01 - Gurney
LokiB píše:
trpasličí kovář a kaligrafik, paranoidní samozvaný lidový soudce lynč

To ti vyšlo přímo z pravidel DH nebo je to jen shrnutí toho tvého starého konceptu? To by bylo dost cool, kdyby tam byla třeba nějaká náhodná tabulka, ze které by to vypadlo, ale nechce se mi u DH věřit v tolik invence.
9.10.2020 22:13 - Jerson
Žádné tabulky, to je heslo DH. Úplně to sice neplatí, ale není tam žádná náhodná tabulka.
9.10.2020 22:58 - LokiB
V pravidlech DH nic jako zázemí či charakteristiky postavy není. V tomhle jsou autoři věrni DrD a žádnou invenci nepředvedli.
10.10.2020 08:31 - shari
Čistě ze zvědavosti, je někde k dispozici jen to úvodní dobrodružství? Ráda bych se na něj podívala, ale připadá mi zbytečné si kvůli pár stránkám kupovat celou příručku.
10.10.2020 09:20 - Tarfill
Shari,
mam to nascanované, pošlu ti odkaz do pošty.
10.10.2020 09:56 - Jerson
Pokud narazíte na člověka, který Kalmarovo pole hrál, zkuste ho důkladně vypovídat. Bílý hrad hrál svého času snad úplně každý, ale zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by hrál Kalmarovo pole. A to ani nikoho z testerů.
11.10.2020 11:18 - LokiB
Další trpaslík, tentokrát ...

Azaghol
trpaslík zloděj
služebník a agent trpasličího kultu

Síla 10 ... +4 = 14/+2
Obratnost 5 + 3 ... +6 = 14/+2
Odolnost 10 ... +1 = 11/0
Inteligence 5 ... +3 = 8/-1
Charisma 5 + 3 ... +6 = 14/+2

Životy: 10
Hranice smrti: -10

Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Mechanika (1) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Postřeh (3) (INT)
Přesvědčování (3) (CHAR)
Reflex (3) (OBR)
Umění (1) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)

Boj:
Lehká kuše: 4/1 + 2 = 6/1 (OČ +1)
Obouruční sekera: 7/3 + 2 = 9/+3 (OČ +1)
Šavle a štít: 4/2 + 2 = 6/2

Obrana:
Šupinová zbroj: +5 +2 (OBR) +1 (obouruční sekera) = 8
Šavle a štít: +5 +2 (OBR) +2 (šavle) +2 (štít) = 11

Nosnost: 21 lb

Postup na 2. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 14
+ 16 bodů dovednosti => Přesvědčování (4b): 4. úroveň, Umění (2b): 2, Mechanika (2b): 2, Postřeh (4b): 4, Reflex (4b): 4
+ Umění Kočičího pohybu => Lezení (3), Ohebnost (3), Pád z výšky (3)

Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (3) (OBR)
Mechanika (2) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Ohebnost (3) (OBR)
Pád z výšky (3) (OBR)
Postřeh (4) (INT)
Přesvědčování (4) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (2) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)

Postup na 3. úroveň:
Zvýšení Vlastností: Charisma 15 (+2), Obratnost 15 (+2)
+ 4 životy, Životy: 18
+ 24 bodů dovednosti => Přesvědčování (5b): 5. úroveň, Postřeh (5b): 5. úroveň, Umění (3b): 3, Mechanika (3b): 3, Lezení (4b): 4, Pád z výšky (4b): 4
+ Umění Železného klíče => Odstranění pasti (3), Otevírání zámků (3), Padělání (3)

Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (4) (OBR)
Mechanika (3) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (3) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (3) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (3) (OBR)
Postřeh (5) (INT)
Přesvědčování (5) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (3) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)

Postup na 4. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 22
+ 32 bodů dovednosti => Přesvědčování (6b): 6. úroveň, Postřeh (6b): 6. úroveň, Otevírání zámků (4b): 4. úroveň, Umění (4b): 4, Mechanika (4b): 4, Lezení (5b): 5 = zbyly 3 body
+ Improvizace (S)

Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (5) (OBR)
Mechanika (4) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (3) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (4) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (4) (OBR)
Postřeh (6) (INT)
Přesvědčování (6) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (4) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)

Postup na 5. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 26
+ 40 bodů dovednosti (+3 zbylé) => Přesvědčování (7b): 7. úroveň, Postřeh (7b): 7. úroveň, Otevírání zámků (5b): 5. úroveň, Lezení (6b): 6, Odstranění pasti (4b): 4. úroveň, Umění (5b): 5. úroveň, Hazardní hry (4b): 4. úroveň, Akrobacie (4b): 4. úroveň, Vůle (2b): 2. úroveň
+ Umění Skrývání => Schování ve stínu (3), Splynutí s davem (3), Tichý pohyb (3)

Dovednosti:
Akrobacie (4) (OBR)
Hazardní hry (4) (OBR)
Lezení (6) (OBR)
Mechanika (4) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (4) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (5) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (4) (OBR)
Postřeh (7) (INT)
Přesvědčování (7) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Schování ve stínu (3) (OBR)
Splynutí s davem (3) (OBR/CHAR)
Tichý pohyb (3) (OBR)
Umění (5) (CHAR)
Vůle (2) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)


Srovnání s DrD:
Zloděj v DH nabírá své dovednosti pomaleji než v DrD, kde umí "všechny" už od začátku. Některé, pravda, na velmi mizerné úrovni, takže se stejně nedají moc používat.

U zloděje bude obzvlášť záležet na používaných Obtížnostech (u dovedností proti prostředí) a na protivnících (u opositních dovedností).
Takhle nasucho nedokážu říc, jak to bude fungovat.

Obecně si myslím, že některé budou velmi silné - takové Omráčení do postav, které si moc nezlepšují Výdrž nebo Získání důvěry proti protivníkovi bez zlepšené Vůle bude velmi snadné, resp. šance na úspěch bude vysoký. Na 5. úrovni třeba hod 9-10 + k10 vs 1-2 + k10.
Další jsou spíš tak jako na chuť a vylepšený roleplay.

Řekl bych, že bude víc poptávka po zlodějích z ras, které mají slušnou sílu, viz trpaslík.
Specializované buildy na maxované konkrétní dovednosti s vynecháním jiných dají prostor variabilitě postav.
Zloděj tak bude asi o něco méně "univerzální zloděj" než v DrD, ale zase bude moci v několika dovednostech skutečně excelovat.
+ velký počet bodů dovednosti dává šanci na buildy, které budou hodně zlepšovat i ty "neprofesní" dovednosti.

Někomu ale bude vadit, že to, co uměl v DrD všechno rovnou (s danou úrovní), tak tady se musí rozhodovat, jestli si raději vezme další Umění, nebo zlepší střelbu kuší o +2 UČ, nebo se naučí házet vícekrát dýkou za kolo.

Za mě je toto o něco zajímavější zloděj pro tvorbu postavy než v DrD :) (to asi nepřekvapí)
Jak to bude při hře ... já bych zrovna u zloděje tomu šanci dával celkem dobrou, když nebude PJ stavět před postavy "velmi obtížné výzvy".
11.10.2020 11:32 - PetrH
Takový mrštný zloděj, lehký jak vánek, temný jak stín. Začínám mít pocit, že se stírá se základním bojovníkem. (nepočítám triky) takže docela jasně vidím jak na římse balancuje a snaží se vloupat na zádech obouručku, štít, kuš, u pasu šavli... tohle mi u DH přijde dost OP. Jen nesmí moc chřastit, když je v konzervě:) ale co se týká dovedností, ano dá se to napasovat na příběh, kdy se dokáže ten daný zloděj lepšit a "školit" což je asi přirozenější než DrD, dá se v případě nutnosti udělat dva typy zlodějů v družině. Jsem zvědav jak bude dělán "sicco" a lupič, hlavně ty jeho kopy, chvaty, očekávám nějaký (doufám) stejný system ala bojovník a adrenalín, protože další nějaký management...? Je vtipné, že vlastně než zmínil Sirien žetony na tohle, tak mi to přišlo jako opruz (adrenalín apod). Škoda, že takový hint nedal autor hráčům.
11.10.2020 11:35 - LokiB
Hele, on nebude v boji zdaleka tak dobrý jako válečník. Platný asi bude, ale rozhodně ne tak efektivní.

Boj beze zbraně je omezen jen na flat +3 k UČ a OČ při boji beze zbraní. Víc tam toho není. A z popisu specializací jsem nenabyl dojmu, v jaké podobě by to třeba v PPP bylo.
Ono je to vždycky problematický substistém, který se obtížně zakomponuje do běžného soubojáku
11.10.2020 11:47 - sirien
Jakože DH pokračuje v DrD tradici vzájemně paralelních mechanik? (Zloděj a jeho boj beze zbraně popř siccovo zabití, mág a mentální souboj co se míjel s fyzickým atp?)
11.10.2020 12:02 - LokiB
sirien: Říkám, že ne. Jen mi přišlo, že po tom PetrH volá.

Zloděj má jednu schopnost povolání Boj beze zbraně, která dělá jen to, že mu dává +3 na UČ a OČ když bojuje beze zbraně.
Takže tam žádnou další paralelní mechaniku nevidím.
11.10.2020 12:40 - Jerson
To ne, zloděj bojuje bez zbraně stejně jako kdokoliv jiný v základním soubojáku. Btw LokiB, to jsi měl na 1. úrovni tolik bodů na dovednosti?
11.10.2020 12:44 - sirien
Loki: A tak, už vidím, sorry, díky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093152046203613 secREMOTE_IP: 54.224.70.148