Kultura

Delph
19.1.2017 09:55
Jediná kostka pro systém...
Ahoj, rád bych se vás zeptal, jakou kostku byste preferovali pro herní systém, založený na DrD/DnD který by se pro jednoduchost snažil všude vecpat jedinou kostku a rozděloval hody maximálně na kX a kX+
na výběr jsou asi jen 4 použitelné
k6 - nejpoužívanější kostka, kterou vezmete i z člověče nezlob se... ale má malý rozptyl
k10 - je dobrá i na to, že se dá použít na procentuální hody, dobrý rozptyl
k12 - dobrý rozptyl
k20 - už poměrně velký rozptyl, ale zase zvládne nahradit i procentní hody.
Autorská citace #21
19.1.2017 12:02 - York
Oh, fuck - místo odpovědi jsem si přepsal předchozí příspěvek. Zvláštní, jsem si skoro jistý, že jsem na editační tlačítko neklikal...
Autorská citace #22
19.1.2017 13:10 - Aegnor
York píše:

Jakpak to? Pokud máš u každé kostky stejnou pravděpodobnost na to, že padne "hit", tak každá kostka přidá stejnou šanci na to, že ti padne o 1 úspěch navíc.

Když to řeknu jinak: Pokud máš šanci nastavenou na 1/3, tak potřebuješ průměrně 3 kostky na 1 "hit". To mi přijde celkem intuitivní.

Ono je to o něco složitější. Pokud tě pouze zajímá, zda ti padne úspěch a už neřešíš, kolik jich vlastně bylo, tak několik prvních kostek funguje tak, jak píšeš. Ale od určité hranice ti efekt každé další kostky klesá.
Autorská citace #23
19.1.2017 13:16 - York
Aegnor píše:
Pokud tě pouze zajímá, zda ti padne úspěch a už neřešíš, kolik jich vlastně bylo


To samozřejmě ano, ale takové použití poolového hodu s pevnou šancí na každé kostce mi moc nedává smysl*. Proto tomu ostatně v SR 4e přestali říkat "successes" a přejmenovali to na "hits". Success je to v případě, že máš potřebný počet "hits".

* Dávalo to smysl v SR 2e a 3e, kde se podle okolností měnilo číslo, které ses snažil přehodit.
Autorská citace #24
19.1.2017 13:20 - Šaman
I na pěti kostkách s pravěpodobností úspěchu 1/3 je šance 1/8, že nehodíš ani jeden.

To je stejné riziko, jako tři kostky s pravděpodobností 1/2. Tam ale pět kostek dává už jen asi 3% nebezpečí neúspěchu.

(Ne, že bych tím chtěl něco říct. Jen když už jsem si to spočítal, tak jsem vám to sem napsal :)
Autorská citace #25
19.1.2017 13:29 - Delph
když jsme u těch kostek a různých oprav...
dá se pochopit ze zápisu:

2k6+3
a
2k6 +3
že první zápis určuje, že +3 se přidává ke každému hodu a druhý zápis přidává +3 k celku?
Autorská citace #26
19.1.2017 13:33 - Šaman
Ne.

Ani mi +3 ke každému hodu nedává smysl. Navíc jsem předpokládal, že chceš v každé situaci hodit právě jednou kostkou. Ale to už je na tobě, jen ten zápis s mezerou je velice špatně odlišitelný.
Autorská citace #27
19.1.2017 13:35 - Šaman
Tohle sice vypadá jak hodina matematiky, ale je to jednoznačné :)
2*(k6+3)

Předpokládám, že takových případů nebude mnoho.
A dá se s tím dál matematicky pracovat :D
2*(k6+3)+(SIL/2)+(OBR/2)
Autorská citace #28
19.1.2017 13:36 - York
2*(k6+3) se zapisuje 2k6 + 6 ;-)
Autorská citace #29
19.1.2017 13:37 - Šaman
York píše:

Jo, říkal jsem si že mi něco uniká. To bude tou horečkou :D
Autorská citace #30
19.1.2017 14:00 - Delph
York píše:
2*(k6+3) se zapisuje 2k6 + 6 ;-)

pravda :)
Autorská citace #31
19.1.2017 14:02 - LokiB
Šaman: no, to se trochu zamotává ... 2 KRÁT (k6 +3) není to samé jako 2k6 +6 ... jakmile tam dáš znak násobení, tak to jde celé úplně jinam.

York má pravdu, v těchto případech je nejrozumnější ten ponásobený bonus k jednotlivým hodům dát do vzorce.
Leda by Delph měl na mysli: "hoď si 2x (k6+3) a každý hod SAMOSTATNĚ vyhodnoť, jestli přesáhl cílové číslo".
Autorská citace #32
19.1.2017 14:37 - Aegnor
York píše:
To samozřejmě ano, ale takové použití poolového hodu s pevnou šancí na každé kostce mi moc nedává smysl*.

Používá ho třeba WoD ve všech třech variantách pravidel.
Autorská citace #33
19.1.2017 14:40 - Jerson
Delph píše:
tak právě v DrD je spousta věcí založených na % - kouzleník, zloděj i alchymista a pokud bych chtěl snadněji přebrat tato povolání, tak by se hodilo je ponechat. Ale dá se to taky nějak zapracovat... jen to vezme všechno víc času.

Vyděl deseti a máš rozumný rozsah pro RPG, aniž bys přišel o důležitou informaci. 5% rozdíl v pravděpodobnosti hráči během hry nemají šanci poznat, i 10% je na hranici rozeznatelnosti.

Delph píše:
tak hlavně jde nahradit hodem k6 a brát to jako hod na útok proti obraně pasti...
a na procentech vyloženě netrvám - základní povolání bych i tak rád předělal dost od základu, ale právě krom zloděje a hraničář chodech. Ti mě přijdou zatím docela slušně udělaní.

6+ vyhodit, dělá to strašný bordel a pokud ho budeš dodržovat poctivě, je prakticky nulová šance, že se postavy dožijou vyšších úrovní - dříve či později PJjovi padne na útok víc šestek, než je aktuální počet životů postavy, s více boji a více útoky v jednom kole se šance už jen zvyšuje.
Hraničář a zejména chodec jsou přeboostěná povolání vůči ostatním a potřebují předělat nejvíc.

Btw. chápu dobře, že plánuješ dělat vlastní pravidla Dračáku? A pokud ano, tak je to pro tvou skupinu nebo pro veřejnost?
Autorská citace #34
19.1.2017 15:24 - ShadoWWW
Když jsme u těch herních mechanismů... kdo uhodne, z čeho je toto?

Hází se několika k6 najednou a rozhoduje nejvyšší výsledek na některé z hozených kostek.
  • Je-li nejvyšší hod 6, je to úplný úspěch. Daří se. Padne-li několik šestek, je to kritický úspěch.
  • Je-li nejvyšší hod 4 či 5, je to částečný úspěch. Jde o snížený výkon nebo smíšené výsledky - vesměs dobré, ale je s tím spojen nějaký problém.
  • Je-li nejvyšší hod 1-3, je to špatný výsledek. Nedaří se.
Obtížnost je dána počtem kostek (obvykle se hází jednou až čtyřmi kostkami). Pokud si potřebuješ hodit, ale máš nula (nebo záporně) kostek, hodíš si dvakrát a vezmeš nejnižší výsledek.
Autorská citace #35
19.1.2017 15:42 - Aegnor
ShadoWWW: Něco nového je to... Blades in the Dark?
Autorská citace #36
19.1.2017 15:48 - ShadoWWW
Aegnor: Wow. Trefa!
Autorská citace #37
19.1.2017 16:38 - Shako
Když jsme u těch variant, jak se dá házet kostkami, tak Risus používá hod 1-6 (občas i víc) kostkami a hodnoty se sčítají. :) Překážky se stupňují po násobcích 5, tedy 5/10/15... Při rychlém porovnání se řeší jeden hod a kdo má víc. U delší konfliktu každý úspěšný útok bere kostku. Pak je tam ještě pár dalších drobných pravidel, třeba že základní kostky jsou K6, ale lze vylepšovat i na větší. :) Není to moc seriozní systém, ale překvapivě to funguje vcelku rozumně.
Autorská citace #38
20.1.2017 07:49 - Delph
Jerson píše:
Vyděl deseti a máš rozumný rozsah pro RPG, aniž bys přišel o důležitou informaci. 5% rozdíl v pravděpodobnosti hráči během hry nemají šanci poznat, i 10% je na hranici rozeznatelnosti.


to je právě důvod proč brát k10

Jerson píše:
6+ vyhodit, dělá to strašný bordel a pokud ho budeš dodržovat poctivě, je prakticky nulová šance, že se postavy dožijou vyšších úrovní - dříve či později PJjovi padne na útok víc šestek, než je aktuální počet životů postavy, s více boji a více útoky v jednom kole se šance už jen zvyšuje.

Já osobně nemám nic proti smrti postav. A právě jedna z věcí co se mi líbí na DnD, je že životy na 0 neznamenají automaticky smrt, ale je tam šance ještě přežít pár kol na zemi, s tím že se družinka může pokusit o stabilizaci, léčení,... takže statisticky, aby někdo během pár kol takto vymydlil celou družinku je velmi nepravděpodobné a naopak to přináší napětí do hry.
Autorská citace #39
20.1.2017 10:37 - Jerson
To že postava hráče leží na zemi a nemůže několik kol (reálně třeba desítky minut) nic dělat je extrémně frustrující pro většinu hráčů a je vhodné se takové situaci vyhnout.
Smrt postav je po většinu (více než polovinu) hráčů nežádoucí, zejména v náhodném boji kvůli kostkám a uprostřed kampaně.

Přetrvává moje otázka, zda děláš pravidla pro sebe a svou skupinu, nebo je chceš rozšiřovat mezi další hráče, a když už, tak které. V prvním případě mám dojem, že spíše chceš slyšet potvrzení své představy o k10, tak jí samozřejmě použij.
Pokud jde o druhý případ, a cílíš na širší publikum, tak to co se líbí tobě je téměř irelevantní, pokud chceš být úspěšný. A nechci ti přímo říkat, aby ses na takovou předělávku DrD vykašlal ... ale pokud dojde na lámání chleba, tak ti to řeknu, protože bude v pořadí cca 1001., který si na tom vyláme zuby :-)
Autorská citace #40
20.1.2017 10:44 - Gurney
Delph píše:
má to být postavené tak, aby to mohlo využít rozsáhlou funbase pro
DrD 1.6 (a mé zkušenosti) doplnit nějaké, podle mě, pěkné věci z DnD, které jsem tam objevil. Pokud to mám popsat přesněji. Takže hody na útok, obranu, pasti, zásah kouzel, léčení, životy...

Taková blbá otázka - má vůbec smysl se s tím patlat jen kvůli tomu, aby se na vše používala stejná kostka? Protože to je fakt hodně práce (hlavně v DrD, nějaké hry na základě D&D co používají jen d20 už existují) a moje zkušenost chronického houserulera říká, že dost neefektivně vynaložené - vždycky mi mnohem líp fungovalo začít hrát hru, která byla bližší tomu co jsem hrát chtěli, zkusit si ji zahrát víceméně podle pravidel a pak upravovat konkrétní věci, co byly v té hře fakt poznat (třeba ty tři death savy namísto smrti na 0HP v DrD). Naopak 'udělám si hybrid mezi DrD a DnD', resp. 'zfunkčním nějakou hru prvky z jiné hry' byl přesně ten druh věcí, který vždycky skončil zapomenutý v šuplíku po prvním zahráni, pokud vůbec (přičemž dovést do to funkčního stavu by byla otázka desítek sezení).

Nicméně pokud tomu to fakt velké množtví času a úsilí, které by se dalo raději strávit hraním a přípravou zas o něco lepší kampaně, vynaložit chceš, pak bych asi zkusil použít d10 na útok a přidat na první úrovni nějaký fixní počet životů všem postavám (10 ?) - budou je potřebovat, zvlášť pokud se ta d10 má házet po desítce znova.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08580493927002 secREMOTE_IP: 3.129.39.55