Kultura

Autorská citace #41
1.9.2016 11:15 - LokiB
Aegnor:

příklady (z historie): třeba Blair Witch Project, třeba Black Hawk Down,
z loňska třeba ten American Sniper, Minions, Marťan (ok, nechci vést odborné spory o tom, zda na to šli lidé kvůli Damonovi ... já třeba s přítelkyní ne, jakkoli v tom hrál imho bezvadně), Inside out

ale znovu, sirien uváděl důvody pro růst ceny filmů a jako jeden z nich měl to, že studia platí drahé herce, aby film měl šanci.
což je pravda v mnoha případech ... třeba Sherlock Holmes a Rober D., Piráti z Karibiku 4 atd. Ale není to už takový trend, jako byl před nějakou dobou ... studia udělala zkušenost, že hvězda film velmi často nezachrání a tak ztrácejí obavu z nasazování nových, levnějších tváří.
Autorská citace #42
1.9.2016 11:36 - Aegnor
Ok, dobré, příklady jsou. Tak jsi je mohl použít, místo ne tak relevantních příkladů. :-)

LokiB píše:

ale znovu, sirien uváděl důvody pro růst ceny filmů a jako jeden z nich měl to, že studia platí drahé herce, aby film měl šanci.

Pokud jsem ho pochopil správně, tak v podstatě říkal, že dobří (tzn. většinou drazí) herci zvedají kvalitu filmu.

Pokud budeš mí dva filmy se stejně kvalitní výpravou, efektama, scénářem atd. (V podstatě identické filmy), kde jeden bude mít trojnásobný rozpočet na herce... tak ve většině případů bude úspěšnější než ten, co na hercích bude muset šetřit. A s tím se podle mě dá souhlasit.
Autorská citace #43
1.9.2016 11:46 - Gurney
sirien píše:
A Reiker... já si nemůžu pomoct, ale to je postava, kterou sem nikdy pořádně nepochopil, přijde mi tam nesmyslně do počtu aby tam byl nějakej macho, co vlastně ale ani neni moc macho.

Co si pamatuju tam Reiker měl pár docela dobrých dílů v TNG (seriálu). Jinak je pravda, že v těch filmech se ta postava zase tolik neprojevuje, ale ono to bude i tím, že Jonathan Frakes (který ho hraje) Vzpouru a První kontakt režíroval.

...a teď se dívám že režíroval i TNG, Deep Space 9 a Voyager...

sirien píše:
No tak jako ano, ten film šlo udělat o dost líp aniž by se musel celej přebourat, ale zase takovej potenciál v tom teda fakt nevidim.

Úvod - povstání na Romulu, nějaká ta bitva, povstalce vede někdo zatraceně podobnej Piccardovi. Střih někam na velení Federace, kde si Romulani vyžádají přímo Piccarda aby zprostředkoval rozhovory a příměří mezi povstalci a vládou; Federace hned samozřejmě skáče po možnosti zlepšit vztahy s impériem, se kterým mají dost chladné styky. Enterprise se vydává na místo, double cross, vláda sebere Piccarda a dá ho jeho klonu (který od něj potřebuje transplantaci aby neumřel), načež klon briskně podělá romulanskou vládu (sem patří ta scéna s vybitím senátu, i když by stačil normální výbuch, netřeba toho zeleného phlebotia). Posádka ho samozřejmě zachrání (sem se dá narvat ta honička s auty a narozdíl od originálu to nebude působit jakože scénárista zrovna viděl druhého Mad Maxe a nemůže na něj zapomenout... ne že by Road Warrior nebyl awesome...). Následuje nějaké výměny dialogů mezi Piccardem a klonem před závěrečnou bitvou, Piccard odmítá že jsou stejní i cenu za to, že jeho klon do základů překope romulanské impérium.

Pak finální bitva odehrávající se pravděpodobně zároveň někde nad hlavním městem Romulu a v hlavním městě na Romulu - příležitost ukázat jak exotické impérium válčí na zemi a transportéry docela dobře zajišťují že důležité postavy se můžou přesunovat z jedné bitvy do druhé. Stuff happens, klon umírá, samozřejmě bodnut nebo střelen do srce přičemž se směje - odkaz pro fandy série že Piccard a jeho klon si ve skutečnosti nejsou zase tak vzdálení a dělí je jen těch pár desetiletí zkušeností. Někdo z posádky může během závěrečné bitvy může a nemusí umřít (Worf by si zasloužil umřít nějakým strašlivě badass způsobem, zvlášť potom co v TNG dostával na držku tak často, že se podle něj jmenuje i troope..

A přijde mi že všechno co potřebovali k tomu aby tohle natočili měli v ruce, akorát holt scénárista neměl zrovna nejlepší den... teď na koukám na to že to John Logan (Gladiátor), což je imho takovej dost hit or miss člověk - občas se mu zadaří něco jako Penny Dreadful, jindy z něj vypadne něco jako Skyfall u kterýho se člověk ptá jestli je to tak špatný jen shodou okolností nebo je ten týpek nekorunovaným králem scénáristického trolingu.

Quentin píše:
Jinak takové ty hříchy proti předloze jako frat kirk nebo berserk spock tu vůbec nejsou.

Zrovna berserk spock mi zas tak nevadil, přišlo mi to jako taková zkratka jak říct že Spock má nějaký emoce... a taky trochu jako útlitba dnešnímu publiku, který je vychovaný k tomu mít věci ukázaný spíš explicitně a pomocí akce než v dialogu mezi postavama. Ale frat boy Kirk... jo, to sedí :D
Autorská citace #44
1.9.2016 13:18 - sirien
LokiB píše:
vidíš, já měl zase pocit, že dneska je poměrně trend zkoušet sázet na nové tváře, které jsou neokoukné a levnější.

Sem tam. Z části se vrátila doba kdy se zase "promujou" a "chodí na režiséry". (Bohužel, k mému smutku, nikoliv na scénáristy... overpaid tool & real heroes (to sou prostě nejlepší intro titulky ever)) Anyway i kdyby to byli kameramani, pointa byla v tom že studia nevěří filmu, ale chovají se, jakoby film samotný byl nějaká naprosto nevyzpytatelná divoká nestabilní hmota, na kterou je potřeba připlácnout něco "jistého" (herce, režiséra, mrtě CGI...), za což pak platí ohromné prachy.

Ohledně toho, co píšeš o obchodních modelech - kdyby byly firmy ochotné měnit obchodní modely v momentě, kdy se nové způsoby ukáží jako funkční, pak by dnešní ekonomika zábavního průmyslu (a několika mnoha dalších průmyslů) vypadala velmi, VELMI odlišně. Bohužel, tak to nefunguje - zaprvé firmy jsou tradičně velmi konzervativně defenzivní a zadruhé změna obchodního modelu neni bezbolestná - obvykle při ní sice někdo (často zákazník) získá, ale někdo další to odstrouhá a představa, že by ditributoři nechali kina (která z části vlastní), aby vytvořily podobnou zpětnou vazbu, která by přenesla riziko kvality ze zákazníka na tvůrce... mňo, nějak tomu moc nedávám
Autorská citace #45
1.9.2016 14:36 - Hunter
Beltar píše:
A sorry Huntre, já teda nejsem fyzik, ale myslím si, že ta vesmírná stanice je úplná blbost.
Nebo by fakt mohla gravitace fungovat tak jako je to uděláno tam? Nemyslím ty anomálnie při konečném souboji, ale především ty města na těch jednotlivých pilířích.


A ktera cast ti vlastne vadi? To, ze maji v ST warpove pohony, co jsou schopny zakrivit realny prostor? Nebo ze maji k dispozici antihmotu, umelou gravitaci, transportery? Silova pole, co drzi vzduch kde chteji?
Ta umela gravitace je to, co ti pripada zvlastni, ale neni duvod. Dobrym prikladem podobneho vyuziti ovlivnovani gravitace je napr. Citadela ve vesmiru Mass Effect. Taky mas zkratka nekolik piliru a na nich domecky a je pomerne jedno, jak jsou vuci dalsim postaveny (dokud si nezasahuji do generovaneho pole).

Ad design - prijde mi naopak funkcni. Jestli si jako civilni designer muzu vybrat, jestli budu bydlet v kostce, bez rozumne moznosti venkovni prochazky (rozumej, v prirode, nebo alespon na cistem vzduchu s vyhledem dal, ze co bys zidli dohodil), nebo v necem takovem, pujdu to tohohle "mesta". A to, ze chodim do prace pesky, super! Venku to vypada jak na planete! A lode mi letaji pod nohami? Cool :-) A to, rodina nema debilni zivot jako na nejake vojenske zatuchle stanici ve vesmiru, ale detska maji prostor kde se probehnout... Zkratka win, win a dobra motivace proc makat pro Star Fleet, nezli pro nejakeho soukromnika.
Autorská citace #46
1.9.2016 15:00 - sirien
Star trek byl vždycky technologicky optimistickej, na druhou stranu míval dvě hezké vlastnosti:
- zkoušel jít smysluplně vypadající cestou (a mnohdy tak i předstihl dobu - Picard si hrál s tabletem dlouho před Jobsem a hlasové ovládání počítače měli dávno před Siri - a to jsou jen ty dvě nejvíc do očí bijící věci)
- tam, kde šel za hranu, se pokoušel být alespoň konzistentní a fungovat s důsledky, které technologie přinášely. A to i tam, kde něco vzniklo něčím hrozným přehmatem (třeba když nějakého blbce napadlo, že se dá ušetřit na natáčení raketoplánu, když dá do scénáře teleporty)

Tj. ano, měli antihmotu (tu máme taky, mimochodem... na krátkou dobu a v mizivém množství, ale máme), měli warp (teoreticky relativně funkční představa... teda, v rámci možností), měli silová pole atd., ale snažili se k tomu skutečně chovat jako k technologii toho světa - používali to průběžně, smysluplně a podle nějakých stálých pravidel, ne že to celé vzali a hodili divákovi do ksichtu s nehezkým výkřikem.

Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.
Autorská citace #47
1.9.2016 15:39 - Gurney
Hunter píše:
...Dobrym prikladem podobneho vyuziti ovlivnovani gravitace je napr. Citadela ve vesmiru Mass Effect. Taky mas zkratka nekolik piliru a na nich domecky a je pomerne jedno, jak jsou vuci dalsim postaveny (dokud si nezasahuji do generovaneho pole).

Mass Effect sice měl lodě s umělou gravitací, ale zrovna Citadela mohla naprosto v pohodě fungovat bez ní. A docela dávalo smysl že u (podle Citadely miniaturních) lodí umělá gravitace je, zatímco Citadela si vyrábí gravitaci odstředivou silou, už protože je nad síly (a taky ztráta času, když to funguje) civilizací co na ní žijí udělat to samé v tak obrovském měřítku.

Krom toho tuším že v jedničce to alespoň vyznívalo tak, že doky byly celkem moudře umístěny někde na tom kruhu co držel ramena prohromadě a na druhé straně než město (a dvojku už nemá smysl počítat, tam už byly technologie spíš na efekt než aby dávaly smysl).



sirien píše:
Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.

A i ty jsou, snad s vyjímkou pár úletů z Extended Universe, konzistentnější než JJův Star Trek...
Autorská citace #48
1.9.2016 15:49 - LokiB
sirien píše:
Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.


to nemyslíš vážně, že ne? :) tedy myslím to spojení "na to máme" ... řekl bych, že majitelům/autorům je tenhle postoj ukradený. nehrají si na to, že tady je píseček SW a tady ST ... chtějí prachy. kdyby SW zanikly, asi by jim to nijak nevadilo.
tyhle "rozdělené plochy" možná zajímali trekies a džedáje v 80. letech ... dneska je to zcela minoritní množství diváků, z hlediska příjmů.

tu první vlastnost moc neberu ... to jsou jen hříčky, ne vizionářství. prostě se to prakticky hodilo. a nebyli v tom jediní.
druhá vlastnost je relevantní a je fakt, že mívali dost dobré vědecké poradce
např. https://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Bormanis

jako souhlasím, že étos ST bejval jinej, holt je jiná doba. intelektuálové s titulem se bavěj i BigBangTheory a ST je mainstream.

TADY jsou vidět třeba srovnaný příjmy z jednotlivejch filmů (i se započtením inflace) ... zajímavá tabulka, jestli z toho chce dělat někdo závěry, nevím
Autorská citace #49
1.9.2016 16:13 - sirien
LokiB píše:
to jsou jen hříčky, ne vizionářství.

já neřek ani fň o vizionářství, psal sem o snaze aby věci vypadaly smysluplně.

Jinak číst Tvůj postoj "prodává se to, funguje to" je velmi smutný odraz logiky, která momentálně stojí za většinou produkce.
Autorská citace #50
1.9.2016 16:25 - LokiB
sirien: hmm ... a mám jako tvrdit, že to tak není?
nevím, kdes vzal, že je to můj "postoj" ... je to realistické ZHODNOCENÍ současného stavu s ohledem na to, že od producentů a studií nic jiného v praxi neočekávám (protože nejsem vůl, abych si namlouval, že to snad dělaj mně pro radost). jestli bych si já představoval, že by to mělo být jinak, je irelevantní.
Kupříkladu nové SW se mi hrubě nelíbí (resp. iritují mě daleko víc než nový ST), je to imho úplná íčovina ... a i tam mi nezbývá než respektovat, že to majitelé chtějí dělat takhle

jestli se ti současný stav nelíbí, máš několik možností:

1. tlačit na autory/majitele, aby to dělali jinak (petice, dopisy, výzvy, sebeupálení ...)
2. torpédovat tobě nevyhovující produkci (nechodit na to, psát články, jako je ten tvůj původní, snažit se přemlouvat ostatní, ať to bojkotují také, ...)
3. koupit od majitelů práva a začít to dělat jinak
4. začít to dělat jinak, ale pod jinou značkou ... třeba Space Trekm takový "ST, jak by ho fanoušci chtěli"

stěžovat si na můj postoj, který ani postojem nebyl, nevede nikam :)
Autorská citace #51
1.9.2016 17:01 - sirien
LokiB píše:
je to realistické ZHODNOCENÍ současného stavu

no - tak s tím úplně nesouhlasim, protože v tom případě mícháš dohromady tři věci:

- zda tu je publikum, které stojí o nějaký typ filmů
- zda si studia uvědomují, že tu takové publikum je
- a zda lidé chodí i na filmy, které toto nesplňují.

Podle mě tu publikum, které stojí o inteligentní filmy s dobrým scénářem a postavami, které stojí na příběhu a ne na miliardě CGI, existuje.

Myslím ale, že z různých důvodů na to studia odmítají koukat (protože hej, všichni teď všude dávají tisíc CGI, musíme do našeho filmu dát dva tísíce CGI!) Ostatně je poměrně typické, že když nějaký film poruší zažité "pravdy", tak často i uspěje - a mnohdy uspěje velmi zásadně, jako třeba když někdo prohlásí "fuck PG13 u komiks filmů a "ty miliardy taky nepotřebujem" Samozřejmě je typické, že staré pravdy umírají těžko, takže když se to stane, tak se z toho stejně všichni bojej poučit (ostatně na totéž u seriálů sem už kdysi nadával)

No a pak tu je fakt, že když studia ignorují to existující publikum, stojí si za svými pravdami a chrlí hromady filmů podle svého, které doprovodí hromadama propagace, tak ano, surprise surprise, ty filmy se prodají. Bohužel, protože to opět utvrdí ty "staré pravdy".
Autorská citace #52
1.9.2016 17:21 - LokiB
sirien: ale jo, publikum tu je, které by chtělo to co ty ... a kolik ho je? je ho zajímavé množství? já nevím, průzkum jsem si nedělal. možné to fakt je.
ale jako obvykle, jsem trochu skeptický k tomu, že skoro všichni, kdo se tím živí, jsou volové, jen malá skupina lidí má svou pravdu.
což je tvůj obvyklý přístup ... "stará pravda je mrtvá", protože ty máš svou novou pravdu, která je lepší, šťavnatější ... jen ti masoví blbci ji ne a ne vidět a stále lpí na své staré. takhle nějak si představuju křesťanské misionáře ve starém římě ...

Trpělivost, mladý padawane, mít musíš. Jestli tvá pravda dobrá je, ostatní na ní časem přistoupit muset budou.

Ukaž mi z té tabulky za rok 2015, co jsem tu dával do pléna, které z filmů jsou ty úspěšné alternativní. úspěšné z hlediska producentů, aby se jim vyplatilo je dělat a měli do toho chuť. oni to fakt dělají pro prachy. těch vizionářů je mezi nimi dnes zanedbatelné minumum ... a to možná ještě přeháním :)
Autorská citace #53
1.9.2016 17:29 - sirien
LokiB píše:
protože ty máš svou novou pravdu

Ne, já vidim, jak věci, které se odchýlily od běžných přístupů a nějakým zázrakem se zvládly promlátit skrz celý ten "proces" až k dokončení, uspěly. A do toho pak potkávám různé zábavné storky o tom, jak se filmy vybírají a tvoří a kdo všechno a jak do toho zasahuje (jako třeba ten super talk od toho scénáristy Supermana atp.) A hej, docela dobře vim, jak fungujou ty slavné nadnárodní korporace a různé jiné velké frimy, o kterých je kdekdo "zvenku" přesvědčený, jak musí být hrozně profi, čemuž se všichni okolo co víme jak to v nich chodí velmi dobře smějeme - a tohle Tvoje "přece tam musí být někdo kompetentní, s tím kolik v tom je peněz" mi přijde jako úplně stejná pitomost jako když mi někdo řekne "ale v takovýhle nadnárodní finanční instituci přece musej vědět, co dělaj" (u čehož si obvykle představím ty lidi, co to tam skutečně dělaj a začnou mi cukat koutky).
Autorská citace #54
1.9.2016 17:51 - LokiB
sirien: inu, je to win-win situace ... oni mají svoje peníze za nové ST, ty máš svojí pravdu a cukající koutky :) všichni jsou happy.
mimochodem, nenamáhal ses uvést příklady těch úspěšných alternativních, ať máme srovnání s těmi mainstreamovými. tak dej aspoň 3. z těch ne úplně nových třeba Kick-ass? District 9?

ano, všichni víme, jak fungují nadnárodní korporace, ano víme jak fungují nadnárodní nestátní organizace. není to žádná sláva. někdy je to tragédie. mnoho z nás tam pracovalo, nebo s nimi spolupracovalo, nebo tam měli někoho známého.

jenže ten Do temnoty, který se ti nelíbil (a mě taky zvlášť nenadchl), měl při 190 milionech nákladů 467 milionů dolarů tržby celosvětově ... je to hodně? je to málo? kolik z toho je čistý zisk?
hloupé otázky ... důležité je, jestli to je dost, aby byl majitel spokojený? nevím, fakt nevím.

ale zpět na stromy ... jestli ti jde o to, vylít si srdce a přesvědčit 20 čtenářů kostky, že nové ST nejsou dobré, co bylo na těch starších lepší a zajímavější a že by to šlo udělat daleko líp i dnes, tak to asi uspěješ.
Autorská citace #55
1.9.2016 19:04 - sirien
Toho Deadpoola (a jeho ignorování jinak "nedotknutelných" PG13 ratingů) si předpokládám naprosto přehlíd? Jinak ono těžko něco hledat, když scéna začala z dříve uvedených důvodů vypadat takhle (resp. tahle. Záleží, jak detailně to naporcuješ).
Autorská citace #56
1.9.2016 20:55 - LokiB
Deadpoola jsem neprehlidl ... i toho si muj synator velmi oblibil, jakkoli neni jeste uplne pro jeho vekovou kategorii urceny.

je tedy Deadpool to, cim bys nahradil filmy jako Star Trek? ted to nemyslim jako ironii, jen se ptam, jestli tohle smerovani by ti prislo lepsi.
ja se priznam, ze mi osobne nasili a vulgarity moc nekonvenujou, coz je treba duvod, proc nesleduju Game of Thrones a nektery dalsi veci. uznavam, ze muzou byt pouzity smysluplne a ucelne, lec neni to muj salek caje. zde davam prednost novym ST, kdyz si budu muset vybirat.
Deadpool je holt znacka, ma sve priznivce ... ale s rodinou bych na to nesel.

a ty grafy, cos dal ... to ma prece tu pricinu, kterou tu celou dobu melduju. producenti chteji penize. pokud mozno jiste penize.
jestli mas zbytecnych 10 milionu dolaru, zkus je dat do nejakeho nejisteho projektu, ktery se mozna uplne posere a vubec nic nevznikne, nebo vznikne neco, co ti zdaleka nezaplati naklady. resp. sezen jeste aspon tak 3 - 4 podobne nadsence, aby to vubec melo smysl.
ty bys rad, aby jini lide za tebe riskovali svoje penize s tim, ze bys jim fandil, ze se jim projekt podari a ty se nakonec pobavis a oni vydelaji ... ale jim se do toho nechce :) chteji pokud mozno jisty prachy.


cest lidem jako je Cuaron, Nolan, Ridley Scott a dalsi ... ze jsou schopni tak jednou za rok az dva vyprodukovat aspon jeden zajimavej film
Autorská citace #57
1.9.2016 21:21 - sirien
LokiB píše:
ted to nemyslim jako ironii, jen se ptam, jestli tohle smerovani by ti prislo lepsi.

Jaké "tohle" a jaké "směřování"?

Já nedával Deadpoola jako příklad filmu "takhle to má vypadat", ale jako příklad přístupu, který k tvorbě zaujímat - místo toho, aby autoři uvařili další generickou polívčičku z předpřipravenejch polotovarů, tak k tomu přistoupili po svym a neustupovali ze své představy toho filmu na úkor "obecných pravd".
Srovnej výsledek s jinym filmem obdobného žánru - Suicide squad. Autoři Deadpoola hodili ideu PG-13 za hlavu a udělali fakt cool film, který se ale svým R ratingem naprosto vymknul "pravdě o tom, jak musí úspěšný komiks film vypadat, aby vydělal". Suicide squad má rating PG-13 a fakt jí hrozně nesluší - film o bandě psychopatů by fakt neměl působit jak film o zdivočelejch dětech (Harley tim utrpěla naprosto brutálně nejvíc, teda...)

Můj vztah k novému Star treku mohl být různý bez ohledu na to, jak moc by se autoři rozhodli ctít předlohu. Změna je život, proč to neudělat nějak jinak. Můj problém nastal v okamžiku, kdy "nějak jinak" začalo znamenat "narveme vám do xichtu to samý, co vidíte všude jinde - jebem na scénář, ten neni v trendu, hlavně CGI, CGI, víc CGI, kašleme na postavy jako takové, potřebujeme jen aby na sebe ve scénách emotivně řvaly nebo to nějak schytávaly, dáme tam akci, víc akce, ještě víc akce, protože všichni vědí, že scífko je jen akční film s laserama... už tam máme někoho se svítící katanou? Sakra, nesmí svítit protože sousední franchiza, tak jí uděláme skládací..."

To je jak s kořenim v jídle - já osobně miluju fakt hodně ostrý jídla, ale když mi někdo naservíruje něco, co nemá žádnej základ, ale je to zasypaný tunou chilli, tak mi to taky fakt chutnat nebude. A když se kuchařina zvrhne v soutěž v to, kdo dokáže narvat víc gramů chilli do 100g naprosto nijakýho základu, tak z toho začnu bejt fakt znechucenej.
Autorská citace #58
5.9.2016 11:11 - Hunter
sirien píše:
Star trek byl vždycky technologicky optimistickej, na druhou stranu míval dvě hezké vlastnosti:
- zkoušel jít smysluplně vypadající cestou (a mnohdy tak i předstihl dobu - Picard si hrál s tabletem dlouho před Jobsem a hlasové ovládání počítače měli dávno před Siri - a to jsou jen ty dvě nejvíc do očí bijící věci)
- tam, kde šel za hranu, se pokoušel být alespoň konzistentní a fungovat s důsledky, které technologie přinášely. A to i tam, kde něco vzniklo něčím hrozným přehmatem (třeba když nějakého blbce napadlo, že se dá ušetřit na natáčení raketoplánu, když dá do scénáře teleporty)


Ted jsem chtel poprosit o priklad... Ale protoze ty jsi Beyond nevidel a zrovna ta mi velmi ST zvedla naladu, tak dost tezko polemizovat.
Ano, k ST Beyond mam i jiny pristup, protoze nekteri z lidi, kteri delali pro ten film vedecke poradce pracuji ve stejne firme jako ja. A nektere z prelomovych technologii, na kterych to "staveli" znam.
Mozna i proto jsem ve filmu videl nektere detaily, ktere nejspis mainstreamu unikaji, ale me potesilo, kam az se daji nektere technologie vytezit...

A prave verim, ze Beyond bude motivaci pro deti, aby se te fyzice a vede vseobecne venovali o neco s vetsi chuti...

LokiB píše:
Trpělivost, mladý padawane, mít musíš. Jestli tvá pravda dobrá je, ostatní na ní časem přistoupit muset budou.

Souhlas, Loki, taky jsem si toho u Siriena vsimnul (ze by ta poznamka, kterou mi Sirien udelil na tema "odejdu stranou, protoze to co rikas znamena, ze jsi blazen?")
Autorská citace #59
5.9.2016 11:42 - LokiB
sirien: protože ty pořád pleteš dohromady různé věci. z přístupu mi přijde, že jsi spíše imaginativní typ s technickým zázemím, ale o obchodě moc nevíš, nebo to zcela záměrně ignoruješ. to neber jako urážku.

Autoři natočili Suicide Squad ne proto, aby fanouškům udělali radost.
Oni mají svoje tabulky, svoje PRODEJNÍ plány. Tihle lidi nedělají filmy pro lidi, to jsou lidi, kteří zaměstnávají lidi, jako je Zdeněk Troška, aby pro ně vydělali peníze. o nic jiného nejde. nejde o umění, nejde o oskary. Takže Deadpool ok, ale pak tu máme kolonku "film na základě komiksu, v ratingu pro mládež" ... a tam nacpali SS. Je to opěčně, než ty myslíš. Oni většinou (raději zdůrazňuji to většinou) nemají na stole projekt jako je SS a neříkají si k němu, safra, do jakého ratingu půjdeme. Mají kolonku "film pro PG-13 na základě komiksu" ... co tam chlapci dáme? hele, co třeba partu magorů, jakože záporáků, ale nyní hodnejch. Faaajn. Ale bacha, je to pro mláděž.

DC, Marvel, Disney ... to jsou kolosy, které musí živit svoje akcionáře. Takže si jednou za čas střihnou něco odvážnějšího, jako je ten Deadpool .. taky si všimni, že náklady na Deadpoola oproti STBeyond byly asi třetinové. A oproti různým Spidermanům asi čtvrtinové. Prostě sázka, ale ne moc vysoká.

Tady je seznam příštích superhero filmů
http://collider.com/upcoming-new-superhero-movies-2016-2020-release-dates
maj to na X let dopředu naplánovaný a jedou podle svýho excelu :)
Přijde ti něco z toho zajímavý?

Oni nepotřebují ve velkém vyrábět Deadpooly, jim stačí SS, aby byli happy. Je fakt výborný, když se urodí a něco jako Deadpool vznikne. Fak bezva. Ale je to risk. Oni nechtějí risk. Nebo ho chtějí minimální ... odvaha riskovat se nejen nenosí, není ani příliš žádoucí od jejich zaměstnavatelů.
Sám víš, že je to velkovýrobna, stejně jako standardní prodejna sushi v kterýmkoli obchodním centru. Je to sushi? no je. kupujou to lidi? jasně že jo. je to pro fajnšmekry a milovníky sushi ... no, v naprosté většině případů ne.

To si tu můžeme 1000x nadávat na troškovy filmy, ale dokud na to lidi chodí, tak to nikdo nezastaví. To by musel být blázen.
Stejně tak se můžeme bavit o tom, proč dneska nevznikají nové Tři oříšky pro popelku, film, na který se dá dívat v každém věku a člověka to neurazí, proč místo toho máme filmy jako Strašidla ...

Já prostě nemám rád, když někdo nasazuje na cizí způsoby a dělá hrozně chytrýho, jak by ostatní měli dělat svoji práci, aby to podle něj bylo správný.
Jako jo, když si budu stěžovat na úřednici ÓpéBéHá, poslance, policajta či ekvivalent, tak na to mám nárok, protože ji povinně platím a jsem na ně odkázanej.
Na špatný filmy naštěstí koukat nemusím. Ostatní zas nemají povinnost dělat filmy, který se mi budou líbit.

Ještě jinak: je podle tebe hlavní problém v tvůrcích, nebo v divácích? Je chyba v tom, že někdo točí podprůměrný filmy, nebo že na ty podprůměrný filmy lidi dál a dál choděj?
Kde je poptávka, bude i nabídka.

Vsaď se, že po vzoru Deadpoola vzniknou v blízké době filmy, které budou snažit těžit z toho, že nebudou pro PG-13 ... zkusí polochtat diváky, že jako "pro dospělešjí publiku".

A pochopitelně .. .stále je tu možnost, že se ve všem pletu a studia naslouchají našim nářkům a polepší se :)
Autorská citace #60
5.9.2016 23:58 - LokiB
Čéče, nedalo mi to, zkouknul jsem znova Khanův hněv, protože jsem si ho už nepamatoval. A prostě nemůžu sdílet to nadšení.
Nevadí mi tehdejší papundeklové kulisy, ani tehdejší efekty, resp. spíš pokusy o efekty. Prostě technicky tehdy na víc neměli, to se nedá svítit.
Celkový syžet není špatný, nápad i zápletka ok ... ale herecké výkony a vůbec obecná dramaturgie ... třeba jak Khanova posádka postává v záběrech, vystavuje odhalená těla v kašírovaně primitivních oblecích ... tohle bys novým filmům odpustil? Nemyslím si. Vždyť je to toporné předvádění, stejně jako Khanovo přehrávání.
Obecně tam herci hrajou dost vypjatě, jak kdyby dávali Dostojevského, ale celkově je to ... toporný.
Jestli je to dobou, režisérem ... může být.

Co oceňuju, je, že se s vesmírnejma bitvama moc nezaobíraj, prostě situace, párkrát se vystřelí, nové podmínky a reakce ... to je ok.
Zas ovšem celé to napálení geniálního Khana stylem "ještě chviličku, maminko, hned zhasínám" ... ta celá scéna střetnutí je absolutně nedůvěryhodné, z obou stran.

Má to světlé stránky a na danou dobu je nadprůměr, přesto se na to dneska kouká ztěžka. Není nutná lehkost za každou cenu, gagy. Na nových filmech neoceňuju to provařené napětí do poslední sekundy ... jako například v Beyond, kde si Scotty pro sebe do scénáře napsal "akční scénu s visením na skále", což je doufám matahumor a hluboký žert, který nemysleli vážně ... a přestože jsem v 80. letech vyrůstal, tak mi Khanův hněv celkově není o moc bližší než (principem odlišná) současná nová série.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079198122024536 secREMOTE_IP: 3.16.218.62