Kultura

sirien
19.6.2016 14:00
Darths&droids
Autorská citace #1
19.6.2016 14:00 - sirien
Jeden brutální OT odtud...

Gurney píše:
Srovnej třeba se Star Wars, kde všechno co hráči podělali během kampaně a rozkol mezi postavami přímo vyústí v to jak další kampaň začíná

Btw. právě sem kvůli Tobě znovu rozečet Darths and Droids a úplně sem zapomněl, jak hrozně EPIC to je.

To neni komiks, to je sbírka naprosto geniálních postřehů a bonmotů o hráčích, GMech a RPGčkách s komiksem sloužícím pro názorné příklady... jako co díl, to úplně archetypální záležitost ve které živě vidim jak hráče okolo tak sám sebe :D
Autorská citace #2
19.6.2016 14:00 - Xyel
To ti fakt pěkně děkuji... mohl to být produktivní den, ale pak jsem se ze zvědavosti šel podívat, co že to je darths and droids -.-
Autorská citace #3
19.6.2016 14:00 - sirien
Tys to neznal? Bad luck, no... :D
Autorská citace #4
19.6.2016 14:00 - Cor
No ty kráso...taky jsem neznal...děkuju pěkně!
(btw: kdyby mě někdo nutil mít ve skupině hráče co hrál Qui-Gona, tak bych už asi seděl za obzvláště brutální vraždu... :D )
Autorská citace #5
19.6.2016 14:00 - sirien
Princip postav s nímž ten komiks pracuje je prostý: postavy, které byly ve filmu protivné, převrací na sympatické a postavy, které byly sympatické, převrací na protivné.

Takže si užij min-maxerského kombiče R2D2 přesvědčeného o vlastní nadřazenosti, power-playujícího bullshitera Qui-Gona, neutrálního smart-ass Obi Wana... a zato naprosto úžasně imaginativní Sally/Jar Jara a Anakina kterého hraje skutečná immersionistická roleplayerka :)

Btw. Qui-Gon rocks, jeho "plány" jsou naprosto epic level realita mnoha hráčů, často těch, co by se od toho navenek rádi co nejvíc distancovali :p

(už ses dočet k tomu, jak na závodech vsadí postupně vlastní loď, pak sebe a Obi-Wana do otroctví a pak k tomu přihodí ještě královnu, což je jeho epic level plán na získání stovky blasterů? :D )
Autorská citace #6
19.6.2016 14:00 - Aegnor
Ok, právě jsem dočetl první epizodu (tzn. prvních 205 dílů) - fakt epic. Qui-Gon a jeho plány, komunikace s Obi-Wanem, snaha o nabalování Annie...

Qui-Gon: "Hey, Obi-wan ..."
GM: "He is too far away, he can't hear you."
Qui-Gon: "HEY, OBI-WAN"
GM: "*Sigh*... you have a radio."

:D

EDIT: A co, že v epic plánu několikrát obětuje sám sebe, k tomu všechny ostatní a tak... on ještě k tomu v podstatě sabotuje ten plán samotný.
Autorská citace #7
19.6.2016 14:00 - Loki B
Gurney: tak někdo je prostě ke GMovi ze zásady přísný a kritický. Mě, jako hráče, by propojení hobita a pána prstenů, a příslušné změny v zásadních věcech, zas nijak neurazilo. Je pro mě celkem podstatné, aby se GM bavil aspoň tak dobře, jako hráči, a jestli si pro potřeby kampaně sem tam něco upraví ... to mě netrápí a nevyčítám mu to, když to dokáže v prvních seancích pěkně a smysluplně podat. Což si myslím, že se mu v PP podařílo.

Jasně, změnily se zásadně postavy ... tam ta kontinuita dostala na frak. Ale jestli se na tom GM a hráči shodli, protože je už trpaslíci nebavili ... jen nechtěli opouštět bohatě rozvinuté reálie, proč ne.

Ty preferuješ, aby všechno bylo výsledkem činnosti hráčů ... ok, tvoje volba. Pro mě to není jediná možná volba. A spoluvytváření příběhu hráči, za overlordování GMem, nepovažuji za hřích.
Autorská citace #8
19.6.2016 14:00 - sirien
Aegnor: SO FUCKING TRUE! Nedokázal bych spočítat, kolikrát se mi ve hře objevil moment, kdy hráči chtěli udělat něco triviálního, co mnohdy ani nebylo důležité, ale zjistili, že to z nějakého detailního důvodu nejde... a okamžitě začali tvořit úplně super-složité plány jak to udělat, aby to šlo, protože to přece bylo tak důležitý / tak hrozně dobrej nápad. Kdysi pra-pra-pradávno sem míval tendence čekat než jim dojde, že to jde udělat deseti jinými způsoby... pak jsem chvilku zkoušel třeba naznačovat... ale už věčnost mám naprosto rezignovaný postoj, který je naprosto dokonale vystižený výrokem GMa v tomhle panelu. "You just have it, let's move on."

(note: chvíli sem si hrál s myšlenkou že bych si mohl ušetřit práci a naučit hráče aby si řekli sami, že to prostě maj a pokračovali ve svém plánu dál, ale... většina hráčů to stejně prostě nedělá, takže to stejně musim nakonec říkat já)


EDIT: a ta pravda je tak plošná, že se už dostala i do game designu místy... začal s tím myslím Fate už ve 2e s jeho "cálni fate point a máš to", ale nakonec se mi myslim víc líbí ta GUMSHOE varianta s preparedness skillem.

EDIT2: jak sem řikal, ten komiks je co díl, to neskutečně hlubokej insight do duše roleplayera :D
Autorská citace #9
19.6.2016 14:01 - Cor
Včera jsem v práci sjel první epizodu, dneska sjíždím druhou!
Sally je super. Ale je docela vtipný, že si to myslím teď, ale před cca 15 lety, kdy jsme na střední hrávali DrDo by mi určitě vadila, zatímco Jim (Qui-Gon) by naprosto zapadal a a nebyl nijak divný. Teď je to přesně naopak. :D
R2 je celkem v pohodě a zatím nepůsobí, že by hru rušil.
Obi-Wana a Anakina vnímám jako dost standartní hráče, ale v první epizodě byl Obi jankovitější a asi na něj měl vliv Jim. A "pravý roleplayer" tam působil hodně kontrastně...ve druhé epizodě se zdá, že Ben (Obi) něco pochytil na těch drama classess :D
Autorská citace #10
19.6.2016 14:01 - Cor
Konec ep. III. a potom start "originální trilogie" - wtf, Jim se naučil roleplaying :-O
A největší magor je teď spolehlivě R2D2. Hráč Luka se zaučil poměrně rychle (i když te nzačátek byl teda lol).
Autorská citace #11
19.6.2016 14:11 - sirien
Přiznám se, že sem se svého času pročet jen někam do druhé epizody, asi to budu muset jít napravit...

(čteš i ty boží postřehy pod komiksama, že jo? O ty rozhodně nesmíš přijít, to je srdce celého díla...)


Cor: nemáš snazší se přihlásit a kliknout si autologin? Pokud máš nějak problém s přihlášenim, tak dej vědět, podívám se co se s tim dá udělat.
Autorská citace #12
19.6.2016 14:30 - Aegnor
Fakt jsem čuměl, když se v průběhu druhé epizody objevila narážka na Holy Grail od Monty Pythona. Je hezké, když hodí hlášku, kterou si připravují v podstatě předchozích cca 100 dílů.
Autorská citace #13
19.6.2016 15:54 - sirien
No já sem spíš fakt čuměl, že ten jejich Star Wars příběh dává smysl. Jakože... kdyby ten film někdo předaboval podle toho komiksu (dobře, aspoň tak jako obecně, ty OOG kecy by tam bejt nemusely... i když...) tak to skutečně bude fungovat. Všechny ty podivnosti tam budou dávat smysl... což se, upřímně, o předloze fakt říct nedá.
Autorská citace #14
19.5.2017 12:01 - Gurney
Na Darths&Droids právě vycházejí poslední stripy epizody VI a po přestávce má následovat zpracování Rogue One ve stejném stylu. Tak trochu jsem doufal v Coreyem masterovanou E VII (a bylo by hezké vidět ten film přepracovaný do komiksu, který narzdíl od originálu dává smysl), ale tohle je taky cool.
Autorská citace #15
19.5.2017 12:32 - Vojtěch
Ono to možná přijde pak vzhledem k tomu, že na časové ose se pak skočí několik let navíc a Rogue One je vlastně retro výlet.
Autorská citace #16
21.1.2020 08:53 - Aegnor
Ze stránek Darths & Droids:

NEWS: Episode VII news!

We had a big discussion at our last fortnightly board games meet-up, about where we're going and what we want to do next. On the positive side, we're all excited to start work on Episode VII, and we discussed a bunch of plotting ideas.

The big issue is the logistics of writing strips, now that we don't have lunchtimes together to do the writing. We talked about it, and the current plan is:


  • We finish off the Muppets story, then do the usual 3-strip intermission, at 1 strip per week.
  • While that's playing out, we plan story material for Episodes 7-9.
  • I (David Morgan-Mar) will start writing skeleton scripts for comics, outlining plot points and story beats and with some dialogue filled in. Some of these will be completed scripts, others will have gaps where I need more inspiration or ideas.
  • At our fortnightly games nights, we'll do a quick run through the skeletons, brainstorm ideas for gaps in the scripts, add punchlines, tweak things, and hopefully manage to produce six completed strips a fortnight. We may also have catch-up sessions on voice chat to polish things off.
  • We will try to build up a buffer of 3 strips per week, to allow us to return to our 3 strips a week schedule for Episode VII.
  • We'll see if we can sustain this level of activity. Hopefully yes. But if not, we may have to decide to cut the schedule back a bit.
Autorská citace #17
25.4.2020 02:02 - Aegnor
Autorská citace #18
25.4.2020 02:39 - sirien
...to abych šel pomalu dočíst trojku a projet původní trilogii, co? Jen si vzpomenout, kde sem to vůbec skončil... :/

ADD: ten pocit když mě postavy z parodickýho komiksu, který sem ani nikdy neviděl jinak než v reprezentaci jejich fiktivních postav, zajímaj víc, než ty z ofiko filmů.
Autorská citace #19
25.4.2020 16:41 - Aegnor
sirien píše:
ADD: ten pocit když mě postavy z parodickýho komiksu, který sem ani nikdy neviděl jinak než v reprezentaci jejich fiktivních postav, zajímaj víc, než ty z ofiko filmů.

Jakože tě Jim, Annie, Ben ... zajímaj víc než Rey, Finn a tak?
Autorská citace #20
25.4.2020 16:56 - sirien
Jakože mě bezejmenný GM, Jim, Pete, Ben, Sally a Annie a jejich hra a vztahy zajímají víc, než ty postavy který vlastně ani neumim vyjmenovat (Rey, Finn... ten pilot... ta holka... Snoke, protože to méno je tak WTF směšně Harry Potterovsky sebeparodický... ta fialovovlasá cosi...) (btw. doslova - když sem to rozepsal tak sem myslel, že to přehánim, protože méno toho pilota vim - ale teď mi došlo, že fakt ne... možná mu měli dát víc charakteru než "je to gay" a "ale radši to vystřihneme".) Tak moc víc, že sem ochotnej si kvůli tomu jít přečíst dalších 1000 komiksů (co tak koukám na count...), zatimco u těch druhejch sem se ani nenamáhal jít na poslední film.
Autorská citace #21
15.7.2020 11:22 - Jezus
Tak jsem se sem skrze odkaz v Něco pro zasmání po dlooouhé době podíval. A naprosto souhlasím s posledním sirienovým komentářem. (A taky budu muset nejdřív dohant starší díly komiksu a taky jsem na poslední SW rezignoval).
Autorská citace #22
15.7.2020 11:48 - Naoki
From https://www.darthsanddroids.net/episodes/1865.html
Píše:
In most games, players often skip over "down time". Things like eating, sleeping, earning a living, weapon practice, maintaining gear, etc. are simply ignored or very briefly glossed over. Which is fine, since they're not particularly exciting things to roleplay or game out in any detail, so it helps to get to the interesting stuff faster.

Some games have specific "down time" rules, codifying what characters can achieve during "non-adventuring" time. For example, if there are four weeks between adventures, you might be able to say that your PC spent the time studying and gaining a level in a skill, or crafting a sword, or brewing a potion, or simply doing some manual labour and earning some money.

Experiment: Imagine a game where you roleplay the down time in detail, and then gloss over the exploration and combat and finding treasure parts
Autorská citace #23
25.8.2020 10:34 - Naoki
Dnes speciál pro Jersona: https://www.darthsanddroids.net/episodes/1882.html
Píše:
Never let the bogeyman of realism get in the way of a fun game.

Doubly so if it's the players who bring up the fact that something in the game world isn't "realistic".

This is a well-known law of gaming known as the "In a game that has mind-powered levitation and parrying of energy weapons, why are you complaining about conservation of angular momentum?!" Law.
Autorská citace #24
25.8.2020 10:58 - Aegnor
To je tuším už nedělní díl. :-) Ale jinak hezké. Mně se fakt líbil komentář k #1878.
Darths and Droids píše:
Planning is the most important part of any activity. It's where everyone gets a say so that you can come up with the worst possible plan of action. If you're sensible you can then not do that, and do something more likely to work instead, and then when things go pear-shaped you can take solace in the fact that it could have gone so much worse.

Or if you're like most gaming groups, you can just go with the worst plan, so that when you have to fall back to plan B, things will start to go better.
Autorská citace #25
25.8.2020 11:45 - Jerson
Naoki, proč pro mě? Do SW jsem realismus nikdy netahal :-)
Autorská citace #26
25.8.2020 11:49 - Aegnor
Protože ty poznámky nejsou o SW, ale obecně o RPG. A ty jsi tady největší (nebo aspoň nejvytrvalejší) hlas realismu v RPG.
Autorská citace #27
25.8.2020 11:55 - Jerson
Jo, to jsem taky slyšel, i když ve skutečnosti preferuju uvěřitelnost, zejména ve fantasy a Sci-fi :-)
Autorská citace #28
25.8.2020 12:15 - Jezus
Pokud používám magii/telekinezi cokoli, není problém si nerušit zábavu "neuvěřitelnými věcmi". Je ale přinejmenším divné, když se tak začnou chovat i věci, které ji nepoužívají...

Pokud se například vesmírná loď chová úplně v rozporu s očekáváním (a i před tím nastavenými "pravidly" daného světa díky "magii technologie"), aniž je to vysvětleno (nebo alespoň naznačeno), může to dost zničit imerzi.

Samozřejmě v žánru Space Opery snadno příjmu "rule of cool" a podobné věci dám maximálně po hře k dobru jako vtípek, ale je třeba rozlišovat mezi tím, když "používá telekinezi a proto si neláme hlavu se zachováním hybnosti" a "vůbec nic neřeš, protože magie"...
Autorská citace #29
25.8.2020 13:54 - Gurney
Zrovna Darths&Droids jsou hrozně hezký příklad, jak s realismem v rpg zacházet kontruktivně. Skrz celý ten seriál má Jim relativně často nějaké poznámky ohledně fyziky, ale vždycky svoje znalosti používá pozitivně, a snaží se zdůvodnit, proč ty už ve hře zavedené technologie a zákonitosti fungují. Přesný opak přístupu "testovací inženýr", kde je snaha vše rozbít a naopak najít důvod, proč něco fungovat nemůže a nebude.
Autorská citace #30
25.8.2020 13:59 - sirien
Jerson píše:
Do SW jsem realismus nikdy netahal

wo-wo-wow... KDOŽE to potřeboval vesmírné lodě a stihače ve SW přirovnávat ke vzducholodím a dvouplošníkům, aby se do toho zvládnul vcítit?
Autorská citace #31
25.8.2020 14:05 - Jezus
Gurney: Souhlas. Jim je v tomhle opravdu sympatický. A hledání důvodů "proč ano" obecně považuju za hezký přístup (a trochu i hráčský/PJský trénink :-)
Autorská citace #32
25.8.2020 14:13 - Gediman
Lucas sám se inspiroval WW2 a jejími bitvami námořních lodí a stíhaček. A v epizodě 3 se inspiroval možná ještě starším obdobím, protože tam na sebe lodě střílejí z broadside kanonů :)
Autorská citace #33
25.8.2020 15:00 - Jerson
sirien píše:
KDOŽE to potřeboval vesmírné lodě a stihače ve SW přirovnávat ke vzducholodím a dvouplošníkům, aby se do toho zvládnul vcítit?

Letadlovým (vzucho)lodím a druhoválečným letadlům :-) Jako model toho, jak se s nimi zachází a jak se pohybují na plátně.
To pořád nemá s realističností vůbec nic společného :-)
Autorská citace #34
27.8.2020 12:37 - Aegnor
Dnes další perla.
Darths and Droids #1884 píše:
There's always faking your own death as a way to convince people in certain other situations. Since this is such a cool thing to do, as a player your first reaction when faced with any tricky situation should be: "Will faking my own death provide any benefit to this situation?"

Try it. The answer will turn out to be "yes" surprisingly often.
Autorská citace #35
12.10.2020 10:57 - Aegnor
Darths and Droids #1903 píše:
The "good news, bad news" formula is a tried and true classic. Try working it into your games every now and then.

Good news: The room is full of treasure!
Bad news: It's also full of dragon.

Good news: Your arrow hits the dragon!
Bad news: It bounces off harmlessly.

Good news: The wizard blasts the dragon with a lightning bolt!
Bad news: Now the dragon is angry.
Autorská citace #36
14.10.2020 11:09 - Necromancer
Hmm... Star Wars RPG... Hmm...
Autorská citace #37
5.1.2021 17:10 - Aegnor
Darths and Droids #1940 píše:
Sometimes a group of heroes will be very reluctant to actually use a piece of equipment that you've given to them as part of the adventure. As if that handy ring of invisibility you gave them is going to corrupt their minds and turn them into servants of evil and allow an ancient necromancer to run roughshod over the civilised world or something. As we all know, that sort of stuff never happens...

So how can you encourage your players to use useful items rather than either—(a) assume they're too dangerous (artefacts and strange one-off items), or (b) save them for a rainy day (healing potions, spell scrolls)—then stuff them in a sack, and forget about them?

You need to provide tailored incentives to use such items. For simple items, this isn't too difficult. If they're hoarding healing potions, obviously you have to hurt them faster than they can heal by other means.

For weird artefacts that might very well kill them, you need to provide a stronger incentive. Here's how to do it scientifically: Determine the probability that the players think using the item will cause something calamitous, and then raise the stakes. For example, if they think using the MacGuffin of Doom 75% likely to cause a Total Party Kill, you then need to provide a situation which is 80% likely to kill them if they don't use it. Easy!

N.B. This may or may not be the thinking used by CERN scientists who decided using the Large Hadron Collider was worth the risk of destroying the universe. How many of them do you think are gamers??
Autorská citace #38
2.3.2021 09:11 - Aegnor
Darths & Droids 1963 píše:
You need to be very precise when acting as a GameMaster and describing the game situation. Players will just blithely assume they can do anything that you haven't expressly forbidden or indicated is impossible.

On the other hand, players, it's your job to blithely assume you can do anything that the GM hasn't expressly forbidden or indicated is impossible.

GM: The wall is 8 metres high, completely smooth, without any visible seams or protrusions, and coated with pork fat.
Player: I climb it.
GM: ... Um... how??
Player: You never said I couldn't climb it!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1115779876709 secREMOTE_IP: 54.198.37.250