Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.9.2017 16:03 - ShadoWWW
Mně se líbí ta realistická sekera. Ta se ve fantasy často nevidí.
15.9.2017 16:10 - LokiB
Log: camera obscura! nebo mnoha luxovej reflektor :)

trpaslik je ale skvelej
15.9.2017 16:23 - sirien
ShadoWWW píše:
Mně se líbí ta realistická sekera. Ta se ve fantasy často nevidí.

well... na sekání dřeva asi dobrá :D

Jako nevim, nejsem expert na historický zbraně, ale trošičku o tom vim a pokud to má bejt bojová sekyra, tak je pořád docela dost fantasy stylizovaná. Resp. působí to jako taková sekyra kterou se autor snažil nakreslit smysluplně, aniž by si udělal research.

Konkrétně ta sekyra je strašně masivní a jednostranná, což by posouvalo těžiště otravně moc stranou. Váha a odsunutý těžiště by tu zbraň dělaly pomalou a těžko ovladatelnou.

Bojová sekyra by měla bejt a) menší, nebo b) míň protažená od topůrka a víc podél topůrka nebo c) by měla mít nějakou protiváhu na druhý straně.


...ale jak píšu, dost možná se pletu, tohle je tak jako můj dojem od oka podle pár základních znalostí a toho že sem zkusil představit jak by takováhle sekyra byla asi tak cítit v ruce a jak by se s ní zacházelo - ihned mě napadlo že bych chtěl něco ovladatelnějšího s menší čepelí a vahou nebo aspoň něco symetričtějšího.



EDIT: což jako, pro ujasnění, ne že by mi to na tom obrázku vadilo nebo mě to nějak rušilo, ber to jen jako takovej malej komentář k Tvému komentáři - obrázek je super, i se sekyrou.
15.9.2017 16:51 - Xyel
Umělecky mi ilustrace přijde skvělá. Obsahově mi nesedí celková stylizace na vesnické fantasy, ale s tím se asi nedá moc dělat, protože na tom starší generace vyrostly.
15.9.2017 16:53 - wlkeR
Atmosféricky krása. Obrázek mě vtáhnul jak zbloudilá černá díra.

Ale taky je tu pár pokřiveností: lidí s dýmkou jsem viděl jen pár, ale nikdy jí nedrželi jako kudlu. A dým je imunní proti průvanu, zajímavé. Proč svítí svíčka, když je uvnitř zcela jasně slunečný den?

Sekery jsem si ani nevšimnul...
15.9.2017 16:57 - LokiB
sirien: připomíná to takovuto

Xyel: co ti na tom připomíná vesnickou fantasy? :o že sedí v chalupě na ne na vrcholu sopky či temné pevnosti?
15.9.2017 17:00 - Čindi
Trpaslík pěknej.
15.9.2017 17:05 - Aegnor
sirien píše:
...ale jak píšu, dost možná se pletu, tohle je tak jako můj dojem od oka podle pár základních znalostí a toho že sem zkusil představit jak by takováhle sekyra byla asi tak cítit v ruce a jak by se s ní zacházelo - ihned mě napadlo že bych chtěl něco ovladatelnějšího s menší čepelí a vahou nebo aspoň něco symetričtějšího.

Zas jako je to sekera, která když zasáhne, tak bude fakt cítit. Což v kombinaci s tím štítem je docela validní taktika.

wlkeR píše:
Proč svítí svíčka, když je uvnitř zcela jasně slunečný den?

V místnosti s malýma oknama chceš mít nějaké další světlo i za poměrně dost slunečného dne.
15.9.2017 17:36 - wlkeR
Ale toho světla je tam očividně dost, příspěvek světla od svíčky je minimální.
15.9.2017 17:44 - sirien
Aegnor: Buď realista. Když Tě trefim sekyrou, tak je úplně jedno, jak "masivní" je - i pouhejch 10cm dýlky ostří na 10cm "hloubky" hlavice od topůrka pro Tebe bude konečná. Efektivita té zbraně neni daná vahou hlavice, ale odsunutým těžištěm a pákou, protože energie je daná nejen vahou, ale vahou a rychlostí - tzn. lehčí sekyra, kterou zvládnu rychlejc protočit, pro Tebe bude znamenat horší rány, než těžká sekyra, se kterou ale budu pomalejší.

Loki: Ta cos postnul má celkovou délku 2*délka čepele (cca). Ta na obrázku má celkovou délku 3*délka čepele (cca, again). Za předpokladu, že jí budeš držet u konce (což se mi zdá jako rozumný předpoklad...) bude tenhle rozdíl fakt hodně cítit.

Ale jak píšu, je to dost detail a nějak mě to neruší (navíc je i možné že se pletu a že se takhle masivní sekyry používaly).
15.9.2017 17:56 - Xyel
LokiB píše:
Xyel: co ti na tom připomíná vesnickou fantasy? :o že sedí v chalupě na ne na vrcholu sopky či temné pevnosti?

Prostředí: dřevěné, místy sešlé, hostinec evidentně nemá ani na stoly, takže má pivo na sudu. Sud je oprýskaný, politý a moc malý na servírování jídla. Jako světlo je osamocená svíčka (teď pominu, proč má svíčku když je den - to už tu psali jiní)
=> Evidentně sedí ve vesnické krčmě.

Trpaslík: omlácený štít, částečná zbroj - evidentně je tak chudý, že má jenom na kroužkovou košili a zbytek je poslepovaný z "co zrovna bylo". Sekera je jednoduchá, vypadá že dříve sloužila na dřevo. Má na sobě nula ozdob, trofejí, symbolů či emblémů. => Trpaslík je nejspíše strážný ve vesnici, který sedí po šichtě na pivě.
15.9.2017 17:59 - wlkeR
Tož ani nevíme, k čemu ta ilustrace je. Třeba k něčemu, kam se zrovna tahle atmosféra hodí.
15.9.2017 18:06 - Xyel
Neříkám, že není. Ze zvědavosti jsem si prolistoval PHB 5E a na všech obrázcích, kde jsou humanoidi, je vždy alespoň jeden stylizován tak, že vypadá jako že by to mohla být hráčská postava (nejspíše scílem inspirovat čtenáře k tomu, aby si začal představovat jak bude vypadat ta jeho postava, až půjde hrát). Z JaD byla zatím hráčská postava pouze na coveru, tj 1/5.
15.9.2017 18:19 - Quentin
Xyel: Cože? Všechny postavy zatím vypadali jako PCs, ne?
15.9.2017 18:21 - Xyel
Ne. Ani náhodou. První trpaslík je zmrzačený veterán, který nemá ani na holiče či na to aby si nechal vyléčit jizvu na oku. Tiefling vypadá jako potvora z monster manuálu, elfí mamina má zástěru a právě se teleportuje uvařit večeři a tenhle trpaslík je starý a zároveň chudý, takže to je maximálně npc guardsman. Žádná z vyobrazených postav se oblečením/vybavením ani neblíží defaultnímu vybavení postavy na první úrovni.
15.9.2017 18:28 - Quentin
Mě teda jako hráčské postavy připadají. Jen hold nejsou ověšené jako PF ilustrace, ale to je víc otázka stylu ilustrátora než čehokoliv jiného.

Jizva na oku implikuje historii. Hnusný tiefling je dobrej start pro trochu rasismu (jak jsi sám předvedl :D). Máma obouručáková klidně může být NPC, ok :D Trpoš vypadá jako vzorové klišovité PC, ready for adventure.
15.9.2017 18:33 - LokiB
Xyel: tak to máš dost odlišný vkus na postavy, například ode mě :)
15.9.2017 18:36 - York
To možná není úplně špatnej nápad co se týče grafického designu - udělat si nějakej nástřel, jak asi vypadá postava na různejch úrovních.

Něco v tomhle stylu:



PS: Dalo by se to možná využít i vhodným rozmístěním do příručky. Seznam kouzel by třeba na načátku mohl mít ilustraci low-level wizzarda, pak mid-level a na konci high-level (pokud to teda 5e má řazené podle rostoucích spell levelů).
15.9.2017 18:40 - Xyel
LokiB píše:
Xyel: tak to máš dost odlišný vkus na postavy, například ode mě :)

Z toho co jsem pochytil jsem taky o dost mladší, čímž to imo bude - já ještě zažil diablo 1, takže mi vesnické fantasy něco říká, ale když vemu fantasy filmy/hry/seriály posledních 10 až 15ti let, tak ten žánr v podstatě neexistuje... i ve witcherovi, který byl tradičně dost low-epic, se bojuje proti elfům z jiného světa co mají létající lodě.

Quentin píše:
Mě teda jako hráčské postavy připadají. Jen hold nejsou ověšené jako PF ilustrace, ale to je víc otázka stylu ilustrátora než čehokoliv jiného.

Jizva na oku implikuje historii. Hnusný tiefling je dobrej start pro trochu rasismu (jak jsi sám předvedl :D). Máma obouručáková klidně může být NPC, ok :D Trpoš vypadá jako vzorové klišovité PC, ready for adventure.

Ověšení není otázka stylu ilustrátora, ale celkové stylizace a message, kterou to má hráči dát. Konkrétně ověšení je to, co odlišuje postavy od commonerů, proto jsou v higher-epic systémech, jako dnd či pf, postavy ověšené.

První trpaslík - historii, ale né moc úspěšnou - v dnd je léčení jizev fakt jednoduché (dle raw to umí prvoúrovňové kouzlo); inspiruje hnusný tiefling někoho k tomu, aby ho hrál? Pár lidí určitě ano, ale moc ne. Druhý trpoš - jako klišovité PC by vypadal, kdyby nebyl totálně šedivý. Takhle vypadá, že jeho next adventure bude udržet večer moč.
15.9.2017 18:48 - lurker
Píše:
v dnd je léčení jizev fakt jednoduché (dle raw to umí prvoúrovňové kouzlo)


Citation needed
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11511611938477 secREMOTE_IP: 3.235.249.219