Kultura

Gurney
31.12.2015 19:32

Hotové překlady

- Základní triáda (PHB, DMG, MM) - by ShadoWWW
- Basic rules + Starter Set - by ShadoWWW
- Volův průvodce monstry - by Merlin (ShadoWWW a Sirien)
- Red hand of Doom - by exi
- Curse of Strahd - by Demonica & exi
- Hoard of the Dragon Queen - by MartinCZ
- Waterdeep: Dragon Heist - exi, pan Bača

- Různé doplňky a samostatné dílčí věci vč. nějakých těch dobrodružství: Materiály a odkazy pro pátou edici D&D

Dílčí překlady

Různé
- Witchhunter (Matova classa pro D&Diesel) (by Sirien&ShadoWWW)


Běžící překlady

- Tomb of Annihilation - Pan Bača, pichlowski. Hotovo 100%. InD: Sirien, fronta #1
- Xanathar - ShadoWWW (& Maelik a Log)
- Misty fortunes - wlker
- The Chapel on the Cliffs 5e DriveThru, 40 stránkový adventure o nemrtvých. - Ugy; ...momentálně v procesu sazby do pdf (sází Aegnor)
- Tales of Yawning Portal - některá dobrodružství (Sunless Citadel, Forge of Fury, Hidden Shrine of Tamoachan, Against the Giants) - chrochta
12.9.2016 00:52 - LokiB
ShadoWWW: to může být trochu matoucí popis. z nějakého důvodu se autoři spokojili s popisem "on a subsequent turn" ... což v mnoha skupinách zavdalo podnět k hádkám, co je tím myšleno. Někdo argumentuje jakože "nejbližší turn" (tedy v tom samém kole), někdo "v následujícím kole" a obecně se více méně ustálil výklad, že je to kterákoli turn před koncem kouzla. Což podpořil i Sage.

Osobně se mi to nelíbí a nedává mi to smysl ... tak nějak to ztrácí fluff a konzistenci ... že by sis mohl jaksi dopředu nasesílat kouzlo.
Jako třeba, že to sešleš na zajíce, toho pak zabiješ a za 5 hodin (když seš na vyšším levelu, aby ti to vydrželo), si to přesuneš na někoho jinýho, až to bude potřeba. A celou dobu mezi smrtí prvního cíle a přesunem Marka "visí ve vzduchu" ... takhle pro mě magie v DnD nefunguje, resp. neměla by fungovat,
Argumentace lidí, že by to jinak nemělo smysl, aby to vydrželo dlouho, neberu ... na dlouhé trvání tam je ten význam pro celodenní stopování a perception proti cílu. To smysl dává.

k původnímu dotazu: jen tedy pozor, že stále zůstává jen jedna bonusová akce na kolo. Nemůžeš v jednom kole sesílat/přesouvat Marku a zároveň třeba bojovat dvěma zbraněma (kde ten útok druhou zbraní je taky za bonus akci).
12.9.2016 01:19 - Aegnor
LokiB: přiznám se, že tady trochu narážím na ten překlad... originál zrovna nemám u sebe, v ShadoWWWově překladu je "ve svém pozdějším tahu." Musel bych se podívat, jak přesně tam řeší rozdělení tahu a kola, jestli je tam "turn" nebo "turns" atd... každopádně já bych tohle kouzlo hrál pouze v rámci toho nejbližšího tahu... tzn. umře označený cíl, hraničář se dostane na tah (v tom stejném, nebo následujícím kole, dle toho kde v iniciativě byl) a má možnost přehodit marku. Pokud té možnosti nevyužije, má smůlu.

Jediný problém je, co s tím, když hraničář označený cíl zabije ve svém tahu. Tam už vůbec netuším, jak by to mělo být.

Jo, a když říkám "já bych tohle hrál..." tak myslím jako hráč hraničáře, ne jako GM.
12.9.2016 06:23 - LokiB
Aegnor: v originále je

Píše:
If the target drops to 0 hit points before this spell ends, you can use a bonus action on a subsequent turn of yours to mark a new creature.


Kdyby hraničář cíl zabil ve svém tahu, tak právě může použít svoji bonusovou akci, jestli ji ještě nepoužil (a tím se dostane do svého dalšího tahu) a přeznačí marku. Tak se mi to zdálo logické.

Mluvnicky jde ospravedlnit asi všechny uvedené možnosti.
12.9.2016 06:51 - Dungo
Jasně :) děkuju za objasnění :) šlo mi především o to jak získá tu bonusovku :) super díky :)
12.9.2016 07:10 - Babaj
snad na doplneni.. kazda postava ma narok na jednu bonusovou akci v kole.... Ale moznosti jak ji vyuzit je mene. a ne vsechna povolani maji schopnosti hned ji vyuzit... kupriklad Hunterova marka mu moznost vyuziti dava... je treba ale dbat ohled na to, ze jen jednu bonusovou akci za kolo.... A jeste male doplneni... vzhledem k nekterm stavum... je to stale brano jako akce... kuprikladu kdyz mas nejakym stavem zakazenou akci, vztahuje se to i na tu bonusovou...
12.9.2016 07:47 - shari
Ten "subsequent turn" / "pozdější tah" už jsme tu kdysi řešili a je to jakýkoli tah, který je později.

Tedy ano, můžete kuchnout zajíce a marku si před-buffovat, ale nedává to smysl, neboť jak seslání tak přehození stojí bonusovou akci - tedy nic neušetříte. Navíc kouzlo musíte udržovat koncentrací, takže když vás po cestě zavalí šutr a vy upadnete do bezvědomí, nebo potkáte nějakou sexy sukubu/inkuba, tak byebyemark.

Smysl to má v případě, když postupně vybíjíte skupiny nepřátel, tak to hraničář nemusí
sesílat znovu a znovu a plýtvat spell sloty. Ale ano, je to... poněkud kostrbaté. ^^;
12.9.2016 07:47 - Babaj
Aegnore a zda se ti logicke Soustredit se a plytvat vysoke sloty kouzel za to ,ze jen prodlouzis dobu toho kdy ho muzes sledovat? a to jeste musis pri tom plytvani pocitat ze ti tvor utece ,aby jsi opravdu treba paty slot vyplytval...
prave naopak... marku si prave predstavuju, stejne jako tu kletbu... uvrhnes ji na nekoho a dokud ta duse, zije tak je s ni svazana.. jakmile nezije uvolni se na dalsi pouziti... a dokud se soustredim tak ji muzu pouzivat... ver mi ,ze o to kouzlo muzes lehce prijit, porad je na soustredeni a prave mi do pate edice dost sedi.. je to takove nenapadne kouzlo , ale to soustedeni z nej opet dela limitujici faktor..
12.9.2016 08:08 - LokiB
shari: dělal by to třeba proto, že v cílový moment není možné kouzlit, nebo nechce kouzlit.
Zatímco samotné kouzlo má verbální komponentu, tak u přemarkování není uvedeno, jakým způsobem se děje. Dá se tedy argumentovat, že přitom mluvení není třeba.

Takže ráno zajíc, pak se jde na návštěvu k panu králi a tam, nepozorovaně a bez možnosti odhalení, counterspellu atd. to klidně přehodit na panovníka a vesele si ho stopovat. Čistě jako příklad.

je to ošklivá nesystémové mechanika, kterou maj jen tato dvě kouzla (Hex a Hunter's Mark). Proč ne třeba Hold Person? Heroism? Locate creature? Magic Weapon? atd.

U spousty kouzel by stejný způsob dával obdobný smysl ...
Chápu, že chtěli dát rangerovi a warlockovi možnosti většího DPR. Pak jim tohle mohli dát jako class features a nemusela to být kouzla. Mně se na tom nelíbí právě ta nesystémovost.
12.9.2016 08:25 - ShadoWWW
Podle mě to neudělali kvůli DPR, ale že to chtěli udělat jako schopnost, kterou může hraničář/černokněžník použít kdykoliv (podobně jako tomu bylo u těchto schopností v 4E). Neudělali to ale jako trik, aby:
1) to mohla mít postava seslané v jednu chvíli jen jednou,
2) musela postava řešit, jestli to dál nechá "spuštěné" za cenu toho, že nemůže použít jiné soustředící kouzlo
3) to šlo setřepat přerušením soustředění
12.9.2016 08:34 - ShadoWWW
Ta soustředící kouzla jsou vůbec takový zajímavý experiment 5E. Zpravidla se dají prodloužit sesláním přes vysoký slot na velmi dlouho. To zdánlivě vypadá, že postava na vysoké úrovni to může mít seslané skoro neomezeně, ale IMHO je tomu právě naopak. 1) Na vysoké úrovni má postava takových kouzel víc, takže musí častěji řešit, jestli má cenu to kouzlo dál prodlužovat. 2) Když postavu zraní útok, musí si hodit záchranný hod na Odolnost. Kouzlící postavy ale zpravidla nejsou zdatné v záchranných hodech na Odolnost*, takže zatímco bonus k takové záchraně je více méně stále stejný, Stupeň obtížnosti (daný velikostí zranění) s přibývající úrovní roste. 3) A pak je tam taky cena za ten vysoký slot.

P.S. On nějaký král nemá ve svém trůním sále antimagické pole? :)

---------------
* Jedinou výjimkou je multipovolání, kdy kouzlící postava začínala jako barbar nebo bojovník, což má ale zase jiné nedostatky.
12.9.2016 08:48 - LokiB
ShadoWWW: no, právěže to prodloužení času u kouzla s koncentrací při seslání za vyšší level není u kouzel úplně běžné. Schválně si zkus, kolik jich v pravidlech najdeš ... podle mě jsou takové 3 nebo 4.
Ostatní za vyšší slot dávají mnohem častěji +1dx na zranění, nebo "více cílů".

Najdeš i kouzla, která mají za vyšší slot prodloužené trvání, ale nemají potřebu koncentrace, ty jsem do toho nepočítal.
12.9.2016 08:51 - LokiB
+ antimagické pole ... jestli jsem si nemyslel, že to někdo zmíní :)
přesto myslím, že uvedený příklad, kdy se "předseslání" na zajíce, který je obratem eliminován, dle pravidel zcela zásadně vyplatí, je validní.
Leda by se na "přesměrování" hexu a marky vztahovala stejná omezení a potřeby, jako v případě seslání.
Tedy by v praxi nebylo rozeznatelné, jestli postava kouzlí, nebo přesměrovává tato kouzla. To budou hraničáři a warlockové prskat, že ;)
12.9.2016 20:13 - ShadoWWW
Revidovaný hraničář je zde. Wizardi říkají: berte ho jako první verzi playtestu nového designu. Při nejbližší příležitosti ho přeložím a dám do původního layoutu.

EDIT: Líbí se mi, jak ho upravili. Ta zvířecí verze je geniální - není nijak extra složitá, a přitom nabízí dostateně komplexní volby pro zvířecího společníka. Nelíbí se mi jen jedna věc: že dali hraničáři 10/k10 životů a přiblížili ho tím víc k bojovníkovi.
12.9.2016 20:39 - ShadoWWW
Fanoušek D&D strávil den v sídle Wizards of the Coast a napsal o tom report.
12.9.2016 23:06 - sirien
Píše:
Take Volo's Guide to Monsters , which revisits the classic "Monster Manual" in an era of moral ambiguity. "We took a bunch of creatures like gnolls, goblins, trolls, and we asked why?" explains Mearls. "Why are they the way they are? In this post- Game of Thrones world of fantasy, you can't just say 'Oh, they're evil.'"

tohle zní docela zajímavě :)

(jinak si nejsem jistej, jak moc to je "age of moral ambiguity" - holt apartheid je tak dlouho pryč že už je pro hráče jen stránkou v učebnici historie a říct "negři (eh, teda, orci) sou prostě kriminálníci" neni tak fun jak kdysi)
12.9.2016 23:11 - Xyel
ShadoWWW píše:
Nelíbí se mi jen jedna věc: že dali hraničáři 10/k10 životů a přiblížili ho tím víc k bojovníkovi.

To má i v základních pravidlech. V té první revizi měl 2d6... což bylo už docela hodně když se házelo.
13.9.2016 00:02 - York
ShadoWWW píše:
Nelíbí se mi jen jedna věc: že dali hraničáři 10/k10 životů


To měl snad ranger v DnD vždycky, ne? V ADnD teda určitě.
17.9.2016 10:06 - Dungo
Kde najdu všechny upravy povolání co vyšli? to hledám a furt to nemužu najít, jmenovalo se to Arcana něco nebo tak :) dik :)
17.9.2016 10:13 - Dungo
Ještě sem se chtěl ujistit ohledně featu Sharpshooter ten dáva ignoraci na 1/2 a 3/4 kryt. Chápu to tak, že dává i ignoraci štítu, který dáva +2 bonus k OČ což je vlastně 1/2 kryt ne?
17.9.2016 10:57 - Xyel
Dungo píše:
Chápu to tak, že dává i ignoraci štítu, který dáva +2 bonus k OČ což je vlastně 1/2 kryt ne?

Ne, štít dává OČ protože je zbroj (takže se normálně se sčítá s 1/2 i 3/4 krytem a dává bonus i proti útokům nablízko, oproti krytu).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20238995552063 secREMOTE_IP: 3.227.10.125