Kultura

Cenda
30.11.2014 16:38
[DnD4e] Cizí postava
Zdravím, měl bych opět dotaz, k cizím postavám,pravidla 4e, udělám bojovníka na 30. levelu, dostane zbroj +6, zbran +6 a amulet +6. Obrany, útoky a zranění tím téměř zmaximalizuji. Kolik je za něj xp ? vdějmistrovi píší, že " Cizí postava se pro účely počítání ZK bere jako nestvůra na stejné úrovni." Ale jaké? standartní, elitní nebo samostatná ? Pokud přidám šablonu Divoký berserk, jak se změní její exp ? bude se považovat za samostatnou nestvuru 30 urovne ? nebo to bych musel Hp ještě zdvojásobit a zvýšit save throw na +5 ? Díky za radu :)
Autorská citace #1
30.11.2014 16:47 - hadrian
Osobně to dělám tak, že vezmu libovolnou nestvůru té úrovně a přepíšu si její popis na válečníka (samozřejmě swe snažím vybrat stejnou velikost atp.). Zabere ti to míň času a ten pak můžeš využít na zápletku.
Autorská citace #2
30.11.2014 20:12 - Cenda
Já vím, ale s takovýma potvorama sou peří běžně můj tým. Já mám rád, když stojí proti někomu, kdo je stejně dělán jako oni. Navíc se mi to hodí do příběhové linie. Jednou moje posavy už dohrály do max. levelu a udělali jsme novou družinu a začali od 1. A v tomto příběhu se teď ty postavy střetnou s těma bývalýma které budou taky využívat denní schopnosti, střetné,a s předměty co měla předtím. Příjde mi to více epičtější :) samozřejmě se musí utkat s prvníma dvěma zvlášť. Všechny 4 nedají, ale musím jím za to dát expy, které tedy nevím, jak podle pravidel rozdělit :)
Autorská citace #3
30.11.2014 20:15 - Cenda
jako prvního uber bosse mám bojovníka na 30, který má 213 Hp, když mu přidám šablonu Divoký berserk ještě, zvýší se výdrž a Hp na 537. Je stále tedy považován za elití nestvůru, nebo už je samostatná? nebo k tomu aby byla samostatná mu ty Hp musím ještě zdablit na 1074 a a zvýšit save throw z +4 na +5. Chápu to správně ?
Autorská citace #4
30.11.2014 20:19 - Cenda
fakt doufám že ty Hp nemusím dublit, protože pak by byl trochu neporazitelný. Už s těmi 537 váhám jakou budou mít šanci, když si farjer hodí 2 léč. vlny. Tak už tak má tu tisícovku, nepočítám Tz 46, Fort 50 Ref a Vůle 38. A to by za něj bylo jen 95000 xp že :D
Autorská citace #5
30.11.2014 21:57 - Vojtěch
Jestli je to elita, či kýho šlaka asi nejlépe poznáš při porovnání s tabulkami.
Autorská citace #6
11.12.2014 15:51 - Cenda
To Vojtěch: To se porovnává docela těžko :)
Autorská citace #7
11.12.2014 15:55 - Cenda
Prosím ještě jednou o radu, vytvořená postava CP která je dělaná jako ostatní postavy, má level 30. 324 Hp(24 odolnost. Je povazovana za standartní nestvůru. Pridam sablonnu divoky berserk, hp se zvysi na 537 Hp, stane se z nej elite. A kdyz ty Hp vydoublim na 1074 a zvysim save throw na +5 stane se z ní samostatná. Chápu tohle uspořádání spravne? pokud ne, jak to tedy je ?
Autorská citace #8
16.12.2014 00:26 - Cenda
To mi nikdo neporadí ? :(
Autorská citace #9
16.12.2014 09:56 - Almi
Cenda: NPC povolání dělej podle šablon k nim určených. Jsou v DMG. Určitě je nevytvářej jako normální hráčské postavy. To vede k velmi neblahým koncům (zažito na vlastní kůži jako hráč, bylo to otřesné, nudné, mizerné).

Zda to bude normal, elita nebo solo je snadné - za normálních okolností, když jí vytvoříš, je to normal. Pokud přihodíš nějaký template, tak je (většinou je to u nich napsáno) to rázem elita. Co zvýšíš, přidáš, upravíš je u toho template napsané.

Pokud z ní chceš solo potvoro, použij pravidla pro update na solo potvoru (nejsnažší řešení - znásob životy, přidej záchranu +5). Pokud chceš být víc cool, přidej jí po vzoru nových (rozuměj po revizi třeba v MM3) solo potvor speciální akci - inspiruj se u draků, ale mají to i jiné solo potvory - většinou je to, že když mají natural 10+ na inic., tak mají buď nějaký základní útok, nebo shazují automaticky nějaké stavy, a to za free akci). Pak přihoď "multiakci", tj. schopnost, která za standard action umožní třeba 3x basic útok nebo tak něco. Pěkná inspirace je třeba v dobrodružství Blades of the Stygian Masque (219 číslo Dungeonu).

Ohledně designu NPC a vůbec potvor obecně - musíš si uvědomit, že jediné, na čem záleží, je to, jakou potvoru nebo válečníka chceš mít. Pak si najdi vzorovou potvoru, klidně od ní obšlehni čísla obran, útoků. Nebo podle průměru družiny. Totéž životy. Boje na epicu a kolem 30 levelu zvláště jsou jiné. BUďto je to propadák, nebo nezapomenutelný figt. Pokud chceš to druhé, neváhej být invenční, inspiruj se jinde, používej nefér věci (potvora, která je nezranitelná, dokud postavy neudělají XY; potvora, která má obrovský resist, pokud nemáš to a to; potvora, která při zásahu ubírá i death save; potvora, jejíž kondici nebo ongoing zranění nelze shodit normální záchranou, ale tzv. hard saves = hodem 16+; potvora, na kterou nebude účinkovat běžný trik družiny, ať už je jakýkoli - ale dej si práci vymyslet, proč).

Co se Zkušeností týče, přiřadíš Zk podle toho, jestli to bude normal postava (to bude jen kanonen futr), nebo elita či dokonce solo. Mně se osvědčilo, že pokud jsem skládal družinu NPC postav, se kterými se mohli hráči střetnout, dělal jsem je vždy jako elity. Solo to bude v případě, když chceš, aby NPC přežila/mohla uprchnout/odejít a postavit se jim znovu později ve finále. Veď se citem.

Souboj, kde ti válečník umře ve 2 kole, protože jsi na něco zapomněl, je trapný souboj. Zvlášť, pokud sis s tím dal hromadu práce. A pokud to není tvým záměrem.

BTW: Ještě mne napadlo - moc pěkný příklad NPC postav (byť jen na cca. 13 levelu), jsou Gravelstoke Family v Monster Vault - Monsters of Nentir Vale.

Co se kouzelného vybavení týče - nedávej toho hromadu. Uvědom si, že obrany mají NPC a potvory vůbec stavěné jinak, než hráči. Už to mají v sobě započítané. Občas jsou však potvory či NPC, které mají nějakou zvoáštní věc (většinou artefakt). V takovém případě má taková potvora nějaké malé číslené zvýhodnění a/nebo další a/nebo posílený stávající útok).

Nedávej potvoře či válečníkovi víc jak 1 takovou věc/zbraň/cokoli. Jinak ti to opět rozháže čísla. Pokud to tedy nemá být finální, ultra boss. Pak si s tím nelam hlavu :)

Jo a k životům - radši dej víc životů, než hromadu léčení potvory. To hráče nebaví, prodlužuje souboj. Pokud má mít shcopnost léčení, umožni to 1x (přece jen - není to hydra ani troll). Běžný trik je - pokud je NPC bloodied, vyléčí si XY - většinou tak 1/4 maxima - a jede se dál. Pokud máš v družině clerika, který má možnost zakázat potvoře léčení, je to super - hráč má možnost použít svou schopnost, ale fajn, abys s tím počítal :)

Omlouvám se za trochu chaotičnost mého postu. Mám toho moc :)
Autorská citace #10
17.12.2014 00:19 - Cenda
Almi: Jo dík, jsem rád za rady. Párkrát jsem to už zkusil a hráči byli nadmíru spokojeni. Přišlo jim to jiné. Berou tak, že když ají skupinový faight, je to dobre, ale takovy souboj co sem jim jednou dal s dracolichem, z toho byli nadšení. Příjde jim zábavnější mít dvouhodinový souboj s jedním než deset takových, kde si myslí, že mají vyhráno a chovaj se podle toho. S tím válečníkem co sem udělal na 30. levelu...než se s ním postavy utkají zkusil sem si bez nich ten fight nanečisto. Trval hodinu a půl, jedne z pěti postav zbyly 4 léč. vlny a zbytek byl minimalne zkrvaven a prisel o vsechny vlny. Bylo to tak tak. o že by mi umřel v druhém kole...toho se nebojím. I kdyby se jim dařilo a házeli furt samé 20, borec si hodí jednou léč. vlnu a má 250 hp zpět.

Navíc k tomu aby ho mohli porazit museli splnit quest pomocí kterého zjistili jeho rezistence, hp obrany a utok atd. což je nutí k změně strategie a to se mi líbí. Například musí se vzájemně léčit, dávat si bonusy k útoku aby se mohli trefit atd. Mě ten fight bavil a zkoušel sem ho sám. Kluci se z toho poserou stestim :D Je pravda že je komplikovaný, ale v tom je ta krása, každý podle svého gusta přece, navíc přemýšlím dost rychle a dost dopředu, takže když sem to sám sfoukl za hodinu a půl, nebude to delší s nima než hodina :)

Takže abych to srhnul a dostal svoji finální odpověď pouhé vytvoření válečníka na 30 levelu...bude mit 213 Hp, a je to standart, přidam šablonu div.berserk...bude elite a Hp se zvednou na 537 (213 + 10*30+odl 24). Když mu to zdublim na 1074 Hp a save throw na +5...stane se z něj samostatná. Je to tak? ANO či NE ? to je vše a pak nebudu otravovat už :)
Autorská citace #11
17.12.2014 10:16 - noir
Čenda: IMHO to děláš zbytečně komplikovaný - jak postavu, tak příšeru. UDělej, co radí ALmi - vem si něco na 30. úrovni a přefluufuj to na šermíře.
ALnag takhle třeba udělal pro Star Wars konverzi 4e sithskou šermířku - vzal hydru z bestiáře a popisoval její akce jako by byla humanoid. FUngovalo to skvěle...
Autorská citace #12
17.12.2014 21:30 - Almi
Čenda: Mně se tvůj výpočet docela líbí. Životů má hafo, ale to válečník má mít. A zajistí, že neumře tak rychle. Máš hodnou družinu. U mne jsou postavy, které, když jim to dobře padne, dát zranění za 200 hp a víc. Anvíc jsou schopní potvoře nasázet postihy třeba -8 do útoku nebo jí rovnou odeslat "do zoo" (tj. remove from play until saves). Případně jí nasází hromadu vulnerabilit. Pokud tohle tví hráči endělají, jsou hodní (a sympaticky neoptimalizovaní :)).

Obecně se mi ale Tvůj přístup moc líbí, nemám strach, že by sis s tím neporadil. Jdeš správnou cestou a určitě někam toho válečníka napostuj, zajímavých potvor není nikdy dost :)

Jinak, pokud chceš, někde mám v archivu ukázku toho, jak má vypadat finální souboj na 30. levelu (tuším, že s Orcusem). Byl to článek, který už nikdy nevyšel, ale ukazuje moc pěkné mechaniky.
Autorská citace #13
17.12.2014 22:43 - ShadoWWW
Upravený Orcus.
Autorská citace #14
18.12.2014 00:05 - kin
Mě se třeba osvědčilo neházet všechno jen na staty NPCčka...ale udělat i prostředí zajímavé a doplňující jej. Když máš silného kouzelníka, tak ten bude na nějaké vyvýšené platformě, která ho chrání dokud neporazí jeho poskoky, nebo nezruší rituál. Nebo tam může být několik magických orbů, kdy každý mu dává jednu speciální akci a když je postavy zničí, přijde o ně. Nebo ještě lépe, mohou je magicky "zkonvertovat" na svou stranu, a použít jeho zbraně nyní proti němu :)
Což ti zároveň přidá do bojového encounteru velmi výhodný doplňující skill challenge.
Autorská citace #15
18.12.2014 00:49 - Cenda
Almi: 200 Hp ? to jako když všichni hodí criticaly s denními schopnostmi ? ja mam v družině 4 a o ještě povolani co se specializují na zranění jako hraničář,mistr dýk, černokněžník a paladin, pridal sem jim ještě vojvodu aby měli sanci proti tomu bijci na 30 levelu a predem sem je upozornil že to bude nějtěžší co kdy měli a at se na to připraví. Dovolil sem jim zjistit co má za kouzelné zbraně, jaké je povolání atd. a už mě baví jen to, jak si pročítají pravidla aby mohli odhadovat co má za denní,střetné skilly, co jake bude mit obrany a rezistince atd. a kupodivu ti chytraci fakt vymysleli skvělý plán, který jim dává největší šance. Protože má rezisenci tak třeba černokněžník podporuje utok a haze jim leceni coz predtim nedelal, mame to v planu odehrat tesne po vanocich a kluci už se ted na en fight těší :D Navíc já nedělám scénáře, co by se stalo kdyby se postavám dařilo, ale co by se stalo když to dopadne špatně :D já mívám větší štěstí v hodech než všichni 4 dohromady takže mi je jich někdy líto :)
Autorská citace #16
18.12.2014 00:52 - Colombo
Píše:
a už mě baví jen to, jak si pročítají pravidla aby mohli odhadovat co má za denní,střetné skilly, co jake bude mit obrany a rezistince atd.



damn good RP.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077032089233398 secREMOTE_IP: 18.233.223.189