sirien píše:
(nicméně jsem si nevšiml japonce v těžké váze...)
To proto, že v Japonsku není box tak populární. Nicméně myslím, že tihle pánové v běžné japonské populace taky dost vyčnívají, ne?
Mně je jasné, že obecně rozdíly mezi jednotlivými rasami existují. A nic nebrání GMmovi vykreslovat obvyklé zástupce dané rasy různě - trpaslíky silnější, elfy obratnější, atd.
Nicméně dobrodruzi nejsou
obvyklí zástupci své rasy, ne? Alespoň tím argumentuješ, když chceš ukázat výjimečnost hráčských postav a to, že se na ně nedají používat zkušenosti běžné v reálném životě. Takže nevidím žádný zvláštní důvod, proč by se hráčské postavy musely číselně lišit podle rasy.
Nebo jinak -
vyzkoušel jsem si, že se lišit nemusí, aby takový herní svět fungoval v pohodě. Někteří hráči si udělali chytré trpaslíky nebo silné elfy, ale nikdo si neudělal nejchytřejšího trpaslíka na světě, ani elfa, který by dával běžné horaly s jednou rukou za zády. Jediné, co s odstraněním číselných rozdílů mezi rasami zmizelo bylo hráčské dilema
"Chci hrát kouzelníka, a na to by byl číselně nejlepší elf, protože má nejvyšší pravděpodobnost úspěchu, ale já bych chtěl hrát hobita, tak jak se rozhodnu?" Ani to nebránilo hrát gobliního kouzelníka, který se sem tam ohnal pěstí (ohnivou), což elfí kouzelníci nedělají. Prostě win-win.
Aegnor píše:
Opravdu jsi Jersone právě použil anekdotický příklad jako argument pro "mezi fantasy rasami by neměli být atributové rozdíly"?
Použil jsem anekdotickou ilustraci paralelně vedle argumentu pro tvrzení
"mezi rasami nemusí existovat atributové rozdíly, aby byly pro hráče zajímavé."
Jinak řečeno - každý z vás kdo hraje DnD to může zkusit. Zrušte bonusy k atributům a nechte hráče hrát kombinaci rasy a povolání s výší vlastností tak, jak se pro ni rozhodnou. A pozorujte, zda se hra nějak zásadně změní k horšímu.
Nemyslím první hra, ve které budou možná powerplayeři držkovat, proč postava jiného hráče může mít tak vysoký atribut, když podle oficiálních pravidel by ho taky vysoký mít neměla. Myslím několik her.