Kultura

sirien
14.8.2014 18:57
Kontroverze a nekorektnost v RPG
strany 1 - 16 (20 postů/strana): Numenera a později nějaké obecné gender tlachy

#313 a dál rasismus v RPG
25.6.2020 14:35 - sirien
Proč ne, když si to ostatně i některý holky berou na larp-bitvy (kde pak dostanou i stejnej bonus za zbroj co týpci co se v létě vařej v komplet kroužkovce). Esteticky to je žádané a kdeco jede style over substance.
25.6.2020 14:42 - Log 1=0
Jerson píše:
Tak abych převedl téma jinam - myslíte, že ještě nějaký čas vydrží přístup k fantasy zbrojím ukázaný v tomto videu?

Měl jsem za to, že už zmizel a drží se jen jako mem. Ale nehraju computerovky, takže je to asi jen fáma.
Každopádně to snad zmizí co nejdřív.
Ne že bych měl něco proti kovovým plavkám jako takovým, ale nejsou ani z archetypálního, ani funkčního hlediska ekvivalentní plátové zbroji. Stejně jako Johanka z Arku není ekvivalentní filmovému Conanovi.
Klidně ať jsou barbaři v bojových plavkách (když už tedy nemáme na to, dotáhnout to do konce), a válečníci v zářící zbroji. Ale vázat to na pohlaví je konina nad jiné koňovitá.
25.6.2020 14:54 - Jerson
No neřekl bych, že zmizel.
Mám tu obrázek z X-Com 2, což není tak stará hra, kde si můžu vybrat výbavu pro své vojáky. Hledal jsem nějaké lehčí oblečení, které by se hodilo pro doktoru, a nebyla to ani vesta kompletně ověšená kapsama, ani něco s bodci.



Jako fakt bych nečekal, že zrovna tohle oblečení dá někdo do taktické bojové hry. Nicméně v téhle hře lze libovolně měnit pohlaví všech vojáků (i když, libovolně ... může to být muž, nebo žena, takže libovolně v klasickém významu), a tak všichni mí vojáci vypadají podobně. A přitom z hlediska mechanik má na sobě stejně základní neprůstřelnou vestu.
25.6.2020 14:58 - sirien
Log 1=0 píše:
Ale vázat to na pohlaví je konina nad jiné koňovitá.

Ne není, protože přirozená (evoluční) estetika obou pohlaví je rozdílná a pokud daný produkt protěžuje "formu nad obsah" (tímto způsobem, zjednodušeně řečeno), tak aby byl funkční tak musí jít s touto estetikou.

Některé počítačové hry se o realismus nezajímají. Některá PnP RPG taky ne. Takový orichalcový chainmail bikiny v Exalted - neřeknu popel.


EDIT: samozřejmě, jestli se to hodí pro ten konkrétní produkt může být validní otázka a ano, ten X-com působí vcelku laciné.
25.6.2020 14:58 - Gediman
Jerson:
Počkat, takže chceš říct, že tohle je základní neprůstřelná vesta?
25.6.2020 15:12 - Log 1=0
sirien píše:
Ne není, protože přirozená (evoluční) estetika obou pohlaví je rozdílná a pokud daný produkt protěžuje "formu nad obsah" (tímto způsobem, zjednodušeně řečeno), tak aby byl funkční tak musí jít s touto estetikou.

Asi nehovořím řečí tvého kmene.
25.6.2020 15:21 - Jezus
Jerson: A kuci tam nemůžou mít tílka? (Dlouho jsem to nehrál).
Nicméně rámcově s tebou souhlasím.

Zrovna jsem koukal na D&D Live 2020 (co byl před týdnem na kostce odkaz) a v některých záběrech* sem si říkal, že ten prsplate gythianské válečnice je docela přehnaný. Skoro jako by jim při modelování trochu ujela ruka :-)

*Vlastně hned při úvodním rozhovoru cca 7:45.
25.6.2020 15:26 - Jezus
Log: Je evolučně dáno, že většina samců homo sapiens (sapiens) reaguje výrazněji než samice na vizuální sekundární pohlavní znaky.

Cílím -li tedy na mužskou část, dává smysl se jim (lacině) podbízet vizuální atraktivitou spočívající v bikina-style brněních. Hráčky na druhé straně až tak pozitivně (nebo alespoň ne tak výrazně) nereagují na odhalené svalnaté ruce mužských postav (byť se taky najdou) či zdůrazněné poklopce.
EDIT: Naopak z evoluční estetiky vychází WoW zbroje zdůrazňující ramena, protože pak jejich nositelé vypadají jako větší korby.

Problém v podstatě nastává, když už tato estetika vadí hráčům(hráčkám), jak s vtipnou nadsázkou ukazují Jersonova videa.
25.6.2020 15:26 - sirien
Log: vyznění/dojem chlapa v chainmail slipech je výrazně odlišný od vyznění/dojmu ženy v chainmail bikinách. Zároveň když chceš aby postava vypadala cool v kontextu kdy je coolness napálená přes deset tak u mužské a ženské postavy půjdeš po výrazně odlišné estetice která stojí na výrazně odlišných signálech a to i v případě že budeš chtít stejný koncový dojmem, protože pohlaví dává kontext který dává stejným věcem výrazně jiné vyznění.
25.6.2020 15:38 - Jerson
Gediman píše:
Počkat, takže chceš říct, že tohle je základní neprůstřelná vesta?

chci říct, že každá postava má v základu na sobě nějaký pancíř, který na obrazovce vybavení vypadá jako normální vojenská vesta, ale na obrazovce vzhledu postavy (a i ve hře samotné) se ukazuje jen to oblečení, které jí vyberu. Takže tady jde doslova o situaci, kdy ta holka má na sobě neprůstřelnou vestu, která vypadá jako neprůstřelná vesta, ale všichni ostatní (tj. hráč) ji vidí ve sportovní podprsence.

Jezus píše:
Jerson: A kuci tam nemůžou mít tílka? (Dlouho jsem to nehrál).
Nicméně rámcově s tebou souhlasím.

Popravdě, nevím. Už v prvním X-comu byli všichi muži hranaté gorily a nepřipadali mi ani jako lidé, tak jsem upřednostňoval ženy (i když tam měli všichni jen tři druhy pancíře, tedy vzhledově, všichni stejný). Ale když v X-com 2 můžu mít jen samé ženy, tak jsem ani nezkoumal možnosti mužů. Schválně se na to podívám.
Vlasttoně přesně platí to co píše Sirien:

sirien píše:
Zároveň když chceš aby postava vypadala cool v kontextu kdy je coolness napálená přes deset, tak u mužské a ženské postavy půjdeš po výrazně odlišné estetice která stojí na výrazně odlišných signálech a to i v případě že budeš chtít stejný koncový dojmem, protože pohlaví dává kontext který dává stejným věcem výrazně jiné vyznění.


V X-Comu je "mužská estetika" svalnatý hranatý Arnold, a "ženská estetika" je štíhlá žena. V X-Com 2 trochu ubrali z mužských svalů, a přidali víc sexy feelingu ženám. A třeba tam jsou jediné kalhoty, které na ženách vypadají dobře, a to jsou tyto jakoby kožené.

Jinak pokud jde o mužské a ženské postavy v PC hrách, tak jsem takový šovinistický feminista - na ženské postavy se mi dívá lépe a lépe se mi poslouchají, takže v taktických hrách jako UFO, Jagged Aliance a podobných mám prakticky výhradně ženy.
25.6.2020 15:39 - Log 1=0
sirien píše:
vyznění/dojem chlapa v chainmail slipech je výrazně odlišný od vyznění/dojmu ženy v chainmail bikinách.

Ale. Ale obojí je pevnou součástí popkultury, a je hojně adresováno. Že reálné vnímání je v mnoha bodech výrazně odlišné, nemá vliv na uplatnitelnost z hlediska designu.
Dtto full plate.
25.6.2020 15:40 - Gediman
25.6.2020 15:41 - Aegnor
25.6.2020 15:46 - Gediman
Jerson:
Tak to je chyba designu hry. Tvůrci byli asi líní dělat model neprůstřelné vesty na herní model postavy. Nebo si řekli, že by pak hráčská customizace byla stejně překryta neprůstřelnou vestou a v konečném důsledku by všichni vypadali stejně (a customizace by byla trochu k ničemu).
25.6.2020 15:47 - LokiB
Jezus píše:
Problém v podstatě nastává, když už tato estetika vadí hráčům(hráčkám), jak s vtipnou nadsázkou ukazují Jersonova videa.


otázka je, jestli jim opravdu vadí ... a jak početné jsou zástupy těch, kterým to vadí.
mně to třeba přijde jako marginálie, u které si všimnu její absurdity, ale jinak mě nechává v klidu. protože je to stále "jen" hra.
25.6.2020 15:55 - Šaman
sirien píše:
Proč ne, když si to ostatně i některý holky berou na larp-bitvy (kde pak dostanou i stejnej bonus za zbroj co týpci co se v létě vařej v komplet kroužkovce).

Netvrdím, že jsem na jednom specifickém larpu neviděl holku (válečnici ala amazonka) v koužkových bikinách, ale… kde jsi něco takového kdy viděl na bitvě? Za posledních 10 let se situace dost změnila a často už je i na běžné bitvy (tedy nejen na kekely) povinná ochrana hlavy apod.
U lučištnice možná, ale ty zase nedostanou žádný bonus za zbroj.
A napadá mě jen jedna akce, kde je to běžné, a to je Azeroth (zdravím blood elfky:). To ale není klasická bitva a důraz na cosplay je tam velký.
25.6.2020 15:58 - Jerson
Gediman píše:
Tak to je chyba designu hry. Tvůrci byli asi líní dělat model neprůstřelné vesty na herní model postavy.

To těžko, protože ve hře si můžu zvolit nejen deset druhů oblečení na tělo, ale sedm na nohy, šest na ruce a zvlášť pět na ramena, každé jinak, a všechny tyhle prvky se na postavách zobrazují, jak před misí, kdy je vidím detailně, tak v misi, kde vidím postavy jen z dálky.
25.6.2020 16:04 - sirien
Šaman: true, sorry, bitvy asi ne. Moje rozlišovací schopnost v téhle oblasti je nic moc. Larpy, světy, dřevárny, bitvy...
25.6.2020 16:17 - Šaman
Tak na larpech ano, tam občas běhají i víly v noční košilce a mezi nimi děti jako muchomůrky. A víc se tam erpí, politikaří a kšeftuje než bojuje.

Na bitvách (Bitva pěti armád, Trnové království, Helmáč a z tvrdších bitev - kekelů - Pelennor, Bitva o Fort) už se vyžaduje reálná ochrana, minimálně je to podmínka pro schválení velkých štítů, protože stítová linie je docela maso.
A na těch kekelech to bývá povinné pro všechny včetně střelců.

Kekelová bitva - akce začne od čtvrté minuty.
25.6.2020 16:24 - Aegnor
Ale jako stále ještě aspoň občas existují softovější bitvy, kde se to až tak hardcore nebere. Jako když se na jedné bitvě snažil týpek zavést hodnocení kostýmů dle množství železa ("víc železa/zbroje = víc životů"), tak jsme na něj docela vrčeli.

Jako neříkám, že tam jsou běžné polonahé děvy (a polonazí barbaři), ale čas od času se někdo objeví.

A rozhodně si netroufnu porovnávat, který druh bitev je častější (a navštěvovanější).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.28983783721924 secREMOTE_IP: 3.235.107.209