Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.3.2019 22:59 - York
Samozřejmě lišák ;-)
4.3.2019 23:25 - LokiB
naše učitelka češtiny zásadně vyslovovala "nazhledanou".
Lichovi jsme nikdy kostěj něříkali ... asi proto, že mám kostěje spojeného s ruskými pohádkami a do licha mi moc neseděl, nebo jsem ho tam nechtěl
7.3.2019 18:38 - ShadoWWW
Jeremy Crawford mluví o UA artificerovi ve videu Dragon+.
7.3.2019 19:34 - Gurney
Merlin: S tím šamšírem... co tak chodím po různých iránských muzejích, tak mi přijde, že ten výraz se používá pro jakoukoli zbraň s delší čepelí. Zahnuté jsou všechny, takže bohužel nemůžu soudit, jestli to implikuje zakřivení nebo ne. Slovník mi tvrdí ještě něco o قداره (qaddárah??? nějak teď nemůžu najít výslovnost, moje appka ani g translate to nedávají), což se zdá, že zahnuté není, ale zřejmě se to používá (spíš? také?) jako název pro mačetu.

EDIT: jinak z hlediska herních mechanismů jsem v klidu s tím mít "hand weapon" jako ve WFRP, kterou se pokryjí všechny zbraně s dlouhou čepelí do jedné ruky
16.3.2019 09:06 - ShadoWWW
Mike Schley, dvorní ilustrátor map D&D 5E, se v posledních několika dobrodružstvích neobjevil kvůli školním povinnostem. S příchodm Ghosts of Saltmarsh se ale vrací zpět na scénu!

16.3.2019 09:13 - ShadoWWW
Listopadový GameHole Con shání dobrovolné DMy (v USA). Zajímavý je ale důvod: Má se tam hrát (ofiko) dobrodružství v dosud neohlášeném settingu. Jaký setting hodlají Wizardi ještě letos vydat? Těžko říct, ale na Vánoce si v něm už budeme moci zahrát. ;)

Jinak pokud hrajete Dungeon of the Mad Mage, našel jsem mapu Skullportu (Přístavu lebek) ve vysokém rozlišení.
16.3.2019 11:14 - efram
stahl, otevrel, ale nic nevidím......nejaký divný formát ?
16.3.2019 11:45 - ShadoWWW
Zkus to teď.

Mě na Mikeových mapách baví to ohromné množství nenápadných detailů. Třeba tady ty různé žebříky a schůdky v domcíh dole u přístavu. Ale vynikne to právě jen, když je to ve vysokém rozšlišení (nebo ve velkoformátovém tisku).

Baví mě i třeba jeho mapa IconicDnDCity z PPJ nebo teď nedávno vydal mapu města Hochoch z Greyhawku (respektive ta mapa pochází už z roku 2012, ale teď ji vydal znovu ve vyšším rozlišení). Najdete je (mimo jiné) v Google drive složce.

Zajímalo by mě, jestli to vydání Hochochu nějak souvisí s tím novým settingem. :)
16.3.2019 11:58 - MirTur
Škoda že ta tvá mapa Skullportu není kompatibilní s tím, co je prezentováno v Dungeon of the Mag mage kampani. Tahle barevná je hezčí a město celkově působí větším a významnějším dojmem.
Mít ji k dispozici dřív, bylo by hraní ve Skullportu o level zajímavější.
16.3.2019 12:02 - ShadoWWW
K tomu se bohužel nemohu vyjádřit, protože to dobrodružství jsem nečetl (jen vím, že tam ten Skullport je), protože ji zrovna hraju jako hráč. Ale Mike je spolupracovníkem WotC, takže se jeho mapy považují za oficiální.

Jestli je v DotMM jiná mapa i popis: možná to souvisí s tím, že mu v tom modulu nechtěli přikládat takovou důležitost nebo neměli tolik prostoru, aby se o něm rozepisovali?

Každopádně by neměl být problém použít tuto mapu pro odehrání děje ve Skullportu, ne? (pro ty co chtějí)
16.3.2019 13:00 - MirTur
Skullportu je v DotMM věnován jeden apendix, takže popisky jsou. Jen všechny ty mapky jsou bohužel strašně minimalistické.
Osobně bych doporučil ignorovat tu hrůzu z DotMM a použít tuhle pecka mapu.
16.3.2019 19:18 - wlkeR
Když už se zmínila Google složka, není tam někde zaparkovaná Guildmaster's Guide to Ravnica? Jak sleduju Bylaw and Order, jsem v čím dál větším pokušení to zkusit... Ale na druhou stranu si nedovedu pořádně ani představit, co je tam za materiál (rasy určitě, ale classy? Dobrodružství? Nakolik je to knížka pro hráče a nakolik pro DM?)

Nebo viděl někdo někde podrobnější review toho manuálu?
16.3.2019 20:02 - MirTur
wlkeR píše:
...není tam někde zaparkovaná Guildmaster's Guide to Ravnica?

No je to na netu. Kdo hledá, najde :)

Jinak jsou tam nové rasy. Za mě extrémně nudné a místy až nepoužitelné (viz kentaur). Kdyby prostě vydali další planeshift a dali si na něm záležet, udělali by ve výsledku lépe. Povolání nová nejsou.
16.3.2019 22:19 - shari
Jsou tam subclassy Order Domain pro klerika a Circle of Spores pro druida. Obě jsou původně z UA, rozdíly jsem nezkoumala.
V seznamu ras vyskytujících se na Ravnice nejsou tieflingové ani aasimaři - je tam sice spousta démonů a andělů, ale nikoho z nich za těch deset tisíc let nenapadlo dát nikomu prokletí/požehnání, co přetrvá po generace...
Pak jsou tam detailnější popisy gild a "Renown score" pro postup v nich. Taky rady, jak jednotlivé gildy používat.
Nějaké mapky a popisy jedné městské části. (Tenth District)
Je tam i krátké dobrodružství, ale to jsem nečetla - podle názvu a ilustrací to vypadá na něco s goblinama. (Krenko's Way)
Dále tam je bestiář pro generické bytosti a speciální sekce pro "named NPCs" - jo, Feather a Teysa staty nedostaly. :(
26.3.2019 14:07 - ShadoWWW
Pro fanoušky poolového házení mám od jedné skupiny zprávu, že zkoušeli hrát 2k10 místo 1k20 s tím, že při výhodě či nevýhodě házeli 3k10 a brali buď součet dvou vyšších hodů (při výhodě), nebo dvou nižších hodů (při nevýhodě).

SO (DC) místo 10/15/20 (lehká/střední/těžká) nastavovali na 11/14/17.

Prý to fungovalo dobře.
26.3.2019 14:17 - York
ShadoWWW: V poolových systémech se hodnoty na kostkách nesčítají.
26.3.2019 18:20 - efram
York

můžeš to rozepsat trochu víc. Jak by to mělo být správně? Díky.
26.3.2019 18:48 - malkav
Mám smysl zvedat SO u lehkých obtížností? Lehkou obtížnost si představuji tak, že "to" zvládne i průměrný člověk relativně lehce. Tedy i s hodnotou opravy vlastnosti 0 by měla být výrazně nadpoloviční šance. Osobně hod více kostkami preferuji, snižuje to šanci na extrémní výsledky ... asi jsem už deformovaný GURPS :D
26.3.2019 18:51 - York
efram píše:
můžeš to rozepsat trochu víc. Jak by to mělo být správně? Díky.


V poolových systémech se hází proti nějakému cílovému číslu. Každá kostka, na které padne stejně nebo víc, se počítá jako jeden úspěch. Výsledkem je počet úspěchů, tzn. počet kostek, na kterých padlo CČ nebo víc.
26.3.2019 19:03 - sirien
malkav píše:
snižuje to šanci na extrémní výsledky

Což má jakou přesně přidanou hodnotu? Zvlášť v tom epickém fantasy?

York píše:
V poolových systémech se hází proti nějakému cílovému číslu.

To není nutně úplně přesná definice.

V poolových systémech Tě zajímá konkrétní hodnota co padne na každé jedné kostce. Tradiční dicepooly (typicky WoD, SR) fungují na počtu úspěchů tak, jak píšeš, ale máme i alternativní koncepty, kdy Tě třeba zajímá shoda hodnot a počet kostek, které ji dosáhly (Nemesis), kdy Tě zajímá jen ta jedna nejlepší kostka popř. dvě kostky s konkrétním párem hodnot pro specifické případy (BitD) atp.

V momentě kdy začneš kostky agregovat (sčítat, odčítat) s tím že Tě zajímá souhrný výsledek a nikoliv konkértní výsledky na daných kostkách tak to je... tak to není dicepool.


EDIT: ono samozřejmě s tím jak se nám design posouvá a s tím, jak se experimentuje, se nám věci komplikují. Třeba Fate v základu není dicepool, ale s některými hacky (a to i ze ST) pak ten hod získává některé poolové charakteristiky - typicky některé variace na red/blue dice atp.

Ale obecně platí že pořád (ještě) je možné dicepool systémy rozlišit právě tím jestli Tě zajímají především individuální hodnoty kostek (byť v nějakém součtu, např. počtu úspěchů) nebo agregovaná hodnota kostek (součet).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11803388595581 secREMOTE_IP: 3.91.245.93