Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.11.2018 10:45 - Log 1=0
-Sniper- píše:
V pravidlech je většinou daná věc a feat/povolání nabízí vybrat si změnu, ale je dán základ od kterého měníš, než že si vybíráš s každým použitím jak bojuješ.

Co kostka zbraně u jedenapůlruček?
-Sniper- píše:
Reaguji na původní

Tak jsi to možná měl napsat explicitněji, působilo to, že reaguješ na Sirienův návrh.
-Sniper- píše:
pokud chcete dvě zbraně realisticky, tak jsou skoro vždy nevýhodné kromě několika specifických situací (a proto se historicky používaly jen v oněch specifických situacích). Pokud epicky, tak jak je to v DnD teď je vlastně fajn.

Realistický/epický není binární dichotomie.Přinejhorším spojitá škála. Ale ještě spíš dva provázané parametry, které nelze souběžně maxovat, ale lze hledat optima.
A ne, současný stav není dobrý. Právě proto, že zjevně míjí jakékoli optima. Není realistický, jako že vůbec, ani není epický, protože volba dvou zbraní tě dost solidně omezí v jiných věcech, které ti mají na té epičnosti přidat (protože ti sežere bonusovky).
6.11.2018 11:34 - Xeth
-Sniper- píše:
Xeth: myslím že pointa nebyla že má víc zákeřňáků za tah, ale že nepotřebuje spojence a může ho při zásahu uplatnit automaticky díky výhodě.

Jasně, to chápu. Jen upozorňuji na to, že to zas až taková sláva není. Bojově postavený tulák většinou nějakou tu výhodu mít bude (spojenec, Cunning action (Hide), Lightfoot halfling nebo Wood elf atd.), ale zákeřňáky bude mít omezené.

Je ale pravda, že dávat Výhodu jen tak, mi taky nesedí.
6.11.2018 11:45 - -Sniper-
Xeth: ve všech případech co popisuješ to vyžaduje spolupráci, přípravu a/nebo nějaké přidané riziko. Tohle by bylo na jistotu vždy pokud není zároveň nevýhoda.
6.11.2018 12:04 - LokiB
Log 1=0 píše:
A ne, současný stav není dobrý. Právě proto, že zjevně míjí jakékoli optima.


To ale není přeci nutně nevýhoda. Pakliže je optimum kteréhokoli jednoho prvku silně nevýhodné pro ostatní, tak zvolení pozice, která sice není optimální pro žádné, ale je snesitelná pro všechny, je validní strategií designu.
Neříkám, že je to zrovna potřeba u dvou zbraní v DnD, jen ta teze, kterou jsi to posložil, mi nesedí.

Kdysi u ADND boj dvěma zbraněmi nebyl rozhodně realistický, nebyl ani epický. Dal postavám nějakou možnost, která ale, vzhledem k jednoduchosti bojového systému, nebyla nijak složitá a nebyla to jasná volba.

Čím složitější je bojový systém, tím se hůř zavedení takovéhoto prvku balancuje. Srovnávat další útok (s různými omezeními), se zvýšeným zraněním u běžného útoku, nebo změnou běžného útoku (například o tu výhodu), je fakt těžké a strašně subjektivní.

třeba sirien tu nadhodí pár věcí, které mu připadají třeba "jasně, tohle by přeci snadno šlo" ... ale ty dohlédnout všechny důsledky, jak je vidět, je na dlouhý lokte.

Já tedy v případě boje v DnD na realističnosti už tolik nelpím, protože na to ten systém není dělaný. Je to prostě hra a zrovna boj je v ní ta herně-deskovková část velmi silně. Snaha o zvýšení realističnosti bez kompletního předělání, je podle mě zbytečná.
Důraz bych tedy dával na hratelnost a vyváženost v rámci hry. Jinak bych nechal dvě zbraně spíš jako flavor než co jiného.
6.11.2018 12:23 - sirien
dobře, dobře... sorry, nedošlo mi že ta výhoda je tak overkill protože se na ní vážou další mechaniky.

Tak prostě dualwielding dá +X k útoku a +YdZ k damage. Je to vpohodě smysluplný, je to jednoduchý a neměl by to bejt problém vyvážit.
6.11.2018 12:34 - Log 1=0
LokiB:
Optimum není synonymum pro maximum.
Optimum znamená optimální stav, tedy to, co popisuješ ty. A co v tomto případě současný stav zcela míjí. Jak je ostatně popsáno v mém komentáři výše.

A ano, balancovat něco takhle od oka, to není nic snadného. Ale zase, DnD 5E je dost solidní, a různé drobné nerovnováhy ustojí v klidu.
6.11.2018 12:37 - LokiB
Log: nechci se přít o slovíčka. z tvého textu "A ne, současný stav není dobrý. Právě proto, že zjevně míjí jakékoli optima. Není realistický, jako že vůbec, ani není epický," jsem to bral tak, že za jedno optimum považuješ "realistický" a za druhé "epický".

Tím, že jsi dal ty dvě kritéria hned za slovo "optima", tak mi to přišlo spojené, co těmi optimy myslíš.
Jestli to bylo myšleno jinak, ok.
9.11.2018 09:50 - ShadoWWW
Ten Mad Mage je fakt megadungeon. Ten budem procházet do důchodu. Mapky ve stylu DrD 1 tomu dávají tu správnou old-schoolovou grády. ;-)
9.11.2018 10:26 - Mildar
Uz jsou nejake ohlasy, mapy, neco? Osobne megadungeon uplne nezapada do meho stylu hrani, ale jsem zvedavy na to jak to vyresily, zda to je primarne bojovy, nebo nejak chytre prolozily roleplaying v dostatecnem poctu.
9.11.2018 10:45 - ShadoWWW
Na to je ještě moc brzo. Na Amazonu, odkud to bere většina, to bude až 20.11. Co tak vidím, tak je to hlavně průzkum (!) a něco boj a něco RP. Toho boje tam bude asi víc než RP, ale podobně jako v Dragon Heist tam půjde i o vytváření aliancí s různými frakcemi. Postavám se taky budou hodit vztahy s frakcemi, které si vytvořily v už Hlubině v Dragon Heistu. Různými vztahy se dá vyhnout různým bojům apod. Jsou tam taky některé prvky z Mordeinkainena (té příručky). Víc ale prozrazovat nechci.

Oproti všem předchozím 5E dobrodružstvím tam vidím hlavně tu rozsáhlost. Ta je větší než kdykoli předtím. Taky jsem zvědavý, jak si hra poradí s družinou na 15. a vyšší úrovni.

Jestli to bude dobré nebo špatné dobrodružství, se uvidí.
9.11.2018 10:51 - ShadoWWW
Já jsem teď zvědavý, jak dopadne Dragon Heist, který bychom měli dohrát během pár týdnů. Zatím z toho má naše skupina dobrý pocit, i když na netu jsou na toto dobrodružství hodně rozporuplné reakce (něco jako kdysi na Princes of the Apocalypse).

Hodně tomu vyčítají, že klame svým názvem, protože tam postavy vlastně neprovádí žádnou loupež. Pak i to, že je ta pár hluchých míst, hodně rail roadu (ten se snažím u nás kompenzovat improvizací), 4. kapitola hodně připomínající dobrodružství z dob 4E (tj. prostý řetězec encounterů), ne zcela podařený závěr a celkově že je to krátké.

Celkově se to hodně dělí na dvě výrazné skupiny, jedné hodně vyhovuje ta intrikánská část dobrodružství a ten Volův průvodce Hlubinou na konci. Druhá skupina se nedokáže přenést přes ty věci, co jsem psal v předchozím odstavci.

Celkově je vidět, že u toho současně pracovali na Mad Magovi a není to úplně dotažené. Respektive mohlo to být určitě dotaženější.
9.11.2018 19:34 - ShadoWWW
Už vím, kde je ukrytý čert v přeučování triků, respektive proč se na rozdíl od kouzel za sloty nedají vyměnit na vyšší úrovni. Kvůli multipovolání. Např. nechtěli, aby měl kouzelník tajemný výšleh apod.
9.11.2018 21:29 - ShadoWWW
Teď v té nové verzi příruček, co mají výjít jako dárková sada 20.9., udělali jednu vychytávku - všechny obaly jsou metalické, takže se na světle výrazně lesknou. Vypadá to fakt cool.
14.11.2018 10:44 - ShadoWWW
V rámci nové UA vyšly lodě. Šíří se zvěsti, že v *blízké* budoucnosti by mělo vyjít pirátské dobrodružství z Mečového pobřeží.
14.11.2018 12:04 - Tarfill
ShadoWWW píše:
pirátské dobrodružství z Mečového pobřeží.

Něco takovýho by se mi líbilo. Dobrodržství pod širým nebem, na lodi, okolo přístavu, s eventuelním bližším pohledem na život pod mořskou hladinou...
14.11.2018 15:01 - sirien
Tarfill píše:
s eventuelním bližším pohledem na život pod mořskou hladinou

Tak v pirátském dobrodružství se vždycky můžeš projít po prkně...
14.11.2018 15:47 - Tarfill
Když nebudu mít spoutaný ruce za zády, nebude ke mě přivázanej žádnej těžkej šutr, neuvidim pod sebou žádný žraloky a na celém obzoru nebude jen modrá hladina, tak se od toho prkna klidně dobrovolně odrazim... ;-)
15.11.2018 19:16 - chrochta
Tarfill: Život pod vodní hladinou? Zkus Stormwrack, nestvůry jsou přeložené i na Kostce. Piráti? Taky Stormwrack, plus Exemplars of Evil (zatím nic nepřeloženo).
16.11.2018 20:41 - ShadoWWW
Tak konečně vyšla nejnovější errata (pro 10. vydání)

PHB
DMG
MM

Nové věci v 10. vydáni jsou označeny [new].

Do překladů to zapracuji během víkendu.
27.11.2018 17:53 - ShadoWWW
Aktualizovali Basic Rules. Konečně jsou ve verzi 1.0. Přidali ilustrace, errata, část pro PJ a hráče sloučili do jednoho PDF a mírně upravili layout.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076653003692627 secREMOTE_IP: 34.201.122.150