Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.8.2014 14:10 - Nachtrose
Jen se mi to zda, nebo by sel ukitovat? o.O
12.8.2014 14:14 - noir
Nacht: úplně snadno ne, ta jeho legendární akce mu dává pohyb jako reakci. Ale proti archerovi na pegasovi nemá šanci, když bude mít kluk dost toulců :)
12.8.2014 14:17 - Babaj
nac sahat tak daleko jako pegas :-)) stacikouzlo fly a dost casu na ray of frost :_))
12.8.2014 14:33 - Nachtrose
Ale k čertu... moje chyba, nevím proč, ale byl jsem v tom, ze postavy mají pohyb 60 stop... to je tak, když přemýšlím nad prací i Tarraskem zároveň. :-/
12.8.2014 14:33 - ShadoWWW
Na to má můj černokněžník kouzlo

užeň taraska:

Když sešleš toto kouzlo, pod taraskem do 100 stop od tebe se objeví konec pevné dubové klády. Kláda je zhruba uprostřed podepřená obrovským balvanem. V momentě, kdy kouzlo vyvoláš, se přesuneš 35 stop nad druhý konec klády a budeš sedět na přízračném hrochovi.

Tarask může reagovat zařváním "WTF?!", načež se svým přízračným hrochem dopadneš na konec klády a tarask se vznese do vzduchu. Pomocí své bonusové akce na něj může zaútočit na dálku.

Tarask na začátku svého tahu dopadne omráčený zpět na konec klády. Ty se vzneseš do vzduchu a pomocí své reakce můžeš na taraska zaútoit na dálku.

Na začátku svého dalšího tahu dopadneš i se svým hrochem opět na kládu, tarask se vznese do vzduchu. Pomocí své akce můžeš na taraska zaútočit a v bonusové akci na něj můžeš zařvat: "Tobě to ještě nestačilo?", nebo ustoupit pryč z klády.

Pokud to taraskovi ještě nestačilo, na začátku svého tahu dopadne omráčený zpět na konec klády. Ty se vzneseš do vzduchu a pomocí své reakce můžeš na taraska zaútoit na dálku.

(...)
12.8.2014 15:48 - Pepa
To je nějaký Tyrannosaurus rex?
12.8.2014 16:20 - sirien
Almi píše:
Konečně se wizardům podařilo jedno prvenství - udělat v pohodě porazitelného taraska...

No jako nevim, co na to tak koukám tak možná kdybys měl poruce smečku magicky nahypovanejch a suprově nasranejch prastarejch rudejch draků, tak možná...


noir: Důvodů, proč se těm pravidlům vyhneš obloukem (nebo toho co je posledním hřebíčkem do rakve a podobně) tu průběžně vyjmenováváš celou řadu... 5. edice jede na jednoduchosti, pokud si s tím neumíš poradit, smiř se s tím že v ní pro tebe bude nudný úplně všechno. Nějak mě míjí proč neustále opakovat že něco o čem jsi už X krát řekl, že není pro tebe, pořád není pro tebe...


Babaj píše:
nac sahat tak daleko jako pegas :-)) stacikouzlo fly a dost casu na ray of frost :_))

Pokud čtu ten popis správně, tak tohle by byla doslova sebevražda ray of frostem.


Jinak já jsem jako nikdy nebyl fanoušek taraska (vždycky sem z něj měl dojem "doprdele, přemunchkinovali jsme to a draci už nejsou výzva, musíme vymyslet něco úplně super-epic-mega-krutě-brutálně-šíleně-hustýho... hej, viděli ste včera Godzilu? Namaxujeme staty do stropu a dáme tomu imunity na všechno!) ale musím říct že Alnag má podle mě pravdu. Taky bych čekal že když už tam něco podobnýho, navíc s takovou tradicí, daj, tak k tomu bude nějakej fluffovej obsah co bude stát za řeč.
12.8.2014 17:12 - Assassin
Pro mne je přímo podstatou tarasky skrz všechny edice DnD její regenerace. Tady není zmíněna ani mechanicky, ani fluffově. Brát regen u tarasky jako otravnou lehce zapomenutelnou věc je asi jako brát tak ohnivý dech u rudého draka. Ale autor asi nesdílel můj názor a odsoudil tuto potvůrku k umlácení čepicemi.
12.8.2014 20:18 - Nachtrose
12.8.2014 21:38 - Malabar
Ty mozkomorové jsou super. Mě si ještě získala i Loth.
12.8.2014 22:11 - ShadoWWW
Assassin píše:
Pro mne je přímo podstatou tarasky skrz všechny edice DnD její regenerace.

Na tvém místě (kdyby ses teda někdy rozhodl hrát 5e :-)) bych zvážil pravidlo, co bylo v AD&D 2e. Tam všichni tvorové s Odolností 20 až 25 měli automaticky regeneraci. V té edici si mohly postavy naházet max. Odolnost 18 a úplné maximum pro nestvůry bylo 25; takže to odpovídá v 5e spíš rozsahu 25-30. Ale ta možnost domácího pravidla tu pořád je. :)

P.S. Tarask má Odl 30.
12.8.2014 22:32 - ShadoWWW
VYŠLA AKTUALIZACE D&D BASIC SETU!

Změny, kterých jsem si všiml v dokumentu pro hráče:
- Přesunuli některé tabulky, aby lépe korespondovali s okolním textem
- U důkladného odpočinku upřesnili, že když si postava obnovuje polovinu Kostek životů, vždy si obnovuje aspoň jednu kostku.
- Přidali zázemí šlechtice (noble).
- Přidali nějaké dodatky
- Ve klasické verzi předělali stránkování na jednostranné.
- Ve verzi pro tisk stále nejsou záložky :(

V bestiáři v dokumentu pro DM chybí obrázky, fluff i tarask. :(
12.8.2014 23:52 - Assassin
ShadoWWW: Už jsem se k holce přerostlé vracet nechtěl, ale když už mi doporučuješ houserulování... nejde ani tak o samotnou pravidlovou regeneraci, ta u Tarrasque nebyla ani ve 4e (ale tuším, že tam zas ovládala gravitaci), jako spíš nezničitelnost. Líbí se mi třeba i ta z Pathfinderu (mohl by mi někdo napsat, jestli ji má i ta z 13th age?)

Pathfinder Tarrasque:
Regeneration (Ex) No form of attack can suppress the tarrasque's regeneration—it regenerates even if disintegrated or slain by a death effect. If the tarrasque fails a save against an effect that would kill it instantly, it rises from death 3 rounds later with 1 hit point if no further damage is inflicted upon its remains. It can be banished or otherwise transported as a means to save a region, but the method to truly kill it has yet to be discovered.

Mně se myšlenka postavit střet postav s Taraskou na "jak a kam ji uklidit, aby nenapáchala více škod a všechno nesežrala*" líbí mnohem víc, než ji připravit jako čistě bojovou výzvu. Pokud bych chtěl družinu vystrašit, zvolím určitě jinou epickou potvoru, Taraska mi přijde jako jít na komára s tankem.

*https://www.youtube.com/watch?v=URN6VcJDFPI;t=28
13.8.2014 00:33 - Vojtěch
Staty z třináctky... přidej ještě 2 starny fluffu.

Tarrasque
Huge 15th level wrecker [beast]
Initiative: +20

Creature of Legend
The tarrasque can make one close attack and one melee attack each
round as a standard action. Note that flying is usually no defense
against the tarrasque, which is huge and powerful enough to
pluck or whack enemies out of the sky with surprising leaps.

All-enveloping toothy maw +19 vs. AC—155 damage
Natural even hit: The tarrasque grabs the target. It will swallow
a grabbed enemy in 1d3 rounds (see swallow whole).
Natural 16+: The tarrasque swallows the target immediately
(see swallow whole).

Immense spike, horn, or tusk +18 vs. AC—155 damage
Natural 16+: The target takes 9d6 extra damage and pops free
from the tarrasque as it’s hurled far away.
C: Earth-shaking, taloned claw +20 vs. AC (each
nearby enemy in a group)—155 damage
Natural 16+: The target is stunned (save ends).
Miss: The target is dazed (save ends).

C: Cataclysmic tail slam +18 vs. PD (each nearby
enemy in a group)—170 damage
Natural 16+: The target is vulnerable (save ends).
Miss: The target is dazed until the end of its next turn.
Amphibious: The tarrasque can swim
and breathe underwater (or it
holds so much air in its vast lungs
that it makes no difference).

Enormously bulky: The tarrasque is so huge that it ignores
opportunity attacks. In addition, normal-sized enemies are
like fleas to it, and disengaging from the tarrasque requires
only an easy save (6+), unless the target is grabbed.

Immortal: The tarrasque can’t be killed, save by the explicit will of
a god (and not some jumped-up local god, either) or, perhaps,
the sacrifice of a great icon. The tarrasque’s HP total indicates
the amount of damage required to make it disgorge swallowed
enemies and flee to go hibernate while it regenerates the damage
it suffered and decide if it wants to rampage again.

Inflexible: The tarrasque can’t easily fight foes that get onto its
back, and may not even notice them if they aren’t attacking
it. When it does tire of a passenger, it can either use its tail
slam attack (–2 attack penalty: on a hit, the target only takes
half damage and is knocked off the tarrasque [possibly falling
damage]; on a miss, the target takes no damage) or a drag attack
as a standard action, crushing the rider between its scales and
a mountainside or other high, hard obstacle.

Drag +21 vs. PD (each creature on its back)—130 damage,
the target pops free of the tarrasque, and the target is
hampered (save ends)

Legendary resistance: The tarrasque is immune to normal
conditions and effects (stunned, weakened, etc.), but it isn’t
completely impervious. Bypassing its resistances requires iconsupported
effort. A PC can use one 5 or 6 they acquired from
icon relationship dice rolls to overcome the resistance each time
they use an attack or power that would apply a condition or
effect upon the tarrasque. Of course, they must also provide a
story to go along with the reason the tarrasque is affected.

Leveler: When the escalation die is even, as a move action the
tarrasque can demolish any ordinary structure it can reach,
such as a house, castle wall, temple, or ship. The beast
automatically reduces the structure to rubble, rendering it
useless. Each creature on top of or within the structure is
subject to a collapse attack.

Collapse +18 vs. PD (each creature in/on the structure)—90
damage, and the target is stuck and takes 20 ongoing damage
(hard save ends both, 16+)
Swallow whole: Once a creature is swallowed, it goes inside one of
the tarrasque’s gigantic stomachs. It can still act while inside the
tarrasque, but it will have to deal with the beast’s stomach acid
that is splashing around. A swallowed creature must deal 400
damage to the tarrasque to force it to disgorge the contents of
its gullet, freeing the creature. During the tarrasque’s turn, it can
make a gullet digestion attack against the target as a free action.
Gullet digestion +19 vs. PD—80 acid damage, and 20 ongoing
acid damage
Miss: 5d12 acid damage.

Soft-ish innerbelly: The tarrasque doesn’t have scales on the
inside. It takes a –5 penalty to all defenses against attacks from
inside its gullet, though only melee and close attacks can be
made in there. The tarrasque’s insides are immune to acid
damage, however.
s - t
202

Nastier Specials
Fear: While engaged with the tarrasque, enemies that have 216
hp or fewer are dazed (–4 attack) and do not add the escalation
die to their attacks.

Regeneration 230: While a tarrasque is damaged, its malign
magical flesh heals 230 hit points at the start of the tarrasque’s
turn. It can regenerate five times per battle. If it heals up to its
maximum hit points, then that use of regeneration doesn’t count
against the five-use limit. With this power, the monstrosity is
likely unstoppable without a powerful magical artifact designed
specifically to bind, wound, or otherwise hamper the tarrasque.
Finding such a legendary item may be a quest in itself, made
more urgent as the tarrasque devastates the heroes’ homeland.

AC 31
PD 29 HP 2130
MD 25
13.8.2014 06:50 - ShadoWWW
Sfinga

13.8.2014 08:41 - ROBOcop
Prirucka pro hrace - sice CB ale vysoka kvalita + zalozky :-) zde
13.8.2014 09:19 - Alnag
No, možná, že tam k tomu taraskovi fakt bude víc, protože i sfinga vypadá, že je delší. Doufejme tedy.
13.8.2014 09:22 - Vojtěch
Tak Terezka byla vždycky taková jednoduchá potvora. Prostě přerostlý kyj. žádná složitost, jen brutální efektivita.
13.8.2014 10:02 - Gurney
ShadoWWW píše:
Sfinga

Nelíbí se mi. Řvaní mi moc připomíná čtyřkový powery :)

Btw byť mi přijdou potvory obecně fajn, čtyřkový bestiář měl hezčí obrázky.
13.8.2014 10:18 - Vojtěch
Mě tedy 4E bestiář vůbec nesednul. 3E byl daleko lepší, PF většinou taky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10206723213196 secREMOTE_IP: 52.91.0.68