Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.1.2018 18:09 - Log 1=0
13.1.2018 18:49 - Maugir
Jo, přemýšlel jsem nad ním, ale říkal jsem si, že pokud jsou FR jeden z nejdéle fungujících rpg settingů, tak tam přece musí být i smysluplnější bůh rodiny a domova, Lathander je spíš Apollón než Héra (mezi uctívači bych raději viděl "mothers, housekeepers, midwives" než "merchants, travelers, artists"). Ale rozhodně díky za rychlou odpověď, kdybys náhodou věděl ještě o nějakém dalším božstvu, budu rád.
(Zatím se mi zdá, že bohové jsou dělaní hlavně s ohledem na postavy a ne na uvěřitelný svět, což asi v DnD dává smysl.)
13.1.2018 19:38 - Kosťa
Koukni na Selûnu která je bohyní měsíce a mimo jiné i mateřství nebo pokud hledáš spíš vášeň a lásku tak koukni na Sune, jinak Šántí je bohyně sklizně a úrody ta by tě taky mohla zaujmout.
Jinak souhlasím s tím že bohů války je milión stejně jako bohů smrti, ale boha kovářů a oně jsem nenašel (snad Gond ale ten je spíš přes vynálezy)
Projdi si Dobrodruhova průvodce mečovým pobřežím, tam sem o něchhle našel zmínky.
13.1.2018 21:22 - chrochta
Trváš na lidském bohovi? Pokud by postačovali půlčíci, zkus... Sheelu Peryroyl (Šáru Pomoštnou)? Někdo z té tlupy má na starost domov (a za symbol má krb).

Případně by mohla posloužit Šántí (Chauntea). Ta by snad mohla být i přeložená na Kostce (nebo alespoň mám ten pocit, že jsem jí překládal kvůli Měsíčninám a Severu).

Jinak ve Forgotten Realms ve skutečnosti chybí extrémní množství "normálních" bohů, kteří ovšem nejsou vhodní jako patroni dobrodruhů nebo organizovaných církví (obdoba římské Vesty, ochránci řemesel, božstva starající se o těhotné, těhotenství, porod a malé děti, pozemní poutníky, skot a koně...).
13.1.2018 21:24 - sirien
...v tomhle FR fakt dost sucks. Co rasa to pantheon kterej ani nedává smysl. Člověk se bojí otevřít dveře aby na něj nevypadlo další redundadní božstvo.
16.1.2018 14:01 - Vojtěch
U lidí je mateřskou figurou docela i Chauntea tedy. Pak je tam Hathor a Isis u Mulhorandského pantheonu. Faktem je, že se tam každý modlí o věci, které nemá nikdo další ke svému patronovi i když to jeho portfolio přímo neobsahuje.
16.1.2018 15:22 - sirien
Unearthed Arcana: School of Invention, Circle of Spores and the Brute

Lore-master (wizard) byl měl "mixed reception". Sure. Každopádně to zkoušej znovu a líp pod "School of invention". Ještě sem to neviděl, ale sem relativně skeptickej - můj základní problém s celym timhle konceptem byl, že mi vadilo, že wizarda tlačej přes sorcerera - twistování kouzel a jejich přetváření je u mě prostě sorcererská abilita. Pokud by se řeklo "může si to namemorovat jinak" nebo "může si namemorovat dvě varianty naráz", ok, to je wizardí, ale twistovat věci při seslání se u mě prostě tluče se sorcererem :/
16.1.2018 15:29 - sirien
technická admin poznámka k této diskusi:

Až tahle diskuse dosáhne 250. stránky (cca post #5000), tak tuhle diskusi uzamknu a otevřu novou diskusi "DnD 5e III".

Mělo se to udělat už na stránce 200 (aspoň tradičně se to dělalo kolem stránky 200), bohužel sme to prošvihli. Dávám to vědět dopředu jen abyste se pak nedivili co se to sakra děje.

(důvody jsou především technického rázu - příliš dlouhý diskusní thread může v některých případech způsobit nějaké nepříjemnosti, kterým je lepší aspoň z části předejít)
16.1.2018 16:04 - Lurker
Sirien, ad UA:
Naprosto souhlasím s Tvojí analýzou School of Invention.

Osobně bych si ještě rád kopnul do Bruta, protože mi příjde, že se dost bije s Championem coby 'jednoduchá nováčkovská classa'- a přitom ho významě překonává silou. (Hlavně ten bonus k záchranám je naprosto šílenej.)

Navíc tam nevidím to designový zdůvodnění - proč potřebujeme subclassu, která dělá líp něco co už dělá jedna stávající? Přijde mi, že to je jejich snaha o 'revizi' Championa, podobně jako udělali s Rangerem. "Tady je lepší verze pro naše věrný fanoušky, ale je to neoficiálně, tak nějak bokem, abychom nemuseli přiznat chybu a dělat významný změny v PHB." Zkušený matadoři si najdou na webu tu patřičnou UA, nováčci (který si neuvědomujou slabý místa Championa) se spokojí s PHB verzí a nebudou se v tom snad moc rejpat.
16.1.2018 16:57 - sirien
Já v 5e jedu spíš magiky, tak do Fightera moc nevidim. Nicméně obecně bych asi počkal - ono občas se ukáže, že některý věci nejsou tak triviální jak na pohled vypadaj. Ale zas pravda že netušim jak na tom byl/je Champion.
18.1.2018 16:30 - ShadoWWW
Mike Mearls dal opět hint, co by předělal v 6E oproti 5E. Zrušil by prý opravy vlastností dle rasy a naopak by přidal opravy vlastnostní dle povolání. (Ač to neřekl, tak tipuji, že ty opravy dle povolání by byly variabilní, nejspíše vůči oborům (sub-classům) - to by rozšířilo variabilitu oborů a povolání.)
18.1.2018 17:03 - sirien
wut? kde?
18.1.2018 22:23 - ShadoWWW
V nějakém z těch posledních videí na youtube kanálu DnD Beyond. V tom posledním, kde dává rady začínajícím hráčům*, zas říká, že v 6E by chtěl dát do bloku statistik nestvůr i ideály, pouta a vady, aby to nesvádělo hrát DnD tak bojově.

* Ve videu hlavně radí, aby si hráči vytvořili nějakou vadu, na kterou pak skutečně budou hrát. Hraní na hrdiny je podle Mikea právě o potýkání se s vlastními vadami.
18.1.2018 23:26 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Zrušil by prý opravy vlastností dle rasy

Souhlas, schopnosti jsou lepší.
ShadoWWW píše:
přidal opravy vlastnostní dle povolání.

Nesouhlas, radši víc bodíků do point-bui. Pokud by bylo třeba potom posílit nahazování, tak nechat hodit třeba 8x a dvě nejnižší numera zahodit.
ShadoWWW píše:
v 6E by chtěl dát do bloku statistik nestvůr i ideály, pouta a vady,

Cool. To je skvělý nápad.
18.1.2018 23:52 - sirien
Log 1=0 píše:
Souhlas, schopnosti jsou lepší.

Oprava má sem tam smysl. Ale musí nějak souvisí se stylizací, ne že se tam narve jen aby tam byla nebo aby něco vyvážila.

Log 1=0 píše:
Nesouhlas, radši víc bodíků do point-bui.

Ani ne. Prostě fighter by měl bejt trochu silnej, kouzelník by neměl bejt úplně debil atp. Docela to dává smysl.

ShadoWWW píše:
do bloku statistik nestvůr i ideály, pouta a vady

Osobně mi uniká, proč tam nejsou už v 5e. Zvlášť když jim Volo dává takovej prostor.
19.1.2018 00:04 - LokiB
Opravy vlastností dle povolání ... zajímavý progres. připomnělo by to víc staré DnD, kde povoální bylo podmíněno určitou hodnotou vlastnosti. A taky DrD, kde povolání stanovilo základní rozsah významných vlastností a k nim opravy podle rasy :)

sirien píše:
Ani ne. Prostě fighter by měl bejt trochu silnej, kouzelník by neměl bejt úplně debil atp. Docela to dává smysl.


Jj, DrD jak vyšitý :)
19.1.2018 01:15 - Log 1=0
sirien píše:
Ani ne. Prostě fighter by měl bejt trochu silnej, kouzelník by neměl bejt úplně debil atp. Docela to dává smysl.

O to se postará snaha nemít nefunkční postavu. Pokud si nebudu chtít hlavní stat tolik maxovat, tak si jednoduše dám o ty body míň. Jenom mi to zkomplikuje výpočet. Navíc komplikace s multiclassem, nejednoznačné classy (tulák, bojovník). Nějak nevidím tu výhodnost.
19.1.2018 03:53 - sirien
Hm. Když to podáš takhle, tak musim nechat, že máš vcelku point.

Problém je, že lidi od C&L nečekaj full-style point buy tohodle stylu. Ty modifikátory za rasu/classu tam vytvářej určitej dojem, kterýho se myslim kdekdo nebude chtít vzdát.
19.1.2018 09:24 - Xyel
Imo je dost důležité, čím to nahradí - opravy ke statům nejsou jenom mechanická vlastnost, ale i jedna z věcí, které rasy výrazně odlišuje a motivuje i mechanicky orientovanější hráče hrát více ras než tu v základu nejvýhodnější.
19.1.2018 09:51 - Mildar
Log 1=0 píše:
O to se postará snaha nemít nefunkční postavu.
Cim vice mam odehrano, tim mene me tento bod trapi :D. Ale Mas pravdu, pokud beres v potaz logicky uvazujici lidi :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11913204193115 secREMOTE_IP: 54.210.126.232