Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.10.2019 13:08 - ShadoWWW
V roce 2014 Wizardi slíbili, že každý rok udělají velkou anketu, jejíž výsledky rozhodnou o dalším směřování celé hry.

Zde je nově otevřená anketa pro rok 2019. Nezapomeňte ji vyplnit vy všichni, co DnD hrajete, a rozhodněte o jeho budoucnosti.
29.10.2019 20:45 - Pastýř
Ahoj. Mám dotaz k pravidlům. U klerika je schopnost božský zásah.
Od 10. úrovně můžeš vyzvat své božstvo, aby zasáhlo
ve tvůj prospěch, když to nutně potřebuješ.
Poprosit o podporu božstva musíš pomocí své akce.
Popiš pomoc, o kterou žádáš, a hoď si procentovou
kostkou
. Hodíš-li si méně nebo stejně, jako je tvá
úroveň klerika, tvé božstvo zasáhne.
Na 20. úrovni tvoje volání po zásahu uspěje automaticky,
žádný hod není potřeba.

Hod procentovou kostkou znamená dvě desetistěnky? A tedy šance na boží zásah je tedy tolik procent kolik je úroveň? Například na 15 úrovni pouze 15%?
29.10.2019 20:48 - Log 1=0
Jo.
Je to divné, ale je to tak.
29.10.2019 20:59 - sirien
jo, tahle schopnost je hodně WTF, a to hned na několika úrovních (nesmyslná šance na úspěch, mechanika úspěchu která se nikde jinde nepoužívá, mechanika která invokene čistej DM fiat bez mechanických limitů...).

Osobně mám za to, že se do pravidel dostala jako nešťastnej výsledek série kompromisů kdy někdo něco chtěl, někdo další řval že to je nesmysl, pak se něco předělalo, pak někdo řek, že to je přehnaně silný, tak se to omezilo, ale pak se zjistilo, že to nejde vyvážit k ničí spokojenosti (protože na statech to šlo minmaxovat a long resty nebyly dostatečný...) až vzniknul paskvil, kterej se všem co se v tom topili tak dlouho zdál že už se o něj nemá smysl dál hádat a nebyl tam nikdo kdo by měl dost nestranej pohled aby jim řek "tohle je hnusnej paskvil, okamžitě to vyhoďte".
29.10.2019 21:13 - Kosťa
Jn je to takový strašně divný klerický Přání a za mě nemá v pravidlech co dělat. Jako eštš bych to asi nějak skousnul jako schopnost na 20 lvl která se povede dycky, ale tak jak te popsaný tady tak to působí fakt zvláštně jako klerik každej den chodí somrovat k božstvu kerýho to jednoho dne přestane bavit a řekne " No tak teda jo, ale pak mě dáš zase tejden pokoj OK?"
29.10.2019 21:19 - ShadoWWW
Sím, já vím, jak to bylo a nezdá se mi to WTF.
1) Procentový hod se používá na více místech. V PHB například ještě u Divoké magie. V DMG pak všude možně, třeba u náhodných střetnutí.

2) Už od 10. úrovně je to 2x větší šance než kritický zásah v boji.

3) Toto je přesně ta klerická schopnost povolání, která je zamýšlena jako ikonická - překračuje běžná pravidla a dělá unikátní výjimku z pravidel. Ta výjimka je hlavně v tom, že jde o alternativu kouzla přání, které ale: a) nemá žádné vedlejší účinky; b) klerik ji může použít už na 10. úrovni, zatímco kouzelník může seslat přání až od 17. úrovně; c) na 20. úrovni má klerik fakticky posílené kouzlo přání at-will.
29.10.2019 21:25 - ShadoWWW
Kosťa: Mně to přijde naopak velmi atmosférické a archetypální. Pokud pravidla tvrdí, že klerik v podstatě nesesílá kouzla, ale působí zázraky svého božstva (které mechanicky fungují jako kouzla, ale z hlediska klerika jde pořád o projevy moci jeho božstva), tak to, že to mechanicky funguje jako kouzla, začnou hráči časem brát jako stereotypní kouzla. Tato schopnost naopak dělá to, že klerik nikdy nebude stereotypní sesilatel kouzel typu kouzelník, ale budou svou vlastní identitou. To, že klerik žádá své božstvo o nekonvenční zásah mi přijde taky archetypální. Viz např. Ježíš v Getsemanech.
29.10.2019 21:33 - shari
ShadoWWW píše:
jde o alternativu kouzla přání, které ale: a) nemá žádné vedlejší účinky; b) klerik ji může použít už na 10. úrovni, zatímco kouzelník může seslat přání až od 17. úrovně; c) na 20. úrovni má klerik fakticky posílené kouzlo přání at-will.

Co přesně na tomhle neni WTF?
29.10.2019 21:37 - Pastýř
Zvláštní.
Já si říkal, že je to možná nějaký překlep. Logicky by mi tam víc seděl hod d20. Což by pěkně zapadlo k tomu, že na 20 lvl je to už 100%.
Osobně mi to nijak zvlášť silné nepřijde, protože není přesně definované, jak bude boží zásah vypadat. Navíc týden na obnovení je dlouhá doba.

Nicméně děkuji za ujasnění.
29.10.2019 21:38 - ShadoWWW
Jako WTF můžeš označit libovolnou schopnost povolání. Např. proč má mít bojovník už od 2. úrovně dvě akce, když ostatní se jich nedočkají nikdy? Proč má mít černokněžník vzívání, když ostatní je nemají nikdy? A tak by se dalo pokračovat. Pokud je to tak ultimátní schopnost, pak jsem si nikdy nevšiml,že by všichni chtěli být klerici.

Pastýř: Já myslím, že nechtěli, aby klerici na řekněme 15.-19. úrovni měli tak vysokou šanci na úspěch a taky chtěli dát klerikovi něco mechanicky unikátního, jako má např. barbar s maximem vlastnosti, černokněžník se sloty nebo kouzelník s rituály.
29.10.2019 21:49 - Šaman
Kdyby bylo na mě, hrál bych to bez hodu. Pokud je situace kritická, může se klerik svěřit do rukou božích a ten podle uvážení GM (ne)zasáhne. Dobré proti TPK.
Pokud situace není vážná, bůh klerika dle uvážení GM potrestá za otravování. Přecijen klerik má nějaké běžné způsoby sesílání a tohle je opravdu přímé oslovení boha.
29.10.2019 22:18 - Pastýř
Když už jsem tady, nedá mi to abych se nezeptal.
DnD se chlubí velkou základnou testerů. Díky čemuž mají být jednotlivé classy vyrovnané. Nevíte prošel tímto testováním i upravený hraničář - lovec?
Máme jednoho v herní skupině a moc vyrovnané mi to nepřipadá. Je to v podstatě plný válečník, který díky dovednostem ničitel hord a salva, má často víc útoků, než zbytek družiny dohromady. (+ k tomu další dovednosti a kouzla).
Mě to osobně může být jako GM celkem jedno, ale vidím, že jsou tím ostatní hráči spruzený a to je prostě špatně. U stolu by měla být hlavně pohoda a zábava. Nechci ale moc zasahovat do pravidel, které by snad měly být vybalancované.
29.10.2019 22:19 - Kosťa
ShadoWWW :jako jo no atmosférický a archetypální jo a to je tak všecko. Fakt nevím jak bych se měl postavit k tomu když v CoS klerik dosáhne lvl 10 pomodlí se a poprosí o to aby umřel Strad...a hráčovi to napoprvý padlo.

To pak totiž vyvolá pocit že stačí dotáhnout klerika na 10 lvl někde se zašít a somrovat u božstva o pomoc dokud ono na to nekývne.Klerik na 10 lvl je pak všeřešící postava která se někde schová a čeká dokud ho náhodou božstvo nevyslyší a protože klerik ví že ho časem vyslyší tak to má v suchu a pak nepřátelé jako Strad, Acererak a podobní superdrsní arcibossové působí strašně trapně když na jejich likvidaci stačí klerik na 10 lvl. Ta schopnost prostě není v pořádku.
29.10.2019 22:22 - Kosťa
Pastýř : Hrancl je slabší než Válec.
Když vemeš archetyp válce na manévry tak jim dej stejný zbraně stejný featy dej je oba na 5 lvl a uvidíš jak ti to ten válec pokosí zatímco hrancl bude smutně koukat. Vřele doporučuju vyzkoušet.
29.10.2019 22:27 - Log 1=0
Revised ranger je nehotová testovací verze, u té ti nikdo neručí za nic.
Ale zrovna tyhle dvě věc jsou i v klasické verzi, tedy.
Ničitel hord ti dá jeden útok navíc, ale ne vždy.
Salva je silná, ale aby měl víc útoků, než ostatní dohromady, musel by se nepřítel blížit v sevřeném houfu. Možná bys měl přestat používat sevřené houfy.
Což nic nemění na tom, že hraničář je udělaný celkově dost blbě.
29.10.2019 22:31 - Log 1=0
Kosťo, ale takhle to nefunguje, ta schopnost neříká, že bůh udělá co chceš, ale že v té věci zasáhne v tvůj prospěch. Pomodlíš se, aby umřel Strád a dostaneš šíp proti upírům, třeba.
29.10.2019 22:33 - Pastýř
To bych možná měl (přestat používat ty sevřené formace).
Když já se vždy snažím zahrát ty protivníky tak, jak by běžně bojovali. Je mi proti srsti upravovat taktiku, jen proto, abych předcházel jedné konkrétní dovednosti, jedné konkrétní postavy.
Tím neříkám, že se pak třeba nerozprchnou, když zjistí, že to není dobrá taktika. Ale to už je většinou pozdě.
29.10.2019 22:34 - Aegnor
Ještě je otázka, jestli to nehrajete nějak špatně.

Počítá se Salva jako akce Útok?
29.10.2019 22:41 - LokiB
Šaman píše:
Kdyby bylo na mě, hrál bych to bez hodu. Pokud je situace kritická, může se klerik svěřit do rukou božích a ten podle uvážení GM (ne)zasáhne. Dobré proti TPK.


Tak vy byste toho bez hodu hráli většinu :)
Věci dobré proti TPK mají takový problém, že pak svádí k hraní hraně TPK velmi často

Píše:
Pokud situace není vážná, bůh klerika dle uvážení GM potrestá za otravování.


A tu vážnost bude jen tak posuzovat GM? chudák, to bude asi za nelidu, co jebe hráče do ucha, když oni mají pocit, že jim teče do bot a on ne.

To, co navrhuješ, je pro mě hodně "neDnD" řešení. Naopak hod s ne moc velkou šancí na úspěch, ale se silným efektem, to je "hodněDnD" řešení. Reminiscence na staré doby :)

sirien má pravdu v tom, že v 5E tohoto typu koření velmi ubylo až to působí skoro nepatřičně. věřím ale, že USA-like hráči DnD obecně takovéto mechaniky mají celkem rádi. házet na úspěch s manou šancí ... to je vlastně přiblížení se Bohu ;)
29.10.2019 22:42 - LokiB
Pastýř píše:
Když já se vždy snažím zahrát ty protivníky tak, jak by běžně bojovali. Je mi proti srsti upravovat taktiku, jen proto, abych předcházel jedné konkrétní dovednosti, jedné konkrétní postavy.


Ve světě DnD, kde se vyskytují postavy s danou schopností, je ovšem znalost toho, že to není dobrá taktika, celkem darwinisticky nutně rozšířená. kdo ji nezná, nepřežije.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12206292152405 secREMOTE_IP: 3.236.139.73