Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.2.2019 10:19 - ShadoWWW


Wizardi v květnu vydají speciální verzi Starter Setu (Začátečnické krabice) s tématem seriálu Stranger Things a DnD 80. let (Basic DnD). Krabice bude mimo běžných "starterových" věcí (odlehčená pravidla, předpřipravené deníky, kostky, dobrodružství) obsahovat i dvě figurky Demogorgony. V předpřipravených denících budou hráčské postavy, za které hrají hlavní hrdinové seriálu. Pravidla budou dle 5. edice. O přiloženém dobrodružství se zatím nic neví.


Na Amazonu je to už v předobjednávce za 25 dolarů.

Více informací na Comicbooku.

Nathan Stewart (sr. Director WotC, nadřízený Mikea Mearlse) minulý týden oznámil, že se Hasbro dohodlo s Paramountem na novém DnD filmu. Toto léto se má začít natáčet.
24.2.2019 22:23 - exi
další knížka 21.5.

24.2.2019 22:48 - LokiB
Saltmarsh ... na základě tohoto města a jeho popisu jsem stvořil celou jednu velkou kampaň, co jsme hrávali. Těch hodin při překreslování plánku na pauzák, skenování, úpravy v GIMPu, určení vlastních důležitých budov, čtvrtí, pojmenování všech ulic, zabydlení vlastními NPCčky ... :)

Ta původní originální dobrodružství kolem Saltmarshe mě moc nebrala, já vodní humanoidní příšery moc nemusím.
25.2.2019 04:30 - ShadoWWW
Takže toto je vlastně mořský Tales from the Yawning Portal 2, že? Přetisk staré "U" série a námořnických dobrodružství z Dungeon magazénu, vše konvertované do 5. edice. Celé tažení je od 1. do 12. úrovně, ale je to epizodní, takže jakékoli dobrodružství lze hrát i samostatně.
25.2.2019 07:41 - LokiB
Jj, to je vlastně skoro přesně to, co v tom článku píší.
28.2.2019 19:12 - ShadoWWW
Nové informace o speciální verzi Starter Setu (Začátečnické krabice) s tématem seriálu Stranger Things a DnD 80. let (Basic DnD).
  • Pravidla jsou stejná jako v Starter Setu (jen místo klasických ilustrací fotky z filmu).
  • To důležité je dobrodružství. Bude se jmenovat Hunt for the Thessalhydra – A D&D Campaing by Mike Wheeler.
  • Dobrodružství vytvořili Wizardi.
  • Zajímavostí je, že se to bude prodávat ne pod značkou WotC, ale Hasbro. Díky tomu se produkt dostane v USA i do široké škály hračkářství, nejen do herních speciálek.
Mrkněte na video, kde Greg Tito ukazuje jednotlivé komponenety.



28.2.2019 21:11 - chrochta
Á, vypadá to, že můj překlad Slaniska (Saltmarsh) z 3.5e Průvodce Dějmistra 2 by mohl přijít k chuti.
28.2.2019 21:27 - sirien
Slanisko - to je ve skutečnosti moc hezkej a kreativní překlad :)

Rozhodně ne jako Letohrad. Rád bych využil i této příležitosti k tomu abych poznamenal, že Neverwinter by se měl překlíčovat na Ziměvzdor.
1.3.2019 01:49 - ShadoWWW
Nemožné! Artificer (alchymista) je konečně venku v nové UA!
1.3.2019 02:43 - sirien
...a po všem tom očekávání je ten Logův beztak lepší, ne? :D
1.3.2019 09:18 - Merlin
sirien píše:
Rozhodně ne jako Letohrad. Rád bych využil i této příležitosti k tomu abych poznamenal, že Neverwinter by se měl překlíčovat na Ziměvzdor.


otevřeně přiznej, že šamšír je nejlepší a budu lobovat za překlíčování Letohradu
1.3.2019 09:35 - LokiB
Merlin: ne nejlepší, jediný možný! :)

Tohle by se hodilo do Jersonova vlákna o uvěřitelnosti:
Píše:
A static visual effect appears on one of the
object’s surfaces. This effect can be a picture,
up to 25 words of text, lines and shapes, or a
mixture of these elements, as you like.


Zjevně uvedený postup umožňuje zobrazení bitmap. Ale z nějakého důvodu probíhá u obrázku analýza pomocí AI na rozpoznávání znaků a ty v bitmapovém módu nelze zobrazit.
Pro jejich zobrazení slouží alternativní vektorový mód, kde je ovšem omezení na počet slov (dokonce ani ne znaků, ale celých slov - je tam taková primitivní AI na rozpoznání celého slova). Asi je to celé z důvodu státního zásahu do tržního prostředí zobrazování slov.

Jiné vysvětlení, jak zajistit zobrazení obrázku a zároveň limitovat počet zobrazených slov, nemám. Vy ano? ;)
1.3.2019 09:57 - Aegnor
1.3.2019 09:58 - ShadoWWW
Chrochta: Určitě! Mělo by to být stejné, akorát nové staty.

sirien: Zatím jsem neměl čas to moc studovat, ale první dojmy z toho nového wizardího: Mechanicky je to lepší než předchozí UA verze, ale chybí mi tam nějaká vyloženě "vlastní" mechanika. Doteď má každé povolání nějakou svou vlastní mechaniku, co nemá nikdo jiný. Tady něco takového postrádám, nebo to možná jen nevidím. Zprvu jsem si taky myslel, že tam mají překlep a že místo zlodějské náčiní tam mají být alchymistické suroviny, než jsem zjistil, že to tak mají schválně a alchymistické suroviny má jen obor alchymista, a to až od 3. úrovně. Líbí se mi rámeček, že "kouzlení" artificer provádí svými pomůckami (ale to jsme paradoxně viděli už v jedné home-made verzi), ale čekal jsem spíš nějakou neotřelou, novou mechaniku na kouzlení (zvlášť když svou vlastní neotřelou mechaniku v kouzlení má dosud každé primárně kouzlící povolání).

Víc mě ale trápí tématičnost. Ten alchymista mi přijde tématicky rozplizlý Artillerist mi je tématicky nejasný.

Logova verze má super feeling DrD alchymisty. Tedy to, co mi na tom UA alchymistovi vadí nejvíc, má zas Log zpracované nejlíp. V obou verzích mi ale chybí nějaký pěkný twist na mechaniku kouzlení.
1.3.2019 10:01 - Merlin
LokiB píše:
erlin: ne nejlepší, jediný možný! :)


Ano, mea culpa
1.3.2019 22:18 - Log 1=0
sirien píše:
...a po všem tom očekávání je ten Logův beztak lepší, ne? :D

Nebudu zapírat, že by mne takové srovnání zajímalo.

Můj dojem: Myslím, že dvěma, třemi drobnými domácími pravidly a rozsáhlým refluffem by se dal vyrobit z kouzelníka se školou transmutace divotvůrce s podobným feelingem.
ShadoWWW píše:
V obou verzích mi ale chybí nějaký pěkný twist na mechaniku kouzlení.

Možná je to tím, že jsem autor, ale chtít po nesesilatelském povolání pěkný tvist na mechaniku kouzlení mi přijde jako trochu nefér nárok.
1.3.2019 23:56 - sirien
Merlin píše:
otevřeně přiznej, že šamšír je nejlepší a budu lobovat za překlíčování Letohradu

hm... to je... well.

Dobře. šamšír skutečně je nejlepší překlad pro scimitar.

Tvou plnou podporu pro Ziměvzdor očekávám obratem :)


Log 1=0 píše:
Nebudu zapírat, že by mne takové srovnání zajímalo.

Tak že to seš Ty :)

Magical tinkering na mě působí dost nijace a hrozně arbitrárně. Bod pro Loga.
Další halfcasting classa. Bod pro loga.

Magic infusions... tohle se páruje proti Divotvůrci a jeho gadgetám. Popravdě - Tady to mám skoro chuť splitnout, tohle je o stylizaci a settingu, funkční mi přijde oboje.

Bonusy na crafting... cool, ne dost cool abych za to dal bod.

Arcane armament. Popravdě... jako technicky to dělá totéž co Logova bouchačka, prostě to boostuje damage. Obojí je vázané na stylizaci, je to zase jak u těch infusions...

Cantrip switching - ok, tohle je... ve skutečnosti čistá powerplaying schopnost, chápu kam s ní stylizačně mířili a někoho asi osloví, ale mě neokouzlila.

Spell storing item je hezká věc. Bejt na příčetnějších levelech tak by šla proti Logově tvorbě mg předmětů a popravdě, vzhledem k absenci nostalgie po DrD alchymistovi, bych asi poslal bod Wizardům. Na 18. levelu mě to ale až tak moc neoslňuje.

20th level power tradičně mega sucks. (Srsly, neudělal někdo někde nějakou sadu alternativních 20th level power co by nebyly nutně silný, ale byly by cool a ne totálně o ničem?)


Alchymista - jde proti Logovu Divotvůrci a Theurgovi, tak cca půl na půl.

Pár vždy připravenejch kouzel. Jako... asi to má nějak stylizovat tu classu, ale osobně mi to přijde tak nějak ne moc zajímavý.

Homonkulus na 3. úrovni... v podstatě jak Logův familiar, osobně mě tahle DnD obsese různejma posílenejma poskokama hrozně nebere a až mě otravuje, takže za tohle u mě nedostane body nikdo.

Alchemycal mastery - bonusy k dmg a léčení (btw. "Int krát za den" je dost porušení formy, sem si jistej že má bejt "Int krát mezi dvěma dlouhými odpočinky") Technicky to je jak logovo maštění bouchačky, za bonusové orgie sloužící jen pro dodržení vyváženosti systému body nerozdávám.

Vlastně - zbraňové tinktury u divotvůrce sou herně zajímavější, bod pro Loga.


Artilleritst se páruje proti Logovu Pyroforovi...

Vždy připravená kouzla... ve skutečnosti takhle když to vidim vedle sebe tak to tak špatný zas neni a skutečně to té classe dodává určitou stylizaci v rámci spellcastingu. Možná za to Wizardům i dám bonusovej... půlbod, ať nejsem jen zlej.

Mínus trestnej půl bod Wizardům za "summon turret". srsly WTF? Schopnost samotná se páruje... nějak k logovejm výbušninám u pyrofora a zbraňovejm tinkturám u divotvůrce a... srsly, turret? Bod de Logovi.

Hůlky, na druhou stranu, sou fakt hezká věc za kterou Wizardi ten bod dostanou.

...mám chuť jim ho zas vzít za DALŠÍ schopnost s turretem. Tohle, děti, je to co se stane, když classu spojíte napřímo s úzce vymezenou stylizací a ta pak někomu nesedne - je pak fakt těžký vidět přes ten mizernej gigantickej cover poskytující turret na tu re-fluffovatelnou mechaniku v pozadí. Anyway, tohle napřímo soutěží s Logovejma raketama a rakety vyhrávaj bod (byť s nijak dramatickým náskokem...)


Ksakru sem si to měl psát rovnou jak sem ty body rozdával, teď to musim spočítat.

Log vyhrává nad Wizardama 6:2 na dílčí skóre a... Log vyhrává i na celkový dojem.


Ten Wizardí artificer mě nějak moc neoslovil. Je to jen další half-caster kterej z jedné strany nemá žádný až tak zajímavý mechaniky a z druhé strany nemá žádnou zajímavou stylizaci a jeho podobory sou vcelku o ničem. Jakože ne že by byl špatnej - je prostě nijakej. Když přede mě někdo hodí předpřipravené postavy, tak Logova alchymistu budu reálně zvažovat a vidim co za fun s nim budu mít, tohle... radši vezmu wizarda nebo si udělám nějakou zajímavou sorcku popř. šáhnu po nějakym úplně jinym half-casterovi, nejspíš arcane tricksterovi nebo eldritch knightovi, protože - sou víc cool.


EDIT: popravdě? Fakt by mě zajímalo co sakra trvalo tak dlouho. Skoro mi to přijde jakoby se s tim trápili a jejich skutečnej pokus nakonec letěl do koše protože se ukázal stylizačně vadnej nebo mechanicky neodladitelnej a tohle pak spíchli narychlo jako záplatu aby aspoň něco měli.


EDIT2:
Log 1=0 píše:
Možná je to tím, že jsem autor, ale chtít po nesesilatelském povolání pěkný tvist na mechaniku kouzlení mi přijde jako trochu nefér nárok.

point s timhle.

To že je alchymista váznanej k magii, ale sám (až na Theurga) není sesilatel, se mi na té Tvé verzi naopak hrozně líbil - DnD potřebuje nějaký nemagiky jak sůl.
2.3.2019 08:42 - malkav
Asi neumím moc dobře hledat, kde je prosím ten Logův alchymista?

Možná trochu OT, nechci do toho tolik zabrušovat, ale vnímám určitý rozdíl mezi scimitarem a šamšírem. Jako akceptovatelný překlad pro hru to ale nejspíš stačí. Proč se vlastně takové názvy překládají?
2.3.2019 09:11 - LokiB
Jééé, sobotní offtopic :)

to nejsou ale překlady ... většina zbraní měla historicky názvy v různých jazycích. meč, šavle, kopí ... taky nevznikly u nás a přesto mají české názvy.
u některých zbraní je to komplikovanější v tom, že byly u nás málo nebo vůbec používané. a pak záleží na přístupu každého (to je holt ta dnešní relativizující doba :P) jestli preferuje název "podobné" zbraně, nebo vymyslí nový, nebo zůstane o originálního anglického názvu, nebo ještě originálnějšího původně cizojazyčného názvu.
Když se podíváš na wiki anglickou ke slovu scimitar, tak tam píší:
The name is thought to be derived from the Persian word shamshēr

A teď babo raď ... máme používat původní perský název, nebo převzatý a zobecnělý anglický, nebo počeštělý perský, nebo zůstat u toho, že tomu budeme říkat taky šavle (konec konců, když může být light saber rovná jako v SW, proč bychom nemohli všemu zahnutému jednbřitému říkat prostě česky šavle ...)
2.3.2019 09:38 - malkav
LokiB: Byla by odpověď i na to, kde je Logův alchymista? Proto i mě je bližší myšlenka, že to není přímo sesílací povolání.
Jinak je hezké, že jsi se chytil jen toho OT :) Ano, právě nad tím překládáním se zamýšlím. Proč nepřekládáme Shiavonu, Palaš, Cinquedea? Co se týče toho zdroje, tak mi spíš slovo scimitar přijde jako odvozené a zastřešující větší skupinu savlí: "The English term scimitar is attested from the mid-16th century, derives from either the Middle French cimeterre (15th century) or from the Italian scimitarra. The ultimate source of these terms is unknown. Perhaps they are corruptions of the Persian shamshir, but the OED finds this explanation "unsatisfactory"."

Hele bylo k tomuto tématu někde vlákno, ať to neplevelím tady? :) Debata o chladných zbraních mě zajímá a omlouvám se, že jsem se toho chytil zrovna tady.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12981510162354 secREMOTE_IP: 3.81.165.210