Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.

Jak překládat obor bojovníka Cavalier? - anketa končí 21.10.

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Kavalírkladné body16
Rytířkladné body5
Bohatýrkladné body26

Jak přeložit tulákův obor Inquisitive?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Slídilkladné body6
Pátračkladné body7
Vyšetřovatelkladné body11
Detektivkladné body0
Všímákkladné body1
31.12.2017 03:09 - ShadoWWW
Barbar: Všichni mají napevno limit na hodnotu vlastnosti 20 (což je bounded accuracy, jeden ze základních pilířů), barbar u dvou vlastností to na dvacítce překonává o 4. Zrušený limit na zuření je třešnička.

Bojovník: Díky útoku navíc získá nejvíc útoků za kolo ze všech povolání.

Druid: Ten si na dvacítce přijde extra na své. 1) Může být ve zvířecích podobách neomezeně dlouho, ale hlavně 2) může ve zvířecí podobě kouzlit, což nemůže nikdo jiný.

Hraničář: Ano, ten má mechanicky asi nejslabší schopnost, ale to povolání je celé dělané jako mechanicky slabší.

Klerik: Ten se konečně stává božským vyvolencem se vším všudy. Do té doby má jen určitou PST, že ho božstvo poslechne, a ne moc velkou (<=19%), na dvacítce má konečně 100%. Že rozsah je na úvaze PJ? To ano, ale to bývá tak nějak tradicí u kněžských povolání napříč systémy. Když je PJ dick, tak to s ním hráči stejně nedotáhnou až na dvacítku a najdou si raději jiného.

Kouzelník: Získá schopnost mít stále připravená určitá kouzla, aniž by k tomu potřeboval knihu kouzel. Což je popřením jeho archetypu (kouzlení z knihy kouzel).

Paladin: Jak říkáš, je to hodně bojové, ale třeba to létání u Mstícího anděla se dá docela dobře využít i pro nebojové situace. Navíc mnoho těch schopností dává výhodu k záchrannému hodu, což je poměrně ojedinělé. Většina herních prvků dává jen bonus k záchraně. (Až na záchranu proti jedu, tam je výhoda méně vzácná.)

Tulák: V boji změnit minutí na zásah (automaticky) dokáže jen on a je to opět redefinování základního stavebního kamene systému (hod proti cílovému číslu, respektive OČ). A když neuspěje v ověření vlastnosti, rázem si může změnit hod na 20 + +6 či +12 (zdatnostní bonus) + vlastnost, což je... cool a opět popření základního pravidla, hodu proti cílovému číslu, respektive SO.

U dalších povolání: Většinou si něco obnoví, co souvisí se sesíláním kouzel či jejich schopnostmi. Jako... není to tak extra jako u těch ostatních (většinou nekouzlících postav), na druhou stranu pár kouzel a slotů navíc dělá u kouzlících povolání hodně.

Jako jo, to popření základních stavebních kamenů systému je evidentní jen v některých případech. Na druhou stranu u všech povolání je na dvacítce něco, co je lepší než předchozí schopnosti a obvykle se vyplatí si pro tu dvacítku dojít.

U DrD II to tak není. Tam u maximální (páté) úrovně dostaneš jen dovednosti, co můžeš dostat na kterékoliv jiné úrovni (popř. max. na 3., pokud je to z pokročilých povolání). K tomu pár procent k hodu na úspěch. Když ale raději multiclassneš (omlouvám se za to slovo), tak můžeš získat podobně mocné schopnosti a k tomu ještě větší zvýšení pravděpodobnosti u svých hodů na jiné povolání. Tj. nevyplatí se ti to ani teoreticky.
31.12.2017 03:36 - Log 1=0
Bojovník: To má už na jedenácté úrovni, už třetí útok nikdo jiný nemá. Tedy... Pokud nebudeme počítat seslání čtyř tajemných výšlehů jako čtyři útoky, to by jich měl černokněžník stejně a už na 17 levelu. A upřímně, Šampionův Nezdolný mi přijde silnější.
Klerik: Jako ano, skok z 19% na 100% je cítit, ale i tak je to schopnost jednou za týden, a přeci jen nestálá, a PJ nemusí být přímo Dick, aby to nevyznělo nějak extra silně.
Kouzelník: Pokud si ji nenechá ukrást, tak je to jen obejití fluffu. A pokud ano, tak se vlastně nic moc nezmění, musí si dělat novou, jen má dvě navíc.
Paladin: Výhod k záchraně je docela dost, ale jak říkám, paladin to má silné. Stejně jako druid, ale nevidím, kde by to narušilo systém.
Tulák: Opět, podobné narušení systému má tulák na 11. levelu (Spolehlivý talent).
Barbar: Ano, prolomení Bounded accurency je jistě pozoruhodné, ale je to jediné podobné narušení.
31.12.2017 11:46 - Kosťa
lol zase hádka o to která klása je jak drsná :-D koukám že tohle někerý lidi nikdy neomrzí. Jinak, trochu vám to rozbiju :-) hraničář má na 17 lvl možnost vzít si kouzlo který mu umožňuje jako bonus akci udělat dva výstřely z luku navíc takže bojovník se 4 útokama dost fail a abych vám to rozbil ještě víc bard si tohle může vzít na 10 lvl jako svou schopnost takže ten může mít 4 útoky jako první ze všech postav, bojovník se k tomu dostane jedině se dvěma zbraněma o lvl pozdějc. ano uznávám že díky akční vlně má bojovník nárazově nejvíc útoků v jednom kole jenže jen jednou za krátkej odpočinek.

Pro rýpaly bych ještě rád uvedl že pomkud budu srovnávat barda s bojovejma postavama (viz ten hraničář a bojovník) tak bard na rozdíl od nich nemá bonus do lukostřelby jako bojový styl (+2 na zásah).
31.12.2017 12:43 - Log 1=0
Kosťa píše:
lol zase hádka o to která klása je jak drsná :-D

Akorát že my nesrovnáváme povolání, ale úrovně. ShadoWWW řekl (nebo spíš napsal), že schopnosti 20. levelu v podstatě bourají hru. Což se mi nezdá, jsou pěkné, ale zas tak extra nejsou.
31.12.2017 13:50 - Xyel
Taky mi příjde, že to Shadow moc dramatizuje

Barbar - reálně bonus +2 atk/+2dmg/+2ac/+40 life/+2 do savů na str/con. Je to dobrý statistický boost, ale na hře to vůbec nic nemění... ostatně běžně hraji epické kampaně, kde je limit na stat 24 a hráči se na to dostanou na 8-12tce a ničemu to nevadí.

Bojovník - silný statistický bonus, ale toť vše. Barda se swift quiver už rozepsal Kosťa... není to nic game changing.

Druid - u moon durida je tohle asi jediný broken capstone, protože se přeměnou fakticky vyléčí na plno.

ranger - capstone téměř nic nedělá, je lepší multiclasnout rogue/fightera

klerik - pouhé statistické zvýšení něčeho, co má v podstatě od začátku

kouzelník - capstone v podstatě nic nedělá a většinou se místo něj multiclassuje (po 17tce - např fighter lvl2 pro action surge (což je mimochodem jedna z nejvíc broken věcí ve hře, protože to umožňuje seslat 2 velká kouzla v jednom kole))

paladin - hezké, ale poměrně slabé a má to moc dlouhý cooldown (létat umí všichni spellcasteři od 5té úrovně, takže to nestojí ani za zmínku)

rogue - variace na feat lucky, který může mít variant human od lvl1 (a nijak broken to není) Jinak nezapomeň, že měnění hodu na fix má rogue už od 11tky (jenom 10 místo 20, ale unlimited).
31.12.2017 14:04 - LokiB
Xyel píše:
kouzelník - capstone v podstatě nic nedělá a většinou se místo něj multiclassuje (po 17tce - např fighter lvl2 pro action surge (což je mimochodem jedna z nejvíc broken věcí ve hře, protože to umožňuje seslat 2 velká kouzla v jednom kole))


Tohle je trochu chyba autorů, že nedokáží tuto situaci pořádně v pravidlech popsat. I v SA_Compendium je ten popis stále celkem vágní, resp. kdo chce, najde si tam podporu pro výklad, že to i že to nejde.
Skupina, která tvrdí, že ani přes Action Surge nemůžeš seslat dvě plnohodnotná (tedy ne cantripy) kouzla za kolo, je na fórech asi tak stejně početná, jako ta, co tvrdí, že to jde :)
31.12.2017 14:28 - Log 1=0
LokiB píše:
Tohle je trochu chyba autorů, že nedokáží tuto situaci pořádně v pravidlech popsat. I v SA_Compendium je ten popis stále celkem vágní, resp. kdo chce, najde si tam podporu pro výklad, že to i že to nejde.
Skupina, která tvrdí, že ani přes Action Surge nemůžeš seslat dvě plnohodnotná (tedy ne cantripy) kouzla za kolo, je na fórech asi tak stejně početná, jako ta, co tvrdí, že to jde :)

Já myslím, že to původně mělo být NE, ale nějak to opomněli zakázat. A teď, když to tak lidi hrají, a funguje to, tak je jim to (dost pochopitelně) blbé to zakázat zpětně. Ale zas se bojí to povolit, protože to fakt nebyl záměr. Proto tak lavírují.
31.12.2017 18:34 - Lurker
LokiB píše:
ani přes Action Surge nemůžeš seslat dvě plnohodnotná (tedy ne cantripy) kouzla za kolo,


Wait, tuhle interpretaci tam nevidím. Kde to vidíš?

LokiB píše:
. I v SA_Compendium je ten popis stále celkem vágní ...


SA Compendium píše:
If you cast a spell, such as healing word, with a bonus action, you can cast another spell with your action, but that other spell must be a cantrip. Keep in mind that this particular limit is specific to spells that use a bonus action. For instance, if you cast a second spell using Action Surge, you aren’t limited to casting a cantrip with it.

Ta poslední věta je divná, ale mě to přijde explicitně dovolený.
31.12.2017 21:43 - LokiB
No ... jenomže ta věta jenom říká "V Action Surge akci můžete kouzlit normální kouzlo".
Ale už neříká ... mohu to udělat i vpřípadě, že už jsem jedno plné kouzlo v tom kole kouzlil? Ne, srovnává to jenom s bonus action, kde můžeš explicitně jenom cantrip.
Takže si to někdo může vyložit jako: ok, v action surge narozdíl od bonus akce můžu kouzlit plný kouzlo, ALE NE v případě, že už jsem jedno plný kouzlo kouzlil.

Jako, neříkám, že to tak není ... jen ten podanej výkald je špatnej.
1.1.2018 19:19 - Maugir
LokiB píše:
Ne, srovnává to jenom s bonus action, kde můžeš explicitně jenom cantrip.
LokiB píše:
Takže si to někdo může vyložit jako: ok, v action surge narozdíl od bonus akce můžu kouzlit plný kouzlo, ALE NE v případě, že už jsem jedno plný kouzlo kouzlil.
Nikoliv, v bonusové akci můžeš klidně udělat plnohodnotné kouzlo libovolné úrovně, které má "casting time: 1 bonus action", což je přesně i to, co se v tom odstavci píše (a udává se jako příklad healing word, které je tak užitečné právě proto, že je v bonusovce).
Konkrétně se tam píše: "Pokud uděláte v bonusovce plnohodnotné kouzlo, v normální akci už můžete seslat pouze cantrip. Berte však na vědomí, že toto omezení se vztahuje pouze na bonusovku, pokud sesíláte druhé kouzlo třeba v Action Surge, nemusí to být cantrip."
Osobně mi to přijde dost jednoznačné.
3.1.2018 11:47 - Ebon Hand
Quentin píše:
Gurney: Odjakživa trvdím, že dnd je zábavné jen do desáté úrovně, bez ohledu na edici.

Sice trochu pozdě...ale to s tebou nesouhlasím. Nepřijde mi to tak moc pass. Zádavné je to i dál, akorát hra musí pokročit do dalšího "levelu". Nedá se hrát pořád stejně, něco jako vykročit ke hvězdám, nebo do sfér.. :D

Babaj píše:
14

Prej 16. Ty vyprávěči jsou všude stejný, přeháněj jak o velikosti.. :D
3.1.2018 12:03 - LokiB
Maugir píše:
Osobně mi to přijde dost jednoznačné.


No a když se podíváš na fóra, těch lidí, kterým to jednoznačné nepřijde, je poměrně dost. Z čehož pro mě vyplývá, že wording není moc dobře udělán.
A to mě je koneckonců jedno, jestli to jde nebo ne, nepreferuju nijak některou z možností.
4.1.2018 20:36 - ShadoWWW
Bude ze tebe dobrý pes?

To je fakt sranda! :-) (Hra pro děti inspirovaná 5E.

http://www.blearg.net/random/tmp_9401-Pugmire_Core_Rulebook_(Beta)_(10789342)-821838962.pdf
4.1.2018 20:39 - Naoki
404 not found
4.1.2018 20:40 - ShadoWWW
jj, místní odkazový systém ruší při přesměrování závorky. Dal jsem to tedy mimo odkaz.
8.1.2018 09:59 - -Sniper-
Osobně jako GM nejraději vedu hry mezi 1. - 5. úrovní, nad 10 nerad.

Ale jako hráč mi nevadí žádná úroveň, pokud GM ví jak na to navrhnout hru.

Takže mi spíš příjde že je to o osobních preferencích.

K ME: už v době DnD 3.5 jsem viděl rozbory že ME se hraje do 5. úrovně jinak čísla uletí a přestává to dávat smysl a že Aragorna je na páté, Gimli, Legolas apod možná ještě na nižší a příběhově to sedí. Takže to pro mne zdaleka není novinka z AiME.
10.1.2018 22:49 - ShadoWWW
Mystická versus božská magie - v počátcích DnD to bylo hlavně striktní mechanické rozdělení, kdo co může sesílat (ne nepodobné rozdělení hraničářské a kouzelnické magie v DrD). V 5E z toho udělali v podstatě čistě příběhový prvek. Docela pozoruhodná změna a zajímavé povídání.
11.1.2018 08:22 - ShadoWWW
Plane Shift: Ixalan. DnD 5E konverze dalšího herního světa Magicu.
13.1.2018 15:16 - LokiB
Amy z Big Bang Theory propaguje DnD na facebooku :)
13.1.2018 17:33 - Maugir
Mám prosbu na znalce Forgotten Realms: Existuje v tomhle settingu nějaké lidské (nebo mimo jiné lidské) božstvo s portfoliem přibližně jako má Héra? Něco jako rodina, manželství, věrnost, bezpečí domova?
(Procházel jsem si větší božstva na wiki a bylo tam sice asi patnáct různých bohů války, ale ani jedno božstvo zaštiťující domov a rodinu. WTF? Vtipným paradoxem je, že orčí Luthic by přesně splňovala to, co chci, jenže jak se zdá, krvelační orkové sice mají božskou ochránkyni domova, ale lidské porodní báby asi raději uctívají některého z bambiliónu bohů války, zlodějství nebo magie. Na pročítání dalších, menších božstev už nemám sílu.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.37294983863831 secREMOTE_IP: 54.224.133.152