Log: hele já nevim, ve 4e bych s Tebou bohužel souhlasil, v 5e je tohle naštěstí spíš hodně o stylu. Trope pádu a opětovného postavení se na nohy je docela tradiční a v 5e postavy nejsou nějak moc vázané na svůj equip - tzn. pokud postavám všechen škrtneš (zajetí, krádež, katastrofa, whatever), tak válečník je pořád válečník (dává menší damage a má menší ACčko, ale pořád je dost nebezpečnej), kouzelník ztratí nenamomorovaná kouzla, ale ta namemorovaná nezapomene a spellsloty se mu obnovujou...
Ok, některé postavy (sorcereři... warlockci...) to zasáhne míň, některé (barbaři, rangeři) víc a jiné (wizardi, figteři) hodně, ale jako není to game over situace, spíš naopak. Výzbroj a výstroj se dá sehnat znovu, kouzelník může najít jinej spellbook (a třeba se dohodnout s GM že výměnou za to že to je vůči jeho postavě asi nejvíc vyjebávka si třeba říct jaká kouzla by chtěl a trochu si to "optimalizovat" o něco víc než mu umožňuje ono prosté nahrazení jednoho kouzla jiným za level... nebo dostat nějaké jiné fakt vzácné nebo nějaké navíc atp.)
Magic itemy sou opruz, ale ty zas nejspíš neskončej u kdekoho ale rozeberou si je enemácký pohlaváři a těm se daj zas pozdějc vyrvat z rukou. Ideálně useknutím té ruky, že.
Tj. viděl bych velkej rozdíl mezi situací "postavy ztratily equip, DM je jebe do ucha" a situací "postavy se dostaly fakt do průšvihu, DM jim seškrtal equip protože to dávalo smysl" s tím, že "a teď musej hejbnout a něco rychle vymyslet aby se k tomu dostali zpátky" popř. "a teď se pojede epic story o návratu skoro-ale-ne-dost padlých hrdinů".