Kultura

ShadoWWW
12.4.2014 01:53
[D&D Next] Ukázka ilustrací
Zde je pár ukázek ilustrací pro D&D Next. (Některé bohužel v horší kvalitě.) Jak se vám líbí?



















Autorská citace #1
12.4.2014 06:41 - noir
Hodně!
Autorská citace #2
12.4.2014 07:23 - Vojtěch
Jo tak Todd Lockwood... dobrá volba.

Hlavně ať tam moc necpou Baxu. Jinak to vypadá vizuálně trochu jako Pán prstenů ve filmu.
Autorská citace #3
12.4.2014 07:46 - Quentin
wow :-O
Autorská citace #4
12.4.2014 08:06 - Alnag
Vypadá to moc pěkně. Moje jediná obava je, že podobně jako 3E měla na začátku relativně jednotný styl (a svým způsobem i 4E), že se to postupně rozmělní. Ale doufejme, že třeba nikoliv.
Autorská citace #5
12.4.2014 13:15 - ShadoWWW
Ten důraz na realistický styl kresby se mi moc líbí. Pokud budou takhle vypadat i ostatní ilustrace D&D Next, bude to imho nejkrásnějí edice. Zde patří velký dík Jonovi Schindehettovi, který se za tento styl hodně prosazoval. Bohužel z WotC odešel, takže mám stejné obavy jako Alnag.

Na amerických fórech převažuje negativní názor. Nejvíc lidí tomuto stylu vytýká, že důraz na realističnost zdůrazňuje nedostatky a většina lidí by si přála víc skicový (cartoon) styl ve stylu Pathfinderu.
Autorská citace #6
12.4.2014 13:36 - sirien
popravdě osobně mi to moc nesedí. Působí to na mě tak jako hrozně... nevím ani jak to popsat. Nepatřičně. Jako počítačová 3D grafika, taková snaha o přehnanou dokonalost které stejně nejde dosáhnout...
Autorská citace #7
12.4.2014 18:54 - noir
Mě zatím právě ilustrace přijdou na 5e jako jednoznačně nejsilnější část. Zdá se mi to elegantní, promyšlené a inspirativní. Třeba ten bard ni připadá jako jeden z vůbec nejlepších bardů, jaké jsem v DnD viděl...
Autorská citace #8
12.4.2014 19:59 - skew
sirien píše:
nevím ani jak to popsat. Nepatřičně.
Já bych řekl tak nějak neosobně. Ale taky se mi to hodně těžko popisuje.
Nevím no, mám z toho dost protichůdné pocity, na jednu stranu je to fakt hezké, stylové a po řemeslné stránce taky dobré, na druhou stranu mě to ale nějak neoslovuje.
Ti démoni mají hezkej design, ale možná by jim jiné zpracování sedělo lépe.
Ti dva obři se mi ale líbí (nebo obr a to bůhvíco s kyjem...). A postavy nejsou špatné, imo hezčí než v 3.5e.

Celkové hodnocení by asi bylo spíš pozitivní než negativní, ale sám nevím za co jim ubírám body.
Autorská citace #9
12.4.2014 20:33 - Alnag
Noir: Bard vypadá skvěle badass. Hned bych si ho zahrál. :)

Skew: Myslím, že ti rozumím. Trošku to smrdí videohrou, ne?
Autorská citace #10
12.4.2014 22:27 - Vojtěch
Potvory od pohledu jsou
Green Dragon
Hook Horror
Behir
Otyugh
Storm Giant
Jakýsi hmyz
Tarrasque
Ogre
Xorn
Carrion Crawler
Autorská citace #11
12.4.2014 23:35 - skew
Alnag: mmm, možná videohrou, ano. Každopádně – ilustrace mě sice nenadchly, ale zase bych si na ně určitě nestěžoval. Jsou důstojné, a jak jsem řekl, postavy nevypadají vůbec špatně, což je snad nejdůležitější.
Autorská citace #12
13.4.2014 07:10 - Vojtěch
Hlavně nevypadají jako v Pathfinderu, spíš trochu umírněně a ne tak ověšené kdečím, což je asi taky záměr.
Autorská citace #13
13.4.2014 07:27 - ShadoWWW
Ten jeden obrázek je Staff of the serpent. A ten hmyz je Ebony fly.
Autorská citace #14
13.4.2014 07:38 - ShadoWWW
Alnag: Tady máš token, kdyby sis chtěl zahrát v 4E :-)

Autorská citace #15
13.4.2014 09:11 - Alnag
A model figurky do 3D tiskárny by nebyl? :D
Autorská citace #16
13.4.2014 09:59 - Sparkle
Mně se ty obrázky líbí víc než ty z PF.
Autorská citace #17
13.4.2014 10:19 - noir
Jsou luxusní. Plné detailů, přitom originální (hlavně u postav) a současně inspirativní. Třeba ten assasin nebo co to je - to je pro mě vyloženě ukázka stylu, který mi sedne.
-je to uvěřitelné. Dokážu si představit, že všechny ty zbraně i brnění a detaily mají svůj smysl a není to jen jak z pařížské módní přehlídky. IMHO docela důležitý detail. Postavám v Pathfinderu občas moc nevěřím, že unesou všechno,co tahají
-vizuálně je to neotřelé
-funguje to stylově: opakují se tak ostré úhly, jendnotlivé grafické prvky se tam opakují účelně a vždycky dávají smysl (záhyb pláště, dýka, maska)
- Není to přeplácané, ale uměřené Ta přeplácanost mi třeba hrozně vadí u Pathfinderu, kde je toho v obraze skoro vždycky příliš.
-ty obrázky postavy velmi dobře charakterizují; teda to je asi hodně o individuálním vnímání, ale na mě z nich sálá představa o charakteru těch postav
- není to "mimo". Třeba u Númenery se mi styl hrozně líbí, ale je to tak mimo a alternativní, že mě to ke hře příliš neláká.

A ano, je to jako z dobré počítačové hry. Což si myslím, že je pocta...
Autorská citace #18
13.4.2014 13:13 - ShadoWWW
Doplnil jsem do záhlaví ještě obrázek medvýra (owlbear).
Autorská citace #19
13.4.2014 15:19 - sirien
Bard vypadá jako new age hippie fantasačka z jarního Tolkienconu co se snaží stylizovat do metalačky.
Dal bych mu trochu punkovější výraz a barvy hadrů a pak bych si ho vzal jako postavu do odlehčené parodické hry v níž bych loutnu prohlásil za artefaktální sebeobnovující hard-rockovou kytaru a souboje bych popisoval jako koncertní vystoupení v němž uprostřed songu rozmlacuju tu kytaru nepřátelům o hlavu.

(nic ve zlym, ale zrovna obrázek barda je ten co na mě působí fakt hodně divně a extra nepatřičně)

Týpek nad bardem vypadá jak printscreen z MMO RPGčka a týpek pod bardem jak fotka voskové figurky.

Čaroděj o hodně níže s magic missile z ruky je jak printscreenutej z Dragon Age.


Kupodivu, u monster mi ta grafika nijak zvlášť nevadí. Jen prostě ten nutně nedokonalej pokus o dokonale realistickou kresbu... u nerealistických věcí (monstra, démoni...) to vypadá dobře, ale u věcí které mají být realistické (pseudo/lidské postavy...) mě ta malá mezera mezi zobrazením a realitou neskutečně škrábe oči.


Jako jo, přehánim teď, ale bohužel bez toho přehánění nějak pořád nedokážu vystihnout, co přesně mi na těch kresbách tak vadí.

Celkově asi bude záležet hodně na grafice, do které budou zasazené.
Autorská citace #20
13.4.2014 15:23 - ShadoWWW
MM na Twitteru k novému stylu poznamenal, že prsatice v bikinách v Next nebudou. (Za mě teda bod dolů. :-( :D)

Na fóru se hned strhla hádka, jestli ten bard je elf se špatným sestřihem, nebo elfka.
Autorská citace #21
13.4.2014 15:30 - sirien
ShadoWWW píše:
Na fóru se hned strhla hádka, jestli ten bard je elf se špatným sestřihem, nebo elfka.

Tak jako pár odpovědí se nabízí, ale hodí se spíš do trpasličího hostince v pozdní hodině než do veřejné diskuse...

Jinak prsatky v bikinách... jako je hezké, že nebudou dělat z válečnic blbky, ale aspoň nějakou by tam propašovat přece jen mohli. Kvůli tradici nebo tak něco :D
(ale jako narovinu myslim, že je fajn, že se ty kresby rozhodli udělat... hm... nešovinisticky? Trochu by to mohlo přestat podrážet nohy těm hrdinům co se snaží dostat k hraní i nějaké ty holky)
Autorská citace #22
13.4.2014 15:44 - skew
ShadoWWW píše:
Na fóru se hned strhla hádka, jestli ten bard je elf se špatným sestřihem, nebo elfka.
Taky jsem si říkal. Prostě elf/elfka jak má být!
Polonahé (nebo spíš 3/4 až 4/5-nahé) ženské každopádně neopláču, naopak spíš dávám palec nahoru.

EDIT: sirien píše:
(ale jako narovinu myslim, že je fajn, že se ty kresby rozhodli udělat... hm... nešovinisticky? Trochu by to mohlo přestat podrážet nohy těm hrdinům co se snaží dostat k hraní i nějaké ty holky)
Jo, samotnýho mě až do nedávna nikdy moc nenapadlo, jak to působí na potenciální hráčku, když otevře knížku a vidí tam ty polonahé ženské. Dovedu si představit reakci, kdy nadzvedne obočí, jestli od ní jako ostatní hráči očekávají, že jim tam bude dělat polonahou k*rvu nebo tak.
__
Hej, na druhou stranu, když dojde na debaty typu "jak porno dělá z ženy objekt" a tak, osobně před řešením "lobujme pro zákaz porna" dávám přednost řešení "lobujme pro porno, které dělá z muže objekt". Go equality!
Autorská citace #23
13.4.2014 16:58 - noir
SHadowww a sker: Mě ta asexuálnost u barda přijde naprosto cool - přesně něco ve stylu 13th age "one unique thing". Prostě nadsexuální bard, který je přitažlivý jak pro muže, tak pro ženy. Jeho charisma je tak masivní, že vlastně ani nikdo neřeší jeho pohlaví... Mě se to prostě líbí!
Autorská citace #24
13.4.2014 17:52 - Alnag
ShadoWWW píše:
MM na Twitteru k novému stylu poznamenal, že prsatice v bikinách v Next nebudou. (Za mě teda bod dolů. :-( :D)


Za mně teda dva body. Navíc všichni vědí, že chainmail bikiny chrání lépe než fullplate.

Jinak IMO je to elfka (přinejmenším posuzováno dle lidských standardů). Např. je subtilní, ale přesto se řemínek mošny nezařezává po celé délce trupu až dolů, což decentně naznačuje něco jako hruď, rysy tváře jsou taky víc ženské (např. oblouk obočí, tvar úst atd.)
Autorská citace #25
13.4.2014 18:01 - Vojtěch
Taky typuju elfku. Ještě zbývá také to, jestli bude všechno dělat Lockwood, nebo i někdo jiný. Jinak ohledně vizuálního stylu, tak zatím palec nahoru.
Autorská citace #26
13.4.2014 18:39 - Quentin
Za mě teda tři body dolu :)

(polo)nahé čarodějnice, otrokyně, tanečnice a dámy v nesnázích do fantasy patří. Dovedu pochopit pořádně oblečené bojovnice, bikini mail a děravé plátové zbroje jsou trošku silly*, ale zbavit se nahoty globálně je pěkně naprd.



*ale taky to není špatné :)
Autorská citace #27
13.4.2014 19:34 - sirien
Alnag píše:
Za mně teda dva body.

jeden za každej zakrytej košíček?

Quentin: jenže to je politicky korektní a řekněme si to otevřeně - ačkoliv lze udělat obrázek polonahé / velmi atraktivně oblečené ženy, který dává smysl a je zajímavý i pro dívky... velmi často se to zvrhne pro boobs just for boobs obrázky...
Autorská citace #28
13.4.2014 19:39 - ShadoWWW
BTW Na živém hraní, co teď právě běží na Twitchi, hraje ve skupině i nějaká modelka. :-)
Autorská citace #29
13.4.2014 19:44 - sirien
ujde... a má docela vtipné poznámky :)
Autorská citace #30
14.4.2014 00:30 - Gurney
Ilustrace vypadají hodně dobře.

Jako fan s&s stylizace samozřejmě lituju že tam nebudou nahé otrokyně (a čarodějové co je obětovávají a cthulhoidní bytosti jak požírají ty čaroděje...), na druhou stranu nepřítomnost "boob-plate" a "bikini-chainmail" hrdinek beru spíš jako plus.

ShadoWWW píše:
Na amerických fórech převažuje negativní názor. Nejvíc lidí tomuto stylu vytýká, že důraz na realističnost zdůrazňuje nedostatky a většina lidí by si přála víc skicový (cartoon) styl ve stylu Pathfinderu.

Nebyl by link?
Autorská citace #31
14.4.2014 00:45 - ShadoWWW
Gurney píše:
Nebyl by link?

byl
Autorská citace #32
16.4.2014 10:49 - Merlin
:) bez cool kočesů v bikinách to bude nuda...
jinak bard je stejný typ jako Vasarius v OOTS :) tam se to neví dodnes :)..je to prostě TO :)
Autorská citace #33
16.4.2014 20:22 - skew
Merlin: jop, přesně na to jsem narážel, když jsem říkal "Prostě elf/elfka jak má být!" ;)
Autorská citace #34
17.4.2014 09:45 - sirien
Vaarsuvius.
Autorská citace #35
17.4.2014 10:45 - Merlin
sirien píše:
Vaarsuvius.

no jooo...hlavně, že si rozumíme
Autorská citace #36
17.4.2014 14:42 - Vojtěch
sirien píše:
Vaarsuvius


Zdravíčko! A není to nakažlivé? ;o)
Autorská citace #37
18.4.2014 15:52 - Nerhinn
skew píše:
Jo, samotnýho mě až do nedávna nikdy moc nenapadlo, jak to působí na potenciální hráčku, když otevře knížku a vidí tam ty polonahé ženské. Dovedu si představit reakci, kdy nadzvedne obočí, jestli od ní jako ostatní hráči očekávají, že jim tam bude dělat polonahou k*rvu nebo tak.

No rozhodně to nepomáhá zbavit RPGčka pachuti zábavy pro zastydlé nerdy, co si jinak nevrznou (sama se občas přistihnu, že mám chuť někomu takhle odpovědět - je to jednoduché a stejně podpásové jako chainmail bikini). Ale abych odpověděla na tvoji otázku: buďto to dotyčnou odradí, nebo ji čeká dost času stráveného snahou ignorovat slušnou porci hry (nejen pravidel, ale když si koupím figurku, většinou ji musím dodatečně upravovat - barvy toho zvládnou zakrýt docela dost, nehty dlouhé jak půlka prstů, vystouplé bradavky apod., to se dá docela v pohodě upilovat, ale dodělávat jí modelínou oblečení je vážně otrava).
Autorská citace #38
18.4.2014 16:10 - Quentin
Nerhinn: Stejně mi to hlava nebere. Klukům taky nevadí osmdesátkovej conan. Připomíná mi to meme s He-manem.



Proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že je tenhle týpek svlečenej víc než holka vedle?



Jak jsem říkal už předtím. Plátové zbroje a bojové vybavení vypadá legračně, když je schválně osekané, aby se náhodou neschovalo moc kůže. Ale třeba u čarodějek nebo zlodějek to smysl dává nebo ne? Černokněžník chce děsivý nebo majestátní, čarodějka může vsadit na krásu a chtíč. Nepřijde mi to přehnaně nereálné (pokud tak nebude vypadat 100% čarodějek; i když třeba v zaklínači to tak je :D ) a tu cenzuru moc nechápu.
Autorská citace #39
18.4.2014 16:43 - Nerhinn
Autorská citace #40
18.4.2014 16:55 - Naoki
Quentin, asi takto (z toho co jsem pochopil):
Chlap se podívá na polonahého svalnatého týpka s obouruční sekerou a řekne si "hustý!" (občas si může k tomu ještě domyslet "takový bych chtěl být")
Žena se podívá na polonahou bojovnici s chainmail bikini a řekne si bleh...
To je dané tím že obrázky pánských postav se kreslí aby nalákali kluky a obrázky dámských postav aby nalákali... no, taky kluky. A od toho se asi Next chce distancovat a udělát víc obrázků které by nalákaly i holky :)
Autorská citace #41
18.4.2014 17:22 - sirien
Nerhinn: jen bych poznamenal, že autorovi binga asi došla inspirace, protože pár těch argumentů ve skutečnosti dává docela smysl. Minimálně víc než různé obdobné argumenty z druhé strany jako že to mění ženu na pouhý sexuální objekt a jiné hovadiny ze kterých se dá kvést úplně stejně
Autorská citace #42
18.4.2014 18:47 - Quentin
Naoki: Mě jde hlavně o to, že by se dnd nemělo distancovat od sword&sorcery.

Sirien: On ten blog je celej takovej pochybnej.

Nerhinn: A není to třeba otázka prezentace? Uráželi by tě i takovéhle obrazy?











A ještě zkouška fanatismu :) Tenhle výstřih je pořád moc?
Autorská citace #43
18.4.2014 19:16 - Shako
Naoki píše:
A od toho se asi Next chce distancovat a udělát víc obrázků které by nalákaly i holky :)


Tak tím spíš půjdou třby dolů než nahoru... :-D
Autorská citace #44
18.4.2014 20:13 - Gurney
Myslím, že Quentin právě odhalil kde já osobně vidím hranice mezi pěknou stylizací a "boobs just for boobs". K Frazeetovy nemám nejmenších námitek, že jsou tam nahý lidi je prostě součást stylu, stejně jako kdyby byli oblečení třeba ve stylu fantasy samurajů. Ten poslední je pak klasická variace na "výstřih popírající jakoukoli logiku, ale nesmíme zapomenout, že tam jsou...". Aspoň tedy v kontextu toho, že mužská verze armoru v tý hře (Zaklínač 2) vypadá takhle:
Autorská citace #45
18.4.2014 20:29 - Nerhinn
QuentinW píše:
Proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že je tenhle týpek svlečenej víc než holka vedle?

Eh... wut? Měnila by se nějak pointa, kdyby Barbie byla v plavkách? Mimochodem, asi chápu, co má být na tom vtipné, ale je to dost zavádějící. To, že Barbie degeneruje vnímání krásy u dívek už od dětství, není tvrzení feministek, ale... každého s mozkem?
QuentinW píše:
Ale třeba u čarodějek nebo zlodějek to smysl dává nebo ne? Černokněžník chce děsivý nebo majestátní, čarodějka může vsadit na krásu a chtíč. Nepřijde mi to přehnaně nereálné

Přehnaně nereálné to není. I když teda já coby zlodějka bych se snažila schovat co nejvíc kůže, blyštivých věcí a tak nějak všeho. Pokud bych si pak chtěla hrát s psychikou nepřítele, spíš než snažit se ho vzrušit (což musí mít senzační následky, když prohraju a on mě zajme), snažila bych se působit jako otrhaná zmlácená chuděra, soucit a tak. Ale třeba to jsem jenom já.

Naoki: Tak nějak bych to viděla.

sirien: Jelikož tu padly v jenom příspěvku snad tři, řekla jsem si, že bych mohla ušetřit práci a rovnou sem napsat ten zbytek, ať můžem popojet.

QuentinW píše:
Uráželi by tě i takovéhle obrazy?

Mně nevadí nahota, mně vadí totální nesmysly obhajované totálními nesmysly, když účel je zcela jasný.
QuentinW píše:
A ještě zkouška fanatismu :) Tenhle výstřih je pořád moc?

Výstřih sám o sobě je v pohodě (co se mi to tu snažíš přišít? Ne, nejsem puritán.), jen nechápu, proč když už si dala tu práci s opancéřováním ramen a... tak nějak všeho, se rozhodla, že hrudník a krk vystaví. No, asi tam nemá nic důležitého ;)

Shako píše:
Tak tím spíš půjdou třby dolů než nahoru... :-D

Ty jo, fakt si kluci koupí pravidla pro RPG jen proto, že jsou tam chainmail bikiny? (Jako vážně, seriózně míněná otázka).

Jo, ráda bych upozornila na vývoj debaty, ne, že by se mi to stalo poprvé, ale možná to někoho zaujme.
-skew se ptá, jak asi působí na holku, když otevře pravidla pro hraní a tam jsou polonahé ženské
-Nerhinn odpovídá, že moc pozitivně ne a že to možná má spojitost s tím, jak jsou vnímaná RPG
-QuentinW postuje obrázek o feminismu a Barbie, He-Man má plavky, čarodějky a zlodějky vsází při boji na chtíč
-Nerhinn rezignuje na debatu, hází sem obrázek a jde se radši najíst
(Mimochodem, přijde mi to skoro jako reprezentace dění okolo téhle otázky obecně. Opatrně zformuluji svoji odpověď, aby byla pravdivá, ale stále ještě příliš neprovokovala, a stejně mi v příštím příspěvku přistane slovo femisnismus. Mám tohle zapotřebí? A podobně to vidím i s holkami, co přijdou k těm pravidlům s chainmail bikini. Mentální 'Mám tohle zapotřebí?' následované tím nejjednoduším, co přijde, když něco nemám zapotřebí. Namísto diskuse, která je namáhavá, prostě toho druhého nějak odbydu ("Dětinská zábava, najděte si holku!") a jdu si po svém.)

Ráda bych podotkla, že jsem sem nepřišla dělat nějaké kázání ani vést svatou válku. Skew se zeptal, jak to působí na holky, já jsem odpověděla a najednou jsem pod palbou. Prostě se rozhodněte, co chcete. Chcete, aby víc holek začalo hrát RPG? Co takhle je přestat ponižovat? Je to celkem jednoduchá volba. A Jersonova pravidelná litanie, jak holky totálně odrazuje fantasy žánr, možná jednou utichne.
Autorská citace #46
18.4.2014 20:46 - York
Nerhinn píše:
Ty jo, fakt si kluci koupí pravidla pro RPG jen proto, že jsou tam chainmail bikiny? (Jako vážně, seriózně míněná otázka).


Vizuální přitažlivost samozřejmě podvědomě funguje, ačkoliv si to většina lidí nejspíš nepřipouští. Hlavní důvod ke koupi to asi bude u málokoho, ale o znatelném vlivu na prodejnost nepochybuju.
Autorská citace #47
18.4.2014 21:10 - Quentin
Nerhinn: Hej, to není fér. Ty jsi začla s šíleným postupem, jak dobarvovat a upilovat figurky, a postla odkaz na radikální blog :)

Já jsem se chtěl hlavně dovědět, jestli jsi jen proti "silly female armors" nebo přímo proti nahotě. Nic víc.

Docela mě zklamalo, kolik lidí se tu ozvalo, že by měly ilustrace v pravidlech být politicky korektní (tzn bez frazetty)

A že se ta diskuze rychle rozpálí neznamená, že jsme sklepní nerdi, ani že jsi asexuální feministka. Znamená to jen, že je to zápalné téma :) Omlouvám se za špatnej dojem.





Jinak ta holka ze zaklínače není až tolik za vlasy přitažená. Zásah do hrudi je ze všech částí těla nejméně pravděpodobný, vlastně si ani nevzpomínám, že bych tam někdy dostal, a ten nízký kyrys bude určitě lehčí a pohyblivější. Uvažuju, že bych do něj šel při stavění kostýmu na larp.



edit:
Píše:
Přehnaně nereálné to není. I když teda já coby zlodějka bych se snažila schovat co nejvíc kůže, blyštivých věcí a tak nějak všeho. Pokud bych si pak chtěla hrát s psychikou nepřítele, spíš než snažit se ho vzrušit (což musí mít senzační následky, když prohraju a on mě zajme), snažila bych se působit jako otrhaná zmlácená chuděra, soucit a tak. Ale třeba to jsem jenom já.

Říkal jsem, že může, nemusí. Když se chceš plížit, obleč se jako ninja. Když chceš bojovat, sežeň si aspoň tenkou prošívanici. Když musíš improvizovat, slíkni se, vyválej v bahně a hraj na soucit. Když jdeš motat hlavu šlechticům na bál, obleč si ty nejprůhlednější šaty, co najdeš.

Otázka byla, proč první dvě ilustrace v knize být můžou a druhé dvě ne. Co na tom holky odrazuje? Je to jen kvůli té špatné pověsti rpgčkařů?

Původně bych sázel na to, že je to kvůli těm nesmyslným ilustracím jako je tahle

Autorská citace #48
18.4.2014 21:30 - York
QuentinW píše:
ten nízký kyrys bude určitě lehčí a pohyblivější. Uvažuju, že bych do něj šel při stavění kostýmu na larp.


Docela bych se bál, že bych se na ten hrot nabodnul...
Autorská citace #49
18.4.2014 21:40 - Nerhinn
QuentinW píše:
Ty jsi začla s šíleným postupem, jak dobarvovat a upilovat figurky, a postla odkaz na radikální blog

Ale to je právě ta pointa. Že když chci figurku, která není úplně absurdní, musím s ní občas absolvovat tyhle věci. Ne u všech a ne všechny naráz, ale každou z těch věcí jsem už musela dělat. A to jsou figurky, které si koupím, které už prošly nějakým sítem.
Obrázek jsem postla až potom. A zas tak radikální ten blog není, btw. Občas možná až příliš... nitpicky.
Nahota je OK, naopak bych uvítala, kdyby ilustrátoři namísto trapných plavek nakreslili prsa, tam, kde to dává smysl. Silly female armor je můj nepřítel :)
Autorská citace #50
18.4.2014 22:24 - Shako
Nerhinn píše:

Ty jo, fakt si kluci koupí pravidla pro RPG jen proto, že jsou tam chainmail bikiny? (Jako vážně, seriózně míněná otázka


Osobně chainmail bikiny nepreferuju a když jsem byl v letech, kdy bych možná preferoval, tak nebyli žádné k dispozici. :-D Rozhodně to není to, co mě na fantasy zaujalo a co mě u něj drží... je to příjemný doplněk, pokud je to vkusně udělané a není toho příliš. Chainmail bikiny jsou častěji nevkusné než pěkně udělané.

Pro zajímavost jsem prošel prvních cca sto stránek DnD 4e PHB - na každém detailně provedeném obrázku ženské postavy jsou zvýrazněna prsa (snad mimo hraničářky, která z pohledu, kde prsa nešlo moc zvýraznit - a je to jeden z nejlepší obrázků celé příručky) - naprosto nevkusně to vypadá asi tak u třetiny (např. u trpaslice s chainmail výstřihem, hobitka), u další třetiny je to detail, na který jsem se musel extra zaměřit (při prvním pohledu nezaujal, ale ani neruší celkový dojem z z obrázku) - na druhý pohled je to často hrůza. Zbylá třetina je na první pohled příjemně provedená (třeba obálka, půlelfka), ale při podrobnější prozkoumání je tam nějaká další podivnost, která to kazí (u víc něž poloviny). Za relativně hezkou a vkusnou bych označil třeba lidskou zlodějku, trošku na hraně je Tieflingská bojovnice...ale jsou to rozhodně jedny z těch hezčích chainmail bikin (hlavně protože to nejsou bikiny, ale tílko:D).

EDIT: QuentinW píše:
Původně bych sázel na to, že je to kvůli těm nesmyslným ilustracím jako je tahle


Pro mě typický příklad fakt hloupého obrázku.

Každopádně



A zjevně to funguje i nadále - viz zmíněná obálka PHB.

Narážel jsem spíš na to, co to pěkně vystihnul někdo jiný:

QuentinW píše:
Mě jde hlavně o to, že by se dnd nemělo distancovat od sword&sorcery.


DnD je pro mě systém, na kterém se hraje žánr plný neuvěřitelných/nerealistických scén, včetně absurdit jako chainmail bikiny. Nikdy to nebyl a nikdy nebude žánr pro holky (nic proti tobě, ani Sethi... nutno říct, že zrovna Sethi to umí hrát hodně "chlapsky" - pamatuju si některé scény z její produkce :-D). A snažit se z toho žánr pro holky udělat považuju za blbost. A pokud se o to někdo bude snažit, tak z toho vznikne nějaký paskvil... pro holky to pořád bude moc divné a pro kluky to bude moc "pro holky". Takže tržby půjdou dolů. To byla má pointa.

Tím neříkám, že se mi nelibí S&S žánr - jen říkám, že to má pro mě nějakou atmosféru, kam prostě patří určité věcí a bez nich to není ono. Naopak aspekty S&S zase nepatří do seriozních příběhů.
Autorská citace #51
18.4.2014 22:30 - skew
QuentinW píše:
Proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že je tenhle týpek svlečenej víc než holka vedle?
Nejspíš proto, že už po dlouhou dobu ženská nahoře bez je vnímána sexuálně, zatímco polonahej chlap ne.

Hrát tohle taky třeba moc chlapů asi nerajcuje (chtěl jsem tenhle obrázek postnout už o trochu dříve, když Noir zmínil toho nadsexuálního barda):

Tudíž tam autoři tyhle obrázky moc necpou. Vlastně bych si asi marně lámal hlavu, jestli jsem viděl jedinej takovej. Ah, nejblíž mi přijde tak sorcerer v 3.5e. Pointa je, že v tom je určitej erotickej/sexuální/whatnot náboj, se kterým se většina hráčů moc nechce ztotožňovat ani teoreticky, tím méně pak ve hře samotné. Pokud chtějí přílákat ženský ke hře, dává smysl prezentovat je jinak.

Řekl bych, že je to taky otázka míry.
Jeden latexovej temnej elf, kterýho má matrona na vodítku nejspíš valnou část hráčů neodpudí.
Stejně tak jedna dvě ilustrace ve stylu S&S, Frazetta / Vallejo, polonahá čarodějka nebo nějaká oběť připoutaná k obětnímu oltáři, nezažene moc ženských (doufám).

Jakmile jich ale je polovina nebo víc, obával bych se právě:
yours truly píše:
Dovedu si představit reakci, kdy nadzvedne obočí, jestli od ní jako ostatní hráči očekávají, že jim tam bude dělat polonahou k*rvu nebo tak.


Nicméně jen tak pro zajímavost jsem rychle checknul 3.5e PHB a eyecandy faktor mi vyšel 5/15; v 4e jen ~5/28, ačkoliv některé byly celkem na hraně.
Je taky pravda, že v podstatě každá ženská v pravidlech je celkem atraktivní, což se o chlapech zas tak říct nedá, ale to už bych to moc hrotil.
Autorská citace #52
18.4.2014 22:33 - Shako
skew píše:
Nicméně jen tak pro zajímavost jsem rychle checknul 3.5e PHB a eyecandy faktor mi vyšel 5/15; v 4e jen ~5/28, ačkoliv některé byly celkem na hraně.


Koukám, že jsme měli stejný nápad. :-D

skew píše:
Je taky pravda, že v podstatě každá ženská v pravidlech je celkem atraktivní


Některé tedy fakt ne, ale souhlasil bych, že 2/3 vypadají na první pohled (velmi) atraktivně. :)
Autorská citace #53
18.4.2014 22:47 - Quentin
Už si vzpomínám, kde se mi chain mail bikini fakt líbily. Rudá Sonja. Na ní mě to nikdy nezarazilo.

Ale ta měla jako výmluvu proroctví, že ji žádný muž mečem nepřemůže.

Autorská citace #54
18.4.2014 22:58 - skew
A ještě samotné S&S - nevím jestli to je jen můj dojem, ale 3.5e mi ho zas tak moc neevokovalo, 4e už vůbec ne. Možná si ho neoprávněně moc ztotožňuji s příběhy Conanovitého typu. Které jsou možné, ale zdaleka ne nezbytné, nebo samy se nabízející, imo.

Shako píše:
Koukám, že jsme měli stejný nápad. :-D
Yuss!
Píše:
na každém detailně provedeném obrázku ženské postavy jsou zvýrazněna prsa (snad mimo hraničářky, která z pohledu, kde prsa nešlo moc zvýraznit - a je to jeden z nejlepší obrázků celé příručky)
Jo, tohle je ten důvod, proč říkám že některé jsou na hraně. Třeba half-elfku jsem zařadil mezi decentní... jenže, dem boobs.

Píše:
Za relativně hezkou a vkusnou bych označil třeba lidskou zlodějku
Relativně. Jako upřímě, ty boky a zadní strana stehen holá až k zadku nejsou nejnovější výkřik funkcionalismu, že ne...

Hodně pěkná mi přijde ale třeba tiefling-warlockyně (str 129). Ta je hezká, má i lehce vyzývavé oblečení, ale nic samoúčelného.

(mírně editováno)
Autorská citace #55
18.4.2014 23:21 - Shako
skew píše:
Třeba half-elfku jsem zařadil mezi decentní... jenže, dem boobs.


Právě - nebýt tam tak nehorázně vykreslené prsa, tak je to fakt moc pekný obrázek.

skew píše:
upřímě, ty boky a zadní strana stehen holá až k zadku nejsou nejnovější výkřik funkcionalismu, že ne...


:-D
Máš pravdu.

skew píše:
Hodně pěkná mi přijde ale třeba tiefling-warlockyně (str 129). Ta je hezká, má i lehce vyzývavé oblečení, ale nic samoúčelného.


Moc se mi nelibí, ale rozhodně je to obrázek, který zaujme. Když jsem otevíral příručku věděl jsem, co uvidím, až to najdu...
Autorská citace #56
29.4.2014 21:01 - ShadoWWW
Wizardi hledají nového art directora místo Jona.
Autorská citace #57
29.4.2014 21:13 - Alnag
ShadoWWW: Nebylo to tu už? Měl jsem pocit, že odešel? A nebo jim jen udělal pěkné concept arty a teď přijde někdo, kdo zbastlí realizaci? Protože tohle bylo u 3E taky (concept art Lockwood & Wood) realita... směska s trvale sestupnou kvalitou. To by byla fakt škoda, protože to, co jsem zatím viděl vypadalo přinejmenším netuctově.
Autorská citace #58
29.4.2014 21:33 - ShadoWWW
Jo, už odešel. A přesně tento inzerát vyvěsili už před pár měsíci hned po jeho odchodu. Nevím, co se stalo. Buď nikoho nenabrali, nebo někoho nabrali a vyhodili. V dnes vydaném Dead in Thay pořád figuruje jako art director Jon Schindehette. Ale to může být také tím, že koncept arty se schvalují zhruba 6 měsíců dopředu, než vyjdou v produktu.

Jinak Wizardi asi dost nestíhají. O nějakých oficiálních datech vydání 5E produktů nikde ani slovo. Dokonce i na PAXu zmínili jen Tyranii draků. Data vydání a dokonce i jen názvy konkrétních 5E produktů jsou obestřeny tvrdým embargem, stejně jako oficiální informace o licenci 5E. Což je dost drsný; v roce 2008 v tuto dobu už představovali ukázky z 4E core knih ve finálním layoutu. Pořád jen opakují "It's done, when it's done."
Autorská citace #59
6.5.2014 08:11 - ShadoWWW
Tady jsou ukázky ilustrací žen v D&D Next.

severská barbarka


hobitka tichošlápka


hobitka tichošlápka tulačka


štítová trpaslice


lesní elfka


stříbrnoměsíční půlelfka druidka
Autorská citace #60
6.5.2014 09:38 - Shako
Severská barbarka ma neuvěřitelně štíhlé nohy.... to samé ta první hobitka. A ta poslední půlelfka ma zase botu jak pro slona.

Elfka je vcelku pěkná.
Autorská citace #61
6.5.2014 09:55 - Assassin
Těchto starších ilustrací je mnohem víc: http://conceptopolis.deviantart.com/gallery/?offset=24
Měl jsem však za to, že jde pouze o návrhy, které se nemusí dostat do konečné verze. Máš nějaké aktuálnější informace ShadoWWWe?
Autorská citace #62
6.5.2014 10:30 - ShadoWWW
O konečných ilustracích rozhodne art director, kterého zrovna nemají, ale hledají...
Autorská citace #63
6.5.2014 12:04 - skew
(ještě tam maj Sun elfku)
Autorská citace #64
6.5.2014 14:10 - sirien
koukám, že v DnD Next universu...
- vládnou poměrně nízké teploty
- zato tamnější genetika se stará o to aby jen minimum žen a dívek bylo neobdařených, i když to teda pro změnu cudně zahalují až do extrému... (mám namysli - jako fajn, chainmal bikiny je jedna strana mince, ale vůbec žádný výstřih nikde je zase trochu moc na druhou stranu)
Autorská citace #65
6.5.2014 14:23 - Gurney
Ti hobitijsou hodně divní, stylizovaní spíš do dětský knížky než do D&D fantasy. Zbytek vypadá hodně dobře.
Autorská citace #66
6.5.2014 15:25 - ShadoWWW
Gurney: jj, Jon (předchozí art director) prosazoval dětské proporce hobitů. To vycházelo z přesvědčení, že na ilustraci by mělo být hned jasné, že jde o hobity. Když se kreslí jen jako zmenšení lidé, pak se musí nakreslit u něčeho, aby bylo vidět, že jsou malí. Když nakreslíš zmenšeného člověka bez okolí, tak vlastně nedokážeš vidět, že je malý.

A ono je to vlastně i někde v Hobitovi či Pánovi prstenů v úvodu, že hobiti jsou malí, podobně jako lidské děti. (a "přátelsky kulaťočcí", ale to už jsme zas někde jinde).
Autorská citace #67
6.5.2014 16:54 - skew
Co se týče hobitů – ehe, tahle se mi moc nelíbí. Malé proporce ano, ale ne takhle. Ta trpaslice je má třeba ztvárněné dobře – blíží se podstatně víc lidským proporcím, ale u trpaslíků se to dá prominout. Kdyby hobitka měla velikostní průmer své a trpasličí hlavy, bylo by to ok.

sirien: ještě otázka jaké budou ty ostatní. Ale takhle to imo taky není špatné. Trpaslice mít tu spodní košilku trochu níž, připomínala by nějakou krčmářku.
Autorská citace #68
4.6.2014 21:39 - ShadoWWW
Co říkáte na novou figurku stříbrného draka, která má doprovázet Tyranii draků?

Autorská citace #69
4.6.2014 21:47 - sirien
pankáč anarchistická, vsadim se, že hned co se na něj přestaneš dívat se shapeshiftne jen aby se spustil s figurkou nějakýho metroušsky útlocitnýho elfouna popř. úzkoprdelního zakomplexovanýho rytíře nebo tak něco.

Since 1985 se drakům nedá věřit, nejsou co bejvali :/ Vsadim se že ode dneška tak ještě 50 let, plus mínus nějakej ten měsíc, a nějakej z nich se vohákne kvádrem jen aby se v USA nechal zvolit prezidentem nebo nějakej jinej podobnej bullshit.
Autorská citace #70
4.6.2014 21:59 - Gurney
Punk's not Dead!!!

(vypadá skvěle)
Autorská citace #71
4.6.2014 22:56 - Alnag
Ta je ale moc pěkná. Velmi pěkně zachycený pohyb. :)
Autorská citace #72
4.6.2014 23:32 - sirien
Alnag: přesně, pěkná, ženskej rod... u toho všechny ty průšvihy s těma moderníma anarchistickejma drakama právě začínaj. Na chvíli je přestaneš hlídat a už se koupou a protahujou v lese před nějakym druhořadym elfim princátkem.
Autorská citace #73
5.6.2014 09:24 - Ebon Hand
Počkám na Merlinovu povrchovku. Dynamika pohybu je pěkně zachycená a detaily vypadají taky dobře.
Autorská citace #74
5.6.2014 10:30 - Babaj
povrchovku jako povrchni kritiku , nebo nater?:_))
Autorská citace #75
5.6.2014 11:25 - Merlin
:) co se týká hobitek tak jen nevěřícně kroutím hlavou. proboha, kde se autor učil anatomii? atrofované svalstvo lýtek by nikdy neudrželo robustní tělo....a hlava jak u dítěte s genetickou vadou....bléé..ne..tak fakt ne.
Zbytek obrázků (až na to, že je upjatý)je hezký :)
Drak je super..jen málo vystínovanej :). dynamika pohyb je suprová :)
Autorská citace #76
5.6.2014 18:17 - ShadoWWW
Dnes vyšla taky ukázka první strany obecných pravidel ze Starter Setu. Ten zelený drak se jim fakt povedl, hlavně ty zuby! Co se mi ale líbí nejvíc, jak zpracovali ten jeho dech ve formě jedovatých výparů. Paráda!

Na layoutu mě pak zaujaly ty prémiový superdrahý fonty. :)
Autorská citace #77
5.6.2014 18:40 - Alnag
ShadoWWW píše:
Na layoutu mě pak zaujaly ty prémiový superdrahý fonty. :)


To bude asi ironie, když jsem je všechny našel na MyFonts a Modesto v názvu stojí cca 20 dolarů, co?
Autorská citace #78
5.6.2014 19:07 - ShadoWWW
Právě. Wizardi se snažili mít vždy své vlastní proprietální fonty a třeba Paizo má (skutečně) drahé fonty, aby si zajistili "nezkopírovatelnost". (I když u toho Paiza teď nevím, jak se to pohybuje, ale když vyšel Pathfinder poprvé, tak ty fonty byly fakt drahé.)

Ale třeba se tímto krokem otvírají komunitě. Nebo spíš nemají rozpočet.

Dobrý byl Fate Core, který svůj proprietální font zveřejnil na svých stránkách zdarma.
Autorská citace #79
14.7.2014 10:37 - Jerson
Zajímavé, kam mě zavede debata na fóru Končiny.
Autorská citace #80
16.7.2014 08:46 - ShadoWWW

Autorská citace #81
15.9.2014 15:40 - Sadako
Hm. Asi budu jediná, ale ty concept arty mi přijdou dost hrozné - hlavně kresba na mě působí jaksi neuměle, ksichty se mi nelíbí, hobiti jsou jak z knihy neškodných pohádkových příběhů a upřímně řečeno, míň látky docenilo bych.

Ten bard vypadá jak parodie sebe sama.
Autorská citace #82
15.9.2014 15:53 - Vojtěch
Hobiti jsou fakt divní :D
Autorská citace #83
15.9.2014 15:57 - Merlin
hobiti? to jsou hobiti?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14515495300293 secREMOTE_IP: 18.221.15.15