protože jsem to tu začal sprostě zneužívat jako diskusi k překladovému klíči pro můj překlad Fate 3e Core, tak TADY je do záhlaví odkaz na kopii překladového klíče. Dokument je uzavřený, ale povolil jsem komentáře, ale kdyžtak ocením spíš příspěvky do diskuse ať se to tu dá rozebrat veřejně.
Tak předpokládám, že Ty jsi to četl, tak proč číst preview, že jo...
Vůbec ten systém úspěchů za cenu je výborně udělanej.
Systém zranění se změnil, ale v preview jsem to jen proletěl. Ty čtverečky se ale počítají stejně jako ve starém, jen jich je míň, regenerují rychlejc a jsou jen předstupněm pro skutečnou mechaniku zranění.
Mě se tam hodně líbí ten systém zranění jako Aspektu, kdy Ty jako hráč dostáváš kompenzaci za to, že Tvoje postava je omezená, takže omezení Tvé postavy nemají vliv na rozsah Tvých hráčských možností. Taky to jak si můžeš vybrat, jestli dostaneš zranění nebo jestli odpadneš z konfliktu zní dost přívětivě.
Ok, měl jsem možnost si FATE 3e lehoučce testnout na Dálavě - nijak tvrdě, používal jsem ho jen volně jako background systém pro systémově spíš ST-feel-choose hru, nicméně v jedné scéně jsem si tam lehce testnul souboják/zranění a scénický aspekt a výsledek se mi docela dost líbil musim říct, zdá se to oboje fungovat vcelku přesně tak jak má.
Chci zkusit udelat play-by-post RPG a chtel bych nejaky system, na kterem to zalozit. Jedna se o military sci-fi, trochu vic gritty, valeni se v blate cizi planety, soupereni s prostredim a technologicky vyrazne vyspelejsim souperem (neco jako Predator v jednicce s Arniem). Sel by FATE 3e to aplikovat? Nechci cisty free-form, chci tomu dat nejake pevne zaklady v nejakem systemu.
sirien píše: ...jsem si tam lehce testnul souboják/zranění a scénický aspekt a výsledek se mi docela dost líbil musim říct, zdá se to oboje fungovat vcelku přesně tak jak má
Co jsem chtěl už dlouho a nakonec na to zapoměl... já u té hry a přímo u toho momentu byl a musím říct, že scénické aspekty mi zatím přijdou takové zajímavé, ale ne zas tak univerzálně použitelné; když jsi prohlásil, že scéna má aspekt "tma" a všichni ho můžou využívat, první reakce byla "eee???" Zrovna v téhle chvíli mi prostý popis že je tam tma (a třeba by se to dalo využít..) přijde mnohem intuitivnější a nevidím důvod proč to zatěžovat nějakou speciální mechanikou, jakkoli jednoduchou (a možná už jsem příliš ovlivněn jinýma hrama, ale zvažovat jak ovlivňuje tma nějakou činnost a nastavovat obtížnosti mi přijde i jako GMovi o něco intuitivnější než řešit to skrz scénický aspekty).
Naopak si dovedu představit, že ze souboje v celkem nudný místnosti plný bordelu a s houpajícím se světlem můžou aspekty "Bordel všeho druhu" a "Divokej lustr" udělat fakt pěknou scénu - narozdíl od "všichni maj -1 na všechny fyzický činnosti".
Gurny: tak ono to nebylo jen o tom, že tam je tma - ta tma tam vznikla aktivním snažením čaroděje, který z toho pak taky profitoval (získal a využil free invoke na onen aspekt). Stejně tak aspekt který musíš překonat a pak můžeš jednat volně / nepřekonáš a neseš následky je trochu jiná herní stituace než plošné navýšení obtížností.
Uznávám, že to z mé strany v danou chvíli možná nebylo úplně nejgeniálnější ani nejelegantnější řešení a že to šlo zahrát líp, nicméně chtěl jsem si tu mechaniku testnout a naskytla se tahle přiležitost, tak jsem vzal první věc co ma napadla abych to tam moc nekomplikoval.
jak jsem už psal, narozdíl od mnohých vtipálků (zejména u sousedů) nechci recenzovat hru, kterou jsem přímo nehrál, neb z toho pak obvykle vznikají "recenze" kterým se každý kdo hru přímo zkusil může leda tak vysmát, což je na dvě věci - a) pak autor vypadá jak kokot a b) je to recenze která naprosto neplní svůj účel a lidem nepomáhá ale spíš škodí tím, že je zavádějící.
Poslední půlrok jsem bohužel byl dost vytíženej, takže jsem se k hraní obecně moc nedostal. Fate 3eC jsem si zkusil velmi letmo na Dálavě, jen tak nástřelově a to je všechno. Příští týden v něm budu vést jednu hru na Gameconu, kde to plánuju systémově protížit o poznání víc a uvidíme - buď mi bude hra přát a budu si moct ozkoušet co si ozkoušet chci a dostanu dojem že jsem si to už ošahal, nebo ne a v tom případě si nejspíš seženu nějaké lidi na nějaký pořádný jednodenní/víkendový one-shot nebo minikroniku a recenze bude po ní.
Vidíš... když nebude příležitost s kamarádama, můžu to vždycky střelit v Memphitu... tohle užití Memphitu mě ještě nenapadlo, ale možná bych to mohl použít na víc věcí, které jsem chtěl testnout, pokusných tarbíků by tam mělo být dost :)
Sabotovaná mise, nejspíš :)
(hra má dva možné módy - 1. standard, nové velení lodě proti sabotérům a vesmíru obecně, 2. Galactica s rozlosováním sabotérů a jiných srand mezi samotné hráče - obě provedení nabízí odlišnou atmosféru a herní focus, přirozeně)
Nad datem teď ani ne týden před GC nemám náladu přemýšlet, týden po GC nejdřív, spíš možná dva, těžko říct.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<