Některé hry by měli hráči číst, i když se je nechystají hrát... překládám už nevím kolikátý info-boxík ve Fate a říkám si, že kdyby všechny hry měly nějaké podobné poznámky, pak bych polovinu přednášek co jsem o RPG kdy měl vůbec nemusel dělat a místo nich jsem mohl řešit něco pokročilejšího...
Disclaimer: překlad je stále pouze pracovní bez jakékoliv alespoň vlastní korekce. Termíny se ještě mohou změnit - vazby a formulace se ještě budou přepisovat takřka určitě a několikrát. Také to je jedna z těch pasáží, které jsem přeložil po třetí ráno a které automaticky značím jako "potřebující zvýšenou následnou pozornost"
Píše:
DRAMA JE LEPŠÍ NEŽ REALISMUS
Neutápějte se ve Fate v přílišné snaze udržet absolutní konzistenci světa nebo drakonickým citem pro realismus. Hra operuje v pravidlech dramatu a fikce; využijte to ke svému prospěchu. Ve hře by mělo být velmi málo momentů, kdy jsou postavy bez konfliktů nebo problémů k řešení, i když by pro ně bylo „realističtější“ dostat dlouhý oddech.
Když se snažíte rozhodnout, co se stane, a odpověď dávající nejvíce smyslu je zároveň tak trochu nudná, pokračujte s něčím, co je více vzrušující než smysluplné! Vždy můžete později najít způsob, jak ospravedlnit něco, co nedávalo hned smysl.
Píše:
NECHTE HRÁČE AŤ VÁM POMOHOU
Nemusíte nést celé břímě tvorby detailů světa sami. Pamatujte, čím kolaborativnější to uděláte, tím větší citovou investici budou hráči k výsledku mít, protože se na tvorbě podíleli.
Pokud má postava aspekt který je spojuje s něčím ve světě, udělejte hráče hlavním expertem na cokoliv, k čemu aspekt odkazuje. Takže pokud má někdo Jizvy z Velké války, ptejte se hráče na informace kdykoliv Velká válka přijde do diskuse. „Všimli jste si že tenhle seržant nosí veteránský symbol, což je vzácná dekorace z války. Jak hroznou brutalitu musíš provést, abys to dostal? Máš ho také?“ Někteří hráči vám to předají zpět, což není problém, ale je důležité, abyste takové nabídky dával a rozvíjel tím atmosféru spolupráce.
Jedním z hlavních užití akce vytvoření výhody (str. XXX) je právě to dát hráčům způsob, jak do hry přidávat detaily světa skrze jejich postavy. Využijte to ke své výhody když máte prázdno nebo chcete prostě předat více kontroly. Dobrý způsob jak to udělat je zodpovědět hráčské otázky otázkou, když se ptají po informacích:
Ryan: Je nějaký způsob jak narušit magický konstrukt bez zabití subjektu, který je v něm uvězněný?
Amanda: „No, víš, že ke svému napájení užívají jejich životní sílu. Pokud je nějaký způsob jak to udělat, jak myslíš že by měl vypadat? Nakonec, na slovo vzatý čaroděj tu jsi ty.“
Ryan: „Hm... myslím, že by tu měl být nějaký druh proti-zaříkání, jako bezpečnostní mechanismus kdyby se věci hrozně zvrhly."
Amanda: „Jo, to zní dobře. Hoď si na Znalosti jestli tu nějaký je.“