Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
Autorská citace #81
12.1.2012 11:37 - Almi
Sorcerer píše:
Já docela doufám že do 5e daj zase nějaký Random Table např na itemi.


No, víš, tohle 4e má. V Essentials minimálně. A je to nepoužitelné. Proč zjistíš prostým nahlédnutí do compedia na množství předmětů tam uvedené. Jediný zajímavý byl koncept treasure parcel, ale i ten byl (po drobných modifikacích) nakonec definitivně zamítnut (alespoň se s ním v nových dobrodružstvích už nesetkáme).

Celé se to navíc motá kolem konceptu tvorby pokladů (wish list vs. náhodně či DMem vybírané), ale do toho se nechci dál pouštět. Bylo by to na článek.
Autorská citace #82
12.1.2012 11:56 - Quentin
Pořádné "definující" magické předměty rozdávám taky s rozmyslem, ale na hromadu věcí se random tabulky hodí. Bylo by super, kdyby se jich v 5e objevilo víc (hlavně v DMG a MM).

Pár jsem sesmolil na blogu. A nedávno jsem na razil na super sbírku Secret Santicore (třeba tabulka obchodníků je awesome)

BTW Vancian magic by byla celkem nice. Neurazilo by, kdyby ji trošku umírnily (silnější ze začátku, slabší ke konci, míň a vzácnější kouzla).
Autorská citace #83
12.1.2012 12:01 - noir
Teda, mě popravdě řečeno nic z tohohle vůbec, ale vůbec nechybí. Vanceova magie mě neskutečně iritovala už v ADnD, hlídat si ty desítky kouzel byl děsné. Nicméně asi byla lepší pro PC hry - a to je imho další velký úkol 5e. Je to skoro divné, ale čtyřka na tomhle poli úplně propadla, což je je pro mě nepochopitelný paradox.
Autorská citace #84
12.1.2012 12:10 - Quentin
Noir: útok vs AC a damage roll se do realtime hry převádí snáz než standard/minor/move, atwill/encounter/daily a griddependent power system. Musela by to asi být tahovka :)
Autorská citace #85
12.1.2012 12:11 - ShadoWWW
noir: To je dáno tím, že WotC/Hasbro nevlastnilo práva na D&D počítačové hry. Prodali to ATARI, kter8 se rozhodla je nedělat. Až teď na konci roku 2011 se licence vrátila opět WotC. Takže si myslím, že něco uvidíme. Už bylo ohlášeno, že nějakou D&D hru vytvoří nějaké čínské studio.
Autorská citace #86
12.1.2012 12:13 - ShadoWWW
Největší problém kouzelných předmětů v 4E je IMHO ten, že jsou povinné. Bez nich se postavy na vyšších úrovních nevyrovnají statistikám nestvůr. A je jich hrozně moc.
Autorská citace #87
12.1.2012 12:26 - Quentin
ShadoWWW: Vůbec fakt, že se postavy musí vyrovnávat statistikám nestvůr, je divnej.
Autorská citace #88
12.1.2012 12:36 - noir
Quentin: Tomu právě nevěřím - koncept power přece přejali z onlinovek, ne?
ShadoWWW: To je mnohem pravděpodobnější. Magické předměty nejou nutné, když chceš hrát s inherentními bonusy, ne?
Autorská citace #89
12.1.2012 12:36 - Sorcerer
QuentinW: dík za odkaz
Autorská citace #90
12.1.2012 13:30 - Almi
ShadoWWW píše:
Největší problém kouzelných předmětů v 4E je IMHO ten, že jsou povinné. Bez nich se postavy na vyšších úrovních nevyrovnají statistikám nestvůr. A je jich hrozně moc.


Nebylo to tak v každé hrře? resp. v každé verzi DnD? Já naopak s povděkem kvituju, že jsou učesanější než v minulých edicích. tam byla totální nekonzistence, jak z hlediska mechanik, tak z hlediska přehlednosti. V 4e je to naopak přehledné, a až na výjimky snadno a rychle pochopitelné. I uchopitelné (z hrůzou si pamatuji ten management všeho).
Autorská citace #91
12.1.2012 17:35 - Alnag
Jinak v mezičase to vypadá, že budou vycházet tématické sady figurek (alias řada Dungeon Command):

Heroes - Heart of Cormyr (červenec 2012, 40 dolarů)
Drow - Sting of Lolth (červenec 2012, 40 dolarů)
Goblins (srpen 2012; 40 dolarů)

Každá sada obsahuje 12 figurek, karty, tilesy...

Těšíte se?
Autorská citace #92
12.1.2012 18:52 - Vojtěch
Figurky: Ne :)

Magie podle Vanceho: Proto říkám, že by nebylo špatné, kdyby bylo možné mít modul, který ji má ale zároveň i možnost jít jinudy, nebo i jít bez magie.
Autorská citace #93
12.1.2012 19:35 - wlkeR
Figurkyyyyyy!
A ty nový mapyyyy!
Já se těšim na všecko.) Ne že bych většinu toho D&D-related bordelu co doma mam kdy použil, ale mám rád už jenom tu možnost.

Z hlediska nápadu se ne D&D N těšim, z hlediska OCD přemýšlím, v jakém formátu budou příručky XD
Autorská citace #94
12.1.2012 20:06 - Vojtěch
Nezlobil bych se, kdyby byly menší, jako SW Saga.
Autorská citace #95
16.1.2012 17:42 - Alnag
Ani Robin Laws se nezdržel názoru...
Autorská citace #96
16.1.2012 17:57 - sirien
Píše:
Comments that ignore the above conceit to simply stake out a prior position in the Edition Wars are permissible, but will be silently judged.

Tahle věta se mi asi líbí nejvíc :)
Autorská citace #97
16.1.2012 19:18 - ShadoWWW
Vyšel i nový článek o Kuchaře. Už jsem ho přeložil a poslal jako článek tady na Kostku...
Autorská citace #98
16.1.2012 19:18 - Quentin
WTF?

Laws o 4e píše:
easy-to-design creature stat blocks


Ja myslel, ze laws je nejakej rpg guru nebo tak. Timhle to docela vyvratil :D

Jak muze srovnavat oldschoolovejch 30 sekund a ctvrtoedicnich 10 minut?
Autorská citace #99
16.1.2012 19:47 - sirien
To dost záleží na tom, co si Laws představuje pod pojmem "design creature" - naházet attack/defense staty je něco trochu jiného než vytvořit té potvoře i rozumně vyvážené speciální schopnosti. Zároveň je rozdíl když to zvažuješ pro začátečníka, kterej nemá představu co je hodně a co málo, a pro veterána, kterej pohým pohledem an staty creapy přesně řekne, jak vypadá nejslabší fighter co by jí zvládnul sejmout případně jaká kouzla musí mít wizard sedmého levelu, aby si s ní hravě poradil.
Často to vidim když se mě lidi ptaj na různé WoD potvory - ve snaze aby jejich antagonisté nebyli pro skupinku moc slabí jim mnohdy naháží tuny různých giftů/numin/disciplín nebo jiných powerů, které by v rukou zkušeného ST/hráče udělaly z té potvory ultimátní mlejnek na maso proti němuž by nemělo skoro nic šanci, místo toho aby tam dali jen jednu dvě zvláštní schopnosti střední síly (protože si neuvědomují, jak ty schopnosti použít hustě). Stejně tak je rozdíl když třeba tvoří postavu do STs začátečník, kterému může vytvoření postavy když mu nikdo nepomáhá trvat i několik hodin, nebo když tvořim postavu do STs já, kterej sem s tim hotovej za pár minut a dám to celé z paměti včetně meritů (výjimkou sou samozřejmě Exalted, seznam všech různých charmů z hlavy skutečně nedávám)
16.1.2012 22:00 - Quentin
v odnd stačí vypsat
level: odhadneš podle toho, jak awesome beast to má bejt (zároveň je to attack bonus)
damage: odhadneš jednoduše ve srovnání s tabulkou zbraní (drápy obřího netopýra jsou jak dýky, rozeběhnutý minotaur je jako obouruční kladivo)
AC: odhadneš podle obratnosti a zbroje nebo jednoduše podle toho, jak chceš tu potvoru tuhou
save: 18-level
rychlost: odhadneš podle lidí a zvířat z reálu
speciální abilita: tu máš většinou vymyšlenou, páč to bejvá důvod, proč tu potvoru píšeš

Jestli je pro postavy odpovídající výzvou neřešíš. To ať řeší oni ;-)

Rychleji ostatovaná opozice už je jen D6-guy ze savage worlds.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087790966033936 secREMOTE_IP: 34.228.213.183