Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
15.6.2012 11:18 - York
Jerson píše:
York - to je dost speciální schopnost, většinou nedostupná všem postavám. V DnD tohle taky neumí každý, pokud se nemýlím.


Tak to už je zase vlastnost Class & Level systémů, že nastavují mechanismy tak, aby některé věci uměla vždy jen určitá classa. Neznamená to ale, že by nebylo možné snadno nastavit hpčkový systém tak, aby v něm šlo někoho potichu odrovnat na jednu ránu (a klidně i univerzálně, ne jen pro jednu konkrétní class).
15.6.2012 12:00 - hadrian
No a nebude to s těmi HP tak, že DnD jsou dělaný méně realisticky a více herně? Tedy před přiblížením realitě dali přednost hratelnosti (že hráč nemá představivost a nedokáže s pojmem HP pracovat je spíš jeho škoda).
Pokud tedy někomu vadí HP systém v DnD jako nerealistický, tak doporučuji "Hrdinové fantasy" - je to česky a velmi blízké realitě (také složitější/komplexnější systém). Ten je reálný tak, že realisty nadchne. S postupujícím zraněním postava získává postihy (a ty scalují). Maximálně je 6 stupňů (každý má počet bodů zdraví dle postavy a schopností - většinou tak 4) a jeden stupeň, který je odebrán, tak se léčí nemagicky týden (kdy týden v Hrdinech fantasy trvá 10 dní), kdy se postava nesmí hýbat! Takže postava polomrtvá skoro na nule, nevyužívající magii na léčení atp. se může léčit 50 dní jen to švihne.

Takže za sebe mohu říct, je to o poměru realističnost/hratelnost.
15.6.2012 12:01 - Quentin
Píše:
že máš 5 hp, přijdeš o dva a jsi vlastně napůl mrtvý, ale jinak se nic neděje, můžeš bojovat v klidu dál.

Hlavně nezahlcovat nováčky mechanikama + pokaždý, když něco failnete, tak si dejte tenhle a tenhle postih a počítejte si to dokud se nevyléčíte


Píše:
ale ta samá rána je pro postavu s 20 hp jen škrábnutí

5hp

20hp


hpčka nám prostě dovolují hrát v jedné hře postavy z různých žánrů
15.6.2012 12:01 - Me-dea
HP je jedna z nejzákladnějších věcí D&D (spolu s lvl, class a atributy). Nahrazení HP něčím jiným by vyžadovalo velké změny mechanik, takže to bohužel v D&D next opravdu není možné.

Nadruhou stranu nastavit HP jinak, jako například, že máš:
20+lvl*(condition_modifier+5) HP
Kde 20 je konstanta daná classem (warior, fighter) a +5 kvůli modifieru -5, by nemuselo být k zahození a úvaze. Jenže hráči by si pak připadali, že se jejich postava zlepšuje moc pomalu (vhodné spíš do oldschool než hero fantasy) a taky by se od počátku operovalo s velkými počty HP. Počáteční souboje by byly spíš dlouhé, zatímco high lvl by byly rychlé.

Když nad tím tak přemýšlím, on to vlastně není vůbec špatný nápad. Ale počkám si, až mi ho Sirien zkrytizuje :-).
15.6.2012 13:52 - Jarik
ShadoWWW:
Moc dekuji za preklad "Jak hrat".
Planujes prelozit i ty postavy (za ktere je to mozno playtestovat) ?
15.6.2012 14:15 - York
hadrian píše:

Takže postava polomrtvá skoro na nule, nevyužívající magii na léčení atp. se může léčit 50 dní jen to švihne.
Takže za sebe mohu říct, je to o poměru realističnost/hratelnost.


Rychlost léčení (navíc nemagického) imho v případě tabletop RPG není v přímé úměře k hratelnosti, protože je možné snadno pracovat s herním časem ("Tři měsíce strávené v nemocnici v péči pěkné léčitelky utekly jak voda."). Problém může nastat, když je na delší dobu vyřazena jen jedna z postav a ostatní by chtěly tu dlouhou dobu strávit něčím užitečným, ale i to se dá metaherně vyřešit.

Rychlost léčení naopak výrazně ovlivňuje jakým způsobem budou postavy k soubojům (a k možnosti zranění) přistupovat. Pokud se totiž ze smrtelného zranění dokáží vzpamatovat pomalu dřív, než bys řekl "Full heal" a navíc není problém zařídit ressurekt v případě, že se něco moc pokazí, tak se postavy nebudou bát vrhat se do značně zoufalých situací.

Naproti tomu hra, kde jsou si postavy vědomy toho, že zranění je může na delší dobu odepsat, bude asi probíhat jinak a pokud už se nějaká postava vrhne do nerovného souboje, tak si všichni řeknou "Wow, ten má teda kuráž" (případně "Wow, to je ale blázen", ona je mezi tím dost malá hranice :)). Což je efekt, kterého v předchozí variantě dost dobře nelze dosáhnout (respektive lze, ale protivník musí umět něco obzvláště hnusného, třeba vysávat úrovně, zásahem postavu zestárnout o 20 let (elfy o 200) apod.).

Neřekl bych, že by se tyhle varianty lišily hratelností. Jsou prostě jen jiné a obě mohou být zajímavé.

Me-dea píše:
Počáteční souboje by byly spíš dlouhé, zatímco high lvl by byly rychlé.


Tuhle křivku ovlivňuje jak nárůst počtu životů, tak rychlost růstu zranění, četnosti zásahů, rychlosti útoků, dostupnosti prostředků pro úpravy zranění či šancí, dostupnosti a síle incombat léčení, atd. Hp klidně mohou růst pomaleji a přesto může postava na první úrovni umřít na pár zásahů a postava na vysoké vydržet mnohonásobně více.
15.6.2012 15:27 - hadrian
York: myslím že nejsme ve při :) Hratelností jsem myslel jednoduchost systému (což není to samé, uznávám). Protože v DnD 2 postavy co se do sebe pustí mají vpodstatě na kolo celkem 4 hody maximálně (zásah a zranění), léčení je snadnější atd. Kdežto HF jsou systémem složitějším (realističtěji pojaté), kdy v obdobném kole proběhne hodů cca 10 (zásah, obrana (ano tam se hází na obranu), průraz, kvalita zbroje, Pohyb v souboji). Navíc léčení potom je mnohem těžší. (např. když tě něco sundá o "4 řádky ze šesti", tak léčení jednoho řádku je 10 dní, magicky můžeš za lektvar dát 1 řádek ihned nahoru, ale v tomto týdnu už nemůžeš být magicky léčen, atd. atd.). Navíc množství zranění se projevuje na akcích co chceš provádět (postihama)
Takže mechanicky je DnD méně realistické, ale jednodušší. Podle mě to jsou nůžky, kdy si musí hráč vybrat ten poměr, který mu sedne, to je celé...
15.6.2012 15:33 - ShadoWWW
Jarik: No přemýšlel jsem, že bych přeložil i deníky. Zatím jsi ale první, od koho mám potvrzené, že to četl a že má dokonce zájem o překlad něčeho dalšího.

Současně totiž dokončuji překlad předposlední kapitoly DMG 4E.
15.6.2012 16:31 - sirien
QUENTIN

QuentinW píše:
rychlý zvedání dává hráčům viditelný a citelný růst v powerlvlu.

To přes rozšiřování možností obrany zvládá hravě i Exalted, aniž by se to HP jakkoliv dotklo.

QuentinW píše:
díky abstrakci se nemusíš pokaždé srát s vymejšlenim popisu zranění

jak jsem psal, nic proti HP, problém mám s jejich implementací. Neustálé skákání do blodied a zpátky, prudký nárůst, co útok to zásah, následovaný tunou healingů které Tě během minuty vrátí zpátky.
Ocenil bych možnost "skutečných" zranění, ale vůbec netvrdím že to musí být v core variantě. A ani to nemusí být složití - šel si do blodied, saveni si Con. Nesejvnuls? Máš zranění za -2 do ošetření bez ohledu na HP level, jedeme dál. Jednoduché, svižné, podrobné popisy nejsou nutné...

jistota - to Exalted vcelku zvládaj taky
jednoduchost - Exalted sou na tom prakticky stejně - číslo proti thresholdu.

(to že neustále zmiňuju Exalted neznamená, že bych chtěl aby DnD fungovalo jako Exalted - jde prostě o to, že Exalted zvládají tytéž nebo velmi podobné "výhody" za použití zcela odlišných mechanik, takže jsou ideální k demonstrování toho že způsob kterým funguje DnD není nutně jediný možný k dosáhnutí požadovaných možnsotí)


Ad schizofrenie viz sirien #592 a navazující výměny s Gurneym


QuentinW píše:
Až někdy potkám člověka, který nepochopí "máš 5 životů, když ti klesnou na nulu, seš kaput" tak se ozvu.

Di si někdy zahrát na větší con opengaming s někym, kdo neni fanda počítačovejch her, a pak mi můžeš rovnou přijít reportovat ;)

Stejně tak s těma holkama to dost podceňuješ, OGčka mi jasně ukázaly, že čím mechanicky ošetřenější boje, tím méně se většina holek baví. Nakonec jsem dospěl už dávno do stadia kdy s holkou ve skupině odehrávám boje bez HPček, čistě popisně. Mám s tím mnohem větší úspěchy.


QuentinW píše:
Hlavně nezahlcovat nováčky mechanikama + pokaždý, když něco failnete, tak si dejte tenhle a tenhle postih a počítejte si to dokud se nevyléčíte

Tady už mi přijde, že míra Tvé demagogizace argumentů které následně protiargumentuješ ve formě, ve které nebyly vysloveny, překračuje meze racionálního uvažování. Jako vážně - Tvoje obhajoba DnD proti čemukoliv už mi začíná připomínat fanatického kreacionistu zavile se vztekajícího na evoluci.
15.6.2012 16:31 - sirien
OSTATNÍ

Jerson píše:
Na ten test neprůstřelých vest máš odkaz nebo zdroj. Nic jsem o tom nenašel, i když o podobném psychologickém účinku zbraně na člověka jsem psal už před pár lety, ale to byly náhodné události.

Nemůžu dohledat. Bylo to nějak spojený s tou jihoamarickou/středoamerickou firmou co vyrábí ty neprůstřelný vesty a hadry (a pro Segala udělali neprůstřelný kimono), jak jejich kontrola kvality spočívá v tom že každej zaměstnanec si de jednou za dva měsíce stoupnout s náhodně vybranou vestou před týpka co to do něj našije.

Sparkle píše:
ale kdyby byl nějaký lepší způsob, tak už by ho nejspíš někdo vymyslel a stal by se standardem v rpg... myslím že s tím jak obejít HPčka si láme hlavu každý designér rpg.

Obávám se, že jsi poněkud naivní v tomhle směru. Způsoby jak se obejít bez HP jsou poměrně známé:
- Shadowrun svého času fungoval na damage table - technicky můžeš sice tvrdit že to je jako dát 10HP všem, ale ono to fungovalo poněkud odlišně.
- pak tu máme systém kumulativních postihů, kdy namísto snižování HP a následného derivování stavů z jejich zbývajícího množství prostě rovnou načítáš postihy k činnostem, čímž postavu jejím abstrahovaným zraněním přímo limituješ v jednání. Docela elegantní.
- dál máme systém explicitních zranění - na sheet si poznamenáváš věci typu "ruka - lehké", "tělo - střední" atd. přičemž postava je schopná unést jen určité množství kombinací. Na popis to je složitější než HPčka, na hraní to je ale poměrně snadné.

Myslím, že docela brutálně podceňuješ designerský tradicionalismus a až moc silně fandíš jejich profesionalitě.

York píše:
STs mám dojem stále používají fixní pool

Ne. 4STs používá Size Stamina HP, přičemž Size bývá konstantní (5) a Stamina je obvykle dummy stat (2), sem tam jí někdo trochu helpne (3) nebo oželí (1 - toho pak obvykle docela lituje, ono to je dummy stat docela neprávem), takže HP se pohybují mezi 6 a 8.
Teoreticky se můžeš dostat na 11 (merit Giant za **** zvýší Size na 6 a pak napálíš Staminu na 5), jenže to je naprosto ujetej koncept. Popravdě - vživotě sem neviděl postavu s víc jak 8 HP. Výjimku pak samozřejmě tvoří shapeshifteři, kteří v různých formách můžou mít dočasně vyboostovanou staminu a tím i HP (ale když tenhle "overdamage" neuregenerujou do návratu do své původní formy, tak mívají dost problém).

Exalted pak používají původní kondiční záznamník 1-3STs, ale existují tam "permanent charmy", které zvládají rozšířit standardní políčka v tomhle záznamníku - základ je 7HP, ale když si ten charm vezmeš vícenásobně tak se můžeš dostat až někam přes 20 (což ale také dělá málokdo - obvykle si ten charm vezmeš když už, tak jednou, max. dvakrát - vzhledem k damage levelům v nichž se Exalted pohybujou se vyplatí spíš hustit obranné charmy a komba než HPčka)

Me-dea píše:
Nahrazení HP něčím jiným by vyžadovalo velké změny mechanik, takže to bohužel v D&D next opravdu není možné.

Tak ještě jednou pro další mezi námi co nesledují co se píše:
Nejde o náhradu HP za jinou mechaniku. Jde o změnu implementace HP do systému (která se stejnak mění edici za edicí, takže o nic moc nejde)
15.6.2012 18:21 - Quentin
Píše:
ak jsem psal, nic proti HP, problém mám s jejich implementací. Neustálé skákání do blodied a zpátky, prudký nárůst, co útok to zásah, následovaný tunou healingů které Tě během minuty vrátí zpátky.

Uf, já vůbec nemluvim o 4e, ale o oldschoolu; tam se nic takového nevyskytuje. Proto jsem se do diskuze přidal až, když jste přestali rejpat do dndnext, a začli s Hpčkama obecně.

Píše:
Di si někdy zahrát na větší con opengaming s někym, kdo neni fanda počítačovejch her, a pak mi můžeš rovnou přijít reportovat ;)

Tomu nedokážu uvěřit. Během posledního půl roku jsme u nás osekali dnd až na kost, a jestli tohle "máš 5 životů, když ti klesnou na nulu, seš kaput", tak už nevim.

Píše:
Tady už mi přijde, že míra Tvé demagogizace argumentů které následně protiargumentuješ ve formě, ve které nebyly vysloveny, překračuje meze racionálního uvažování. Jako vážně - Tvoje obhajoba DnD proti čemukoliv už mi začíná připomínat fanatického kreacionistu zavile se vztekajícího na evoluci.

Jde jen o Jersona. Přehání úplně stejně. Navíc to snese, bavil se dlouho s tebou :-)
15.6.2012 19:21 - sirien
Q: tak oldschool vem čert. Máš 15 HPček, 25 když seš machr a když dostaneš ťafku tak se modli za clerika, jinak se můžeš jít zahrabat.
np with that. (ten styl někomu sedět nemusí, ale designově mi to nijak nevadí)

QuentinW píše:
"máš 5 životů, když ti klesnou na nulu, seš kaput", tak už nevim.

Jenže tim se dostáváš do protikladné pozice systémů s 10 a míň HP, kdy hráčům může zase v některých stylech hry přijít, že systém vůbec neumí reflektovat dílčí zranění případně že je nesmyslně likvidační.
WoD to snese, protože je dramaticky orientované a damage je tam vykreslen jako příběhové omezení. Exalted taky, protože tam je systém obran a každý zásah je chápán jako zásadní, jen postavy jsou hrdinské. U Sword and sorcery by mi to třeba taky úplně nesedělo, kdybych designoval SnS systém, tak půjdu spíš do rozsahu 12-20 HP, který pořád není moc vysoký, ale už je "podrobnější".
Je to samozřejmě hodně do diskuse, chci jen demonstrovat tu problematiku které s nováčkama nenavyklejma na "standardní" RPG abstrahování reality musíš často čelit
15.6.2012 21:17 - Vojtěch
Jo, když už jdste u těch postihů a alternativ... Zkuste hodit okem po Cavemasteru (hříčka, co jsem tu nadnesl nedávno). Zásah ti jde rovnou do kamenů, se kterými hraješ a je tedy roven postihu. Akorát si můžeš vybrat, který kámen zahodíš první, takže bude to šrám po ksichtě a půjde pryč z vyjednávání, nebo ti vyrazí zbraň? :)
16.6.2012 09:04 - Quentin
Píše:
Jenže tim se dostáváš do protikladné pozice systémů s 10 a míň HP, kdy hráčům může zase v některých stylech hry přijít, že systém vůbec neumí reflektovat dílčí zranění případně že je nesmyslně likvidační.

Mě se líbí, že postavy můžou začínat jako absolutní nuly, kde každej boj je zbytečnej gamble. A má to pro začátečníky tu výhodu, že boje na 1-3lvlu netrvají dýl jak tři kola.

I ta občasná nesmyslnost je zdrojem zábavy u stolu. Každej si dělá z čarodějů s jednim životem na první úrovni srandu. A každej čaroděj na pátý úrovni je hrdej, že ty začátky přežil :)
16.6.2012 09:38 - Jerson
QuentinW píše:
Tomu nedokážu uvěřit. Během posledního půl roku jsme u nás osekali dnd až na kost, a jestli tohle "máš 5 životů, když ti klesnou na nulu, seš kaput", tak už nevim.

Už jsem psal, jde o myšlenku - hráčúm počítačových her nepřijde divné, že je jejich postava pět stupínků nad smrtí, ale komukoliv jinému to připadá jako pitomost. Navíc když můpže umřít na pět "škrábanců". Nebo jeden náhodný zásah.

QuentinW píše:
Jde jen o Jersona. Přehání úplně stejně. Navíc to snese, bavil se dlouho s tebou :-)

Máš dojem, že přeháním? Já ty lidi opravdu přesvědčoval, aby hráli, a vysvětloval jsem jim, že ne všechna RPG jedou na HP a jsou postavená na útočném čísle a obranném čísle, a tak dál.
Ostatně nebýt toho, že jsem největší hádky viděl okolo HP a levelu, bylo by mi to jedno, ale pokud by byla soutěž o nejspornější mechaniku v RPG, tak zrovna HP mají silný potenciál zvítězit.

QuentinW píše:
I ta občasná nesmyslnost je zdrojem zábavy u stolu. Každej si dělá z čarodějů s jednim životem na první úrovni srandu. A každej čaroděj na pátý úrovni je hrdej, že ty začátky přežil :)

tímhle způsobem by byly nejpelší mechaniky Voidu. Taky je neberu jako výhodu. Ostatně když si hráči dělají srandu z měchanik, tak to jasně ukazuje, že jsou ... přinejmenším neobvyklé.

Nicméně je to jedno, můžeme v téhle debatě pokračovat někde jinde a třeba pět měsíců, stejně to nikam nepovede. Ty budeš pořád vychvalovat HP do nebes a já se Sirienem je budeme shazovat, DnD jakékoliv edice je určitě mít bude a pořád se najdou lidé, kteří řeknou "WTF, HPčka? Takže RPG je jako Diablo (3), OK, chápu."
16.6.2012 10:24 - wlkeR
Koukám že ani po prodlevě nevletim do diskuse s jinym tématem, dobře mi tak...
Ona Bloodied momentálně není žádná hodnota kdy by postava měla vážný zranění, ze kterýho by se měla vylízáváat nějak těžko, je to škrábanec, ale teče z něj krev/hlen/ektoplazma/??? - vážné zranění je až 0 hp. Líbí se mi jako trigger "teď jste mě naštvali!"

Anywho, hitpointy mám rád. Dá se do nich šlehnout všecko a nemusim rozlišovat zranění hlavy a nohou a duše a stínu a kdovíčehoještě. Kdybych to chtěl rozlišovat, udělám si tabulku "zranění na 0 životech," který přiklepnou postavě co si projde nulou nějaký veselý postih, který můžu hodit náhodně nebo vybrat dle situace.

Jediná věc co mi na hp kdy vadila bylo, že ve 3e čaroděje mohla pár škrábancema zabít kočka (nebo smrt kočky, pokud byla familiár; hm, možná si do kampaně vyrobim licha jménem Schrödinger....). To 4E a N celkem vyhladily zvýšením startovních hp, takže pořád můžeme mít blbiny typu "spadla ti na nohu knížka, máš to za 1 damage."

Na každej pád hp k D&D patří, kdo je bude chtít pryč, asi bude muset sáhnout k houserulování. Což taky není zlé, tak proč se nad tim rozčilovat?
16.6.2012 11:01 - York
wlkeR kýblohlav píše:
"spadla ti na nohu knížka, máš to za 1 damage."


Tohle je mimochodem zajímavé téma (a imho celkem související, tohle se totiž často vyskytuje právě ve hrách podobného stylu jako DnD).

Proč něco takového jako GM používáš? Snažíš se tím dosáhnout nějakého konkrétního herního přínosu? Máš pocit, že se to hodí do určitého herního stylu, ale do jiných by se to nehodilo (do jakých a proč)? A vůbec, neuhýbej z toho světla! :)

Když si tak ve vlastních vzpomínkách procházím Gamemástery, kteří tohle ve hře používají, tak bych řekl, že všichni masterují podobně, ale možná je to jen shoda okolností, přece jen moje vlastní zkušenost neposkytuje až tak velký vzorek, abych mohl zobecňovat.

Co z pohledu hráče, vadí vám, když tohle vypravěč používá? (Nemyslím tím to, že byste s ním kvůli tomu přestali hrát, ale že byste prostě byli raději, kdyby to nepoužíval).
17.6.2012 00:15 - Gurney
sirien píše:
Gurney: Em. Ne. Mluvil jsem o té schizofrenosti, ne o HPčkách. Můžeš mít rád HPčka, a přitom nemít rád to že ten HP systém je postavený tak, že je schizofrenní.
Jak jsem už několikrát zmínil, sám proti HP nic zásadně významného nemám. Vadí mi že ten systém co DnD má je schizofrenní, ne že je HPčkovej.

Jenže schizofrenní v tomto případě není špatně jak si myslíš. HPčka jsou schizofrenní stejně jako jsou schizofrenní akčňáky z osmdesátejch let nebo Indiana Jones. Ve všech těchle filmech vidíš téměř přesně to samý co by se dělo ve hře s HPčkama, včetně toho co považuješ za chybu (nácka s přilbou sejmeš pěstí ale sám musíš dostat hroznou sadu aby sis toho vůbec všiml, i vážná zranění nemají žádnej reálnej dopad a v podstatě se redukujou na škrábance a vyčerpání, ...). Proto mi přijde naprosto kontraproduktivní ve hře, která jede ve stejným duchu nahrazovat HPčka jinou mechanikou, jen aby tam nebyly HPčka, protože HPčka už jsou přežitý.

sirien píše:
nevim k čemu nehernímu to přirovnat, ale trochu na long shot: věta "mám rád nestabilitu Windows" by Ti asi taky přišla trochu praštěná, ne? ...

To byl hodně velkej longshot, skoro bych řekl naprosto účelová a dost nepovedená analogie.

Mimoto stále mám takovej dojem, že zatímco já říkám "HPčka ještě v 0e až 2e fungovaly přesně jak měly", ty oponuješ "ve 3e a 4e ten systém sucks".

Píše:
Nahrazení HP něčím jiným by vyžadovalo velké změny mechanik, takže to bohužel v D&D next opravdu není možné.

To není až tam moc pravda, viz True20. Naopak si myslím, že DnD5 bude mít nějakou neHP alternativu k mechanikám kolem zranění.
17.6.2012 01:34 - sirien
Jenže DnD se nějak moc nesnaží bejt '80 akčňák - jde o epickou fantasy. Vlastně svým způsobem archetyp RPG epické fantasy.
A mě nevadí, že hrdina ustojí tuny úderů. Ostatně i v těch Exalted si můžeš vzít Survival charmy podporující damage resistance a holou kůží likvidovat útoky efektivnějc než artefaktálníma armorama. Mě vadí že to je reprezentováno mechanikou, která tvoří HPčkovou houpačku - bum bum bum si na blodied, hop hop nejsem, bum bum si, hop nejsem, bum si... dál mi vadí ta HPčková inflace spolu s jejich naprosto abstraktním chápáním, které se pak plete do cesty jakékoliv rozumné interpretaci.

To že v 0 až 2e HPčka fungovaly nijak nepopírám. a) tyhle edice prakticky neznám, b) na tom že tam fungovaly se shodují takřka všichni, takže o tom nějak nemám moc důvod pochybovat.
Jenže 5i se očividně inspiruje ze 3e i ze 4e, co sleduju co kdo píše o 0 až 2e tak bych si dovolil říct že i zejména ze 3e a 4e.

Tak nějak jsem si dovolil doufat že 5i bude vytažená podstata DnD žánru konečně postavená na elegantním a jednotně-modulárním systému který bude oproštěn od nesmyslů a diskutabilních mechanik. Bohužel jsem tím v tomhle směru zatím spíš zklamán.
17.6.2012 11:27 - wlkeR
York: Já to nepoužívam, minimálně dost dlouhou dobu. Myslím, že dřív mě zabíjení postav padajícími knihami bavilo, ale v době, kdy můj Wizard se STR 4 umíral pod vlastním spellbookem jsem toho nechal...
Teď jsem si oblíbil spíš co nedávno reprintli v nějakým Dungeonu, tuším, a sice Wandering Damage Table. Už jsem jí jednou použil k plánované vraždě jednoho PCčka (roll every dice you own for damage), je s tím celkem sranda.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090361833572388 secREMOTE_IP: 34.227.191.136